מגישת הרדיו ענת דולב הלכה לעולמה

אייל וולקוביץ

New member
מנהל
מגישת הרדיו ענת דולב הלכה לעולמה

ענת דולב, שדרנית רשת ב' של "קול ישראל", הלכה היום לעולמה. צ'יקו מנשה, מנהל רשת ב', כתב בטוויטר כי דולב הייתה "שדרנית ותיקה ומעולה, אדם וקול שייחסר לכולנו במערכת, ובשידורי קול ישראל".

(וואינט)
 
שידרה עד יומה האחרון


שידרה עד יומה האחרון

הקול מהרדיו נדם: שדרית קול ישראל, ענת דולב, נפטרה בגיל 52 לאחר שנלחמה בניוון שרירים • הגישה מגזין יומי ברשת ב' • "אישה חכמה, מצחיקה ודעתנית"

ערן סויסה

יום של פרידות: שדרית הרדיו והעיתונאית ענת דולב (52) נפטרה. על פי הודעת רשות השידור, התמודדה בחודשים האחרונים עם מחלה קשה. היא נמצאה ללא רוח חיים אתמול בבוקר בביתה שברמת גן.

ענת דולב החלה את דרכה כקריינית בגלי צה"ל, הגישה תוכניות בטלוויזיה, ובהן מגזין המוסיקה "עד פופ", ומילאה תפקידי הגשה שונים בקול ישראל.

בחודשים האחרונים נלחמה במחלת ניוון שרירים, אך המשיכה לפקוד את אולפני השידור. רק בשבוע שעבר הצטלמה באולפני הרדיו לצידה של קריינית קול ישראל הוותיקה רויטל עמית, שפרשה לגמלאות.

שמעון אלקבץ, העורך הראשי של רשות השידור ומנהל קול ישראל, הספיד אותה: "ענת שידרה עד יומה האחרון. בקושי הצליחה ללכת והתעקשה להגיע למיקרופון שכה אהבה. אישה חכמה, מצחיקה, סקרנית ודעתנית".

דולב שידרה בשנים האחרונות תוכנית מגזין יומית ששמה "בשלוש עם ענת דולב", שבה עסקה בענייני היום מזווית אישית. היא הקדישה זמן שידור רב לתחומי התרבות והספרות. היא נודעה בזכות סגנון השידור הייחודי שלה, שהיה משוחרר מאוד, קליל מאוד, ועם זאת אינטליגנטי ובעל ידע רב. "ענת האירה אלומת אור גדולה על תופעות ותחומי עניין שהיו חלק מאיתנו ביום־יום ועשתה זאת בהגשה ששילבה מאור פנים וידע רב", ציין אלקבץ.

איש רשות השידור יגאל רביד ספד לדולב. "ענת עשתה המון דברים, אבל תיזכר בזכות תוכניתה היומית שגילתה צדדים רבים ועמוקים באישיותה, כמו הרוחניות והקירבה שלה לאמונה שקנו לה קהל גדול ואוהד. היא שיתפה אותנו ברגעים שמחים ועצובים, ויחד לחמנו למען שידור ציבורי חופשי ונקי", כתב רביד בעמוד הפייסבוק שלו.

"הבינה את האחר והשונה"

מגיש הטלוויזיה הוותיק אורי לוי הוסיף כי דולב היתה "מגישה מובילה ויוצאת דופן בקול ישראל. המון ידע, גישה ייחודית, הומור, קול נהדר - וגם טלוויזיה עשתה כקריינית רצף. אפילו את משחק השבת הגישה אי אז בעברה, כשגם אני הייתי שותפה להגשה לפרק זמן קצרצר".

על קיר הפייסבוק של רשת ב' ספדו לדולב מאות גולשים מבין מאזיניה. אחת מהם, מרגלית עובדיה, כתבה כי "האזנתי בשקיקה למוצא פיה, בעיקר לפתיח של תוכניתה, לידע שהפגינה מול מרואייניה, לבקיאות שלה וליחסה למקרא, להגינות שלה ולהבנה את האחר והשונה. יהי זכרה ברוך".

דולב הותירה אחריה בן. הלווייתה תהיה מחר ב־12:00 בבית הקברות החדש ברמת השרון.

( [URL]http://www.israelhayom.co.il/article/354153[/URL] )

 

אייל וולקוביץ

New member
מנהל
האם בעקבות מותו של שושן תוקם תחנת רדיו לותיקים?

שרת התרבות מירי רגב שלא הצליחה להתערב בפלייליסט של גלגלצ, מנסה שוב את מזלה, הפעם בתאגיד השידור הציבורי. השרה רגב הודיעה הבוקר (ראשון) כי בעקבות מותו של הזמר גבי שושן, סיכמה עם רה"מ ושר התקשורת בנימין נתניהו על הקמת תחנת רדיו נוסטלגיה בתאגיד.
כבר אמש, לאחר שנודע כי שושן שם קץ לחייו בעקבות הקשיים שאליהם נקלע בשנים האחרונות, תקפה השרה רגב את תחנות הרדיו ומסרה: "סיפורו של גבי שושן הוא סיפורם של אמנים ותיקים רבים בישראל, שעל אף כישרונם הרב, מקבלים מאיתנו כתף קרה.חבל מאוד שרשתות הרדיו משמיעות את היצירות הנפלאות של היוצרים הוותיקים שעה לאחר פטירתם".
היום בישרה השרה כי סיכמה עם נתניהו ועם מנכ"ל משרד התקשורת שלמה פילבר על הקמת תחנת רדיו במסגרת התאגיד החדש, שתעניק במה ליוצרים ותיקים. "מותו של גבי שושן הציף שוב את הצורך לתת במה ליוצרים הוותיקים", מסרה השרה רגב, "אני רואה חשיבות רבה בהכרה ובכבוד ליצירה וליוצרים אשר נכון להיום, לצערי, אינם זוכים לה בחייהם".
ואולם, יש להניח שההצהרות לא יתממשו ולא תוקם תחנת רדיו לבקשת השרה. בבסיס הקמת תאגיד השידור הציבורי עומד העקרון שמבקש למנוע התערבות של פוליטיקאים בתכנים. לשם כך הוקמה מועצת התאגיד שבסמכותה הלחליט על התכנים, בהם הקמת תחנת רדיו נוספת. הצהרתה של שרת התרבות, שנתפסה כהתערבות פוליטית, תיתקל מן הסתם בהתנגדויות.

(וואלה!)
 

the1head

New member
עצוב מאוד לשמוע


זוכר אותה בעיקר מהתוכנית "עד פופ" המיתולוגית משנות ה-80.
מצ"ב מחווה מיוחדת שהעלו בערוץ של "עד פופ" ביוטיוב.
יהי זכרה ברוך.

 
למעלה