דיוני סדרות לסוף השבוע

didalf

Well-known member
מי ההאקרים המיושנים האלה


שעדיין מטרגטים את תפוז?
 

Lhuna1

New member
ויקינגים - עונה 6 פרק 2


קצת משעמם בינתיים.
&nbsp
קייטיל, שכזכור לנו הלך עם פלוקי להתיישבות החדשה באיסלנד, חזר לקטגאט ומספר שפלוקי נעלם (כזכור אנחנו ראינו אותו באמת מתייאש מהם ופורש לאיזו מערה שם חשב שימצא שוב את האלים שלו ובמקומם מצא צלב נוצרי והמערה נראה שהתמוטטה עליו).
אבל כולם נראים כקצת מפקפקים בו ומאמינים שפלוקי עוד חי.
&nbsp
הוא גם מספר לאובה שחי איתם שם אותר, ויקינג שהפליג מערבה יותר, ואובה רוצה להפליג בעקבותיו.
&nbsp
ביורן עדיין מתלבט קשות עם לבוא לעזרת הארלד ובסוף מחליט שכן. (לא הבנתי עם מי זה היה שהוא התייעץ, זה היה קטע מיסטי? איזה אל שענה לו?)
הוא מבקש מאובה וטורווי להשאר לשמור על קטגאט בזמן שיצא למלחמה הזאת.
(כי הויטסרק חולה/משוגע עם אובססיה קשה לנקום באייבר).
&nbsp
אובה וטורווי עדיין עוזרים ללאגרת'ה (אז היא עוד נשארת בסדרה...) להקים את החווה שלה, אבל מהצד גם אורבים לה אנשיו של אייבר לשעבר, שביורן הגלה מקטגאט במקום להרוג אותם.
&nbsp
בינתיים בקייב... (אז העונה הזאת במקום אנגליה וצרפת אנחנו ברוסיה, שזה נחמד מצד אחד, מצד שני לא כל כך אכפת לי בינתיים מהדמויות שם).
אולג "הנביא" רוצח אח אחד שלו ומכניע גם את השני, במאבק שלהם על השליטה בילד שהוא יורש העצר החוקי של הממלכה. אייבר כרגע סוג של סייד-קיק מהצד שלו, אבל ברקע הוא מתחבר עם הילד (האילם?) ואני מקווה שזה מתוך מזימה להשתמש איכשהו בקשר עם הילד הזה בשביל לחתור תחת אולג או משהו.
&nbsp
 

Lhuna1

New member
ויקינגים עונה 6 פרק 3


המלך אולף המשוגע מחזיק את המלך הארלד שבוי ועוד לא החליט אם להוציאו להורג.

ביורן גייס את הצי והצבא שלו ויצא להצלת הארלד. הוא לוקח את חייליו בשחיה לחוף מתוך כוונה להפתיע את האויב, אבל אולף ידע שהם מגיעים וכולא אותם בטבעת אש יפה במים. נראה כמו מהלך מאוד טיפשי מצד ביורן, להיות כל כך בטוח שהם לא יגלו שהוא מגיע.
הבעיה שאני מרגישה שהכל קצת ממוחזר, ראינו כבר צבא שנכלא בטבעת אש כזאת בעונה הקודמת, אוקיי אז עכשיו זה אותו דבר אבל במים
אין לזה כבר אותו אפקט.

אובה וטורווי נשארו כממלאי מקום על הכס בקאטגט וממשיכים את המהלכים לפתיחת המסחר.

את שני הילדים הם השאירו אצל לאגרת'ה, שמגלה שנשות הכפרים מסביב שנשארו ברובן אלמנות הותקפו (ע"י נאנמני אייבר המוגלים, אבל את זה היא אולי לא יודעת) ובאות אליה להגנה.
היא מבינה שבשביל להגן עליהן וגם על הילדים היא חייבת לחזור אל החרב שנשבעה לא להלחם בה יותר.
(ממש פחדתי שהם יהרגו את 2 הילדים)

בינתיים מצבו של הויטסרק הולך ומחמיר עם חזיונות על תורה המסכנה, ועל אייבר שרודף אותו.

ובקייב:
אולג "הנביא" ממשיך להיות מפלצת באופן שמרשים אפילו את אייבר (מה שהוא עשה לאחיו השני ג'יזס... הכותבים של הסדרה הזאת מפחידים אותי עם הרעיונות שלהם).
ואייבר ממשיך לרכוש את אמונו של הנסיך איגור, וללמד אותו את שפתו (אז הילד לא באמת אילם, פשוט אף אחד לא טרח לדבר אליו עד עכשיו).
מחכה כבר לרגע שהוא יעשה את הצעד שלו ויפתיע את אולג, למרות שחוששת שזה כבר יהיה מאוד צפוי כשזה יקרה.
אבל בינתיים אולג מגייס עבורו (עבורם) את הצבא למתקפה על קטגאט, אז הכל פועל לטובתו.

אה, ואינגריד מצליחה לפתות את ביורן... כמה "מפתיע"
באמת לא ראינו את זה קורה בסדרה 368 פעמים כבר.
 

Lhuna1

New member
ויקינגים - עונה 6 פרק 4


אייבר מתקדם במזימתו נגד אולג. הוא מלמד את הנסיך איגור שהוא השליט האמיתי, וגם מציע לעזור לדיר (האח המסכן שאולג מחזיק בכלוב ככלב) בתמורה לשת"פ נגד אולג.
גם על פני השטח אולג ואייבר מתחילים להתעמת על מי יהיה השליט האמיתי אחרי שיכבשו את קטגאט.
&nbsp
המלך אולף הספק משוגע ספק פילוסוף מגיע למסקנה שכל המלחמות הפנימיות מזיקות לתושבי סקנדינביה ומציע לביורן והארלד לאחד את האומה תחת מלך אחד והוא ביורן.
ביורן גם מאיים על קייטיל כי עדיין חושד בו שהוא הרג את פלוקי, ובתגובה קייטיל זומם נגדו.
&nbsp
לאגרת'ה מכינה את תושבי הכפר שלה (שהם בעיקר נשים, זקנים וילדים) למתקפת השודדים (הגולים) שאכן מגיעה והם הודפים אותה אבל משלמים מחיר כבד: האלי, הילד של ביורן נהרג.
גונהילד בקטגאט ראתה את המתקפה בחזיונה, ויוצאת עם משלחת לכיוון הכפר לברר.
&nbsp
חוץ מזה, אובה רוצה לשלוח את הויטסרק להנהיג משלחת סחר לדרך המשי, אבל הויטסרק שעדיין במצב קשה של שכרות ופוסט טראומה מאכזב אותו, ואובה מגרש אותו.
&nbsp
 

Lhuna1

New member
ויקינגים - עונה 6 פרק 5


אייבר והנסיך איגור משחררים בסתר את דיר, אחיו של אולג שהוא שם בכלוב, כחלק ממזימת הקשר שלהם נגדו, אבל אולג חושד בהם.
הוא גם משחק משחק מוחות מוזר מאוד עם אייבר - הוא התחתן עם מישהי בשם "קטיה" שנראיית בדיוק כמו פריידיס, אישתו של אייבר (שהוא רצח בסוף עונה קודמת).
&nbsp
משלחת הסחר שנשלחה לאזור רוס(יה) חוזרת במהרה לקטגאט לספר לאובה שאייבר נמצא שם אצל המלך אולג.
&nbsp
גונהילד ומשלחתה הגיעו לכפר של לאגרת'ה והיא מגלה שהאלי הילד של ביורן מת (אובה וטורווי עוד לא יודעים). הם נשארים שם לבצר את הכפר לקראת המתקפה הבאה.
&nbsp
הויטסרק עדיין בטירוף שלו לנקום באייבר על מותה של תורה (וזה לא עוזר שהוא משתמש בפטריות הזיה.)
&nbsp
המלך אולף הזמין אליו את כל מלכי נורווגיה לבחור מביניהם את מלך המלכים שישלוט מעל כולם.
ראינו שאולף והארלד הצביעו לביורן, אבל לא את התוצאות ("קולות הימאים" טרם נספרו
)
&nbsp
 

Lhuna1

New member
ויקינגים עונה 6 פרק 6


&nbsp
בניגוד לתוכניתו של אולף, הארלד ניצח את ביורן ונבחר להיות המלך הראשון של כל נורווגיה, בהיותו פוליטיקאי חכם יותר שהבטיח לכל אחד מהמלכים האחרים את מה שרצה.
את ביורן שבעליל לא מרוצה מהתוצאות הוא מתכנן להרוג. קייטיל מגלה בסוף נאמנות לביורן ומזהיר אותו אבל הרוצחים שנשלחו כבר מגיעים והם נאלצים לברוח משם, בעזרתו של חבר חדש בשם אריק.
&nbsp
בכפר של לאגרת'ה השודדים מתקיפים, אך נלכדים בתוך מבוך שהם בנו לקראת המתקפה ומילאו במלכודות - אסטרטגיה מגניבה (למרות שבמציאות לדעתי לא היה להן זמן לבנות כזה, אבל שיהיה).
בסוף היא נלחמת אחד על אחד מול מנהיג השודדים (מנאמני אייבר לשעבר) ומנצחת אותו, אבל נפצעת קשה מאוד ומבינה שלא נשאר לה הרבה זמן.
היא חוזרת לקטגאט בשארית כוחותיה, ושם הויטסרק הורג אותה מבלי להתכוון בהתקף ההזיות שלו כאשר הוא הוזה שהיא נחש מפלצת.
&nbsp
בקייב אולג ממשיך עם המשחק החולני שלו עם אייבר ומאלץ אותו לצפות בו ובאשתו (שכאמור נראיית זהה לפריידיס ולא ברור איפה הוא מצא כזאת) עושים סקס על השולחן מולו. הוא גם יודע על הילד שהיה לו ממנה (שבעצם לא היה של אייבר).
&nbsp
 

dory38

New member
הנספח- פרק סיום עונה


אז זהו, אנאבל מגלה שתמה האשלייה עבורה. אנבאל של פרק 10 היא לא זו שפגשנו בפרק 1. היא מבינה שחלומה הגדול לחזור הביתה לפאריז הוא יותר סיוט, מכל הטעמים: הבן אורי מתקשה רוב הזמן בגן; הבעל אבשלום לא מסתדר כמורה לגמלאים בבית הכנסת השכונתי ומתקשה בצרפתית; וגם בעבודה היא לא מלקקת דבש. הקש ששבר את גב הגמל, הוא ההתקפה הארסית שספגה בכנס, כולל ממישהי שהייתה חברתה הטובה ביותר בתיכון. היא גם לא ממש התאמצה בכנס, כי חברה לעבודה סיפרה לה שעופרה ביטלה את החוזה. מה עכשיו, כפי שהיא עצמה שואלת? האם יש תכלית להמשך הסדרה? האם תהיה מועמדת לפרס האמי הבינ"ל? מעניין...
 
למעלה