שרשור
סוף סוף

שרשור
סוף סוף

קלטתם שעשיתי חרוז?

אבל באמת שאני כבר יותר מידי זמן דוחה את יצירת השרשור הזה לאסיפת כל מיני הודעות נודדות ישנות.

אבל זה גם מקום לכל מה שאתם רוצים לכתוב שלא מתאים לשום מקום אחר גם אם סתם בא לכם ואין לכם סיבה.
 

limors2

Active member
הרגע גיליתי סודות מקצועיים של ניק.

כדי לשרשר את הפורום, יש לו טריק.
 
גם אני רוצה לדעת

כי אני לא בטוח למה הכוונה
&nbsp
וכן, מותר לי לאסוף הודעות גם מלפני חודש
אני לא אוהב שמסתובבים להם שרשורים פיציים בארכיון שלנו
 

didalf

Well-known member
לרוב הייתי מבינה אותך


בקשר ללאסוף שרשורים, אבל ברגע שהם עברו לעמוד השני כבר לא אכפת לי
 

limors2

Active member
אני אגלה לשניכם

אבל בלי חרוזים, כי מוקדם.
&nbsp
הוא נועץ בראש הפורום את השרשורים שהוא רוצה לשרשר אחד לשני, ובדרך עושה התקף לב קטן לאנשים שרואים שרשורים ישנים נעוצים וחושבים ששוב פרצו לנו
 
אההה חחחחחחחח...

זאת בעצם הייתה פעם ראשונה שעשיתי את זה ככה, כי לא ידעתי איך אחרת לשרשר הודעות שנמצאות עמוד אחורה.
 

kordilia snake

New member
העדויות/מרגרט אטווד

וגם ספוילרים קלים לספר ושלושת העונות של סיפורה של שפחה.

(למען האמת קניתי אותו כבר ביום שני שעבר וסיימתי אותו בשלישי אחה"צ, אבל חיכיתי שמישהו יפתח שרשור OFF).

אז למי שלא יודע מדובר בספר ההמשך לסיפורה של שפחה שמתרחש משהו כמו 16 שנה אחרי סוף הספר(ככה שלמרבה הצער זה אומר שהיוצרים של הסדרה יכולים להמשיך לטעון שהם יכולים למרוח את הסדרה ל-10 עונות כמו שהם אמרו פעם) ועוקב אחרי שלוש נקודות מבט מישהי שמתיימרת להיות דודה לידיה, אגנס(למעשה מדובר בהאנה, הבת הגדולה של ג'ון/שלפרד) ודייזי(שדיי מהר מגלים לנו שמדובר בניקול, הבת השנייה של ג'ון). הספר למעשה עוסק בנפילה של גלעד או בדברים שהובילו לזה.

מצד אחד הספר מעניין, כתוב כולו בצורה מאוד קולחת ומאוד קריא ובניגוד לספר (הספר האבא?) והסדרה הוא מכיל מעט תיאורי זוועה (לא היה אפילו אונס אחד לאורך כול הספר!) אבל יש בו גם חורי עלילה בגודל של פיל. אני יכולה לגמרי לקבל דברים שלא מסתדרים עם הסדרה, אחרי הכול זה היה קודם של מרגרט אטווד וזכותה להתעלם מהשינויים שעשו בסדרה אבל יש דברים שלא מסתדרים הגיונית נקודה.

הבעיה הכי גדולה של הספר היא נקודת המבט של דודה לידיה, היא מתוארת כשופטת (ז"א לפני גלעד) בבית משפט לענייני משפחה (אבל מוזכר שהיא לימדה תקופה בבית ספר, אז זה דווקא כן מסתדר למשל עם הסדרה) שהפכה להיות אחת מהדודות מייסדות מתוך מטרה להציל את עצמה ממוות. והיא מתוארת שמישהי שלקרת הסוף עבדה עם MAYDAY כדי להפיל את גלעד מבפנים וזה לא מסתדר עם איך שהדמות תוארה לא בספר הקודם ובטח שלא בסדרה ואחרי שלוש עונות של הסדרה גם אם אני מנסה לשמור על אובייקטיביות מסוימת ולנתק את עצמי ממנה, הגועל מדודה לידיה טבוע בי כ"כ עמוק שאני לא רוצה להרגיש שום סימפתיה כלפיה ואני בטח שלא רוצה שהיא תגאל את עצמה. אני רוצה שהיא תגיע לחומה יחד עם שאר המפקדים הבכירים! אחרי שהיא תככב בגרסה של פוסט גלעד למשפטי נירנברג. האישה הזאת לא משנה איך היא תצדיק את עצמה, היא מפלצת וזהו!

דבר שני, אנחנו מגלים איך הופכים להיות דודות ומסתבר שבעולם שבו כול רחם חשוב אם את צעירה שלא בא לה להתחתן את יכולה לבקש להפוך להיות דודה ואחרי שאת מקבלת אישור מהגבר שאחראי עלייך את הולכת לבית ספר של דודות וזהו. אין פה שום היגיון.

עוד דבר שעצבן אותי, זה ההתעסקות בבגדים, כן הבנו בגלעד לכול מעמד נשי יש צבע משלו, לא צריך לחפור ולהתמקד בזה (וזה לא באמת משנה שילדות אחרי שהן מתארסות לובשות ירוק ודודות שיוצאות לשליחות מיסיונרית לובשות לבן).

שתי נקודות המבט של אגנס/האנה ודייזי/ניקול הרבה יותר מעניינות. בעיקר זו של האנה כי היא מספרת לנו על נקודות בגלעד שבתור מי שעוקב אחרי ג'ון לא זכינו לראות עד עכשיו ואלו חיי המשפחה בגלעד ואיך זה להיות ילדה שם כולל ירידה לפרטים(ואין לכם מושג כמה זמן היא מקדישה כדי לתאר את בית הבובות הגלעדי שלה
) בזמן שהסיפור של דייזי/ניקול הוא יותר ספר מתח לכול דבר שהרבה פעמים מרגיש טיפה חפוז ומהיר מידי, עם שוב לפעמים ירידה מתישה לפרטים ולעתים גם חזרה על עצמה.

אז בגדול, הספר מומלץ לכול מי שקרא את ספר הקודם ולדעתי אפשר גם לקרוא את הספר הזה גם אם רק ראיתם את הסדרה אם כי הוא פחות טוב מהספר הראשון.
 
אוי, זה מוזר
(למה שאת כתבת ולסדרה)

לקרוא על דברים שבהמשך של הסדרה.
אבל בגלל שאני לא מתכוון לקרוא את הספר ואני מניח שבכל מקרה יהיו הבדלים רבים גם אם הסדרה תעבד דברים מהספר - בא לי לדעת יותר.
אז דייזי ניקול גרה בקנדה? היא פעילה בהפלת גלעד?
אגנס מודעת לכך שיש לה אחות?
מתייחסים לדמויות אחרות שמוכרות מהסדרה (ואולי הספר, אני לא יודע עד כמה זה קרוב) כמו פרד, סרינה או ניק?
&nbsp
זה באמת נשמע שהדמות של דודה לידיה שונה מאוד. בסדרה לפחות נראה שהיא לחלוטין מאמינה בצדקת הדרך של גלעד.
&nbsp
כן נשמע לי מאוד מעניין להבין יותר לעומק כיצד פועלים החיים בגלעד. הרבה פעמים בסדרה דברים לא היו ברורים לי.
אחד הדברים שלא הבנתי אף פעם נראה לי - זה הקולוניות. מה זה אמור להביע בעצם?
 

kordilia snake

New member

דייזי/ניקול גרה בקנדה ואז חוזרת לגלעד במשימה של MAYDAY כדי להפיל אותה.
אגנס/האנה לומדת באיזה שהוא שלב שיש לה אחות, הקטע הוא שברגע שאת נכנסת לבית ספר לדודות מלמדים אותך לקרוא ולכתוב ואז בשלב מסוים היא נחשפת לאילן היוחסין שלה(הכול מתועד בגלל השיטה של השפחות ושאר הילדים שנלקחו מההורים שלהם).

לוק ומוירה לא מוזכרים בכלל, לניקול היו הורים אחרים שהיו חברים במחתרת ונרצחו ע"י גלעד בתחילת הספר. פרד וסרינה סוג של מוזכרים, אבל לפי הספר הם נעלמו באחד ממסעי הטיהורים שבוצעו בתוך גלעד(זה גם מוזכר בסוף הספר סיפורה של שפחה) אבל זה הבדל שאפשר לחיות איתו, תמיד אפשר לומר שלגלעד הייתה גרסה משלהם לעריקה שלהם לקנדה.
ג'ון מוזכרת כמה פעמים, היא מתחבאת איפה שהוא בקנדה, ומסופר שפעמיים גלעד ניסו להתנקש בה והיא ניצלה. בסוף הספר מסופר שהיא מתאחדת עם הבנות שלה, אבל לא ממש מעבר לזה.

והקולניות לא מוזכרות בכלל.
 
איך יכלתי לשמוע על הספר הזה כשהוא יצא לאור רק לפני שבוע

סתם...
כן שמעתי עליו מזמן. וכבר די הספקתי לשכוח ממנו.
יש קטע מעצבן כשעוברים על אילו ספרים מעניינים יש שמגיעים לספרים שיצאו רק בעוד הרבה חודשים. (ותוך שניה הגעתי עכשיו לספר שנראה לי מעניין וגיליתי שהוא ייצא רק במאי).
&nbsp
הוא נשמע מעניין, אבל גם לא משהו יותר מידי. כלומר קשה לדעת. הרוב הגדול של הביקורות חיוביות מאוד. אבל זה די נדיר שזה לא ככה. במיוחד כשרק עבר זמן קצר יחסית מאז שהספר יצא.
דבר חיובי בהחלט זה שאחד הסופרים שאני מאוד אוהב (שון האצ'ינסון) נתן לו 5 כוכבים. אבל אולי הוא פשוט נחמד לסופר מתחיל.
&nbsp
בקיצור אין לי משהו מיוחד לומר עליו, אבל גם לא משהו נגדו.
אבל אם תחליטי לקרוא אותו אז אני גם אקרא אותו כדי שנוכל לדסקס (אבל אני צריך שתתני לי פור של התחלה כי אחרת זה לא הוגן).
&nbsp
אבל אם בא לך אני גם יכול לבדוק אם יש משהו שנראה לי יותר. או אולי בכלל יש משהו מהספרים שכבר קראתי שאני חושב שיתאים לך, או מהספרים שכבר קניתי אבל עוד לא קראתי. (ויש גם קטגוריה של ספרים שקראתי ומאז יצא להם ספר המשך ועדיין לא קראתי את הספר המשך)
&nbsp
 

didalf

Well-known member
אה לא שמתי לב שהוא כזה חדש


נראה לי שאני אנסה הוא נשמע חמוד וגם ככה אין לי כלום.
אתה יכול להמליץ לי על דברים אבל רק אחד בכל פעם אחרת אני נבהלת מהצורך לבחור ולא בוחרת
אבל בינתיים אני אלך על זה.
 

didalf

Well-known member
אהה רגע גם זה רק במאי


חוצפה! מה הקטע זה קיים כבר בעותק פיזי אבל לא באינטרנט? זה לא אמור להיות הפוך??
 

didalf

Well-known member
חחחח באמת נשמע דומה מאד


וגם לכל האנשים בתגובות מסתבר

תזכיר לי ביוני.
&nbsp
כן.. לא ממש אכפת לי ממשחקי הרעב בקושי היה לי סבלנות כבר לסרט האחרון ולא קראתי את הספרים.
 
למעלה