מבחנים לנציבות שירות המדינה?

מבחנים לנציבות שירות המדינה?../images/Emo12.gif

היי חברה, מה המצב? אולי תוכלו לעזור לי? הגשתי מועמדות לתפקיד עו"ס בשירות מבחן לנוער, דרך נציבות שירות המדינה. זימנו אותי למבחנים בע"פ מול וועדת בוחנים (אמל'ה). במכתב ציינו שהבחינה תתקיים בע"פ, על נושאים כללים ומקצועיים (כאילו דה?). מישהו יוכל לתרום לי מנסיונו ולומר לי על מה, על מי ומה שואלים בבחינות הללו?
 
בערך

שואלים קצת על מי אתה למה את/ה רוצה לעבוד שם ולמה את/ה חושב שאתה מתאים לתפקיד אם יש לך נסיון מקצועי מן הסתם ישאלו עליו ואיך זה יכול לעזור לך בתפקיד בדר"כ נותנים מקרה טיפולי ושואלים אותך מה היית עושה בשמקרה זה לדעתי, רצוי לשכנע את הוועדה שאתה מתאים לתפקיד כי זה תפקיד מאוד קשה ותובעני וכמובן - להפגין בטחון עצמי
 
מנסיוני

יצירתיות תמיד מרשימה, כך שגם אם את "לא יודעת" תשובה לשאלה אבל תהיי יצירתית, זה משאיר רושם מאד טוב.
 
עו"ס שירותי מבחן - אשמח אם תספרו

לי קצת על תפקידכם, ועל סיטואציות מהשטח איתן אתם מתמודדים.
 

ג שם

New member
לא להאמין, גם שם הייתי

בעיקר מופנים נערים שנתפסו בביצוע עברה, ההנחה הבסיסית היא שהעברה על החוק באה לבטא סוג של מצוקה אישית/ משפחתית. התערבות של מספר שבועות/ חודשים מובילה להגשת תסקיר לביהמ"ש, התסקיר כולל המלצה (הפנייה לטיפול משפחתי, קידום נוער וכו'), חלק מההתערבות נעשית על ידי קצין המבחן. נערים שהופנו- היומכל וכל. נער שגנב רכב (נגרר אחרי גדולים), אחר שגנב רכב (למה מה יש לך ממני?) נער שנתפס כותב גרפיטי על קירות (מגוחך, אבל דווקא במקרה זה היה טעם בהתערבות) ואחד שנהג להרוג חתולים. בנוסף, חלק קציני המבחן לנוער משמשים כחוקרי ילדים- הם גובים עדויות מקטינים נפגעי עברה ומקטינים שפגעו באחרים. אלה היו הסיטואציות המקועיות הקשות ביותר בהן השתתפתי.
 
קצין מבחן לנוער

לפי מה שהבנתי צריך הכשרה מסוימת כדי להיחשב כקצין נוער. מה מהות ההכשרה? איך בעצם נעשים קציני מבחן?
 
הכשרה

ההכשרה באה עם התפקיד. בעיקרון יש איזה קורס קציני מבחן שעובדים צריכים לעבור, אבל לא כולם עוברים אותו. לאחר שנה וחצי שבו אתה תחת אחריות של מדריך, אתה מקבל גרטיס של קצין מבחן ואז האחריות עליך, אתה מוסמך לחתום על תסקירים ומסמכים אחרים וכו.
 
תיקונים קלים

קציני מבחן כבר אינם משמשים כחוקרי ילדים. תודה לאל, לפני מספר שנים הפרידו בין התפקידים. גשם, כנראה היית שם בעבר הרחוק, ולכן זכית להתקל רק במקרים "קשים" אלו, אולם בימנו מופנים לשירות המבחן מקרים קשים ביותר, בעיקר של אלימות וגם הרבה סמים. מקרים לדוגמא - הרבה דקירות חלקן נגמרות טוב וחלקן פחות. סמים - מהחזקה לשימוש עצמי ועד לסחר. עבירות רכוש - מגניבה מהסופר ועד לגניבת רכבים וניקוי בתים ממיכשור חשמלי. עבירות מין - מהטרדה מינית ועד אונס אלים. ועוד כיו"ב. המקרים הקשים הם לרוב של אלימות קשה. לרוב, אם כי לא תמיד, המקרים הקשים הם אכן על רקע מצוקה משפחתית קשה. (זה כמובן תלוי איפה את מוצבת ומה איפיונים הסוציואקונומיים של המקום והאוכלוסייה) המצוקה המשפחתית יכולה לכלול מצוקה כלכלית, אבטלה, בעיות של התמכרויות אצל ההורים, אלימות, וכיו"ב. חלק גדול מהנערים המופנים סובלים מליקויי למידה וכמובן מהפרעות קשה וריכוז. איך מטפלים? באופן כללי - משתפים הרבה את המשפחה בטיפול. יוצרים קשר טוב, בודקים טוב טוב את הרקע לעבריינות. מנסים לטפל במסגרת את הבית, יחד עם ההורים, ביה"ס וכו'. אם לא הולך והעבריינות קשה ונמשכת, ישנן מסגרות אבחון וטיפול מחוץ לבית. חשוב שתדעי לאן את נכנסת. העבודה בשירות המבחן מאוד מבוקשת ויש בצידה יתרונות מקצועיים רבים. אך היא עבודה קשה ותובענית ביותר, בתנאי עומס חריגים ורמות שחיקה גבוהות. כמו כן, חשוב שתבדקי עם עצמך איך את עם האוכלוסייה, שהיא די אוכלוסיית קצה - איך את מתייחסת לעבריינות, איך את מול מקרים קשים של אלימות, של מצוקתםשל הנערים עצמם וגם של פגיעתם הקשה בקורבנות. איך את עם עמידה מול בתי משפט, איך את עם אחריות מאוד כבדה שלפעמים נותנת הרגשה של חריצת גורלות של אחרים. שירות המבחן עובר בשנים האחרונות תהליך שהוא תוצאה של מחסור בולט בכוח אדם ובמשאבים. כתוצאה בלתי נמנעת מכך, יורדת המקצועיות של השירות וקצין המבחן מתפנה פחות מבעבר לטיפול ונדרש יותר ויותר למיומנויות ארגון, ניהול זמן וסדר עדיפויות והתייעלות. עם זאת, שוב תלוי איפה את מוצבת, יש משקל רציני להדרכה, בדר"כ יש הדרכה טובה ואפשר לרכוש המון נסיון. אם את בתחילת דרכך, זה יכול מאוד לפתח אותך שיהיה בהצלחה
 

SuperGirl 25

New member
היבט טיפולי נוסף-גישור בין הקורבן

והמקרבן. תהליך לא קל (לשני הצדדים), אך להערכתי מלמד משהו... וצודקת-העבירות לפעמים קשות או/ו רבות, כשהעו"ס עצמו יכול להיפגע מהן (כמו גניבה) והעו"ס צריך להיות בלתי-שיפוטי, מקבל, מכיל...זה לא קל.
 
תודה לכולם! עזרתם לי הההמממון!../images/Emo140.gif

וכמובן נתתם לי הרבה חומר למחשבה. המשך שבוע נעים, אספר לכם איך היה.
 
למעלה