הקמת תאגיד השידור החדש תדחה ל2018

  • פותח הנושא d1f2
  • פורסם בתאריך

d1f2

Active member
הקמת תאגיד השידור החדש תדחה ל2018

ראש הממשלה בנימין נתניהו בשיתוף פעולה עם ההסתדרות מנסים לקבור את הקמת תאגיד השידור הציבורי: ההסתדרות הודיעה היום כי סיכמה עם מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר לדחיית ההקמה של תאגיד השידור עד 2018 - וזאת במקום באוקטובר 2016.

המשמעות היא שכל 200 עובדים שהתאגיד גייס עד כה יהיו מובטלים כשנה וחצי. במקביל, רשות השידור הישנה שנמצאת בשלבי סגירה, ואינה מסוגלת ליישם את תפקידה, תמשיך לפעול עד 2018.

ההחלטה התקבלה למרות שתאגיד השידור הציבורי הצהיר כי יהיה מוכן לעלייה לאוויר כבר באוקטובר 2016. בתאגיד גם לא ידעו כלל על הכוונה לגבש הצעת חוק כזה לדחיית העלייה לאוויר.

בציוץ בחשבון הטוויטר של התאגיד נכתב הערב: "אנחנו כאן ומתקדמים. תאגיד השידור הישראלי יקום ויעניק לעם ישראל שידור עצמאי איכותי ומגוון כפי ששידור ציבורי צריך להיות".

ההודעה של ההסתדרות מגיעה לאחר הצהרתו של נתניהו הערב (ב') בדיון בכנסת לפיה התאגיד לא עומד בלוח הזמנים ולכן יתכנס לדון בנושא.

דובר ההסתדרות מסר כי "בהמשך להודעתו של ראש הממשלה בנושא רשות השידור ובהמשך לשיחות שניהל יו"ר ההסתדרות ניסנקורן עם מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר, השידור הציבורי החלופי בתאגיד החדש עדין לא ערוך.

"מתוך חשיבות שלא לייצר שום נתק בשידור הציבורי ולייצר שידור ציבורי רציף ומלא, על דעת יו"ר ההסתדרות ומנכ"ל משרד התקשורת, תידחה סגירת רשות השידור לתחילת 2018. יש עוד לוודא שהשידור הציבורי יהיה כפי שגם ציין ראש הממשלה, שידור מירושלים, כבר מיום השידורים הראשון".

ח״כ אילן גילאון (ליכוד), שהגיש את הצעת החוק לביטול הרפורמה ברשות השידור, תוקף את הודעת ההסתדרות ואומר כי "משרד התקשורת בתמיכת ההסתדרות, הפכו את עתידם התעסוקתי של מאות מעובדי רשות השידור למשחק ציני ובזוי. העובדים נאלצים לשלם מחיר כבד מנשוא על כשלונם המקצועי, בלשון המעטה, של קברניטי המהלך, ובראשם ראש הממשלה ושר התקשורת, השר ארדן ומש"תפיהם למזימה לעקר ולאלף את השידור הציבורי למרותם".

גילאון הודיע על כוונתו לדרוש דיון דחוף בוועדה לביקורת המדינה, ולתבוע את הגעתו של נתניהו לוועדה: "כלו כל הקצים בציניות הארסית של נתניהו. יש גבול עד כמה ניתן לרמוס את כבודם של עובדי ועובדות הרשות".

http://www.themarker.com/advertising/1.3011221
 

d1f2

Active member
התרגיל המלוכלך של ביבי ויו"ר ההסתדרות ניסנקורן

שלי יחימוביץ' מתנגדת למהלך ויוצאת גדולה. איתן כבל, שבהתחלה תמך, עושה פליקפלק לאחור ומחכה לדעה של "הגורמים המקצועיים".
 

d1f2

Active member
התרגיל המסריח: עובדי התאגיד "יתגברו" את רשות השידור בשנה זו

 

d1f2

Active member
עלות הדחייה בהקמת התאגיד: 400 מיליון שקל; כחלון מתנגד

&nbsp
&nbsp
עלות הדחייה בהקמת תאגיד השידור הציבורי עד 2018 תגיע ל-400 מיליון שקל שימומנו מכספי המדינה. בעקבות כך, שר האוצר משה כחלון, הביע התנגדות ליוזמה של ראש הממשלה בנימין נתניהו ושל יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן לדחות את ההקמה של תאגיד השידור הציבורי ב-15 חודשים.
&nbsp
כחלון התראיין בתוכנית לונדון וקירשנבאום בערוץ 10 ואמר כי "לא אאשר שזה יושת על הציבור, יש לנו מה לעשות עם הכסף. לא אתן לכסף הציבורי להיזרק למקומות שאינם משרתים את הציבור. אם מתכוונים לבקש כסף מהאוצר, הייתי צריך לדעת מזה". כחלון לא היה מעורב ולא ידע על הכוונה לדחות את הקמת התאגיד.
&nbsp
אם אכן תאגיד השידור היה קם במועד, עלות הפעלות לשנה היתה כ-750 מיליון שקל – מהם כ-100 מיליון שקל הכנסות מפרסום בתחנות הרדיו. במקביל, רשות השידור היתה נסגרת ולא שואבת כספים נוספים (זאת מלבד כספי המענקים והפיצויים המוגדלים למפוטרים בעלות של כ-1.2 מיליארד שקל).
&nbsp
מנגד, אם אכן תהיה דחייה של 15 חודשים בהקמת התאגיד, העלות הנוספת תגיע ליותר מ-400 מיליון שקל. הפעלת רשות השידור היתה עולה כ-800 מיליון שקל בשנה. כלומר, לתקופה של שנה ושלושה חודשים תקציב רשות השידור יגיע למיליארד שקל – וזאת כאשר הרשות אינה מספקת תמורה הולמת וכמעט שלא מוציאה תכנים לשוק היצירה.
&nbsp
במקביל, האוצר ייאלץ להקדיש לתאגיד תקציב שוטף לשלבי ההקמה שיגיע לכ-350 מיליון שקל, שיופנו להעסקת עובדי ההקמה, להפקות שונות, לשכירת מבנים ורכישת ציוד. הפער בין שתי החלופות ייצור עלות נוספות של כ-400 מיליון שקל.
&nbsp
בנוסף לכחלון, ראש מפלגה נוסף הביע התנגדות למהלך. שר החינוך נפתלי בנט צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי "החלטה החפוזה לדחות את עלייתו לאוויר של תאגיד השידור הציבורי למועד לא ידוע, ללא נימוקים ותוך פגיעה בעובדים היא תמוהה. בטרם התקדמות עלינו להבין מהי תכלית ההחלטה ומהן השלכותיה".
&nbsp
http://www.themarker.com/advertising/1.3012273
 

d1f2

Active member
בשעה 18:00 דיון בועדת הכלכלה בעניין התרגיל המסריח

 

d1f2

Active member
התאגיד מגיב לדחייה: "מוכנים לשידור ב-30 בספטמבר"

"נהיה מוכנים לשידור ב-30 בספטמבר", הודיעה היום (ג') מועצת תאגיד השידור הישראלי, בתגובה להחלטת ראש הממשלה ויושב ראש ההסתדרות, אבי ניסנקורן, לדחות את תחילת שידורי התאגיד ל-2018. עוד הוסיפו כי הם "דוחים את הנסיונות להפעלת לחצים מתוך אינטרנסים שמטרתם החלשת השידור הציבורי בישראל".
&nbsp
הודעה זו הינה למעשה תגובת תאגיד השידור הציבורי להחלטה המשותפת של ההסתדרות ומשרד התקשורת על דחיית סגירת רשות השידור והקמת השידור הציבורי החלופי בתאגיד החדש ביותר משנה מתאריך היעד, שנקבע לאוקטובר הקרוב.
&nbsp
"גוף השידור שקם בימים אלה הינו גוף עצמאי, איכותי, מקצועי ומגוון שיביא לידי ביטוי את כלל הקולות של הציבור בישראל, יפעל למענו ויחליף את הנורמות שהיו מקובלות עד כה בשידור הציבורי", נכתב בהודעה לתקשורת ששיגרו גורמים בתאגיד, "אנו ממשיכים לפעול באינטנסיביות להקמת שידור ציבורי נקי כפיים תוך שמירה קפדנית על כספי ציבור. התאגיד גייס 220 עיתונאים ועובדים כמחציתם מרשות השידור ויקלוט את מיטב עובדי הרשות כפי שהתחייב. התאגיד יפעל בהתאם להחלטות בג"צ בנוגע למיקום השידורים ביום התחילה".
&nbsp
למבקרים ולתוהים מצטרף הערב שר החינוך, נפתלי בנט, עם ציוץ תגובה בחשבון הטוויטר שלו: ‏"ההחלטה החפוזה לדחות את עלייתו לאוויר של תאגיד השידור הציבורי למועד לא ידוע, ללא נימוקים ותוך פגיעה בעובדים, היא תמוהה. בטרם ההתקדמות עלינו להבין מהי תכלית ההחלטה ומהן השלכותיה".
&nbsp
http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4830631,00.html
 

d1f2

Active member
הקשר בין מיקי מירו לניסיון החיסול של השידור הציבורי

עד לפני כשנתיים היה מיקי מירו מנהל קול ישראל. הוא זה שהוביל את ניסיונות ההשתקה של קרן נויבך בתוכנית "סדר יום", והוא זה שניסה להצמיד לה מגישים "מאזנים" כמו מנחם בן. מירו מונה על ידי הקבוצה שניהלה את רשות השידור והיתה מקורבת לשלטון — המנכ"ל יוני בן מנחם ומקורבו זליג רבינוביץ'.
&nbsp
בשבועות האחרונים קיבלו בכירים בתאגיד השידור הציבורי מסרים ישירים מטעם מנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר. בעוד הם מגייסים את עובדי רשות השידור על בסיס מקצועיותם ותרומתם האפשרית לתאגיד, הם נתקלו בלחצים מטעם פילבר לגייס את מירו המקורב. כמו במקרה של מירו, לא מעט מעובדי רשות השידור שמקורבים לצלחת מפעילים לחצים פוליטיים כדי להתקבל לעבודה בתאגיד, ללא הצלחה. בלחצים האלה משתתפים גם אנשי ההסתדרות, שמנסים לשלב את אנשיהם מרשות השידור בתאגיד החדש.
&nbsp
פילבר אמר ל–TheMarker כי לא הפעיל לחצים, ורק העביר פניות שהגיעו אליו לקליטת עובדים. מירו והתאגיד סירבו להגיב.
&nbsp
מירו הוא אדם שולי וחסר חשיבות בנוגע להחלטה שהתקבלה שלשום, באופן מפתיע, לדחות את תחילת הפעילות של תאגיד השידור הציבורי ב–15 חודשים ל–2018. אבל ההתנהלות של התאגיד מול הלחצים במקרה של מירו ואחרים יכולים להאיר את התמונה הכוללת שהביאה לרצון לדחות — או בעצם למסמס — את הקמת התאגיד העצמאי מדי לטעמו של נתניהו.
&nbsp
http://www.themarker.com/advertising/1.3012611
 

d1f2

Active member
ז'וז'ו אבוטבול מרשת ב': "שרביב דרוקר וחבורת הזבל שלו ייחנקו"

עובדי רשות השידור הביעו סיפוק רב מהדיל בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן לדחיית ההקמה של תאגיד. המשמעות של הדחייה היא עיכוב בהליכי הפיטורים של עובדי רשות השידור שלא התקבלו לעבודה בתאגיד השידור החדש והמשך הפעלת רשות השידור בעלות של כמיליארד שקל.
&nbsp
מי שהביע שמחה באופן קיצוני מאחרים הוא מגיש רשת ב' ז'וז'ו אבוטבול. בקבוצות הוואטסאפ הפנימיות של עיתונאי רשות השידור אבוטבול כתב לאחר שנודע על הדחייה בסגירת רשות השידור: "שרביב דרוקר וחבורת הזבל שלו ייחנקו".
&nbsp
דרוקר פירסם באחרונה תחקיר על רשות השידור במסגרת תוכנית "המקור". אבוטבול גם נקב בשמות של דמויות ברשות השידור שלטענתו היו מעורבות בלחץ שהביא לדחייה (גורמים אלה הכחישו בפני TheMarker את מעורבתם בנושא) וכתב: "חבר'ה, תנו להם כבוד. הכל יהיה לתפארת מדינת ישראל".
&nbsp
במסגרת תכתובות הוואטסאפ אבוטבול גם העלה טענות שונות כלפי אנשי התאגיד בטענה למינויים על בסיס משפחתי – טענות שהוכחשו על ידי התאגיד.
&nbsp
גם את תוכנית הרדיו שלו "שיחת לילה" פתח אבוטבול שלשום בדברי שבח לראש הממשלה על ההחלטה למנוע את הקמת תאגיד השידור. "היום רעידת אדמה בתקשורת. סגירת רשות השידור נדחתה לתחילת 2018. אני באופן אישי שמח, מאוד שמח, אפילו חוגג. ולו רק בגלל שלמעשה ראש הממשלה הנכבד קיבל את בקשתו של מנכ"ל התאגיד שאומר שהתאגיד לא יהיה מוכן לשידור מלא ב-1 באוקטובר.... אני רוצה להזכיר לכל אותם דרוקרים ולנדסים (רם לנדס, שעמד בראש הוועדה שהמליצה על סגירת רשות השידור, נ"ט) שהדעות שלכם וקריאות החמאס שלכם הן צבועות ומזויפות, ואתם יודעים את זה, אני בז לדרך של השיקול והכתיבה וההגינות שלכם, כי לכם יש רק אלוהים אחד. בזמן שבתאגיד אלה שפירקו את רשות השידור והכניסו לתאגיד את הילדים שלהם ואת בנות הזוג שלהם. למה לא דאגתם לאלה שפוטרו?... בשבילי זה חג העצמאות המחודש".
&nbsp
בשיחה עם TheMrker אמר אבוטבול כי "יש בתוך אותה קבוצה של אנשים שאני כתבתי לגביהם, רביב דרוקר, רדיפה אחרי ראש הממשלה ושנאה ותיעוב אליו. ואני שואל - אין לי בעיה עם עיתונות חוקרת. אוי ואבוי למדינה שלא תהיה מדינה חוקרת. יש לי בעיה עם עיתונות רודפת את כל מה שלא מתאים לאג'נדה שלה, כולל את ראש הממשלה. אני בא ואומר, איפה היו העיתונאים שכאשר 1,200 משפחות נזרקו לרחוב?"
&nbsp
יש טענות כלפיך על קשרים פוליטיים ולחצים לדחייה בהקמת התאגיד. זה נכון?
&nbsp
"הקשרים הפוליטיים היחידים שלי הם שאני חבר במפלגת העבודה. אם תקרא לזה קשרים פוליטיים על הכיפאק. מעולם לא הייתי חבר מרכז ליכוד. ז'וז'ו אבוטבול שמגן על הממשלה והשלטון הוא מזרחי וזה מתאים לשבלונות של חבר ליכוד. אבל מה לעשות שיש אנשים שאומרים מה שכואב להם".
&nbsp
ה מצדיק שימוש במיקרופון הציבורי לקדם את האינטרס האישי שלך?
&nbsp
"כל התוכניות שלי, ואני 26 שנה בתקשורת, הכל חברתי. אצלי הלחם הוא המהות של החיים. העיתונות צריכה לקחת את הכוח שלה לטובת החלשים. המיקרופון נועד למען הציבור. מי שמתבלבל יש לו בעיה. זה שאנשים משתמשים במיקרופון להפיל שלטון - לא לזה נועד המיקרופון. אנחנו אמורים להיות הפה של הציבור. אני רואה אנשים מרשות השידור שמפוטרים וכואב לי".
&nbsp
ומה בנוגע לטענות השונות נגד התאגיד שאתה מפיץ בעוד התאגיד מכחישים לחלוטין?
&nbsp
"אני מצפה ממשהו נקי להיות נקי. ברגע שיהיה ויכוח, יש בעיה בננאות. זו הפילוסופיה שלי".
&nbsp
http://www.themarker.com/advertising/1.3012972
 

d1f2

Active member
הבית היהודי וכולנו: לא נאפשר לנתניהו לדחות את הפעלת התאגיד

שתי המפלגות צפויות להצביע נגד יוזמת רה"מ, למרות מחויבותן לתמוך ברפורמות שלו בתחום התקשורת ■ גורמים במפלגות העריכו כי ייתכן שיסכימו לדחייה קצרה בלבד בהסכמת התאגיד ■ ריבלין: בלי שידור ציבורי נהיה דמוקרטיה נכה
&nbsp
הארץ
 

d1f2

Active member
אמנון אברמוביץ׳: נתניהו רוצה להדיח את מנכ״ל התאגיד קובלנץ

וזאת הסיבה לתרגיל שכונה בקרב עובדי משרד התקשורת "תרגיל קובלנץ". עלות של חצי מיליארד שקל? להההההההההההה קטן על האזרחים.
 

d1f2

Active member
נתניהו רוצה לשם מישהו מישראל היום או ערוץ 20

 
למעלה