המהפכה האשכנזית מתה/סמי שלום שטרית

המאבק המזרחי בישראל 1948-2003/סמי שלום שטרית זה מושתק מאד בחברה הרחבה ופחות מושתק בחדר הטיפולים איך עדיין קיים מדרג בין אשכנזי למזרחי , איך שם משפחה אשכנזי מקל על קבלה לעבודה לעומת שם משפחה מזרחי, איך למשל בישיבה בה אדם למד אשכנזי נחשב יותר ממעורב, והמעורב נחשב יותר ממזרחי, או איך התגובה למסרים של 'לבן זה יפה' ו'כהה זה פחות'. גם עם הסטודנטיות חוזרת על המיצב של מאיר גל "עבודתו של מאיר גל "תשעה מתוך ארבע מאות: המזרחים ע"פ קירשנבוים" (תצלום תשעת עמודי ספר לימודי ההיסטוריה של תולדות עם ישראל המוקדשים ליהדות המזרח), "
 

dina1001

New member
ה' - הורים מרעילים / סוזן פורוורד

על האופן בו משפיע הקשר בין הילד להוריו על התנהגותו בבגרותו ועל ההורות שלו עצמו בעתיד. ההתמקדות היא בקשר שהיה שלילי כמו למשל: התעללות פיסית, נפשית ומינית, הורה דומיננטי, כזה שמוריד מערך ילדו וכדומה...
 

dina1001

New member
מוסיפה על דיבס

מדובר בריפוי בעיסוק אבל אפשר לשאוב ממנו רעיונות גם לסוגי טיפול אחרים. אחד המסרים העיקריים בספר: גם כאשר שורש הבעיה היא במערכת (במקרה זה - המשפחה) לא תמיד ניתן לשנות דווקא אותה. לעיתים הפרט (במקרה זה - הילד) הוא הראשון להשתנות והוא מביא עמו, כמו אבן הנזרקת למים ויוצרת עוד ועוד מעגלים, שינוי גם בקרב הסובבים אותו (במקרה זה - אמא, אבא, אחות ומורות בבית-הספר של הילד).
 
לא שזה אומר משהו

על הטיפול אבל סתם אם רציתם לדעת מה עלה בגורלו של דיבס- כעבור שנים הוא אושפז במחלקה פסיכיאטרית.
 
לא אין ספר המשך

זו הייתה ידיעה בעיתון כלשהו לפני שנים. אני זוכרת שאחי הראה לי אותה כי ידע שכנערה מאוד אהבתי את הספר הזה. ייתכן שהיום מצבו שונה. הידיעה הייתה לפני שנים.
 
עוד בב' -

באושר ובאושר /טל בן שחר הספר הראשון שיצא בעברית בפסיכולוגיה חיובית, שאומרת שצריך לחקור לא רק את הסבל אלא גם את 'מדע האושר'. מזכיר לי מאד את הגישה שאומרת שצריך לראות לא רק מה עושה אותנו חולים אלא גם מה שומר עלינו בריאים.
 
וכן ספריו המאוחרים של מרטין זליגמן

Learned Optimism The Optomistic Child לא יודעת אם תרגמו לעברית
 
../images/Emo26.gif עוד ב-א':

אשנב לנפש - שיח יצירתי עם ילדים / ד"ר ויולט אוקלנדר. - ספר על טיפולים יצירתיים עם ילדים, מלא ברעיונות ותיאורי מקרה. אדם נפגש עם עצמו / רוזנהיים - ספר על קווי היסוד של הפסיכותרפיה.
 
עוד בא'

אושר אפשרי/טל בן שחר - ספר של פסיכולוגיה חיובית שמתמקד בפרפקציוניזם - הסכנות, ומה יכול לסייע
 

chendegabli

New member
אמא יש רק שתיים- קבוצה טיפולית כאם קמאית

לא דמיינתי שהנושא הזה יעניין אותי כי אני לא כ"כ אוהבת קבוצות. אבל הספר ממש מעניין יש בו דברים חכמים... הכותבת היא ד"ר ניצה אברבנאל
 

נטעוסית

New member
וואו../images/Emo70.gif

להדליק את המחשב במוצ"ש ולמצוא כזה שרשור מפואר,
דינה, טל ופוגית, אתן
אני שולחת את השרשור לקידומים, בתקווה שהפורום שלנו יזכה לקצת חשיפה.
 
הנה כמה המלצות שלי לספרים

לא לפי א-ב ולא רק בעברית: * ג'ודית ויורסט - החיים: אבידות הכרחיות, ויתורים גורליים. * אדיר כהן - 1. אלף הפנים של האני 2. להיות הסופר של חייך 3. חיים בצחוק - הומור-תרפיה הלכה למעשה * אליזבט קובלר רוס- כל ספריה * ויקטור פרקל, אפילו שכבר הוזכר פה בלעדיו - כל ספריו * Eds. Monk, WInslade, Crocket, Epston - Narrative Therapy in Practice - The Archeology of Hope * פרץ לביא - עולמה הקסום של השינה * Belleruth Naparstek - Invisible Heores: Survivors of Trauma and How They Heal * Gay Becker - Disrupted Lives: How People Create Meaning in a Chaotic World * Carl Rogers, איך לא ? The way of BEING; * סוגיות אתיות במקצעוות הייעוץ והטיפול הנפשי - עורכים: שפלר, אכמון ווייל, הוצאת האונ' העברית ולנושא קרוב במיוחד ללבי, אספרגר: * ד"ר טוני אטווד - תסמונת אספרגר - מדריך להורים ולאנשי מקצוע. הותאת "אח" ילוי נאות: אני המתרגמת של הספר): * Liane Holliday Willey - 1.Pretending to be normal. 2. Asperger syndrome in the Family * דון פרינס-יוז: שירת הגורילות * ד"ר טמפל גרנדין - כל ספריה * לילדים בגיל הרך: מאיה אריאל - יש לי אח מיוחד * Baron-Cohen- Mindblindness
 
תיקונצ'יק:

ויקטור פרקל, אפילו שכבר הוזכר פה , כי אי אפשר בלעדיו - כל ספריו
 
למעלה