דיוני סדרות לתחילת השבוע

אוסווין

Active member
עוד שתי מחשבות


- מחשבה שעלתה לי הפרק והיא רלוונטית לעוד הרבה פרקים בעונה הזאת, היא שהרשעים מדברים יותר מידי. לפעמים הרשעים יכולים להיות ככ הרבה יותר menacing אם הם שותקים. עולה לי דוגמא מהפרק Waters of Mars ב-2009, שהיצורי מים האלה משתלטים על אנשים ואיך שהמפלצת נראתה זה כזה קריפי (בתמונה למטה) שהם לא היו צריכים לדבר, רק הבעות פנים. הם התפתו לתת להם לדבר, והם אכן צילמו סצנה אחת שבה אחת מהם משוחחת עם הדוקטור, אבל הם מחקו אותה כי הם הבינו שit will benefit the mystery factor. (אפשר למצוא אותה ביוטיוב)
בפרק הראשון לעונה הזאת, היה את היצור אור האלה שהיו יעני מסקרנים, אבל אז הם התחילו לדבר עם הדוקטור. ברגע שנותנים להם קול, משהו מהמסתורין נעלם. זה תסריטאות זולה קצת, במקום לתת לדוקטור להבין מה הם רוצים פשוט תמיד מספרים לה. וברור שאני לא אומר "שהרשעים לא ידברו אף פעם", פשוט בכמה פרקים כבר זה מרגיש לי שזה יכול ממש להועיל.
אגב, דוגמא מהקצה השני של הספקטרום היא מהפרק Midnight מ-2008, בו הרשע הוא כולו מבוסס לגמרי על דיבור אבל הוא לא מגלה בעצם כלום והדוקטור לגמרי צריך להבין לבד what the fuck is going on. זה גם נפלא.

- מחשבה נוספת שעלתה לי (שגם היא רלוונטית לעוד פרקים לאחרונה) היא הקלות שבה אנשים מוזמנים אל הטארדיס, והקלות שבה הם מקבלים את כל העניין הזה של "bigger on the inside" וחייזרים מהעתיד והכל. בפרק הזה החבר של ריאן is super cool about everything. זוכרים איזה ביג דיל זה היה כשג'קי גילתה מה רוז באמת עושה עם הדוקטור? איך זה ערער את המערכת יחסים של קלרה ודני? פשוט לא מציאותי, ושוב כמו שכבר אמרתי תוכנית כמו "דוקטור הו" די צריכה להאיחז בטיפת מציאותיות שהיא יכולה.

 

Lhuna1

New member
סיכמת הכל


ואני בהחלט מסכימה.
למעשה אני קלטתי באמת שזה היה נושא הפרק והמחבר בין כל החלקים רק בסוף כשהקריין נתן את מספרי התמיכה...

וזה באמת נושא הכי חשוב וראוי, ואני מסכימה שהוא די התפספס פה, וטיפלו בו טוב יותר בעבר.
אני גם מאוד מסכימה איתך על העניין שהפרקים איבדו את היחודיות שלהם, והאווירה השונה שהיתה לכל פרק בעבר, לא חשבתי על זה אבל זה נכון ובאמת מצער.
ואתה צודק גם בעניין שהרעים מדברים יותר מידי. כשכתבת את זה ישר חשבתי על מידנייט, אחד הפרקים הכי טובים בעיני בסדרה.
&nbsp
רק לגבי התגובה של הדוקטור לגראהם, דווקא זה היה אמין בעיני. זה נכון שהיא אשפית בשליפת נאומים פומפוזיים מול הרעים, אבל נראה לי נכון ומתאים לה שדווקא בקטע כזה אישי ופרטי שמתקילים אותה היא תהיה "אוקוורד" ולא תדע איך לנחם ולהרגיע.
אבל אולי, לא יודעת.
&nbsp
 

מילי08

Well-known member
לגבי ההערה האחרונה שלך

זה אחד הדברים שהפריעו לי בסדרת ההמשך החדשה.
ב 4 העונות הראשונות, היתה התייחסות יותר מאסיבית לעניין הזה של א) ללכת עם זר; ב) "אמא'לה חללית" וכו'.
&nbsp
אני מניחה שהיוצרים יודעים שיש להם קהל קבוע וכמעט ואין צופים חדשים ולכן הם לא מוצאים לנכון להדגיש כל פעם מחדש את הקונפליקטים שעלולים להיווצר, כי מבחינתם הצופים כבר יודעים את זה.
&nbsp
 
מחשבותי


אני דווקא אהבתי.
סיפור שמשלב אלמנטים מהעבר, ההווה ועתיד כלשהו
ישויות על ממימד אחר
וגם משהו נוסף על בעיות נפשיות
זה בהחלט לא נעשה טוב כמו בתקופה של דייויס, אבל יותר טוב מהרבה מהפרקים שמופאט עשה ובהחלט מזה הנוכחי.
בכלל חבל כל הזמן להשוות לפרקים ישנים של הסדרה. פשוט חבל שזה שהייתה לסדרה תקופה מדהימה בעבר יעכיר כל הזמן על מה שיש עכשיו.
&nbsp
וקםד כל אהבתי את זה שהלכו לסוריה בתקופת ימי הביניים. כל כך הרבה הולכים למקומות צפויים של בריטניה או ארה"ב במאות האחרונות, זה נחמד שיש גיוון. אומנם לא רואים הרבה, אבל מעניין דווקא שנותנים מבט על מוסדות לבריאות נפש לפני מאות שנים.
אני חושב שההתייחסות לנושא הייתה דווקא יפה מאוד ויש משהו בכך שהלכו על מבט רחב מאוד. אבל אני מסכים שזה היה עובד טוב יותר אם היו מתמקדים יותר. במקום שזה יהיה כל כך מפוצל (יאז, גראהם, ראיין, החבר של ראיין והבחורה הסורית). האמת שיחסית לזה שפיצלו את זה על 5 דמויות זה מדהים שבכלל הצליחו לעשות משהו קוהרנטי.
אבל אני כן מעריך את זה שלפחות בתוך זה היה פיתוח דמות למלווים. ואפילו מעבר לפיתוח, פשוט היה להם תפקיד בפרק. הרי הרבה התלוננו על כך שהם מרגישים פשוט מיותרים בהרבה פרקים.
&nbsp
אני גם אהבתי את הרעיון של היצורים האלו ממימד אחר שהם כמו אלים במימד שלנו.
גם אהבתי את זה שהלכו על משהו שלא עשו (למטיב זכרוני) בסדרה כשעשו את ההסבר על העבר שלהם עם שני העולמות.
גם אהבתי הטוויסט שהדוקטור בעצם נוצלה, וכשהיא חשבה שהיא מצילה מישהי מהרע, היא בעצם שיחררה את הרעה.
הקטע שניצחו אותם בסוף הרגיש קל מידי. זה משהו שקורה בהרבה סדרות וזה די חבל.
&nbsp
שמחתי גם שהיה איזכור נוסף לטיימלס צ'יילד. אבל קיוויתי שהסיוט של הדוקטור ייתן לנו משהו חדש לפני שהיא תתעורר. אני רוצה התקדמות עם זה.
&nbsp
לגבי התגובה המוזרה של הדוקטור אל גראהם - אני חלקית לפחות מסכים עם לונה. זה נראה לי מתאים שהדוקטור לא תדע ממש כיצד להגיב למשהו כזה. באופן כללי הדוקטור הזאת היא מאוד אוקוורד.
*אני אומר חלקית בעיקר כדי להבהיר שאני מתכוון לרגנרציה הזאת של הדוקטור. חלק מהקודמים כן היו יודעים מה לומר.
&nbsp
הרע של הפרק באמת נראה לי מוכר. הוא באמת שיחק בעונה 3 של טורצ'ווד, אבל קשה לי להאמין שזה מזה. כנראה זיהיתי אותו מכל מיני דברים אחרים (הוא היה במשחקי הכס והשנה הוא היה בפרק אחד של חומריו האפלים)
 

limors2

Active member
הדבר שהכי בלט לי בפרק הזה


הוא שבין אם זה מכוון או לא, העונה הזו בכלל והפרק הזה בפרט ממש מדגישים לנו שיש "חומה" בין הדוקטור בגלגול הנוכחי שלה למלווים שלה. קיבלנו מלא התפתחויות אישיות בפרק הזה, כרגיל פחות אצל הדוקטור, אבל הדגש היה שהן אישיות. כל דמות התחברה לשדים שלה וניסתה להתמודד איתם בצורה כלשהי, וכל אחת בתורה (אולי יאז טיפה פחות) קלטה שהחיים עם הדוקטור לא נותנים לה פיתרון ולא באמת תורמים לה לכלום. ריאן יותר דואג ממה שהוא מפסיד מחוץ לטארדיס, גראהם מתמודד עם העובדה שהוא איש מבוגר ובודד והוא לא מקבל פה כתף תומכת, יאז.... פחות נופלת לקטגוריה הזו, היא הייתה במקום אפל ונורא והיא כן הצליחה למצוא אושר והגשמה שוב.
אני חושבת שהם מכוונים לזה שהמלווים הולכים לעזוב בסוף העונה הזו, לפחות ריאן וגראהם. וכמו שציינתי בהתחלה- אני ממש מקווה שזה מכוון. כי אם זה מכוון זו דרך חדשה להסתכל על מערכת היחסים בין הדוקטור למלווים שלו ולהראות שמה לעשות וזה לא תמיד עובד, והדוקטור תצטרך להפסיק להדחיק את מה שעובר עליה ולהתחבר לעצמה ולמי שנשאר/ת איתה.
ואם זה לא מכוון אז זה סתם bad storytelling.

מעבר לזה ובכלליות, בגדול אהבתי את הפרק.
 

Lhuna1

New member
אני חושבת שאת צודקת


במיוחד ריאן זה היה מאוד בולט בסוף הפרק שיש לו מחשבות על עזיבה, וכנראה שגם לגבי גראהם זה הכיוון באמת.
אני כמו שכבר כתבתי פה הייתי מעדיפה שגראהם יהיה זה שישאר, אז לא הכי משמח אותי, אבל כנראה כיוון נכון.
&nbsp
&nbsp
 
מעניין באמת


זה די משהו שכמעט לא היה לנו בדוקטור הו (המחודש) עד עכשיו - מלווים שלא מרגיש להם ברור שהם ישארו עם הדוקטור לעד (או לזמן רב מאוד לפחות בעתיד).
רוז ודונה לחלוטין היו ממשיכות לעד אם לא היה קורה משהו שגרם לכך שהן הפסיקו.
מרת'ה רצתה במקור להמשיך עד שהיא הבינה שהיא לא יכולה בגלל אופי הקשר שלה אליו.
איימי לחלוטין הייתה ממשיכה לעד.
קלרה חלק מהזמן הייתה מהוססת לגבי להמשיך ואפילו כמעט הפסיקה, אבל בסופטו של דבר לא יכלה להספיק.
וביל אומנם הרגישה פחות תלויה בדוקטור, אבל גם לא נראה לי שהייתה לה כוונה להפסיק.
לעומת זאת עם שלושת הנוכחיים זה לחלוטין מרגיש הגיוני שהם פשוט יחליטו שמספיק להם. כמעט כאילו כל פעם הם מחליטים מחדש לצאת לעוד טיול אחד עם הדוקטור.
&nbsp
הגיוני באמת שרק יאז תמשיך. וזה גם כנראה יעשה טוב לסדרה. אבל האמת שלא נראה לי שהולכים לשם.
&nbsp
אני מסכים שבלי קשר למלווים עצמם (או אולי זה כן קשור אליהם) אין לדוקטור את החיבור שהיה לה עם מלווים בעבר. יש באמת סוג של חומה.
בעצם כשחשבתי על הפרק יותר אחרי שכתבתי אתמול חשבתי על כך שאומנם הרגיש כאילו הפרק עסק בבעיות נפשיות של אנשים אחרים ולא הדוקטור, אולי בעצם הוא כן עסק גם בה יותר ממה שנראה במראית עין ראשונה. זה שאנחנו רואים שמצד אחד היא לא ממש מתחברת אל המלווים, למשל לא עולה אפילו המחשבה שהיא תצטרף אל אחד מהם כשהם יוצאים מהטארדיס בבילויים שלהם. גם אחר כך כשהם מתרחקים ממה שהיא עושה בתחנת חלל היא לא שמה לב לזה בכלל. אבל מצד שני היא כאילו אבודה בלעדיהם. היא לרגע חושבת פשוט לקפוץ מזמן לרגע שבו הם קבעו להפגש למחרת. וגם כשהם לא נמצאים לידה היא מדברת אליהם.
בקיצור יש פוטנציאל שמשהו מעניין קורה איתה.
אבל כמו שליאורה אומרת, אולי זה סתם כתיבה לא טובה.
 

אוסווין

Active member
לפי איך שאתה מתאר את זה


היא פשוט אוהבת את הקונספט שיש סביבה מלווים, אבל היא לא בהכרח אוהבת את האנשים עצמם שמקיפים אותה כרגע. בגלל זה היא מדברת אליהם לפעמים כאילו הם שם, פשוט כי היא צריכה ש*מישהו* יקשיב לה, לא כי היא צריכה שיאז ספציפית תקשיב לה או משהו.
 
זאת פרשנות אחת ומאוד הגיונית


אבל פרשנות אחרת היא שהדוקטור מאוד רוצה להתחבר אליהם, אבל לא מצליחה.
זה משהו שאני מכיר ממצבים מסויימים שאני רוצה להצליח להתחבר אל אנשים, רוצה אותם בסביבתי ובקשר קרוב איתי, כי אני מחבב אותם, אבל במקביל לא רק שלא מצליח, אלא גם דוחף אותם ממני.
 

אוסווין

Active member
אוי, הלוואי שזה זה.

אני מאוד מקווה שזה הסיפור שהם רוצים לספר כי זה באמת מאוד relatable. מקווה שזה הולך לשם.
 

Lhuna1

New member
אני מקווה שאני טועה אבל לי נראה שאתם נותנים קרדיט


יותר מידי, וגם אופטימיות רבה מידי, שכל העניין הזה נכתב ומבוצע בצורה מאוד מכוונת להראות ככה.
כי לי נראה שמה שקרה פה זה פשוט שלא הלך להם (ליוצרים) עם שלושת המלווים האלו והם הבינו שזה לא עובד מספיק טוב, אז הם מכינים אותנו ל"עזיבה מרצון".
&nbsp
 

אוסווין

Active member
הו, אני נותן אפס קרדיט ליוצרים.


אני די בלי ספק שאין פה שום סיפור גדול (או קטן) עם המלווים, אבל one can dream.

fun fact- טוסין קול (שמגלם את ריאן) לוהק לתפקיד ראשי בסדרת דרמה אמריקאית שתשודר בAMC, אז אפשר להניח שיש מצב גדול שהוא עוזב העונה.
 

נמרוד2016

New member
ויקינגים עונה 6 פרק 1
:

חשבתי שאייבר יצא מהמשחק, אבל ממה שנראה עכשיו במסגרת הרוסית, הוא יכול לחזור בגדול, מעניין איך זה יגמר..
 
למעלה