גל"צ בדרך ללוד: מנהל מקרקעי ישראל יעניק 4.6 דונם ללא תמורה

  • פותח הנושא d1f2
  • פורסם בתאריך

d1f2

Active member
גל"צ בדרך ללוד: מנהל מקרקעי ישראל יעניק 4.6 דונם ללא תמורה

מועצת מקרקעי ישראל צפויה לאשר בישיבתה היום הקצאה בפטור ממכרז וללא תמורה של מגרש בן 4.6 דונם במרכז העיר לוד, וזאת למטרת הקמת בניין חדש שישמש את תחנת הרדיו הצבאית גלי צה"ל. הקרקע ממוקמת במרכז העיר, בהצטלבות הרחובות חשמונאים ושדרות צה"ל. בשלב זה עדיין קשה להעריך מתי יתרחש המעבר בפועל, אולם ההחלטה על הקצאת הקרקע לנושא מהווה אבן דרך חשובה בדרך לביצוע המעבר.

כיום פועלת תחנת הרדיו ברחוב יהודה הימית ביפו, בבניין ותיק שאותו היא מאכלסת מאז 1958. בדברי ההסבר של הצעת המחליטים שתעלה היום, הוסבר כי "המבנה בעיר תל אביב־יפו, המשרת זה עשרות שנים את תחנת הרדיו הצבאית גלי צה"ל, אינו יכול להמשיך ולשרת את התחנה, ולפיכך עולה צורך ציבורי למצוא לתחנה אתר אחר שממנו תוכל להמשיך לשדר. במקביל משקיעה המדינה מאמצים רבים כדי לקדם את העיר לוד, ולפיכך מוצע להעביר את התחנה ללוד ולאפשר לה להמשיך לפעול שם שנים רבות ובתנאים הולמים".

את ההחלטה על מעבר גלי צה"ל ללוד קיבל שר הביטחון, משה יעלון, בין השאר בשל הרצון לסייע ולחזק את העיר ואת תושביה. הפרויקט נמצא כעת בשלב איגום המשאבים, ולכן קשה להעריך בשלב הזה את לוחות הזמנים להשלמתו.

במשרד הביטחון רואים במעבר מיזם חברתי בעיקרו, שבמסגרתו ילוו החיילים את בני הנוער המקומיים, ויסייעו להם בלימודים ובפעילות התנדבותית אחרת, כגון מתן שיעורי תקשורת לנוער המקומי. כמו כן, צפוי המעבר לאפשר לתחנה להחזיק לראשונה מגורי חיילים משלה, וכן לפעול מתוך אולפנים ממוגנים, שיאפשרו את המשך השידורים גם בעתות חירום - דבר שאינו אפשרי במבנה הנוכחי ביפו.

ממשרד הביטחון נמסר: "אנו מברכים על הירתמותם של כלל הגורמים לטובת הפיכת החזון החברתי למציאות. הקצאת הקרקע על ידי רשות מקרקעי ישראל ועיריית לוד היא אבן דרך מרכזית במימוש הפרויקט, שלאחריה ניתן יהיה להשלים את התכנון, ולקבוע את לוחות הזמנים למעבר".

http://www.themarker.com/realestate/1.2918313
 
למעלה