אביר משבע הממלכות -רשמים

colio 1

New member
אביר משבע הממלכות -רשמים

אז לקח לי קצת זמן אבל קראתי את הספר. שורה תחתונה אני ממש ממליץ - מי שרוצה לקרוא עוד קצת מהעולם הזה וסיים את הספרים (למרות שלי יש עוד את הספר ה 5 ) זה אחלה ספר. אהבתי מאוד את העלילה ואת כל הדיאלוגים .
כן לקח לי קצת זמן להבין את כל הבתים ואת האנשים מסביב שהיו בספר ,היה קצת מבולגן אבל עדיין אהבתי .
יש איזה עלילה נסתרת במשך כל הספר וזה היה מרתק לקרוא .ולדעתי גם לא חייבים לדעת על הספרים ,אפשר לקרוא את הספר הזה להנאה בלי לקרוא את שאר הספרים .
ועכשיו לשאולת:)
1. עורב הדמים ? מסינופה אמר פה שצריך להבין אותו לפני שמבינים את העורב עם ה 3 עניים . אז זה אותו אחד כן?
ועורב הדמים הוא נהריים הריי..
2.אג ודאנק - מה קורה איתם בהמשך ? יש עוד ספרים עליהם?
3.בספר מסופר שבין אג לבין עורב הדמים (לפחות מהצד של אג) אין אהבה ככ גדולה והנה עדיין בסוף הספר הם די ניצלו בזכותו אז ..זה בעצם היה סוג של שינוי?
 

colio 1

New member
לדעתי

לא הכרחי.
לא ראיתי בספר שהוא נותן סדר למה שקורה 100 שנה אח"כ .
הוא ספר מאוד קל וקצר יחסית לשאר הספרים.
בתכלס? אם את רוצה לעשות אנחתה עם ספר קליל ומהיר הוא בהחלט מומלץ
 
הייתי ממליץ לקרוא אבל לא ראשון

יש הרבה קטעים שמובנים למי שיש כבר היכרות עם הספרים.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
אם אפשר לקרוא לזה ספוילר
כבר בגיל 4 וולדר פריי היה קרציה.
 
לשאלותיך

1. אין לזה עדיין אישור ישיר רשמי וסופי בספרים או בסדרה, אבל יש לזה מספיק תימוכין כדי שהתיאוריה הזו תהיה באותו מעמד ש"R+L=J" הייתה לפני שהסדרה איששה אותה (כמעט) סופית, ושל עוד לא מעט תיאוריות שהתבררו כנכונות. אז כן, זה אותו אחד. אחרי הקדנציה שלו כימין המלך, סר חינו בעיני המלכים הבאים, והוא נשלח לכלא ובשלב מאוחר יותר לחומה, שם הוא טיפס בסולם הדרגות עד לתפקיד הלורד המפקד של משמר הלילה. הוא נהריים, אבל חשוב לציין שהוא לא סתם נהריים אלא בלאקווד/טארגאריין, כמו שג'ון הוא לא סתם שלג אלא סטארק/טארגאריין. לבית טארגאריין יש בגנום קשר לדרקונים ולמאגיית דם ואש, לבתים סטארק ובלאקווד יש קשר לאלים הישנים, עם כל קסם החזון הירוק שלהם - וכמובן קסמי הקרח והאחרים, שראינו כבר בתיאוריות ובסדרה שהם קשורים לקסם של ילדי היער. ג'ון כמו ברינדן משלבים את האש והקרח בשושלות שלהם, ובתפקידים שהם אמורים למלא בעלילה.

2. כרגע אין ספרים נוספים עליהם, מרטין רוצה, אבל מרטין גם רוצה לסיים את המגנום אופוס שלו. ככל הידוע לי סיפורי דאנק ואג נוספים נמצאים בקנה אבל בהקפאה. היו דיבורים השנה על יציאת סיפור חדש, אבל זה לא התממש. מבחינת הגורל של הדמויות, אג נהיה בהמשך המלך אאיגון החמישי (אאיגון ה"לא ייתכן", שכשנולד היה בערך במקום ה-20 בסדר הירושה של הכס), והוא נודע כאחד המלכים המוצלחים ביותר בשושלת, וכנראה המוצלח האחרון בה. דאינריז כמו גם הבאראתיאונים הם צאצאים ישירים שלו. דאנק התקדם ממעמד של אביר לא משוח לתפקיד הלורד המפקד במשמר המלך של אג. בריאן מטארת' היא צאצאית ביולוגית (אבל לא רשמית) שלו. דומני שלפחות אחד מהם סיים את חייו בטרגדיה של סאמרהול.

3. להבנתי, עורב הדמים לא פעל מתוך אהבה או שנאה, אלא מתוך מה שהוא ראה כטובת הממלכה. הוא הבין שמבין כל הטארגריינים החיים, אג יהיה המוצלח ביותר, ולכן הוא דאג באמצעים כאלה ואחרים שכל מי שזכותו לכתר חזקה יותר אבל התאמתו לתפקיד בעייתית יותר מאג יוסר מהדרך. כמו כן ולמיטב זכרוני (ובלי יותר מדי
), הוא אולי הציל את אג, אבל זה היה בעיקר תוצר צדדי של מניעת סבב אלימות עצום שהממלכה הייתה עלולה להסתחרר לתוכו. אז כן אג או לא אג - מה שעמד לנגד עיניו הוא טובת הממלכה, ופחות משנה מהם האמצעים כדי להגיע אליה.
 

colio 1

New member
כרגיל אתה חד מסינופה

תודה אחי על התגובה המלאה והעניינית .
אני אנסה לנסח את השאלה הבאה שלי כך
: על הספר הזה אנחנו שמענו רק לאחרונה (פלוס מינוס ) ,אז אם הוא (מרטין) כתב אותו אחרי הספרים אז זה קצת מוזר לא ? כי הריי יש לו את הספר השישי לסיים כבר המון זמן אז הוא עצמו עשה אתנחתא מהם?
מצד שני אם הספרים האלה היו לפני הספר הראשון,סביר להניח שהיינו שומעים עליו כבר מזמן ( הספר יצא לפחות בעברית לפני שנה בערך)
אני שמעתי שמועות שאומרות שאומרות שמרטין נתן את הקו עלילה הראשי ואת הדמויות ומי שכתב את הספר זה לא היה הוא .הוא פשוט אישר אחכ את התוצר .

ו..תגיד איפה רשום את כל התאוריות שרשמת לי בתשובה?
למשל על ספרים נוספים בקנה, על כל ההיסטוריה של עורב הדמים? ועל זה שהוא אותו אחד?
 
אפשר לקרוא לי דיוגנס :)

הוא כתב את שלושת הסיפורים שמרכיבים את "האביר משבע הממלכות" בזמנים שונים. הסיפור הוותיק ביותר לפני יותר מעשור (מצוי בקובץ "אגדות" שיצא ע"י אופוס בשני כרכים ומקבץ סיפורים קצרים שנכתבו ע"י סופרי פנטסיה שונים שמתרחשים בעולם הפנטסיה המפורסם ביותר שלהם).

אפשר למצוא המון מידע ברשת. אבל המידע הרב ביותר והאיכותי ביותר באנגלית, לתשומת לבך. בעברית אתה יכול לשאול שאלות כאן, מסתובבים פה כמה מהמומחים הגדולים ביותר לששאו"ק בשפה העברית (ואני לא מדבר על עצמי).

הקישורים העיקריים:
http://westeros.org - האתר של הקהילה העולמית של אוהבי הספרים
http://asoiaf.westeros.org - הפורום של הקהילה העולמית
http://awoiaf.westeros.org/index.php/Main_Page - הויקי של הקהילה העולמית
https://www.reddit.com/r/asoiaf/ - תת הרדיט העיקרי של ששאו"ק
http://grrm.livejournal.com/ - ה(לא )בלוג האישי של גר"ר מרטין

יש כמובן עוד: ביוטיוב, בגוגל - תיאוריות, מאמרי עומק, ומה לא. אבל הדברים הגדולים מתנקזים לאתרים שהבאתי.
 
למעלה