דיוני סדרות לאמצע השבוע

מילי08

Well-known member
לפעמים אני באמת לא מבינה מה ההגדרה לסדרה טובה


הודעת מרמור:
רק בפרק הראשון היה חלקית איזה נסיון ליצור דילמה/קונפליקט מוסרי וקיוויתי שההמשך יהיה בדיוק על השאלה של איך לבחור בין טוב ורע, בין מסורת משפחתית לרצון לצאת לדרך עצמאית. אז קיוויתי. גם ניסים קיוויתי.
למעט אלימות גרפית ודוחה, סקס (שתמיד מוכר) ובחורים קשוחים מאצ'ואיסטים, לא היה שום תוכן אמיתי בסדרה. זה הכל רק- תראו כמה אני badass מגניב. ובכל עונה היה צורך לזעזע יותר עם ביטויי אלימות מחרידים. למה? ככה. כי יוצר הסדרה חשב שזה אומנותי/ מגניב/ בא לו.
המשכתי לראות עד עונה 4 והפסקתי, אבל כל הזמן שמעתי כמה זו סדרה מעולה, אז אמרתי לעצמי שאני בטח מפספסת משהו וחזרתי שוב. בתחילת עונה 6, אחרי עוד תיאור ממש אבל ממש דוחה ביותר, העפתי את הסדרה לכל הרוחות והלכתי לקרוא ספוילרים כדי לראות מה הפסדתי. כמו שצפיתי- לא הפסדתי הרבה גם אחר כך.
למטה
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
&nbsp
כולם יורים בכולם וכולם מתים.
כאמור, סדרה מפגרת. חבל שבזבזתי עליה זמן לא יקר ותאי מוח לא פעילים.
 

Lion_Heart

Well-known member
אני יכול לאמר אותו דבר


על הרבה סדרות...אבל לא ננקוב בשמות,פן חצי פורום יעשה בי לינץ מטאפורי


ומה מגדיר סדרה טובה? אין לי שמץ קלוש...זה קטע דיי סובייקטיבי
 

מילי08

Well-known member
א. אני לא בטוחה שזה עד כדי כך אובייקטיבי

או לפחות אפשר למצוא כמה פרמטרים שמוסכמים על הכלל.
אצלי למשל מדובר על משחק טוב; דמויות עגולות; דיאלוגים מעוררי מחשבה; וסיפור. גם אם אין עלילה ברורה, לפעמים יש סיפור רקע מספיק טוב כדי להחזיק סדרה.
את רוב הדברים האלה אפשר למצוא עם במאי טוב שמצליח להוציא את המיטב מהשחקנים ומהתסריט.
זו למשל הסיבה שבאפי ציידת הערפדים היא סדרת מופת עבורי. יש בה את כל הפרמטרים האלה: ווידון הצליח ליצור דמויות מורכבות ולא חד מימדיות; שחקנים אדירים (חלק משחקני הסדרה למשל לא הצליחו לתת את אותה תצוגת משחק תחת במאים אחרים) והדיאלוגים הם עמוקים גם כשהם סתמיים.
ב. אני מסכימה שזה תקף למלא דברים אחרים. היד על המקלדת מהירה היום, ומאוד אוהבים להכתיר סדרות כסדרות מופת, בעיקר כשיש בהן אלימות, סקס ועירום (ביחד או לחוד) וסמים/ אלכוהול כי שלושתם כביכול מתארים מציאות או משהו כזה והופכים את הסדרה ל"אוטנתטית".
 

מילי08

Well-known member
יצאתי קצת סתומה, כי אכן התכוונתי

שזה לא בהכרח סובייקטיבי, כי אפשר למצוא פרמטרים אובייקטיבים שמגדירים איכות.
מצד שני, על טעם וריח.. מי אני שאתווכח.
צריכה ללמוד שיש סדרות שפשוט לא בשבילי
 

Lion_Heart

Well-known member
את זה למדתי מזמן

כלומר למדתי שיש לי טעם ספציפי ועל השאר לוותר
 

Lhuna1

New member
שמחה שכתבת את זה, כי ניסיתי לצפות בה פעם

ואחרי אולי 10 דקות החלטתי שנראה לי שזה כל מה שיש בה
(הדברים שכתבת)
ונשברתי, אבל תמיד תהיתי אם טעיתי כי בכל זאת 10 דקות זה לא מספיק בשביל לבסס את זה באמת.
אז עכשיו אני רגועה שבאמת לא פספסתי כלום.
&nbsp
&nbsp
 

מילי08

Well-known member
כל הכבוד שלא נשברת

תחושה דומה קיבלתי גם מהסדרה דדווד. עד עכשיו לא ברור לי למה היללו אותה.
 
אוי תודה לאל

נחסמתי מהפורום בגלל כתיבה של יותר מידי הודעות מהר מידי (בשרשור הקרוסאובר)
&nbsp
אבל סידרו לי ממש מהר
 

מילי08

Well-known member
אבודים בחלל אמצע עד סוף עונה 2


אתמול אחרי הצפייה ידעתי מה יש לי להגיד, אבל בינתיים שכחתי את הרוב..
&nbsp
סך הכל סבבה. אין הפתעות גדולות בסדרה, אבל היא מצליחה לשמור על מתח ועניין.
בסוף העונה קיבלנו רמז לכך שסמית מתה, אבל לא הראו גופה, אז מן הסתם היא הצליחה להציל את עצמה. כמו שחשבתי, היה שם איזה נסיון שלה לכפר על העבר ("אתם המשפחה שלי" וכו'). לא הצלחתי להבין למה במהלך כל העונה השנייה, אחרי שכבר גילו מי היא וכמה היא רעה, לא רק שהמשיכו להתייחס אליה בכבוד, אלא המשיכו לקרוא לה ד"ר סמית. גם אם לא יודעים את השם האמיתי שלה, למה לא לתת לה כינוי אחר במקום השם שהיא גנבה ממישהו? וחוצמזה, אפילו שהיא מחקה סרטוני אבטחה, אף אחד לא חשב להמשיך להתלונן עליה? בכל זאת- הרובינסונים הם חמישה ועוד דון, ואפילו אנג'לה שבגלל סמית ירתה ברובוט, יכולים להעיד שהיא משקרת.
הרובוט נמצא בריא ושלם. יש! הוא באמת הדבר הכי טוב בסדרה. מוזר לי שהילד (לא טרחתי לזכור את השמות של רוב הדמויות) לא ניסה אפילו למצוא שם או כינוי חיבה לידידו הטוב, וממשיך לקרוא לו רובוט. זה כך כך מנותק רגשית..
האנושות ממשיכה לנסות ולפגוע ברובוטים השונים וגם הרובוט הידידותי (נקרא לו הרי"ג, כדי שיהיה יותר פשוט= רובוט ידידותי גדול) נתון למרותם.
בן אדלר- דווקא נחמד. דמות עגולה ולא שטחית כמו רבות אחרות בסדרה, מת די מהר. גם במקרה שלו- ככפרה על חטאי העבר. (גם השחקן די ממתק)
משפחת רובינסון- יש להם יותר נשמות מלחתולים, והם גם תמיד יצליחו להציל את המצב.
די התחברתי למה שסמית אמרה עליהם, שהם חושבים שהם יותר טובים מכולם. מציגים אותם בתור אלה שתמיד יודעים מה לעשות וגם מוצאים זמן להיות אנושיים, אבל תכל'ס הם יודעים טוב מאוד לנצל אנשים אחרים לטובתם, בין אם זה החבר של הבת (ויג'יי?!) או יותר מזה- דון. טמבל חסר אישיות ככל שיהיה, הוא תמיד עוזר להם מכל הלב והם לא ממש מוקירים לו תודה, אלא מקבלים את זה כמובן מאליו. גם את הרי"ג הם מנצלים לטובתם. אחרי שהם הבינו שהחללית מורכבת מטכנולוגיה חייזרית גנובה, הם ממשיכים להשתמש בה בלי שום נקיפות מצפון.
בהמשך למה שכתבתי בהודעה אחרת, על הדרך הלקויה שבה תסריטאים רואים צורות חייזם אחרות, ראינו את זה גם הפעם, כשבסוף העונה הרובוטים נלחמים בינם לבין עצמם. כי הרי זו התנהגות של בני אדם- אנחנו מסוגלים להרוג בקלות מישהו אחר רק כי הוא לא מסכים איתנו, ולכן לכותבים מאוד נוח להציג גם את הרובטים ככה. אין להם שום מאפייני אישיות אחרים והם לא יותר מיצורים רצחניים. חוץ מהדחליל ומהרי"ג שלנו, שהם לבדם, כמו הרובינסונים, יכולים לנצח את כולם ולהישאר בחיים.
כאמור, זו סדרה סופר אמריקאית שבה הטובים מנצחים והרעים מפסידים. נראה שבמאזן הזה, הטובים הם האנשים (בתוספת שני רובוטים יוצאים מן הכלל) והרעים הם שאר הרובוטים החייזרים.
&nbsp
 
קודם כל


כתבת את ההודעה משום מה בשרשור של אמצע השבוע, למרות שהשרשור הזה נעוץ מעליו.
&nbsp
דבר אחר שקלטתי פתאום כשקראתי את ההודעה שלך זה שאת כנראה לא יודעת בכלל שהסדרה הזאת היא ריבוט לסדרה ישנה באותו שם משנות ה60.
זה בעיקרון בכלל לא משהו שצריך לדעת בשביל להבין את הסדרה, אבל זה קצת משנה את איך שמסתכלים על הסדרה אם מכירים קצת את המקור.
בסדרה המקורית הג'ופיטר 2 הייתה חללית בודדת שבה היו משפחת רובינסון*, דון ווסט (הטייס), הרובוט (שהוא רובוט שבנו יוצרי החללית כדי לעזור במשימה) ודוקטור סמית' (שהוא בערך רע, אבל גם חלק מהצוות).
*המשפחה נקראת משפחת רובינסון בגלל שזה מבוסס בעיקרון על הספר "משפחת רובינסון** השווייצרית" משנת 1812 על משפחה שנקלעת לאי בודד.
**השם רובינסון הוא בגלל שהספר הוא מסוג הספרים שנותרו בעקבות הספר רובינזון קרוזו.
&nbsp
לסדרה היו 3 עונות ונחשבה די מצליחה ולכן היו לה המון שידורים חוזרים במשך השנים ולכן גם אנשים כיום מכירים אותה.
אני ראיתי פרקים מעטים כשהייתי צעיר (אני מניח שאיזשהו ערוץ כבלים של ארץ זרה שידר שידורים חוזרים.
מעבר לזה ב1998 היה סרט קולנוע באותו שם שגם היה ריבוט ושם מאט לבלנק (ג'ואי מחברים) היה דון ווסט וגארי אולדמן היה דוקטור סמית'.
&nbsp
בגלל שהכרתי את כל זה היה לי ברור מההתחלה שדוקטור סמית' תהיה דמות חשובה ושימשיכו לקרוא לה דוקטור סמית'. כמו כן היה לי ברור שדון ווסט יהפוך להיות חלק חשוב מהעלילה עם המשפחה.
וכן שיהיה קשר בין וויל רובינסון והרובוט. אפילו שהסדרה החדשה הלכה לכיוון שונה לחלוטין עם הרובוט (שכפי שאמרתי בסדרה המקורית היה פשוט חלק מהצוות).
בסדרה המקורית גם היו לרובוט כמה Catchphrases שאחד הידועים מהם (וזה שגם נוצל הרבה בסרט מ1998) הוא Danger, Will Robinson! ולכן לא מפתיע שזה משהו שהרובוט בסדרה הזאת אומר.
&nbsp
אני מצרף סרטון שהוא מונטאג' של קטעים מהסדרה. זה די מצחיק איך דברים שם נראו.
&nbsp
משהו שידעתי הוא גם שהשחקן ששיחק את וויל רובינסון בסדרה המקורית הוא Bill Mumy שגם שיחק בשנות ה90 תפקיד חשוב בסדרה בבילון 5 ובאופן כללי הוא עדיין שחקן פעיל (אם כי יותר בדיבוב)
אבל מה שהופתעתי לגלות רק עכשיו זה שהוא בעצם מופיע בסדרה החדשה - הוא משחק את דוקטור סמית' האמיתי, זה שקפוא כרגע.
&nbsp
יש לי יותר מה לומר על הסדרה הנוכחית באופן כללי בהמשך. כנראה היה לי יותר חשוב לעשות דיווח היסטורי.

 

מילי08

Well-known member
וואלה, חידשת לי

לא ידעתי שזה רימייק.
אבל תכל'ס הסדרה מבוססת באופן מאוד מאוד מאוד רופף על המקור, לכן לא נראה לי שהם צריכים להמשיך להיצמד לחלק מהפרטים המקוריים.
בנוגע לשם רובינסון, די ניחשתי את ההקשר לרוביזנון קרוזו.
&nbsp
כתבתי את ההודעה ביום רביעי ולכן קישרתי אותה לשרשור אמצ"ש
 
למעלה