../images/Emo26.gif פ' -

פסיכולוגיה של הילד והמתבגר מבוא לפסיכולוגיה התפתחותית / סולברג פיות ומכשפות - סיפורים מטפוריים בטיפול בילדים בסיכון / אמיתי מגד. מציג שיטת טיפול בילדים בסיכון בעזרת סיפורים מטפורים שהמטפל מחבר עבורם.
 
ר'-

רדו ממני השמנה התמודדות סיפורים אישיים , גישה אחרת/אורית יוגב ופיסקה מההקדמה - "הספר הזה מבוסס על סיפור חייהם של ילדים ומתבגרים הסובלים מהשמנה חריגה, בני אדם שאנו עוברים לידם או חיים לצדם מבלי שנהיה מודעים להשלכות של תגובותינו על חייהם. רק לעיתים רחוקות מעסיקה אותנו השאלה מהי הסיבה האמיתית להאבסה העצמית שלהם, וגם אז - היא נשכחת עד מהרה... "הריפוי מהשמנה" הוא משימה שכל אחד מרשה לעצמו ליטול בה חלק: המשפחה הקרובה והרחוקה, ידידים, מורים ואפילו עוברי אורח. גם הטלויזיה נרתמה למשימה המקודשת, באמצעות תחרויות ראוותניות של ירידה במשקל. ההשמנה הוכרה כמגרפה וכמחלה מסכנת חיים אך בניגוד ללוקים במחלות אחרות דמם של הלוקים בהשמנה חריגה מותר, והם "מטופלים" על ידי כל מי שרוצה בכך. אך מעבר להשאת עצות, נזיפה או דרבון "להפסיק לאכול כמו חזיר" - אף אדם אינו מתעניין באמת באנשים הללו, בנסיבות חייהם ובגורמים שהובילו אותם להשמנה. נהפוך הוא, נדמה שמידת ההתעניינות באדם נמצאת ביחס הפוך למשקל העודף שהוא נושא על גופו: ככל שהמשקל גבוה יותר - ההתעלמות מפנימיותו של בעליו בוטה יותר. בעלי המשקל החריג הופכים כאמור שקופים: אנחנו רואים אותם, אבל לא "סופרים" אותם כאנשים בעלי רגשות ומחשבות... לכל ברור כי בנערה אנורקטית יש לטפל וכי בעיותיה עמוקות מכדי שניתן יהיה לרפאה באמצעות האבסה טכנית; אולם כשאנו פוגשים נערה הסובלת ממשקל יתר קיצוני - אנו נוטים להוקיע אותה. הקשר בין התופעה לסיבותיה נעלם מהלב ומהמוח ואיתו אובדת גם החמלה... (המטרה לשמה נכתב הספר) להסביר כי הבנת המניעים לאכילה והטיפול בהם (ולא בהשמנה עצמה!) - הם המפתח לתהליך הבראה.."
 

נטעוסית

New member
גם אני ממליצה על פיות ומכשפות.

יש בו פרק שעוסק בהערכה (אבחון) על פי נרטיב כפי שעולה ב"סיפור ב-6 חלקים" (שפיתח מולי להד). אני משתמשת בכלי פעמים רבות באיטייקים עם ילדים. אפשר גם עם מבוגרים.
 
מילים הורגות/ניני גוסטפלד מנוח

שיתוף פעולה בין בלשנית ושתי פסיכותרפיסטיות לחשיפה וזיהוי של אלימות מילולית סמויה
 
מיתוס היופי/נעמי וולף

משאילה אותו לאנשים עם סוגיות סביב הנושא של דימוי גוף , כדי שיהיו קצת פחות מוטרדים ויותר כועסים... ושני ציטוטים "מיתוס היופי, קובעת נעמי וולף בספרה, הוא מכשיר שליטה רב עוצמה שמפעילה התרבות המערבית האנדרוצנטרית על נשים. המיתוס מורכב מאוסף של קריטריונים ליופי נשי הנתפשים בעיני החברה כביטויים אובייקטיבים, טבעיים ונקיים מאידיאולוגיה. תפקידו הגלוי של המיתוס הוא לעצב עבור נשים מודל שאליו ישאפו כדי למצות את נשיותן. ממילא מובן שמיתוס היופי מתפקד בעיקר ככלי לדיכוי נשים ולתיעול מאמצים ומשאבים של נשים למימושו, על חשבון הפניית האנרגיות שלהן למקומות אחרים... היופי נחשף בספר כאידיאל תרבותי וחברתי רב עצמה ... ההתמסרות של נשים לאידיאל הזה איננה תהליך מודע שנעשה מתוך בחירה. בתרבות הרוויה בדימויים מעוותים ומוגזמים של יופי זוהר ואנורקטי, הפנמת המודל איננה נתונה כמעט לבחירה. בעיקר משום שמודלים אחרים של נשיות, כאלו המבוססים על חכמתן של נשים, על נסיון חייהן, על כשרונותיהן ורגישיותיהן כמעט ואינם בנמצא וכאשר יש להם נראות הם עוברים דמוניזציה או מתויגים כתחליף לדבר האמיתי... אמנם מיתוס היופי לא נוצר כקונספירציה מתוכננת, אך הוא גודש את תרבותנו בעוצמה: מכל עבר מוקרנים לנשים בישראל של היום דימויים ויזואלים וטקסטואליים במיסרים אותן על אי התאמתן למודל הרצוי, והמדריכים אותן לגבי הדרך בה ילכו כדי לתקן את שגיאותיהן ואת חטאיהן." "קוסמטיקה הופכת לבעיה רק כשנשים מרגישות לא מספיק נראות או לא מספיק נאותות בלעדיה. טיפוח כושר גופני הופך לבעיה רק כשנשים שונאות את עצמן אם הן אינן מתמסרות לו. כשאישה מאולצת להתקשט בתכשיטים כדי שיקשיבו לה, כשהיא נזקקת לטפח את המראה החיצוני שלה כדי להגן על זהותה, כשהיא מרעיבה את עצמה כדי לשמור על מקום עבודתה, כשהיא חייבת למצוא מאהב כדי שתוכל לטפל כראוי בילדיה, אלו בדיוק המקומות שבהם ה'יופי' הופך לכואב. 'טבעי' ו'לא טבעי' הם לא המונחים שעל הפרק. המאבק האמיתי הוא בין כאב והנאה, חופש וכפיה... נשים יוכלו להתקשט בחפצים יפים בלי לחשוב פעמיים, רק כשיהיה ברור שאנחנו לא חפצים. נשים יהיו חופשיות ממיתוס היופי , רק כשנוכל לבחור להשתמש בפנינו, בלבושנו ובגופנו כצורה אחת מני רבות של ביטוי עצמי"
 

נטעוסית

New member
../images/Emo26.gif ס'

סערת נפש- דר' (היום פרופ') יורם יובל. אחד הטובים, בעיניי. מוצאת עצמי חוזרת אליו שוב ושוב, במהלך ההתפתחות המקצועית.
 
ללא פרויד ללא פרוזאק - דרכים חדשות ויעילות

לטיפול במצבי לחץ, חרדה ודיכאון/סרוואן-שרייבר
 
עוד בל'

להעיר את שוטי הקפאין על נזקי הקפאין לבריאות/סטפן צ'רניסקה כשמגיעים אלי אנשים עם רמות חרדה גבוהות אחד הדברים הראשונים שאני עושה זה לבדוק כמה הם צורכים חומרים פסיכואקטיבים מגבירי חרדה (ניקוטין, אלכוהול, מריחואנה, קפאין). המצב בו אדם למשל מתחיל עבודה חדשה או יש תקופת מבחנים ואז מגביר את צריכת הקפה שלו כדי להיות 'ערני' וסובל מרמות חרדה הולכות וגוברות - שכיח מאד. אני רואה פעמים רבות איך צמצום צריכת הקפה מוריד את רמות החרדה, ולפעמים מחליף את הצורך בנטילת נוגדי חרדה כדי שהאדם יהיה 'בר שיח' ולא מוצף חרדה. גם הספר הזה מושאל לעיתים תכופות למטופלים.
 

לילית462

New member
ל' לבסוף מוצאים אהבה - אימגו

ספור של הנדריקס אשר מסביר את שיטת הטיפול לזוגיות במשבר - אימגו. שיטה שמייצגת בעיני את הגישה המודרנית בטיפול - גישה אקלקטית שמשלבת מהאסכולות השונות בפסיכולוגיה ויוצרת גישה חדשה וחדשנית אשר מתאימה לחיים המודרנים. קצת פסיכו דינמי, קצת התנהגותי, קצת גשטלט - ביחד יוצא משהו מדהים שעוזר למטופלים מאוד. ***אימגו היא שיטת טיפול בפני עצמה ויש קורסים להכשרת מטפלים בגישה***
 
../images/Emo26.gif י' -

ייעוץ וטיפול קבוצתי בילדים ומתבגרים - תיאוריה מחקר וטיפול / ציפורה שכטמן. ספר חדש שמתאר גישה מסוימת של שכטמן בטיפול קבוצתי בילדים. בעיניי מה שחשוב בספר הזה הוא שהוא מציג הרבה מאוד מחקרים בנוגע לטיפול קבוצתי בילדים ומתבגרים, ובעצם מנתח לפרטי פרטים את התהליך הקבוצתי ואת המרכיבים של הטיפול הקבוצתי ובודק מה מחקרים מצאו לגביו. יש בו גם חלקים מאוד מעשיים עם הצעות לפעילויות ולתהליכים בקבוצות.
 

נטעוסית

New member
עוד ב י'

יש אני יבש!\ דר' קובי שגיא שיטות טיפול יעילות באנורזיס (הרטבה) - מדריך למטפל ולהורה הנבוך
 

נטעוסית

New member
../images/Emo26.gif ח'

קצת הזכיר לי את דיבס. חמודית\ מרי מק'קראקן. "זהו סיפור אמיתי של חנה, ילדה בת שמונה, שסבלה מהפרעות נפשיות קשות. חנה נחשבה בעיני מטפליה ``ילדה ללא תקווה``; מוריה, הפסיכיאטר ואפילו אמה, לא הבינו את קשייה ולכן לא היו מסוגלים לעזור לה. עד שהגיעה למוסד בו עבדה מחנכת מחוננת בשם מרי, היא מחברת הספר הזה. כאן היא חושפת את עולמה הפנימי של הילדה, את קשייה ובדידותה, עד שנותר, לאט לאט, קשר עמוק ביניהן. אז מצליחה מרי לפתוח בפני חנה את הדרך אל העולם שממנו ניתקה כל מגע." ספר מרגש ומקסים!
 
הרופא והנפש/ויקטור פרנקל; הזעקה הלא נשמעת

למשמעות/ויקטור פרנקל; השאיפה למשמעות/ויקטור פרנקל, האל הלא מודע פסיכותרפיה ודת/ויקטור פרנקל
 
עוד בה'-

הדרך הקלה להפסיק לעשן/אלן קאר הדרך הקלה לשלוט באלכוהול/אלן קאר את הספר הראשון קניתי וקראתי אחרי שארבעה מטופלים עדכנו אותי שהם הפסיקו לעשן, ושזה הודות לספר הזה. קראתי ואהבתי מאד את החידוש שבו (גמילה ללא הפחדה וללא צורך בכח רצון), כך שכשיצא ספר גם על אלכוהול קניתי וקראתי גם אותו, ואני משאילה כל פעם את שניהם למטופלים שסובלים מחרדה ודכאון כי גם ניקוטין וגם אלכוהול מגבירים חרדה ודכאון.
 
למעלה