המלצות (אמצע) השבוע

דינגן

New member
../images/Emo182.gif../images/Emo183.gifהמלצות (אמצע) השבוע../images/Emo182.gif../images/Emo183.gif

שרשור ההמלצה השבועית עובר מעתה לימי שלישי, לאחר שפינת מעו"ף של רחלי תעלה בימי חמישי. הפינה החדשה של רחלי מקסימה ומעוררת למחשבה בכיוונים שונים. אני ממליצה.
נא צרפו לכאן המלצותיכם על ארועים, ספרים, מאמרים וכד' הקשורים בעבודתנו. בנוסף ניתן להעלות המלצות
, בכל נושא. אמצע שבוע נעים.
 

דינגן

New member
סדרת תוכניות ב ../images/Emo44.gif על...../images/Emo226.gif

או קי, אני מבינה שההמלצה הראשונה תהיה שלי, אך היא בהחלט ממתינה לתגובות וגם להמלצות שלכם! בטלויזיה החינוכית (ערוץ 23) עלתה סדרת תוכניות חדשה: "דיבור מקדים". בכל פרק מתארחים זוגות או משתתפים יחידים, אשר רוצים לשפר את חיי המין שלהם. הפרקים עוסקים בקשת הרחבה של קשיים בתחום המיני, כגון הבדלי חשק בין בני זוג, מיניות במהלך היריון, התמכרויות מיניות שונות (לפורנו, למשל), קשיי אורגזמה נשיים, ההסתגלות מעולם המין החרדי לעולם המין החילוני, ועוד. התכנית נועדה לחשוף בפני הציבור הרחב את הסוגיות הנפוצות הגורמות ללבטים ולבלבול בתחום המיני, ולהעניק כלים איכותיים ומוחשיים לשיפור המצב הנוכחי - הן של המשתתף באולפן והן של הצופה בבית. המנחה היא דר' רונית אלוני וה"סטינג" הוא כשל סשן טיפולי אינטימי. תוכנית טובה, מקצועית ולא מציצנית.
 
אני מתנגדת מאוד לABUSE שיש בתעשית הסרוגייט

ואני לא יכולה לראות את המנחה מבלי לזכור שהיא בין הבולטות שמקדמת זאת תחת כל עץ רענן ובכל הזדמנות על אף הפוגענות האדירה ביותר. אני מצרפת קישור לתחקיר עובדה שנעשה לפני מס' שנים על אישה שהיתה סרוגייט (התחקיר על מטפל מיני אחר אבל הנזקים שיש בתעשיית המין הזו ישר קופצים לעין ורלוונטים עבור כל מנהל/ת מכון) וגם יש עבודת מאסטר שעשתה עובדת סוציאלית בה היא ראיינה נשים שעבדו כסרוגייטס למעונינות לקרוא עוד. - חווית העיסוק של נשים שהן סרוגייט בטיפול מיני /ליאת יעקובוב-עברי ; בהדרכת רנה פייגין. אני בקשר עם מכון תודעה שעוסק בחקר וסיוע לנשים וגברים בזנות ושמעתי דברים קשים מאד על סרוגייטס. לדעתי זו תעשית מין שצריך להוציאה מגדר החוק.
 

אני ענת

New member
יש הבדל עצום בין המרפאה שעליה מדובר בתחקיר

עובדה - מרפאתו של ד"ר אילן בירן לבין מרפאתה של ד"ר רונית אלוני. הטיפול במרפאה של ד"ר אלוני הוא טיפול מקצועי המאפשר לאנשים שאינם יכולים לתפקד מינית מסיבות שונות (עברו תקיפה מינית, נכויות, פגיעות בצבא, מחלות וכו) אנשים שזקוקים לטיפול, תיווך ועזרה מעשית מקבלים סיוע במרפאה. יש לציין לפי מיטב ידיעתי, כי זאת המרפאה היחידה שמאושרת לטיפולי סרוגייט בישראל הטיפול בה מוכר על ידי משרד הבטחון לנכי צה"ל. ואני מכירה אישית אנשים שהטיפול המיני באמצעות סרוגייט איפשר להם לעבור תהליך משמעותי שבסופו הם היו מסוגלים לתפקד מינית, ליצור קשר עם בן זוג/בת זוג ולחוות מיניות זוגית מספקת ובריאה. אני מסתייגת מכך שאת כותבת על: "ABUSE שיש בתעשית הסרוגייט" אני מעריכה מאוד את ניסיונך ודעתך המקצועית אך כאן לדעתי המידע אינו מדוייק. לפי המידע שאספתי על הטיפול באמצעות סרוגייט במרפאתה של ד"ר אלוני, עבודתם של מטפלי הסרוגייט, היא עבודה חשובה הנעשית במקצועיות ובאחריות, תוך הדרכה וליווי של המטפלים ועבודה מתמדת איתם, רגישות לצרכיהם ולתהליכים שהם עוברים. זאת במפורש לא תעשיית מין שצריך להוציאה מגדר החוק, נהפוך הוא, לדעתי האישית, צריך להעלות את המודעות של ציבור המטפלים לנושא הטיפול באמצעות סרוגייט ועל העזרה המשמעותית שהוא יכול להביא לנזקקים לטיפול מסוג זה.
 
בדברים המהותיים אני רואה זהות מפחידה ולא

הבדל מהותי. בעיני אין שום דבר מקצועי במין בתשלום, וגם המונח 'מקצועי' זה לא הקריטריון הרלוונטי - יש דברים פוגעניים ביותר במין בתשלום. אני לא קונה את מכבסת המילים של "עזרה מעשית" במין כשמדובר במקום על הדרכה, או עבודה על קשיים רגשיים באספקת NONAME שמשלמים כדי לשכב איתה. אני מטפלת באנשים שעברו תקיפה מינית או פגיעות בצבא בלי לקחת מהם כספים רבים ובתמורה לספק להם מין על ידי NONAMES אחרות. מאושרת על ידי מי בדיוק המרפאה הזו? וזה שהטיפול בה מוכר על ידי משרד הבטחון - לדעתי זה משהו שצריך לבטל, זה מה שהופך את תעשיית המין הזו למשגשגת כל כך, בין המובילות בעולם - אינספור כספים רצים, תמורת זה שמספקים נשים למין. אני מכירה הרבה אנשים שטיפול ללא כל סרוגייט עזר להם לתפקד מינית, ליצור קשר עם בן זוג/בת זוג ולחוות מיניות זוגית מספקת ובריאה. זאת מבלי לשלם עשרות אלפי שקלים למכון שיספק להם מין ומבלי לקיים את הפגיעה הנפשית הקשה לנשים וגברים בתעשיית המין הזו. כדאי גם לתת את הדעת איזה מסר בריא בדיוק יש תמורת זה שאם משלמים עשרות אלפי שקלים מובטח מין, כשלסרוגייט אסור לעזוב באמצע. מה מקצועי ובריא בזה שאת NONAME, שאסור לדעת את שמך , אסור ליצור עימך קשר בין הפגישות, ואם קובעים איתך בשעה מסוימת יודעים שבשעה הזו יהיה מין? מהיכן לקוח מודל הזוגיות ה'בריא' הזה, מהסרט 'אישה יפה'? אני מסתייגת מההסתייגות שלך על ABUSE אדיר שיש בתעשיית הסרוגייט, בעבודת המאסטר מראיינים נשים מהמרפאה של אלוני, המידע בידך אינו מדויק. אולי לפי יחסי הציבור שאספת הטיפול הוא 'חשוב מקצועי ואחראי' - אני לא רואה שום דבר מקצועי ואחראי באנשים מכובדים ששמם ידוע, תמונתם מתנופפת בגלוי וגורפים כספים גבוהים ביותר ובBACKOFFICE יש נוניימס, אנשים שאסור לדעת את שמם, שגורפים חלק זעום מתוכם ובתמורה אמורים לשכב עם לקוחות. על חלק מהנזקים אפשר לקרוא בעבודת מ"א שציינתי, ונזקים רבים נוספים אפשר יהיה לקרוא בעבודת מ"א שתצא בקרוב וטרם פורסמה (אבל נחשפתי לחלק מממצאיה) זאת במפורש תעשיית מין מהפוגעניות שישנן (בין היתר בגלל מראית העין, היומרנות ל'טיפוליות', ושאר האמצעים שמשתמשים בהם כדי להרדים את הציבור) שצריך להוציאה מגדר החוק.
 
אני מסכימה לגמרי עם מה שטל כתבה!

העזרה צריכה להיות בהדרכה ובעיבוד רגשי של כל מה שמפריע לאותו אדם ליצור ולקיים מערכת יחסים רגשית בריאה שתביא להבנה וסיפוק הדדיים. אין בעבודת הסרוגייט שום דבר עם אף אחת מהמילים הנ"ל - ליצור, לקיים, מערכת יחסים רגשית, בריאה ...... לא המטופל בוחר את בן/בת הזוג, לא את התדירות, ודאי לא את המהלך הרגשי (והרי אפילו אם הצליח ליצור מערכת יחסים כלשהי עם הסרוגייט, אסור להם להמשיך את הקשר על בסיס אישי , מה שבתפיסה המעוותת של ה"מקצוע" הוא גם "עניין אתי"....). גם אם תאמרו " אבל יש נכים שפיזית לא יכולים לקיים יחסי מין רגילים " אומר שיש עזרים שונים וטכניקות שונות ואת כל זה אפשר לתת לאותם נכים בצורה של הדרכה של רופא נשים/אורולוג... אגב, באמת איני יודעת ומעניין אותי לפי מה בדיוק בוחרים את הסרוגייט לכל אדם ומה אם נטיית ליבו של מטופל הוא לאנשים בני מינו - גם אז יש סרוגייט? לסרוגייטים יש "מומחיות" בתחומים מסוימים? איך שלא הסתכלתי על העניין הזה של סרוגייט - זה נראה פוגעני הן למטופל והן לסרוגייט , וללא שום מרכיב שאני מחשיבה כבריא בתוך מערכת יחסי בין שני אנשים. ועוד לא אמרתי אפילו מילה על התשלום. סליחה, האתנן. טיפול רגשי והדרכה - זה מה שצריך. עם אלה יוכלו אנשים ליצור ולקיים מערכות יחסים שלמות (לא מערכות יחסי מין) שבהן האהבה, האכפתיות, הרצון באמת להיות ביחד ולהנעים זה לזה את החיים יובילו למציאת דרכים להתגבר על הקשיים. ולמי שעדיין אין בן זוג, טיפול רגשי ועיבוד משמעות הנכות והדרכה מתאימה יביאו את האדם להרגיש שלם עם עצמו גם אם הוא לא מושלם, ומתוך כך לביטחון עצמי סביר וערך עצמי סביר שיאפשרו להכיר את האדם הנכון לו/לה.
 
תודה תודה על ההמלצה

צפיתי בכמה פרקים. נהנתי נתרמתי למדתי, הרגשתי. חוויה לצפות בזה מכובע מקצועי ומכובע אישי. הרבה אומץ יש לאנשים האלה להיחשף ככה , ובעיניי הם עושים שירות. האותנטיות פה כ"כ משמעותית כיוון שמדובר באנשים "רגילים" זה מאפשר, מזמין וכל אדם יכול למצוא או לפגוש שם חלקים שיכולים לדבר אליו/עליו. תודה לך.
 
אני חושבת שכדאי לזכור את ההקשר -

אנשים רגילים ו'אותנטים' פעמים רבות נמנעים מטיפול, לא כן שכן מגיעים להצטלם לטיפול בטלויזיה. אנשים מצנזרים ומחשבים את דבריהם כשהם בטיפול, לא כל שכן כשגם המשפחה, הקולגות והשכנים עשוים לראות. אלו אנשים שתחקירנים איתרו וסיננו, ונבחרו על סמך היכולת 'לספק את הסחורה', וגם לפני כל צילום עצמו בטלוזיה כולם צריכים להתאפר באופן מיוחד כדי שזה יתאים גם מבחינת התאורה, גם הגברים, כך שיש טקס שלם של הכנות לפני צילום. גם בזמן הצילום יש בחדר מלבד תפאורה גם תאורנים וצלמים, וצריך לפנות בזויות מיוחדות למצלמה . בקיצור זו 'אותנטיות' בערבון מוגבל מאד, כמו שתוכנית ריאליטי היא לא בדיוק ריאליטי כשיש מצלמות וצופים.
 

דינגן

New member
אין מה לעשות, אנחנו חיים בעידן שכזה.

השימוש באמצעי תקשורת לצורך קידום אג'נדה טיפולית, שירות מסוים ותוכניות סמי-ריאליטי בתחום הטיפול מתרבות. ברור לכולם שאין מדובר בטיפול אמיתי (וכך גם נכתב על גבי המרקע בתוכנית עצמה) אבל עדיין, יש תחושה שמדובר באנשים אמיתיים, עם בעיות "מהחיים" מה שמקרב ויוצר תחושת הזדהות וגם אפשרות לקהל הרחב ללמוד וכמעט "להתנסות" בטיפול. רונית אלוני, על אף הפרובלמטיות שהזכרת, עושה לדעתי עבודה טובה מאוד בתוכנית. וכמוה מטפלים רבים ומוערכים: יורם יובל ב"שיחת נפש", איילה מלאך-פיינס, צפי ועמוס צור והדי שלייפר ב"טיפול זוגי", איריס רייצס וחנן שניר ב"בואו נפתח את זה". אני מוצאת בתוכניות מסוג זה הרבה עניין. גם בסרטים אני צופה, נהנת ומתרגשת, לעיתים אף מזילה דמעה ביודעי שהשחקנים משחקים תפקיד... לפעמים צריך להשהות את הידע על מה שמתרחש מאחורי הקלעים- כדי להתחבר ולהרגיש.
 
החצי השני של המשפט לא מצדיק את החצי הראשון

בפרט לא במקצוע העבודה הסוציאלית... להתרשמותי זה לא מדויק שברור לכולם שאין מדובר בטיפול אמיתי, או שפעמים רבות המוטיבציה היא יח"צ, ושלפעמים אנשי מקצוע מופיעים בתוכניות כי הן שילמו להופיע בהן (ולא ההפך). הרבה פעמים זו לא נחלת הציבור, והרבה אנשים למדו מה הוא טיפול מבסדרה 'בטיפול', כשפעמים רבות אין כל קשר בין זה לבין המציאות. אולי הבעיות מהחיים, אבל ההקשר הוא לא מהחיים. בנוגע למנחה הספציפית - כל פעם שאני רואה אותה אני נזכרת בפוגענות העצומה בתעשית המין של הסרוגייטס, והיא הרי אחת הבולטות בקידום תעשיית הסרוגייטס, זה איננו בר השהייה מבחינתי. אני לא תומכת גדולה בהשהיית המציאות כדי להתחבר ולהרגיש מראית עין, אני מציעה לנקוט יותר בהפך - להשהות את מראית העין כדי להתחבר ולהרגיש את המציאות.
 

דינגן

New member
בעניין הסרוגייטס- אני איתך לגמרי,

שם בעצם יש השהיית מציאות וכניסה לאזור שבין מציאות לפנטזיה על חשבון סכנת פגיעה בנפשות אחרות. הרעיון נשמע לי כמו "חשיפה בחיים" להתנסות במין עם פרטנריות אנושיות בשר ודם ונפש. טיפול באנשים לא אמור לפגוע באנשים אחרים. לגבי "השהיית המציאות" או "מראית עין"- בעצם, לא רק תוכניות טלויזיה עושות בכך שימוש. עיקר הלמידה בטיפול (בעבו"ס, פסיכולוגיה) נעשה תוך הצגת מקרים: של סטודנטים, מורים ומטפלים. בשיעורים, על גבי כתבי- עת מדעיים ובתקופה המודרנית, גם בספרים פופולריים. הרי ברור לכל ש"המקרים" אינם אחד לאחד, אינם אותנטיים בדיוק, אינם שיקוף מדוייק של המציאות ובכל זאת הם כלי למידה חשוב שאי אפשר בלעדיו. אם אנשים ראו "בטיפול" וזה עשה להם חשק ללכת לטיפול בעצמם, אני לא רואה בזה כל רע. את התפיסה לגבי טיפול שאיתה הגיעו לטיפול, ממילא יעבדו יחד עם המטפל וזה יכול לקרות גם אם שמעו על טיפול של חבר, קראו ספר וכו'. כל אחד מגיע עם פנטזיה אישית לגבי טיפול ועשוי לגלות שהיא לא תמיד תואמת את מה "שהיה לו בראש." דרך אגב, גם מטפלים מנוסים הודו כי היו רוצים לפגוש מולם את ראובן הפסיכולוג כמטפל שלהם...
 
אני ממשיכה להשתלם, לקבל הדרכות וגם

התחלתי הסמכה כמדריכה, וממש לא ברור לי שהמקרים אינם אותנטים, אני נוהגת להביא ולהשתמש בדוגמאות אותנטיות גם בהדרכות וגם מול סטודנטים. בנוגע לכך שהיו מטפלים מנוסים הודו שהיו רוצים לפגוש מולם את ראובן הפסיכולוג כמטפל שלהם - לדעתי חבל שהם מנוסים רק בטיפול דינמי, לדעתי זה פעמים רבות לא עונה דיו על צרכי המטופלים.
 

דינגן

New member
והדוגמאות שאת מביאה בפני הסטודנטים לא עוברות

את הממברנה שלך? ומקרי טיפול בכתבי- עת הם תעתיק מדויק של המציאות? (אני מקווה שלא...) גם אני לומדת ואמשיך ללמוד ומתחילה להדריך ולדעתי מה שחשוב פעמים רבות בלמידה הם הרעיונות, הטכניקות, "החומרים" מהם עשוי הטיפול, מה שעבר אל (ועל) המטפל ולאו דווקא האותנטיות. טיפול לא משתחזר מקליניקה לקליניקה ועדיין אפשר ללמוד דרך מקרים ואפילו יהיו "מפוברקים". הנה ציטוט מתוך "דבשת הגמל" מאת נעמי קלנר. על טיפול פסיכודינמי אך נכון לטעמי בכל מקרה: "הדוגמאות המובאות בפרק זה, ככל יתר הדוגמאות שבספר, הינן בדיה המבוססת על מציאות קלינית. שיטת הדגמה זו נוקט רוברט לאנגס בכל כתביו, כדי להימנע מפגיעה במסגרת הטיפולית הבטוחה. בעבר התנסיתי בשיטת הדגמה שונה, בה לאחר קבלת רשות מהמטופלים (בעבר ובהווה) השתמשתי לצרכי הדגמה בחומר שלהם, תוך הסוואה ניכרת. בכל המקרים שהדבר נעשה היו לי סיבות טובות להתחרט ולהצטער צער רב על כך שנקטתי שיטה זו. יש מי ששיטת ההדגמה על יד בדיה, ולו אף נאמנה להתרחשויות קליניות, פוגמת ביכולתו להשתכנע. ואולם בעיית ההדגמות הקליניות היא בעיה שלא ניתן למצוא לה פתרון מושלם, ולפיכך בחרתי בדרך זו כדרך הרעה במיעוטה"
 
טיפולים מיניים בעזרת סרוגייט לדינגן,פניה וטל

קודם כל צר לי שערבבתן מין בשאינו מינו, כל נושא צריך שידון כשלעצמו - נושא הסרוגייט לא עולה בתוכנית דיבור מקדים, למרות שטל טוענת שאני מעלה אותו בכל מקום. אז הנה 25 תוכניות והמילה סרוגייט אינה עולה בו ולו פעם אחת. ועכשיו אענה לכל טענותיכן כפי שנכתבו בשרשור:ולכל מה שאני כותבת אוכל לתת סימוכין בבליוגרפים בהתאם לצורך טיפול סרוגייט זה מין תמורת תשלום - טעות חמורה - טיפול מיני בעזרת סרוגייט הינו טיפול, והתשלום הוא עבור הטיפול!! בלפחות 75% מהזמן אין מגע מיני או מגע באברי המין, הטיפול מתמקד בתקשורת ורבלית ושאינה ורבלית ומלמד א/נשים להתחבר לגופם לחוש אותו ולהנות ממנו, ליצור קשר עם בני זוג מכל מין, להצמיח קשר ולא לברוח ממנו כמו שרבים עושים למרות רצונם המוצהר. זה טיפול בא/נשים חרדים שטיפול התנהגותי הוא היעיל עבורם. אפשר לטפל בא/נשים האלה בדרך אחרת - הלוואי - מי שמגיע לטיפול סרוגייט כבר היה שנים בטיפולים אחרים כבר עומד לאבד את הרכבת ובעיקר נשים עומדות לאבד את הסיכוי להיות אמהות, מה תציעו עכשיו לנשים בנות 38 בתולות, אחרי 3-4 נסיונות טיפוליים שלא נשאו פרי? עוד טיפול שהיא כבר ניסתה? להקפיא ביציות בספרד? לקחת הורמונים בגיל 45 ולהרות מביציות מוקפאות? מה שאתן אומרות יפה בתאוריה אך לא עומד לצערי במבחן המציאות. אתן מתארות לעצמכן מה זה אומר להיות בתול בחברה שלנו בגיל 30-40? האנשים האלה חשים עצמם כמו נכים עם אות קין! זה משפיע על החיים החברתיים שלהם על הנחישות שלהם בעולם העבודה, הם חיים אפופי שקרים והסתרות וסובלים מחרדות. וכן הם היו כבר בטיפולים שאתן מציעות אז מה תציעו להם עכשיו? וכמה אפקטיבי מה שתציעו להם עכשיו? וכמה עולה טיפול פרטני של 3 שנים בליווי טיפול פסיכיאטרי תרופתי? פחות מטיפול סרוגייט? תעשו חשבון זה יעלה יותר, ומה עם 3 השנים שבהם הא/נשים האלה היו כבר חיים חיים מלאים במקום לשהות בטיפול? מסטרס וג'ונסון שהגו את הטיפול הזה לא המציאו אותו בתאוריה הם המציאו אותו כמענה בשטח למצוקה קיימת שאין לה מענה. מי שיכול לפתור את הבעיה שלו בדרך אחרת יטיב לעשות זאת באופן אחר, טיפול סרוגייט מיועד לא/נשים שהשיטות האחרות לא מתאימות להם. רבים שפונים אלינו ולא היו קודם בטיפולים קודמים מופנים קודם לטיפול פרטני ורק אם זה לא זז אז פונים לאפשרות האחרת. מיותר לציין שטיפול סרוגייט מיועד לנשים לא פחות מלגברים ויש סרוגייט גברים ולא רק סרוגייט נשים. יש גם סרוגייט אישה המתאימה לטפל בנשים לסביות. טיפול סרוגייט הינו כללי ואינו מותאם לקצב הרגשי של המטופל - כל ההצלחה של טיפול הסרוגייט הוא כי הוא בדיוק מותאם לקצב הרגשי של המטופל/ת ליצור קשר עם הסרוגייט להתקדם, בהתפתחות הקשר, להתקדם בקצב המגע, ללמוד מגע אינטימי ולא ארוטי. לפני כל פגישה בין הסרוגייט למטופלת נערכת פגישת מכינה הבודקת בדיוק מה המטופלת רוצה, יכולה, מוכנה, לא חרדה, לא מתנתקת וכ' ואם לא ראינו שכך המצב לא מתקדמים. נכון זה לא בדיוק כמו בחיים אבל אם לא נאפשר את זה למטופלות שלנו הן לא תוכלנה להתקדם בשלב הזה לפחות. ורק לאחר שתצבורנה נסיון ובטחון הן תוכלנה להתמודד עם מצבים דומים למה שקורה בחיים. המטופלת יודעת שבשעה הזו יהיה מין - לקראת סיומו של הטיפול כשהמטופלת כבר מכירה את הסרוגייט שלה בין 12-15 מפגשים והיא מרגישה כבר כחברה שלו, ויש לה כבר שיח מאוד אינטימי איתו, והיא יודעת שהיא יכולה לסמוך עליו שלא יעשה דבר ללא רשותה המלאה ולפעמים אפילו יוודא איתה כמה פעמים לפני שיזוז. והיא יודעת ממה היא נהנית וממה הוא נהנה, והיא כבר סיימה את הטיפול הפיזיוטרפי שלה שעזר לה להתמודד עם החשש להחדיר לעצמה אצבע או אפילו טמפון והיא יודעת להרפות את שרירי גופה ולא להיות בחרדה - עכשיו היא יודעת שתתקים חדירה והיא מוכנה לה, והיא יודעת שתוכל להפסיק אותה בכל רגע שיכאב לה או שלא תרגיש נוח. ורק כך היא מוכנה בפעם הראשונה בחייה להתנסות בחדירה. כך זה קורה לנשים בטיפול סרוגייט ולגברים. וזה טיפולי לגמרי. לסרוגייט אסור לעזוב באמצע - ממש לא נכון - סרוגייט שלא מרגיש נוח עם המטופלת שלו, ושלא מרגיש שיוכל להתחבר אליה ולחבב אותה, גם אם זה קורה אחרי מספר מפגשים לא קטן - מבקש לעזוב או אפילו המטפל/ת המנחה את הטיפול מרגישה שלסרוגייט לא נוח עם הטיפול הזה - הסרוגייט מוחלפת!!!! וההחלפה היא על חשבון הקלינקה. ולבסוף אולי - עבודת המ.א. של ליאת יעקובוב, ממש מקומם שטל כותבת שהעבודה הזו חושפת היבטים שלילים על עבודת הסרוגייט כי אם את כותבת כך, את פשוט לא קראת את העבודה ומצטטת משהו שלא קראת. העבודה הזו שנעשתה רק על סרוגייט נשים (והתעלמה לגמרי מסרוגייט גברים) מציגה שהנשים - הסרוגייט עוברות תהליך של העצמה נשי מעין כמוהו, מתחברות אל עצמן, אל נשיותן, אל כוחן, משפרות את המסוגלות הזוגית שלהן, וחלק לא קטן מהן לאחר ששנים לא יצרו קשרים זוגיים בני קיימא מתחתנות ועוזבות. אז מאיפה כל הדברים שהבאת שאולי הוצאו מהקשרם? לסיכום: טיפול סרוגייט אינו טיפול של הקו הראשון, אולם לא/נשים שטיפולים אחרים לא עוזרים טיפול סרוגייט מעמיד אותם על הרגלים ומאפשר להן להרגיש בני אדם שווים ומתפקדים. והסרוגייט שהנם כולם אנשי מקצוע ממקצועות שונים ולאו דווקא טיפוליים שכולם מתפרנסים ממקצועותיהם האחרים, העבודה כסרוגייט מעשירה את חייהם מוסיפה להם משמעות רבה והם יכולים לעזוב אותה בכל רגע שהם רוצים - וכך הם/ן גם עושים. ונשארים בקשר איתנו כי התקופה בה עבדו כסרוגייט נחווית בעינהם כאחת התקופות המשמעותיות בחייהם. ויותר מכך אחת הסרוגייט שעבדה אצלנו ויצאה לפנסיה השאירה בידנו מכתב לילדיה ליום שבו תעבור מהעולם בו היא מספרת להם על היותה סרוגייט ועל העובדה שבשבילה עבודתה כסרוגייט היא הדבר שהיא הכי גאה בו יותר מכל הדברים האחרים שעשתה בחייה.
 
כשאת תהיי מוכנה להחדר על ידי מטופלים, להתקלח

איתם וכד', נוכל לדון בכך שוב באופן אולי יותר אוביקטיבי, אבל כרגע לא ניתן להתעלם מיחסי הכוח - את כמנהלת מכון גורפת את עיקר הכספים, והנחדרות הן נשים אחרות שמרויחות הרבה פחות. זה שאת טוענת שטיפול סרוגייט זה לא מין תמורת תשלום - זה לא טעות חמורה אלא הטעייה חמורה. טיפול איננו יכול שיכלול מין. גם אני כמטפלת יכולה לסייע לאנשים בתקשורת ורבלית ולא ורבלית, ואנשים בריאים יכולים לחוש את גופם, להנות ממנו, ליצור קשר עם בני זוג מכל מין, להצמיח קשר ולא לברוח ממנו - והכל הכל בלי שאספק להם א/נשים לשכב איתם. באיזה עוד מקצוע בדיוק אסור שה"מטפלת" תהיה נשואה והיא אמורה לקיים יחסי מין עם ה"מטופלים"? הבעיה של נשים בתולות בגיל 38 היא לא חוסר בגבר שיקרע את קרום הבתולין. מה שאציע עכשיו לנשים בנות 38 בתולות זה בדיקה מה המצב שהן כאלו בגילן, ושינוי המצב הזה. לא אספקה של גבר למין. די עם השקרים וההטעיות - רובם ככולם לא היו בסוג הטיפול שאנחנו מציעות, ובטח שהטיפול שצריך גבר בן ארבעים חסר כל יכולת מינית הוא לא שמנהלת מכון תספק לו תמורת תשלום אישה אחרת לשכב איתה. אני ממליצה מאד בטיפול בחרדות על שיטת טיפול בשם EMDR, שהיא יעילה, אפקטיבית, ולא דורשת אספקת בני אדם למין. טיפול כזה גם לא יעלה יותר. יש למצוקה רגשית וחברתית מענה, שלא כרוך באספקת זרים למין. אנא לכי ולמדי - דמיון מודרך למשל, EMDR למשל, במקום ללכת בדרך המשתלמת כלכלית לך והפוגענית נפשית לאחרות של אספקת נשים למין. המצב היחיד ש'דומה למה שקורה בחיים' זו זנות - שם יש צד אחד שמחליט מה מתאים לו, משלם ומקבל. בשאר התחומים - יש שני צדדים, שמחליטים ביחד על מה שמתאים להם, וזה לא תמורת אתנן. תפיסת העולם שלך עצובה מקוממת ופוגענית. מה זה 'המטפלת מרגישה כבר כחברה שלו ויש לה כבר שיח מאד אינטימי איתו'? היא לא חברה שלו, אין לה שיח מאד אינטימי איתו, וחברים לא נפגשים ומתזמנים זיון לשעה טיפולית אלא גם מדברים בטלפון ומשמרים קשר בין פגישות, שלא נקבעות מראש על פי תשלום אלא נקבעות רק אם יש רצון הדדי משני הצדדים. ככה נראה מין ותשוקה לדעתך ? "יודעת שתתקיים חדירה והיא מוכנה לה והיא יודעת להרפות את שרירי גופה"? ממש 'הזיון הגואל'. כאילו שמשם תבוא הגאולה - רק חדירה תעזור לאותן מסכנות. לא פלא שאחת התגובות לאחת מהכתבות הרבות של היח"צ שלך דיברה על 'הייתי בובה ממוכנת'. די לשקרים ולהטעיות, לקבל כסף תמורת מין זה לא 'תהליך העצמה נשי', ובתהליך העצמה נשי אין דרישת סף לא להיות רווקה (כי אסור לסרוגייטס להיות נשואות) ובטח לא למין לפי תיזמון של אדם אחר. אני גם יודעת שלא קיבלת את עבודתה של יעקובוב בשלוות נפש אלא בצעקות. שום דבר לא יצא מהקשרו. לסיכום, כשטיפולים דינמים לא עוזרים יש טיפולים אחרים - EMDR למשל. גם אם טיפולים לא עוזרים זה לא סיבה לספק אנשים אחרים למין , כי גם שלוות הנפש והבריאות הנפשית של מי שאינם הלקוחות שלך צריכים להלקח בחשבון. את עצמך לא מוכנה "להעשיר את חייך" ולהתחבר "למקור העוצמה הנשי" באמצעות זה שתשכבי עם לקוחות , את מדברת גבוה גבוהה אבל את המחיר משלמות אחרות, ואוהו הן משלמות מחיר. אני מחכה ליציאת עבודת המא שנמצאת עכשיו בעיצומה, אני מקווה שבעקבותיה יהיה רעש ציבורי רחב שיוביל לסגירת המכון לאספקת נשים וגברים למין.
 

דינגן

New member
מבינה ומסכימה עם הבעייתיות אבל לא עם הפתרון

יש בעיות שטיפולים 'קונבנציונאלים' (אפילו דמיון מודרך, ייעודים לטראומה וכו') לא יכולים לתת מענה להן ונדרשת התערבות התנהגותית. אבל בכל מקרה, שילוב של יחסי מין בטיפול הוא בלתי נתפס בעיני, מסכן מאוד את ה"מטפלות", גם אם הן עוברות סמינרים והדרכות, קשה לי להאמין שלא נחרטים רישומים בנפש. מסטרס וג'ונסון אולי היו מטפלים מעולים אבל הם לא אורים ותומים בעיני אם שימוש בנפשות חיות היווה חלק מהטיפול שלהם. אם זכרוני אינו מטעה אותי, הם גם עשו מחקר על יחסי מין תוך שימוש בחדר צפייה על יחסי מין שקיימו סטודנטים במהלך מחקרם. גם זה אתי? הקושי והסבל של מטופלים הזקוקים לסרוגייט אותו את מתארת, הוא אדיר אבל גם ההשלכות הנפשיות על הסרוגייטס עלולות להיות גם כן נזק אדיר.
 
למרבה הצער דמיון מודרך וEMDR

הם בדר"כ לא חלק מהטיפול הקונבנציונאלי. עוד לא פגשתי מצב בו EMDR לא יכול לתת מענה ואספקת אישה למין תמורת תשלום תתן מענה. ופגשתי מצבים רבים, כולל של רווקות מאוחרת שלא מרצון, המנעות מיחסי מין שלא מרצון ועוד ועוד, ועדין תמיד היתה דרך טיפולית שלא כללה אספקה של אישה או גבר למין בתשלום.
 
יש הבדל בין "ביקורת" לא מבוססת ולא עדכנית

שטוענת ללא ביסוס שהיעילות נובעת מסיבות אחרות לטיפול (למחקרים עדכניים כולל מבחנים עם קבוצת ביקורת על היעילות של EMDR אפשר לקרוא בWWW.EMDR.COM) לבין ביקורת על פוגענות.
 
למעלה