נטעוסית

New member
../images/Emo98.gifהמלצות השבוע../images/Emo132.gif

מוזמנים לשתף בכל מה שמעניין
או כייפי
. קשור בעבו"ס
או לשעות הפנאי
. שיהיה המשך שבוע טוב מאוד
 

נטעוסית

New member
בית ספר לפסיכותרפיה אינטגרטיבית

לפני מספר שבועות השתתפתי בהרצאה של פרופ' אשכול רפאלי על סכמה תרפיה, היה מרגש ומרתק. אשכול סיפר שעומד להיפתח בית ספר מיוחד בארץ, בו ילמדו טובי המרצים סוגים של טיפולים אינטגרטיבים (מבוססי מחקר אבל גם מבוססי רגש
) והנה, עלה אתר ביה"ס החדש, שעושה חשק, לי לפחות, ללמוד שם כמה קורסים. גם התפיסה הסוציאלית שלהם מצאה חן בעיניי. (- יש הנחה בשכר לימוד למי שמטפל בפריפריה, באוכלוסיות מוחלשות) תחושה של התעוררות והרחבה באוריינטציה הטיפולית הרווחת בארץ. ממש יופי! מצרפת קישור.
 

dina1001

New member
עשור לחוק השיקום

היה היום הכנס בירושלים, הוצגו הרבה פרויקטים בתחום השיקום, סיפורים אישיים של מתמודדדים, בני משפחה וצרכנים נותני שירות. נסקרה ההתקדמות שהייתה בתחום מאז חקיקת החוק ועד היום + מה החזון לעתיד. הכנס הוסרט בוידיאו אז אולי אפשר יהיה למצוא אותו באינטרנט...
 

נטעוסית

New member
לכבוד שבוע הספר../images/Emo63.gif../images/Emo63.gif../images/Emo63.gif

אני פותחת תת- שרשור בנושא ספרים. והפעם, משחק
. א"ב (ארץ, עיר...) של ספרים מקצועיים בכל תחום שקשור בעבו"ס. עולה לכם שם של ספר באות הבאה
- כיתבו את שמו, ואם אפשר כמה פרטים עליו.
 

נטעוסית

New member
מתחילה. ../images/Emo26.gif א'

"אוף גוזל" של עלי כ"ץ. סיפורי טיפול על יחסי מתבגרים והורים. דיונים בנושאים שקשורים בגיל ההתבגרות: מיניות, דימוי עצמי, גבולות וכו'
 

נטעוסית

New member
ממשיכה... ../images/Emo26.gif ב' בתקווה שתצטרפו ../images/Emo13.gif

(אפשר גם לדלג אותיות, או להוסיף ספרי קריאה רלוונטים, כמובן.) "בית לנפש", יעקב מטרי.
 

dina1001

New member
ת' - תליין האהבה

של ד"ר ארווין ד. יאלום. נדמה לי שכבר המלצתי עליו בעבר באחד השרשורים אבל בכל זאת... הספר מאגד סיפורים על קשרים טיפוליים שיאלום חווה מנקודת מבטו כמטפל, המבוססים על מקרים אמיתיים. הוא כותב בצורה מאוד רגישה, אמיתית ועמוקה, מאפשר להציץ לתוך עולמו הפנימי במהלך השיח עם הפונים השונים. אחד הסיפורים שריגש אותי במיוחד נקרא "אישה שמנה" ובו יאלום מדבר על המושג העברה נגדית. הוא מתאר פונה שסבלה ממשקל יתר והוא התקשה להרגיש כלפיה אמפתיה עד כדי אסוציאציות שליליות לגביה. אט-אט ובאמצעות תהליך הדרגתי שעברו במקביל - הן יאלום כמטפל והן הפונה עצמה - הוא גילה בעצמו יכולת להתגבר על הרתיעה ולחוות גם משהו אחר וחיובי יותר. את הספר קראתי ממש עם יציאתי לשוק העבודה והוא מאוד עזר לי להתמודד בשיחות פרטניות עם הפונים. הוא נתן לי אפשרות להזדהות איתו ולדעת שזה בסדר להרגיש גם כך וכך... יאלום הוא פסיכיאטר, פסיכותרפיסט, מנחה קבוצות וכמובן גם סופר ממוצא יהודי-אמריקאי. כן ירבו כמותו
 

נטעוסית

New member
עוד בת'

תקשורת טיפולית עם ילדים.
תקשורת טיפולים עם מתבגרים. שניהם- אסופה שערך דר' אהרון פלשמן לקורסים בבית הספר המרכזי לעוסי"ם. הספרים יצאו בהוצאה מיוחדת (- משרד העבודה והרווחה) אפשר להשיג אותם בבי"ס המרכזי לעבו"ס (אם כך הוא נקרא). המאמרים באסופות הם בסיסיים- עוסקים יותר בחוויה ובתקשורת ופחות בפירושים אנליטיים מעמיקים.
 
בקול שונה / קרול גיליגן

התיאוריה הפסיכולוגית והתפתחות האישה. ספר ביקורתי על כך שתיאוריות ההתפתחות הפסיכולוגיות לא לקחו בחשבון כלל את קולה של האישה, ולא הבינה אותה, ואף ייצגה אותה באופן שלילי. בספר הזה גיליגן שואפת להשלים את תיאוריות ההתפתחות ולהוסיף את קולה של האישה.
 
../images/Emo26.gif ד'

דיבס - הילד המחפש את זהותו / וירג'יניה אקסליין - קראתי את הספר הזה בזמן לימודי התואר הראשון, ובגללו/בזכותו החלטתי שאני רוצה לעבוד עם ילדים. הספר מתאר טיפול של אקסליין בילד.
 
../images/Emo26.gif ה' -

הריאיון המסייע / אברהם בנימין - ספר בסיס. התבגרות ונעורים - מפגשים קבוצתיים ופעילויות לבני נוער / פזי, סרנה, רון. ספר מאוד פרקטי עם רעיונות בלי סוף לעבודה עם קבוצות מתבגרים.
 
../images/Emo26.gif ו' -

ויותר מכל אהבה - האמנות והמיומנות בטיפול בילדים / תמי רונן. ספר על טיפול בילדים, בספר יש פירוט של תיאוריות שונות, גישות טיפוליות שונות וטכניקות שונות בטיפול בילדים.
 
../images/Emo26.gif ו' -

(פיספסתי קודם) ויזואליזציה יצירתית עם ילדים / ג'פרי דיי. ספר על איך לעבוד עם דימיון מודרך עם ילדים. ספר מקסים בעיניי עם הרבה מאוד רעיונות שאפשר לקחת לכל מיני כיוונים, גם לטיפול פרטני וגם קבוצתי.
 
../images/Emo26.gif ז'

זהות אישית - עבודה קבוצתית עם מתבגרים / רוזמן, זלצמן, פרנקל. בדומה לספר התבגרות ונעורים, מלא ברעיונות לפעילויות עם קבוצות מתבגרים כולל חלק תיאורטי על תהליכי הקבוצה ותפקידי המנחה.
 
../images/Emo26.gif ל'

לבד מול כולן - התנהגות תוקפנית בקרב בנות / רייצ'ל סימונס. ספר מאוד חשוב בעיניי שמאיר נושא שלא עוסקים בו כמעט בספרות על מתבגרים. הספר מגדיר מחדש את המושג תוקפנות אצל בנות ומתבגרות, ומדבר על בריונות פסיבית ופגיעה של בנות באחרות דרך הקשרים והחברויות שהן יוצרות.
 
../images/Emo26.gif מ' -

מיתוס גידול הילדים - למה ילדים יוצאים כפי שהם יוצאים / ג'ודית ריץ' האריס מסע של חוויות - פעילויות לקבוצה טיפולית / לב-ויזל, קסן
 
../images/Emo26.gif ע' -

עבודה קבוצתית טיפולית עם ילדים / דרטסא, ביילי. ספר שמציג תוכניות תהליכיות לעבודה עם קבוצות ילדים. מאוד שימושי בעיניי.
 
למעלה