שרשור המלצות ומיוחדים

משדר רשת ד ב AM נסגר אחרי 60 שנות פעילות.

השבוע נסגר סופית משדר קול ישראל שהופעל לראשונה בתחילת שנות ה 50 במרכז הארץ. המשדר בעוצמה של 50 KW שימש בשנות ה 50/60 את רשת א של קול ישראל לכיסוי גוש דן התדר 575 קה''צ ובשנות ה 70 שונה לתדר 1026 קה''צ ושידר את רשת ד של קול ישראל בערבית. בשל החשיבות של המשך שידורים בערבית גם ב AM ומשום שבחלקים גדולים ביהודה ושומרון , ברצועת עזה וכן באזורים נוספים במשולש אין כיסוי סביר בתדרי FM, הופעל זמנית משדר גיבוי ב AM בעוצמה נמוכה בתדר 1080קה''צ שמכסה באופן סביר את מרכז הארץ וחלקים מיהודה/שומרון ועזה. עפ''י התוכנית יוכנס לשימוש בעתיד משדר AM בעוצמה חזקה יותר. ראוי לציין כי בארצות ערב עדיין נמשך השימוש המסיבי בשידורים בגלים בנוניים לכיסוי אזורים גדולים, מצרים, סעודיה, סוריה, איראן מפעילות משדרים רבי עוצמה של -500-1000-2000 KW גם ארצות המערב המשדרות בערבית מצאו ששידורים בAM עדיפים לכיסוי אזורים גדולים. ה BBC הבריטי מפעיל תחנות ממסר בקפריסין ועומאן בAM וכך ארה''ב וצרפת עושות.
 

olli3

New member
מנהל
משדר הגיבוי ממוקם ביבנה או איתנים?

ולגבי התוכנית יש הערכות לגבי עוצמת השידור ומיקום המשדר?
 
המשדר הזמני ביבנה, 10 KW.

האם הוא נקלט היטב באזור המגורים שלך?, אצלי בשפלה נקלט היטב.
 

olli3

New member
מנהל
ירדתי לרכב ובטעות בדקתי את 1026

אני ארד מחר, כל העשן הזה בחוץ כבר נדבק לי לבגדים ומסריח את הבית ובבית המכשור האלקטרוני שיש לי משבש קליטת AM אז רק מחר ברכב.
 

olli3

New member
מנהל
1080 AM נקלט אצלי באיכות פנטסטית.

מה גם שאיכות הסאונד השתפרה. תמיד מבינה הAM נקלט אצלי יותר טוב מאשר מאיתנים או מאיפה שלא היו המשדרים באיזור ירושלים, אינני יודע מדוע זה היה כך.
 
למעלה