הנה נושא מצוין לדיון לפי המסע או לאחריו

Old Cat

New member
הנה נושא מצוין לדיון לפי המסע או לאחריו

ילד יהודי שנולד בחלקה המזרחי של פולין (היום בתחום ליטא) ניצל על ידי משפחה פולנית שהסתירה אותו וגידלה אותו. הילד גדל והפך לכומר, ולמרצה באוניברסיטה הקתולית החשובה ביותר בפולין. עם השנים גילה את מוצאו האמיתי, הקדיש חייו לבניית יחסי אמון וכבוד בין הדתות, וכך גם מלמד את תלמידיו, הכמרים הצעירים לעתיד, באוניברסיטה בלובלין. עם השנים התקרב יותר ויותר ליהדות והצליח ליצור חיים המשתפים את הטוב משני העולמות, תוך שיתוף פעולה ועבודה משותפת עם הרב הראשי של פולין בכל מה שקשור למלחמה באנטישמיות וקירוב לבבות. היום מעונין להיות אזרח ישראלי ולחיות בישראל. אבל כאן שולטים לא כללי אנושיות וחמלה אלא שגיונות הממסד הדתי הצבוע. הוא לא יקבל רשות לכך כי לדעתם הוא לא יהודי. זה למרות שהוא היה מספיק יהודי בשביל להיות משולח להשמדה בטרבלינקה אם היו תופסים אותו (יחד כמובן עם כל המשפחה שהצילה אותו). http://forward.com/articles/108007 בהזדמנות זו לראות את הסרט "הסוד" שצולם לפני 9 שנים, בו מסופר סיפורו של הכומר ואשקינל-וקסלר.
 

Pukipsey007

New member
../images/Emo24.gifחתול

לדעתי, מגיעה לו אזרחות. חבל שהחוקים לפעמים לא מתייחסים למקרים כאלה.
למה לא מאשרים לו, בגלל שהוא כיום נוצרי
 

Old Cat

New member
הוא יהודי

שהרי לא קיבל על עצמו ביודעין המרת דת, אלא מינקותו גדל כנוצרי קתולי. החמור הוא כפיית הקצנה דתית על מערכת המדינה האזרחית. חוק השבות הוא חוק אזרחי של המדינה (הכנסת) ואיננו מהתורה. הבעיה של המדינה במתן אפשרות לקלריקלים דתיים לקבוע בעניני מדינה. הצביעות של לבלרי הדת ופקידוניה המכונים גם "רבנים" גדולה עוד יותר דווקא לאור קריאת ארגון רבנים גדול לא מזמן לותיקן שיורה לכל המנזרים לפתוח רשימות של מי שהיו ילדים באותה תקופה, וניצלו באותם מנזרים. זה כדי לאתר אותם וללמד אוןתם יהדות, שהרי הם יהודים במקורם שרק במקרה גדלו כנוצרים. אז הנה יש אחד שלא צריך לגלות אותו משום רשימה. והנה למדנו משהו על הצביעות של רבנים בכלל ובישראל בפרט.
 

Pukipsey007

New member
../images/Emo24.gifמדינת ישראל../images/Emo104.gif

נכון, יש לנו פה בעיה עם הפרדת הדת מהמדינה, אבל זו כן מדינת ישראל, שהוקמה במטרה להיות בית לאומי לעם היהודי, ולכן, הבעייתיות פה היא בניסוח ובפרשנויות של העקרונות שהנחו את מנהיגינו ומנהיגי העולם עם קום המדינה. שבוע טוב
 

ישרון

New member
אני חושש שטעות בידי הכותבים

הלכתית האיש יהודי ומקומו בקבר ישראל על פי המסורת וההלכה הקובעת "ישראל גם אם אטא ישראל הוא" צריך רק למצוא את הרב האמיץ שיפסוק את הפסק הנכון לצערי מלא שפנים שם בקרב הרבנים.
 
למעלה