דיוני סדרות לסוף השבוע

טוני החתול

Well-known member
מנהל
ה100 -
כאן ומעלי


שאלה כזאת כוללת ספוילר בתוכה ולכן צריך לסמן. &nbsp ועד כמה שזכור לי הם ככה נפתרו מהNulls, אנשים שגנטית לא מחזיקים בגן לנייטבלאד
 

LeAnnDylan

Well-known member


Nulls הם כל אנשי סנקטום שאין להם את גן הנייטבלאד (דם שחור) הם נחשבים נחותים יותר והקרבה שלהם ליער נחשבת כסוג של מצווה כדי לדאוג שלאלים שלהם (הפריימים) יהיה סיכוי גדול יותר שיוולד הוסט (מישהו עם נייטבלאד) כדי להמשיך את התחייה שלהם מחדש. כדי להפוך את המסורת הזו ליותר יעילה, גם את הגופות של הפריימים אחרי שמתים מקריבים ליער. (את העצמות שלהם אבל אחר כך שומרים)
 

טוני החתול

Well-known member
מנהל
לא


לכל בן אדם יש שני סטים של כל הכרומוזומים. יש תכונות שמופיעות אצל אדם רק אם יש לו בשני הכרומוזומים את הגן הזה. נגיד נקרא לגן לנייטבלאד N ונקרא לגן של דם רגיל n אנשים עם נייטבלאד יש להם NN אבל יש אנשים שיש להם רק בכרומוזום אחד את הגן לנייטבלאד ככה שהם Nn להם אין נייטבלאד. ויש אנשים שאין להם בכלל את הגן. כלומר הם nn. (אלו הNulls) כששני אנשים שהם Nn מתרבים אז יש סיכוי של 25% שיוולד להם ילד NN, אבל גם סיכוי של 25% שיוולד להם ילד nn. כששני אנשים שהם nn מתרבים אז כל הילדים שלהם יהיו nn. כשnn מתרבה עם Nn אז 50% מהילדים שלהם יהיו Nn ו50% יהיו nn. כלומר גם במקרה הזה לא יהיו להם ילדים של נייטבלאד.
 

LeAnnDylan

Well-known member
האמת שזו שאלה טובה
לעונה 6

צוות אליג'ס 3 שהגיע לסנקטום היה מורכב מ-4 משפחות = 13 הפריימים המקוריים. לכולם היה נייטבלאד. יחד איתם שלחו להם אלף עוברים קפואים, כולם מהונדסים גנטית עם הדם השחור. אחרי הליקוי הראשון שגרם לראסל להשתגע ולרצוח את כל המשפחה שלו (פלוס חלק מהפריימים האחרים) הוא וגבריאל מצאו שיטה להחזיר אותם לחיים בגוף של מישהו אחר (host) ע"י תיכנות מחדש של הצ'יפ זיכרון שהושתל לכל אחד מחברי המשלחת המקוריים (13 הפריימים) עכשיו טכנית לפי מה שניק הסביר, מי שהוא נייטבלאד הוא NN ככה שבעצם כולם על סנקטום בשלב הזה היו אמורים להיות NN (הפריימים+העוברים) אבל מכיוון שאני לא חזקה בגנטיקה ולא הכי סגורה על איך זה עובד, כנראה שבמהלך הדורות חלק מעוברים האלה לא נולדו נייטבלאדים טהורים אך כנראה רק נשאו את הגן Nn ובהמשך ללא דילול האוכלוסיה (הרעיון שג'וזי הציעה) המשיכו להיוולד Nulls שדיללו את שושלת הדם של הפריימים. גבריאל אחרי נקיפות מצפון החליט להשמיד את כל העוברים הנותרים וככה הם נותרו רק עם האנשים שכבר היו בסנקטום שחלק גדול מהם הם כבר Nulls. &nbsp במהלך השנים הראשונות ראסל וגבריאל חקרו את הרעלנים שנפלטים לאוויר (שגרמו לו להשתגע במהלך הליקוי) וראו שיש להם השפעות שונות על אנשים וחלק מהאנשים חוו סוג של התגלות אלוהית והם ראו את הפריימים כ-אלים. כנראה שמשם התגלגלה האמונה שלהם בעליונות הפריימים. ג'וזי בהמשך שהבינה שיש יותר מידי Nulls בסנקטום התחילה עם תוכנית רבייה בה כל מי ש-Null לא רשאי להביא ילדים. מי שיש לו את הגן Nn אבל הוא לא נייטבלאד, רשאי להביא ילדים (בתקווה שהתינוק יוולד נייטבלאד) אם התינוק נולד ללא נייטבלד וללא הגן Nn הוא היה מוקרב ליער. הם היו מניחים את התינוק ביער, והגפנים היו מתלפפים סביב התינוק ו"אוכלים" אותו לאט. לא סופר לנו מה בדיוק אמרו להם כדי שיאמינו שזה הדבר הנכון לעשות עם תינוק שזה עתה נולד, אבל אמונה זה דבר חזק מאוד והם כנראה האמינו שבכך שהם מקריבים את ה-Nulls ליער, זה מטהר את סנקטום ואת האלים שלהם. הרי ראינו כמה פעמים בעונה שהמאמינים מוכנים למות עבור הפריימים ככה שלשכנע אותו למסור את התינוק ה-Null שלהם ליער נראה כמו חלק שיגרתי בשטיפת המוח שהם עברו. אם את רוצה לרענן את הזיכרון, פרק 7 בעונה 6 מראה בדיוק את מה שתיארתי.
 
תודה רבה!


את עונה 6 הכי אהבתי, אבל את נושא ה-nulls וההקרבה פספסתי איכשהו. בכל פעם שהתייחסו לנושא לא הבנתי על מה מדברים.
 

LeAnnDylan

Well-known member
שמחה שגם את אהבת


עונה 6 בעיניי (יחד עם עונה 3) היא העונה האהובה עליי. הייתה בה המון אינפורמציה חדשה אז לא מאשימה אותך שהתפספסו לך דברים. אם את צופה בקצב של ארה"ב את מוזמנת להצטרף אלינו לדיונים לפרקים הנוכחיים, בדר"כ אנחנו חופרים המון ומסבירים כל מה שקרה בפרק אז קל יותר להבין ולא לפספס פרטים
&nbsp אפשר גם לחפש דיונים שלנו מהעונה הקודמת (רק זהירות הם מאוד ארוכים) כדי להשלים פרטים. נראה לי שכיסנו שם את הכל. אם תרצי ותצטרכי עזרה בחיפוש השרשורים, נשמח לעזור
 
כן ראיתי כמה אתם כותבים


עוד שאלה שאני אפילו לא בטוחה איך לשאול: היה משהו שהמאמינים ניסו לעשות לג'ורדן, מה זה היה?
 

LeAnnDylan

Well-known member
תשובה

פרק 12 של עונה 6 נקרא "Adjustment Protocol" המטרה של הפרוטוקול הזה כשמו כן הוא לעשות Adjustment לכל הלא מאמינים. כפי שכתבתי בהודעה לפני כן, ראסל וגבריאל מצאו דרך לקצור את הרעלנים שנפלטים מהעצים והשיחים במהלך הליקוי (בהמשך הם מצאו אותם גם במקומות אחרים בסנקטום כמו במערה שאוקטביה ובלאמי הלכו כדי לקצור פטריות שספוגות ברעלנים) הם הצליחו למצוא דרכים יצירתיות להשתמש בזה כסוג של נשק כלפני הלא מאמינים. (בהתחלה הם ניסו אותו על קבוצות קטנות של אזרחים ובהמשך זה הפך להיות אחד הפרוטוקולים האהובים על ג'וזי.) מה שהם גילו זה שהרעלנים מעצימים את תחושת הסגידה לפריימים אצל המאמינים + הופך אותך לאלימים כלפי הלא מאמינים, לכן השתמשו בשיטה הזו כדי ל"טהר" את סנקטום מהלא מאמינים. בנוסף החלק השני של הפרוטוקול כולל את "הדם של סנקטום" שכולל בתוכו דם אמיתי יחד עם ריכוז גבוה של הרעלנים, המאמינים הקיצוניים "כופים" על כל אנשי סנקטום לשתות מזה, מי שבוחר שלא לשתות, משספים את גרונו במקום. זה מה שהמאמינים עשו לג'ורדן בעצם, נתנו לו לשתות מ"הדם של סנקטום" והוא בתאכלס גם היה קצת מחפוף עוד מלפני עם המוות של דליילה/פרייה ששיבש אותו.
 

LeAnnDylan

Well-known member
ההשפעה של זה


היא זמנית, לכן כבר למחרת כשרואים את קלארק וכל החבר'ה חוזרים לסנקטום אחרי המהומות הוא כבר חזר ל"נורמל". גם ניתן להבין לפי פרק 2 שעל כל אחד הרעלנים משפיעים באופן שונה, אנשים שנולדו וגדלו בסנקטום, סביר להניח ש"הטריפ" שהם לוקחים יהיה קשור בסנקטום ו/או בפריימים כי זה מה שהם מכירים. ההזיות של הגיבורים שלנו (קלארק, אקו, אמורי, בלאמי, ג'קסון ומילר) היו בהתאם לדברים שרדפו אותם. &nbsp ראסל הסתכל על היד החבושה של ג'ורדן והבין, לכן ניתן להבין מזה שכנראה לקחו ממנו דם בצורה הזו עבור הפרוטוקול.
 

LeAnnDylan

Well-known member
זה מה שהם הבינו


אני לא חושבת שהכוונה הייתה שסגדו לפריימים בגלל זה, אלא שעוצמת הסגידה התעצמה. מכיוון שהמאמינים נהגו באלימות מופרזת כלפי הלא מאמינים, המטרה של הפרוטוקול היא שהם (המאמינים) יהרגו את הלא מאמינים. ומכיוון שזה נעשה "בהתקף טירוף" אולי הם לא ירגישו אשמים אחרי זה או משהו. פלוס, יש בסנקטום אנשים שלא מאמינים בעליונות הפריימים אבל הם שומרים על פרופיל נמוך, כמו למשל קיליאן, הרופא שקלארק שכבה איתו בפרק 4. במהלך הפרוטוקול הזה אם היה שואף את הרעלנים, הוא לא היה יכול לעבוד על המאמינים שהם גם מאמין והיו הורגים אותו סביר להניח.
 

LeAnnDylan

Well-known member
תראי


אני לא חושבת שהרעלנים האלה הם מדע מדויק, והם כאמור משפיעים על אנשים שונים בצורה שונה. אבל עובדה שלפני זה ג'ורדן די רצה להרוג את הפריימים על מה שעשו לדליילה, ואחרי הפרוטוקול ושטיפת המוח שעבר, הייתה לו פתאום הבנה אחרת שלהם. גם אומרים לנו בפרק הראשון של עונה 7 שהוא ראה דברים אבל לא נכנסים לזה. ראסל שואל אותו אם הוא ראה חיזיון של "the truth greater than us all", כלומר, לא הסבירו במדויק מה הוא ראה או מה עבר עליו אבל אני מניחה שנגלה בהמשך העונה. לא חושבת שהייתה מטרה ספציפית עם ג'ורדן, הוא פשוט היה בארמון (אחרי שנדקר בטעות ע"י מאדי) והמאמינים ניסו לעשות שטיפת מוח לכל האנשים בסנקטום, לא שהיה בג'ורדן משהו מיוחד.
 
למעלה