דיוני סדרות לאמצע השבוע

כן, לחלוטין רשימה של מיליון דברים


את צריכה לזכור שצריך גם להראות מה קורה בין רייבן ורייקר (זה השם של הפריים ההוא?)
מה קורה עם גבריאל?
מה קורה עם ג'ורדן והקראש שלו? (אני גם לא מת עליו עכשיו, אבל אי אפשר להתעלם)
מה קורה עם מאדי והקומנדר הרע שבמוח שלה?
מה קורה עם מרפי והבגידה?
&nbsp
נכון דברים מסויימים אפשר למשוך לעונה הבאה, אבל הם לא יכולים לא להתייחס אליהם בפרקים הבאים.
&nbsp
ג'וזפים לא צריכה צדק. היא צריכה רצח. ואפילו אי אפשר לקרוא לזה רצח כי היא מתה לפני מאתיים שנה.
&nbsp
עונת הפוטבול זה הדבר האחרון שמעניין אותי, אבל יש מספיק תוכן טלוויזיוני שיספיק לי לנצח.
&nbsp
 

LeAnnDylan

Well-known member
מה?!


מה יש לכם, אני כותבת לכם עכשיו פרק וחצי ומסיימת את כל הרשימה הזו

אלו היו הדברים העיקריים. גבריאל נכנס מבחינתי לאותה קטגוריה של האנומליה. שיתנו לו ולאנמוליה פרק אחד.
מאדי תתאחד עם קלארק ותסיים את סאגת הקומנדר הרע ברבע שעה.
מה יש לעשות עם ג'ורדן ןהקראש שלו? כבר הבנו שכל מי שאין לו את הצ'יפ של אלי בראש לא יכול לחזור חזרה לגוף שלו. אז הוא פשוט יצטרך להתגבר על זה. אין בזה יותר מידי עלילה.
מה יש לעשות בין רייבן ולרייקר? היא לא מרוצה מצורת החיים שלו ו... אוקיי, איזה עוד בשר יש בזה שמצריך עלילה יעודית?
הוא יכול לעזור להם לחסול את שושלת הפריימים אם בא לו ואז רייבן תסלח לו אבל זהו בערך.
מרפי, כפי שאמרת לי לפני כמה דיונים, לא ירגיש רע, קלארק תסלח לו וכולם יחיו באושר ועושר עד השמדת הכוכב הבא...
&nbsp
ג'וזי לא צריכה רצח, היא צריכה לרצוח אחרים ולדלג מעל הגופות שלהם....


 

LeAnnDylan

Well-known member
שכחנו את הדבר הכי חשוב ברשימה!


טוב, אולי לא הכי חשוב אבל זה שהיא ברשימה הזו הכי הרבה זמן- למה רוז התכוונה כששאלה את קלארק אם הם שם לקחת אותם הביתה.
&nbsp
 


ממש אהבתי את הרעיון שלך של כמה אוקטביות בזירה, זה בהחלט יותר טוב מפייק. אפשר היה את זו שמתחת לרצפה, את זו של הגראונדרז, את בלאדרינה ואת אוקטביה של עכשיו.
 

kordilia snake

New member
סיפורה של שפחה 3X08

אז שלוש שנים אנחנו מחכים לפרק על דודה לידיה וזה הכול? לא היה בפרק הזה שום דבר שלא ראיתי באין ספור תיאוריות או ניחשתי בעצמי.
&nbsp
זה היה מספק לראות איך השפחות האחרות מתנהגות לשלמת'יו. ומה יצא לג'ון מזה שהיא הלשינה עליה(במעגל הבושה או איך שלא קוראים לזה)?
&nbsp
מה שיותר היה מעניין, זה הלידה והעובדה שראינו את דודה לידיה והדודות מחליטות אין לשבץ שפחות. והקטע שדודה לידיה רוצה לקחת את ג'ון מלורנס בטענה שהוא משפיע לרעה על ההתנהגות שלה וגם על זו של אמילי(כאילו אמילי לא הרגה שומר עוד קודם לכן
).
&nbsp
אני חושבת שלא נשמתי בסצנה האחרונה במכולת. ועכשיו יש על ג'ון עוד שתי גופות...
 
פרק טוב, אבל


גם אני התאכזבתי שזה כל מה שקיבלנו מסיפור העבר של לידיה.
בעצם ראינו שגם בעבר היא לקחה ילדים מנשים שהיא חשבה שלא ראויות מספיק.
יש הבדל כמובן, כי במקרה ההוא זה לא רק עניין של מוסר אלא גם יציבות וכסף, אבל גם שם זה היה נוראי.
אבל מה המבט לאחור הזה גילה לנו? שזה נובע מכך שהיא בודדה? כי היא החליטה לעשות את זה לאחר שהיא נדחתה על ידי המנהל...
אולי זה יכול להיות מעניין אם זה יהיה חלק מכמה פרקים שבהם נקבל מבטים שונים לעבר שלה, אבל רוב הסיכוי שלא נקבל עוד אחד כזה לפחות בעונה הזאת.
&nbsp
שאר הפרק היה דווקא ממש טוב לדעתי.
בשבילי זה לא היה מספק איך שהתנהגו אל שלמת'יו. זה היה נוראי. אני כל הזמן הזכרתי לעצמי שהיא גרמה לרצח של המרת'ה ההיא, אבל עדיין.
זה לא שהיא סתם עשתה את זה, היא תחת השפעה של המוסד הרודני הזה ודודה לידיה ששוטפים לה את המוח ולקחו לה כבר כמה ילדים ועכשיו היא צריכה להתמודד עם עוד הריון. הכל מחליש לה את ההגנות הנפשיות אז לא מפליא שהיא נופלת להסטות של לידיה.
בתכלס זה הכל אשמת לידיה ואשמת כל המערכת הזאת, אבל ג'ון ושאר השפחות לא יכולות לעשות שום דבר להם אז הן מפילות את הכל על שלמת'יו
אני לא אומר שאין על שלמת'יו אשמה. כמובן שיש. אבל היא גם קורבן כאן.
וזה שג'ון מייסרת אותה זה סימן לכך שהיא הופכת למפלצת. זה מתבטא גם בכך שהיא שמחה על הכאב שבמוות של התינוקת.
כואב לה והיא רוצה שלאחרים יכאב בתוך תחושה שזה יפחית את הכאב שלה.
מה שאני רוצה כבר לראות שהיא עושה העונה הזאת זה פעולות אמיתיות.
בתחילת העונה הייתה תחושה שהיא הולכת להצטרף באופן משמעותי למחתרת, שהיא תעזור, היא בחרה מרת'ות מסוימות שיוכלו לעזור למחתרת.
כל זה נעלם לחלוטין. תחילה תחת כל העניין עם ניקול, אחר כך העניין עם האנה ועכשיו פשוט עם נקמות אישיות.
&nbsp
לידיה תכלס כמובן צודקת שהיא רוצה להוציא את ג'ון מהבית של לורנס. קל לראות שזה בית לא רגיל. אבל מעניין באמת אם יש לה יכולת לעשות את זה נגד רצונו של לורנס.
&nbsp
הסצנה בסוף הייתה מדהימה. נוראית אבל מעולה.
&nbsp
בפרק בעצם ספרו את המלוות הליכה הקודמות של ג'ון. אז עכשיו זה רשמי, שלושת האחרונות עשו פשעים אלימים.
לפחות העניין עם ניקול הוא עכשיו תירוץ הגיוני בערך לכך שלא פשוט הורגים אותה, אבל הגיוני שלפחות פשוט יכלאו אותה במוסד של השפחות ולא יתנו לה להיות במגע עם אף אחת אחרת.
 

kordilia snake

New member

זה רק מראה שהיא גם קודם עשתה דברים רעים מתוך מה שהיא תפסה ככוונה טובה, וראו שגם לפני כן היא הייתה דתייה.
&nbsp
אני מסכימה איתך בחלק מהדברים, הקטע הוא שהשפחות יכולות להוציא את התסכול שלהן אחת על השנייה כי אי אפשר להוציא את זה על אף אחד אחר. וחלק מזה, גם המעשים של שלמת'יו וגם המעשים של ג'ון זה סוג של המשך למה שאמילי ומוירה נגעו בו ממש בקטנה בפרק הקודם. המשטר בגלעד מוציא מכול אחד את הצדדים האפלים שלו, הנסיבות הפכו אותן למפלצות. אם כי אני חושבת שיש גבול לכמה אפשר לוותר לג'ון והאחרות, קל נורא להגיד שאי אפשר לשפוט, אבל יש דברים שצריך לומר בקול רם ולהסתכל עליהם כמו שהם. וברגע שהן גורמות מתוך אנוכיות למוות של חפות מפשע זה כבר בעייתי.
&nbsp
לפני שהעונה התחילה דיברו על זה שבעונה הזאת תקווה זה המוטיב המרכזי, אבל אני חושבת שהם איבדו את זה בדרך לגמרי כי בינתיים הם גורמים לצופים לתסכול ולשנוא את הדמויות(והם חייבים בעונה הבאה אם תהיה לחזור לפורמט של 10 פרקים).
&nbsp
בהתחלה שהם דיברו על זה, חשבתי כזה "הבעיה היא לא ג'ון, הבעיה היא השהות אצל הווטפורדים" והעובדה שהם ממשיכים לגרור את ג'ון לתוך הבלאגן עם ניקול, הקטע הוא ששפחות אמורות ללדת ולהמשיך הלאה וזה לא קורה.
הם לא חייבים לכלוא אותה במרכז האדום, רק בבית של המפקד שאצלו היא מוצבת ולא לתת לה לצאת יותר לקניות.
 
ראו את הסיבה לחרטה שלה ולדאגה האובססיבית לילדים

לא זוכרת עם בעונה הקודמת או בראשונה היא סיפרה שהאחיין שלה מת כשהיה תחת השגחתה.
בפרק הזה ראו איך הילד (ראיין) קורא לה "דודה לידיה" למרות שאין בינהם קשר משפחתי, ואיך היא "אימצה" אותו ואת אימו ושימשה עבורם כמשפחה תומכת.
אבל הנקמנות הקטנונית שלה - זה שהיא האשימה את אמא של ראיין בדחייה שקיבלה ממנהל בית הספר, בגלל שהיא שיכנעה אותה להתאפר ולצאת עם גברים, גרמה לה לדווח לרשויות על "הזנחה, כביכול, של האמא. למרות שהיא ראתה את היחסים בינהם וכמה שהאמא דואגת לילד ומנסה לפרנס אותו לדאוג לכל מחסורו.
כשלקחו את האמא והרחיקו אותה מהילד - האמא הטיחה בה שהיא הורגת את הילד.
אותה התנהגות לידיה מראה מול השפחות - היא נוקמת בהן נקמות קטנוניות כביכול על מנת לחנך אותן ולעזור להן להיות טובות יותר, אבל למעשה זה נועד לענות למערכת המוסר של לידיה ולאו דווקא של גלעד. כמו שהיא "הסבירה" לג'ון שלמעשה היא פגעה קשה באגנס (השם של האנה בגלעד) בכך שלקחה לה את הדמות המוכרת והמטפלת, וגרמה לכך שהיא נותקה מהסביבה שהיא הכריה ומהחברים שלה. היא סובבה את המצב כך שלא גלעד והמשטר אחראים לפגיעה בהאנה אלא ג'ון אחראית לכך.הצרה היא שזה היה יעיל כי זה גרם לג'ון לראות את המצב מזוית הראיה של הילדה ולא רק שלה.

לדעתי ג'ון הייתה מונעת עד עכשיו מהאובססיה למצוא את האנה ולהוציא אותה מגלעד. עכשיו, כשאנה נעלמה, ואין לה אף קשר שיכול לעזור לה למצוא אותה - היא תתעסק בנקמה בגלעד. כבר אין לה מה להפסיד. ילדה אחת שלה נעלמה. השניה לא בטוחה בקנדה, ורק על ידי הוכחה לעולם שגלעד מסוכנת מאוד לילדות היא תוכל למנוע את החזרתה לגלעד. אז עכשיו יגיע שלב הנקמה.
 

Lhuna1

New member
הערה צדדית (לא סותרת את מה שכתבת)

באנגלית זה די מקובל ורגיל שילד קורא aunt/uncle לאדם שבסביבות הגיל של הוריו, גם בלי קשר משפחתי.
&nbsp
כאמור זה לא שולל את מה שכתבת, שבאמת נשמע שיש שם קשר קרוב (לא צפיתי).
&nbsp
 

kordilia snake

New member

אני חושבת שהיא ממש דיברה על בן אחותה שהיא הייתה הסנדקית שלו והוא מת. ועדיין זה מאכזב כי לא היה במה שהראו בפרק שום טעם כי זה לא האיר את הדמות שלה באור אחר או גרם לנו להגיע אמפתיה כלפיה. זה רק הראה שהיא תמיד הייתה כזאת והיא לא "קולקלה" ע"י המשטר.
&nbsp
אני מסכימה בקשר לג'ון, ואני מקווה שזה יחזיר את את עלילת המרד למרכז.
 

kordilia snake

New member
ועוד דברים

קיוויתי שיראו איך נשים הופכות לדודות, אני תוהה אם בגלעד יש ועדת הכוונה שקובעת איפה כול אישה תוצב.
&nbsp
ואני חושבת שזה בעייתי לומר ששלושת השותפות האחרונות של ג'ון היו מעורבות באירועים אלימים כאילו זה קשור אליה. אמילי ראתה את האהובה שלה נתלת ועברה כריתת דגדגן לפני שדרסה שוטר ואז עוד עברה גהנום בקולניות לפני שתקפה את דודה לידיה, לילי(שלגלן 2) הייתה דווקא מרוצה מהמצב בגלעד עד שהיא יצאה נגד דודה לידיה ואיבדה את הלשון שלה. הנסיבות בגלעד הביאו אותן למצב שבו הדרך היחידה להחלץ משם היא באלימות. הדבר היחידי שאפשר וצריך זה להאשים את ג'ון זה בסיפור עם שלמת'יו.
&nbsp
ורק אני חושבת שאם במקום לנהל את טקס הלידה המפגר הזה של גלעד, היו לוקחים את שלאנדי לבית חולים היו מצליחים להציל את התינוקת? אם היו רואים שחבל הטבור מלופף סביב הצוואר באולטרסאונד, ועוקבים אחרי המצב של התינוקת לאורך כול הלידה ובמידת הצורך עושים לה ניתוח קיסרי התינוקת יכלה להיוולד בחיים
.
 
זה באמת מעניין


כיצד מחליטים אילו נשים יכולות להיות דודות. במיוחד כשזה תפקיד עם כל כך הרבה השפעה (ונותנים להם לקרוא)
והאם כל הדודות מרוצות מהמצב?
&nbsp
נכון שיש סיבות נוספות בכל אחד מהמקרים של המלוות הקודמות, אבל הגיוני שכן תרם גם זה שהייתה השפעה מסויימת של ג'ון מבחינת רגש אנטי ממסדי.
אבל בכל מקרה זה לא מפתיע שדודה לידיה כן רואה בג'ון כסיבה גדולה גם מפני שאחרת היא צריכה לראות את עצמה בתור הגורם המשותף. וגם פשוט בגלל הנטייה הטבעית של אנשים לראות בצירופי מקרים חוקיות. (יש לזה איזשהו שם בובמבסטי אבל אין לי כוח לחפש)
&nbsp
יכול להיות באמת ששבית חולים היו מגלים שחבל הטבור כרוך סביב הצוואר. יחד עם זה גם כיום יש נשים שמעדיפות לידה טבעית בבית. וגם בבתי חולים עדיין יש טרגדיות. אני לא בטוח אם עושים אולטרסאונד לפני לידה בכל מצב.
&nbsp
&nbsp
&nbsp
עכשיו אני פתאום קולט שאחת הסיבות שאהבתי את הפרק הזה הרבה יותר מהקודם היא כי לא היה את פרד וסרינה.
 

kordilia snake

New member

וזה גם מוזר שבגלעד שכולה מבוססת על דיכוי של נשים נותנים לדודות כ"כ הרבה השפעה, הייתי מצפה שתהיה ועדה של גברים שתחליט על הצבות של שפחות.
&nbsp
ג'ון נהייתה כזאת רק בעונה השנייה, היא לא יכלה לומר לאמילי להתאהב במרת'ה ההיא ואם אני לא טועה זו הייתה שלגלן 2 שהתחילה את כול המרד של השפחות היא הייתה הראשונה להתנגד ואז ג'ון עשתה את כול הקטע עם האבן.
&nbsp
ברור שגם בבתי חולים יש טרגדיות, אבל בבית חולים יכלו לעשות בדיקות או לכול הפחות משהו כדי למנוע מזה לקרות. אם ילדים כ"כ חשובים בגלעד אפשר היה לצפות שלפחות בסביבה יהיה רופא/מיילד שיוכל לנסות להציל את התינוקת ושיעשו הכול כדי שכול לידה תסתיים בהצלחה(ובכלל מי שם אדם בלי כול הכשרה רפואית לקבוע מוות?).
 

הלדיל

New member
הדודות הן המקבילות של גלעד לסריסים.


באחרית דבר בספר נאמר שגלעד עקבה אחרי המנהג לקחת משתפי פעולה מהאוכלוסיות המדוכאות. במקרה הזה, ההיגיון של גלעד גורס שגברים לא יוכלו להחליט בצורה רציונלית לגבי שפחות ולכן נותנים לדודות את ההחלטה בתקווה, שלמרות מגבלותיהן, הן יקבלו החלטה טובה יותר. בעבר היה נהוג שאישה יותר מבוגרת תלווה אישה צעירה יותר להגנתה. זו כנראה ההשראה של גלעד למנהג.
 

snier 1991

New member
מניח שהן בוחרות בכך (ספוילר)

זה די ברור שההשראה היא הנזירות המיילדות מימי הביניים, שמחד לא היה להן כח אמיתי אבל היה להן כח עצום על הנשים שבהריון.
אותן נשים:
היו בוחרות בכך
היו מאד אמוניות.
בעלות ניסיון רב בתחום הלידות וההריון, שכן חייהן הוקדשו לכך
הן בעצמן לא היו בעלות ילדים (הן היו נזירות...)
בעלי מידה של יכולת מקצועית בתחום הלידות, אשר היה מעורבב עם כל מיני תפיסות נוצריות ואמונות טפלו שאין להן שום קשר למדע אלא לרפואת סבתא.
באמת האמינו במטרה ובאמת הנשים היו חשובות להן אבל פחות מהמטרה
דבר שהוביל להחלטות דרקוניות ומשוגעות בניסיון להגן על העובר שהיה הרבה יותר חשוב מהאשה.
&nbsp
זה בדיוק אחד לאחד סיפורה של שפחה.
&nbsp
אה והסדרה הזו הצליחה להשניא את עצמה עליי בעיקר בגלל המשולש החסר היגיון או קוהרנטיות שנקרא פרד-סרינה-ג'ון (וגם הנהג במידה פחותה). וגם בגלל שאופן העברת המסרים שלה הייתה מתוחכמת כמו הוצאת עין בכפית.
 
הסתיימה העונה של האורוויל

היה קצר מדי

ממתק שחיכיתי לו כל שבוע
היו להם לא מעט "רעיונות פילוסופיים" מעניינים והמון חוש הומור שדיבר אלי.
 
למעלה