דיוני סדרות לסוף השבוע

LeAnnDylan

Well-known member
The 100 עונה 6 פרק 1


אומנם סיימתי לצפות בכל חמשת העונות הראשונות לא מזמן, אבל מכיוון שחזרתי שוב לעונות 3+4, נהיה לי בלאק אאוט די רציני לגבי כל מה שהתרחש בעונה 5, וכשהתחלתי לצפות בפרק הראשון של העונה החדשה, נהיה לי קצת בלאגן והיו הרבה סצנות שלא הבנתי מה קורה ומי נגד מי, כי באמת שכחתי.
היו כל מיני ריבים בין הדמויות ולא באמת זכרתי למה הם רבים ומה קרה בניהן. יש לי שברי זכרונות וזה לא הספיק כדי ליהנות מהפרק כמו שצריך, אז עד הפרק הבא אני אעשה לי מרתון של סוף עונה 4 ועונה 5 כדי להשלים לי את הפערים.
&nbsp
בכל מקרה, לגבי הפרק עצמו.
אז זכרתי שכולם הוקפאו והבן של מונטי והארפר העיר את כולם. אהבתי את כוכב אלפא. הוויזואליות פשוט מגניבה ממש. עשו את זה ממש טוב!!!
מרגיש לי שרוב הפרק היה השלמת פערים כזו אבל המוות של שואו הפתיע אותי, והסיום של הפרק עם הספר ואמורי עומדת עם הסכין, וההבנה שמה שזה לא יהיה שמשפיע עליה נישא באוויר היה טוויסט מעולה! עושה רושם שהעונה החדשה מזכירה קצת באופי שלה את העונה הראשונה ואני לגמרי און-בורד עם זה!
היה לי רק קצת חבל שקיין לא מת. אחרי שהקרב שלו נגמר קיוויתי שסוף סוף נפטרנו מעולו של זה, אבל כנראה שלא.
לגמרי מוכנה שקיין ואבי יוקפאו עד סוף העונה

אה, וכיף לי שבינתיים אין את מאדי, ואם אפשר עוד סצינות לאוקטביה בבקשה ותודה.
 
ראיתי גם


גם אני מרגיש מחסור גדול בזיכרון שלי לגבי עונה 5.
חשבתי שלא יהיה ממש צורך לזכור יותר מידי כי העונה הזאת היא כמו התחלה חדשה בכל כך הרבה בחינות. ובכל מקרה עכשיו כל הדמויות שלנו נמצאות באותו מצב של להתעורר מתרדמת של 125 שנים. אבל כמובן הרגשות בין הדמויות עדיין קיימות ואי אפשר להתעלם מכך שרגע לפני שכולם עלו לספינה בסוף עונה 5 הם היו בקרב ענקי והיו מיליון בגידות.
אז זכור לי באופן מעורפל שקלארק בגדה בבלאמי ובכמעט כולם כדי להציל את מאדי. אבי וקיין בגדו בכמעט כולם בגלל ההתמכרות של אבי. כנראה בשלב מסויים אבי עינתה את רייבן... אני ממש לא זוכר את זה.
אה ורייבן והטייס (שואו) הפכו לזוג כנראה מתישהו בכל הבלאגן.
חוץ מזה אוקטביה היא מלכת דם, אם כי עכשיו אני נזכר שמאדי בערך תפסה את מקומה כי היא קומנדר נייטבלודה אמיתית.
הסצנה של העימות המילולי בין אוקטביה וקיין היה מעולה. ודווקא חזק יותר בגלל שהוא לא הפך לפיזי (ומהבחינה הזאת חבל שקיין התמוטט בסופו של דבר). זה הזכיר לי שהיה את העניין של זה שבבונקר הם נאלצו להתחיל לאכול בשר אדם וקיין סירב.
לשניהם היו נקודות - אוקטביה באמת הצילה את האנשים. המון מתו, אבל הרוב שרדו.
אבל קיין צודק שהיא נעשתה מטורפת מכוח.
אבל בסופו של דבר אין לקיין רגל לעמוד עליה כי הוא באמת בגד לחלוטין באנשים שלו.
תכלס נראה לי שגם קלארק ממש בגדה בהם באופן נורא בשלב מסוים.
בגלל זה בכלל לא בא לי לראות את עונה 5 שוב, זה גם היה מתסכל נורא, אבל גם הרגיש לי לא אמין עד כמה הם הרחיקו לכת.
&nbsp
אני דווקא רוצה לראות את מאדי שוב. די חיבבתי אותה. פשוט לא אהבתי את מה שהקיום שלה גרם לקלארק לעשות.
עוד מישהי שלא ראו, ונראה לי שגם לא הזכירו, זאת המפקדת של קבוצת האסירים. זאת שהייתה בהריון. האם שכחו ממנה, או שפשוט מחכים עם להפשיר אותה עד שידעו שיש מקום בטוח.
&nbsp
העימות המילולי של אוקטביה וקיין גם העלה נושאים ישנים כמו ההקרבה של כמה מאות אנשים על הארק (התיבה) בעונה 1.
אבל כמובן שהפרק הזה התכתב עם עונה 1 בעיקר בעניין כל מה שקרה על הקרקע של אלפא. פתיחת הדלת על כוכב חדש ואפילו איזכור השורה (השמאלצית) של אוקטביה בפרק הראשון "We're back bitches".
חוץ מזה גם קפצו לשחייה לא אחראית במים לא בדוקים. הפעם זה היה כנראה בסדר, שלא כמו בפרק 1X01 שבו היה נחש מים מפחיד או משהו כזה.
גם כאן הם הולכים לנקודת ציון לא ברורה. אז הם הלכו למצוא את הר וות'ר.
אז היה התקפת גז (אם כי לא בפרק הראשון) כאן הייתה התקפת יתושים.
אז ג'ספר כמעט מת, הפעם שואו כמעט מת... אה לא. הוא כן מת.
זה היה די שוק אחרי שהבהירו חזק מאוד שהוא בן הזוג של רייבן.
(אולי בעצם זה היה צריך להיות סימן שהזמן שלו ספור, רייבן ידועה במזל רע)
&nbsp
לרוע המזל אני כן צפיתי בטריילר של העונה הזאת ולכן הקטע של זה שעומד ליפול עליהם טירוף זה משהו שידעתי שיבוא (אם כי לא פרטים).
&nbsp
בכל מקרה זה שהם מגיעים למושבה חדשה שקיימת כבר 200 שנה זה נראה לי מסקרן מאוד.
אבל זה שיש עוד 4 מושבות אפשריות בשבילם לחקור גורם לי לתהות אם ישארו באלפא כל העונה או אם רק עונה אחת ואז יעברו לאחרת.
&nbsp
אני בנתיים די אוהב את הדמות של ג'ורדן (הבן של מונטי והארפר). רק די אוהב כי היה ממש מעט ממנו. אני אשמח לשמוע יותר על מה שהוא למד מההורים שלו על כולם. וגם הייתי מצפה ממנו להיות מאוד לא בנוח ליד אנשים רבים כי כל החיים שלו הוא היה רק עם ההורים שלו.
&nbsp
כמובן גם כיף לי מהרבה מהדמויות.
לא אבי שכבר נמאסה עלי לחלוטין.
אני כן שמח שקיין עדיין חי. שנאתי אותו בעבר כמה פעמים אבל בסופו של דבר הוא הוכיח את עצמו הרבה פעמים כדמות מרתקת.
נחמד שהזוג של מילר/ג'קסון עדיין בסביבה (מצד אחד הם מרגישים כמו חליפות אדומות שיכולים למות במהרה, מצד שני ג'ייסון רות'נברג בטח יפחד להרוג עוד דמות להטבית בסדרה)
אני אוהב את אוקטביה, כל עוד היא לא תחזור להיות מלכת דם שוב.
מרפי הוא מקק כרגיל. ואני מת עליו. (ומת שיחטיפו לו מכות כי זה באמת מאוד תרפי)
אבל בבסיס הסדרה כרגיל נמצאים בלאמי וקלארק. והיו בעבר רגעים רבים שבהם שנאתי אחד מהם לפחות. ואת קלארק שנאתי ממש לאחרונה.
אבל הדבר הכי חזק שבסדרה הוא הקשר חברות בינהם ולכן הסצנות שבהם הם מדברים היו מהרגעים הכי טובים של הפרק.
&nbsp
&nbsp
עוד משהו אחרון - התכנות של בקה הוא בבסיס המושבה ולכן יש להם דגל של אלי כנראה (הסמל של האינסוף הוא סמל של אלי?)
אבל האם זה אומר שיהיה שוב עניין של אלי 1.0 נגד אלי 2.0 (שנמצאת בראש של מאדי)?
מוזר לי שאקו היא כאילו אדם שפוי שמנסה לגרום לבלאמי
 

LeAnnDylan

Well-known member
נחתכה לך ההודעה הסוף ואני במתח


בכל מקרה יש לי הרבה מה להגיב אבל זה יצטרך לחכות עד שאחזור הביתה
 
אוף, רק עכשיו אני רואה שמשהו נחתך לי


ואני ממש לא זוכר מה עוד כתבתי
זה במיוחד מוזר כי את הפסקה האחרונה התחלתי ב"עוד משהו אחרון" אז הגיוני שלא היה לי עוד משהו לכתוב, אבל המשפט בהחלט נחתך באמצע.
&nbsp
אני די בטוח שכתבתי שמוזר לי שאקו היא כאילו אדם שפוי שמנסה לגרום לבלאמי לסלוח לאוקטביה.
אבל אם שני מילים נחתכו אז יכול להיות שעוד כמה משפטים נחתכו ואני לא אזכור מה.
 

LeAnnDylan

Well-known member
האמת היא


שבגלל שראיתי את כל העונות בבת אחת, כבר שכחתי שאקו הייתה פעם "רעה" וזה שהיא שפויה עכשיו מרגיש לי כאילו היא תמיד הייתה.
במיוחד זכור לי קטע שחיפשתי משהו ששלחתי לליאורה פעם ואז ראיתי שיחות איתה מלפני כמה חודשים, בהן סיפרתי לה על מה קורה אחרי עונה 3 כי היא סירבה להמשיך לראות אחרי המוות של לקסה, וראיתי שכתבתי לה משהו בסגנון של "זוכרת את הנבלה שירתה באוקטביה, אז עכשיו היא טובה" ואני כזה "מתי היא ניסתה לירות באוקטביה"
כאילו הדחקתי את התקופה שהייתה רעה.
אבל האמת עכשיו כשהלכתי אחורה קצת לעונות 3+4 ריעננתי לעצמי את הזיכרון אבל פתאום זה מרגיש לי כאילו זו לא היא. כאילו ה"רוע" הזה לא אותנטי כי אני יודעת שהיא בעצם טובה בפנים או משהו

וגם הקטעים האלה שלה בפרק האחרון של עונה 4 והראשון של עונה 5 של "די נמאס לי אני מעדיפה למות מאשר להתמודד עם המציאות" וטפ?! היא לא ג'ספר. הרגיש לי הכי לא אמיתי שיש.
בערך כמו הקטע אז שהארפר לא רצתה לבוא עם מונטי לבונקר כי העדיפה למות עם ג'ספר.
 

LeAnnDylan

Well-known member
תגובה

טוב אז סוף סוף מצאתי זמן להגיב באריכות על ההודעה שלך.
האמת שעוד לא הספקתי להשלים פרקים של עונה 5 כפי שרציתי, וראיתי רק אתמול את הפרק הראשון של עונה 5. אבל בעזרת ההודעה שלך וקצת פלאשבקים מהשיחות של הדמויות, הצלחתי להרכיב בראש תמונה חלקית של עונה 5.
ואני מבינה עכשיו למה הדחקתי אותה.
בעיקר כי קלארק היא הדמות האהובה עליי ונזכרתי שהיא הייתה ממש מציקה ולא אהבתי מה שהאהבה שלה למאדי גרמה לה לעשות.
גם את אוקטביה אני מאוד אוהבת ותמיד אני מנסה לראות את ההיגיון של הדמות שלה והבחירות שהיא עושה אבל באיזשהו שלב בעונה 5 זה הרגיש לי כאילו מנסים בכוח להפוך את הדמות שלה לבלתי נסבלת כמו שעשו לג'ספר כדי לרמוז לנו שהיא בדרך החוצה. ואני מאוד מאוד מקווה שאתבדה. במיוחד אחרי שראיתי את הפוסטר שאיתו בחרו לרשום שהסדרה חודשה לעונה 7 אבל אוקטביה לא הייתה בתמונה...
&nbsp
בכל מקרה, נדאג לזה כשנגיע לשם.
&nbsp
רשמת שקלארק בגדה בבלאמי, אני רק זוכרת שהיא ממש התנגדה לשים את הצ'יפ במאדי, אבל לא ממש זוכרת מעבר לזה. קצת הדחקתי את המוערבות של בלאמי בזה. הזכרת לי את ההתמכרות של אבי, רק שלא זוכרת ממה היא התחילה. ז"א, למה התחילה לקחת כדורים. האם זה בגלל שסבלה מפגיעה פיזית כלשהי או בגלל שניסתה להדחיק את מה שקרה ב"שנה השחורה"
כן זכור לי במעורפל שאבי עינתה את רייבן, לא כל כך זוכרת למה, אאל"ט זה היה קשור בזה שהבחור עם הפוני הארוך (הדחקתי את שמו) נתן לה סמים ואמר לה שאם היא רוצה מנה נוספת היא צריכה להשיג לו אינפורמציה כלשהי או לגרום לטייס/רייבן להטיס את החללית או להזריק להם איזה תרופה שתרפא אותו או משהו בסגנון.
&nbsp
זכרתי שרייבן והטייס היו זוג, ועצוב לי שהוא מת לה. היא דווקא לא מרגישה לי כמו אחת שמוות רודף אותה כמו קלארק למשל. וספיקינג אוף קלארק וכל האקסים הז"ל שלה. בגלל שבדיוק ראיתי את עונה 4, לא הבנתי מתי היא וניילה הפסיקו להיות זוג. לא יודעת אם הן אי פעם הכירו בעצמן כזוג, אבל הן כן היו ביחד. אז, לא זכור לי ממש למה זה הופסק. דווקא אהבתי אותן יחד. אהבתי שהביאו את ניילה והיא לא הרגישה לי כמו תחליף ללקסה. היא פשוט הייתה שם בנוסף ולא במקום. אז קצת חסרה לי המערכת יחסים הזו שלהן.
&nbsp
והזכרת לי גם שמאדי תפסה את מקומה של אוקטביה. שאומנם זה מעצבן אותי כי היא לא מגניבה מספיק כדי להיות קומנדר, אבל אם זה יחזיר את אוקטביה להיות אוקטביה של עונות 1-4 אני בעד. הדמות שלה מתאימה להיות לוחמת ולא מנהיגה.
&nbsp
הסצינה של העימות המילולי בין קיין לאוקטביה היתה אחת האהובות עליי בפרק. צפיתי בה כמה פעמים ואני חושבת שהיא כתובה ומשוחקת נפלא. דווקא הקטע שהוא התמוטט בסוף ואוקטביה עומדת שם ומסרבת לקרוא לניילה או לעזור הפך את הסצינה לחזקה יותר.
אומנם לא זכרתי את כל מאורעות עונה 5 אבל התיעוב הזה שהיה לה בעיניים כן החזיר לי קצת פלאשבקים מהעונה. ולפחות במקרה שלו, יאמר לזכותו שהוא תמיד היה נגד אכילת בשר האדם ולא כמו אבי הצבועה ששיכנעה את אוקביה שזו הייתה האופציה היחידה לשרוד (והיא צדקה) אבל אז לא הייתה מוכנה לשאת בהשלכות של זה.
&nbsp
רסיסי הזכרונות והתמונה החלקית שהרכבנו מעונה 5 באמת גורמים לי לא לרצות לחזור אליה. אני גם לא רוצה לחזור לשנוא את אוקטביה וקלארק, אבל אני מרגישה שזה כן חיוני להמשך צפיה בעונה 6, אז אני מקווה שהתסריטאים יחליטו להיות נחמדים ולכתוב אותן קצת יותר סימפטיות העונה. קלארק כבר בדרך הנכונה, אבל נראה אם זה ימשיך ככה גם אחרי שמאדי תתעורר. למרות שטכנית עכשיו כשהיא הדה, היא לא באמת צריכה את קלארק שתגן עליה. הרי יש לה צבא של גראונדרים שיגן עליה. אז כל שנותר זה שהיא תאריך בחזרה שיער כי אני לגמרי מציתי את השיער הקצר שלה

&nbsp
לגבי המפקדת של קבוצת האסירים, לא יודעת למה אבל חשבתי שהיא מתה בסוף העונה הקודמת. כנראה שטעיתי. אבל היא כן ילדה תינוק או תינוקת, לא? או שהקפיאו אותה כשהיא עדין בהיריון?

מאמינה שיעירו את שאר הדמויות כשיהיה בטוח עבורם לנחות על אלפא.
&nbsp
אהבתי את קווי הדימיון לעונה הראשונה, נכון שהיו שם כמה רגעיים שמאלציים בטירוף אבל זה עדין חלק מהקסם של הסדרה אז מאוד אהבתי את זה.
&nbsp
מזל שלא ראיתי את הטריילר אם כך, אני לא אוהבת שטריילרים מספיילרים יותר מהרבע שעה הראשונה של פרק, קצת הורס את הכיף שבצפייה. במיוחד בסדרות מסוג זה.
&nbsp
לא חשבתי על זה שיש עוד 4 מושבות אפשריות אחרות. איך הגעת לזה בעצם?
&nbsp
אני גם אוהבת את הדמות של ג'ורדן. הוא נראה לי כמו גרסה משופרת של מונטי. ומכיוון שהיה את הסיפור של אוקטביה שגם גדלה רק לצד אמא שלה ובלאמי כל החיים ועדין לא הייתה מוזרה חברתית, פחות מרגיש לי כאילו ג'ורדן אמור להיות מוזר או להרגיש לא בנוח. אולי כמו במקרה של מאדי שקלארק הייתה מספרת לה במשך 6 השנים שהיו יחד על כל החברים שלה, היא הרגישה כאילו היא מכירה אותם כבר, אולי גם מונטי והארפר סיפרו לג'ורדן על כל האחרים (או לפחות על המרכזיים שבחבורה) והוא מרגיש בנוח לידם כאילו הוא מכיר אותם.
&nbsp
אנחנו בהסכמה לגבי אבי. פחות לגבי קיין. מקווה שאם יעירו אותו שוב הוא ישנה את דעתי עליו, כי בניגוד לג'אהא, לא תמיד שנאתי אותו.
&nbsp
אני גם אוהבת שמילר וג'קסון עדין בחיים, אם כי מרגיש לי שאפשר בהחלט לתת לזוגיות שלהם עוד קצת זמן מסך.
&nbsp
מרפי הוא אחלה, אהבתי שהוא התחיל לשיר, ויש לו גם קול לא רע בכלל. רק שלא יקחו רעיונות מסדרות אחרות ויעשו איזה פרק מיוזיקל מיותר כי אני אמות

&nbsp
והחברות בין בלאמי וקלארק... לפעמים אני אוהבת אותה, אבל יש רגעים שבלאמי עולה לי על העצבים ובא לי שהיא תהרוג אותו. מצד שני כשהם חמודים כאלה ותומכים אחד בשניה אני בעדם. אבל בניגוד להמון הזויים ברשתות חברתיות, אני ממש לא תומכת בזה שיהפכו לזוג. הכי לא

&nbsp
הסמל של האינפינטי זה סמל של החברה של בקה, לא?
&nbsp
אני לא חושבת שזה אומר שיהיה שוב ענין של אלי 1.0 נגד אלי 2.0, ואולי אני גם קצת מקווה שלא יהיה, כי אומנם זה היה אחד הסטוריליינים שהכי אהבתי אבל מרגיש לי כאילו סיימו את זה מעולה ולפתוח את זה שוב ירגיש מאולץ מידי כאילו נגמרו הרעיונות לסדרה.
&nbsp
עכשיו בוא נראה אם תפוז יחליטו לשלוח לי את כל ההודעה בלי לחתוך
 
וואו ארוך


ולך לא חתכו.
&nbsp
אני גם מקווה שלא יהרגו את אוקטביה. זה מרגיש לא הגיוני כי היא דמות כל כך מרכזית, אבל יש הרבה דמויות מרכזיות ופעם הם בקלות הרגו דמויות.
&nbsp
אני לא זוכר את הפרטים המדויקים אבל בלאמי נזרק לזירת הקרבות של וואנקרו וקלארק פשוט עזבה אותו שם. או שהיא גרמה בכלל לזה שהוא יזרק. בכל מקרה עשו מזה עניין גדול.
&nbsp
בעונה 4 גילו שגם רייבן וגם אבי חולות מאוד וזה בגלל שלשתיהן כיבו את הצ'יפ אבי שהן בלעו בעזרת מכת חשמל. רייבן ריפאה את עצמה לקראת סוף עונה 4 על ידי אמבטיית קרח שהרגה אותה והחייתה את עצמה במכת חשמל. היא אמרה לאבי איך לעשות את זה גם אבל כנראה זה לא הצליח כל כך טוב איתה ולכן היא נאלצה להתחיל לקחת תרופות נגד כאב.
&nbsp
יכול להיות שאני לא זוכר נכון - אבל לא זכור לי שניילה וקלארק היו אי פעם זוג. כלומר הן כמובן שכבו יחד בתחילת עונה 3, אבל זה היה חד פעמי. ועד כמה שזכור לי לאחר מכן הן לא חזרו להיות יחד גם כשניילה בערך הצטרפה לסקייקרו.
&nbsp
בתחילת הפרק ג'ורדן מסביר שספינת ההתיישבות הורידה חמש צוותי התיישבות וחמש פלנטות שונות. ושמונטי כיוון אותם לאלפא כי היא הכי קרובה וכנראה הכי דומה לכדור הארץ.
&nbsp
אני בהחלט נגד להפוך את בלאמי וקלארק לזוג. אני אוהב את הקשר שלהם קרוב ואפלטוני.
&nbsp
משהו ששכחתי לציין (או זכרתי ונחתך) זה שאני רציתי לראות שאוקטביה צופה בהודעה המוקלטת של מונטי. היה משהו במונטי שריכך את אוקטביה בעונה שעברה כי הם היו חברים הרבה זמן. ונראה לי הכי חשוב שהיא תראה את המסר שלו על להיות טובים יותר.
 

LeAnnDylan

Well-known member
תפוז מפלה אותך לרעה


זה בגלל שאתה אוהב דמויות שאתה לא אמור לאהוב

&nbsp
אני גם מקווה שלא יהרגו את אוקטביה, אבל אז אני נכנסת לעמוד איסטגרם של ג'ייסון ורואה את כל התגובות נאצה של מעריצי מארי עם התיאוריות קונספירציה שלהם, ואני נכנסת לחרדות.
אני פשוט לא יכולה לדמיין סדרה בלי אוקטביה.
&nbsp
וכן, חזרתי לפרק 2 של עונה 5 אתמול ונזכרתי במה שראית שאחרי אמבטית הקרח לאבי עדין היו כאבים. אני מניחה שהיא בטח נפצעה בכל מאומות האלי בעונה 4, כי לא נראה לי שההוצאה של הצ'יפ לבד גרמה לה לכזה כאב. אני זוכרת שהיא הייתה עם כאב גם לפני. (לונה תשמח לראות שיש עוד דמות שסובלת מכאבים לאורך יותר מחמש דקות
)
&nbsp
לגבי ניילה וקלארק, הן לא באמת היו זוג, אבל היו להן כמה סצינות יחד. כמו אחרי שקלארק הציעה לסגור את הבונקר כשרק סקייקרו בפנים וניילה הייתה שם וקלארק נכנסה איתה למיטה. אז זו כבר סמינת מיטה אחת יותר משהיה לקלארק ולקסה

בכל מקרה. אהבתי שניילה מרככת את קלארק קצת. קצת כמו שעשתה עבור אוקטביה בסוף 4 תחילת 5. אני קצת שכחתי מה היה איתה בהמשך עונה 5, אבל בתחילת 6 היא כן באה לי בטוב, אז מקווה שיתנו לה להשפיע בצורה חיוביות על שאר הדמויות שוב.
&nbsp
וכן, אני זוכרת שג'ורדן, וגם מונטי דיברו על ספינות ההתיישבות, אבל לא זכרתי שאמרו בוודאות שכל 5 הפלנטות היו survivable, ככה שהנחתי שרק על אלפא יודעים בוודאות. הרי הם איבדו קשר עם שאר הצוותים, לא?
והצוות שהגיע לכדור הארץ בעונה 5, על איזה פלנטה הם היו? אם הם עזבו אותה, כנראה שהיא לא Survivable (אוף, מה המילה בעברית?)
&nbsp
וטוב, לפחות אתה איתי בקשר לבלאמי וקלארק

&nbsp
וכן, עכשיו שציינת את זה, אני גם רוצה שאוקטביה תצפה בהקלטה של מונטי. אני גם רוצה שהיו עוד קצת פלאשבקים לעבר לתקופה ששלושתם (מונטי, הארפר וג'ורדן) חיו לבדם על הספינה. הבנתי שעונה 6 הולכת להיות עם הרבה פלאשבקים, אז מקווה שיעשו את זה טוב.
 
אני אני הקומנדר של הפורום


נכון, אני נזכר עכשיו בזה שקלארק נכנסה למיטה עם ניילה.
יש קשר כלשהו בינהן, אבל לא מרגיש שקלארק מאוהבת בה. או ההפך.
&nbsp
אני חושב שהם לא יודעים לגבי אף אחת מהפלנטות אם הן survivable. גם לגבי אלפא הם לא היו בטוחים. וגם לגבי האחרות.
הצוות שהגיע בעונה 5 הוא צוות של אסירים, הם לא היו ספינת התיישבות, הם היו בפלנטה כלשהי בשביל כרייה, אז כנראה לא מקום שאפשר להתיישב בו.
 

LeAnnDylan

Well-known member
משהו שקלטתי פתאום בפרק 3 של עונה 5


כשהאסירים תופסים את קלארק וחוקרים אותה, שואו ודיוזה רואים שקלארק מדממת, ובמקום להיות מופתעים שהדם שלה שחור, שואו אומר “blood alteration like they had on Eligius 3. Two suns, no sunscreen needed”
אני לא כל כך זוכרת איפה הייתה אליג׳ס 3, אבל השמש הכפולה גורמת לי לחשוב שמדובר באלפא, אבל אני לא סגורה על זה. ואם כן, זה אומר שיש שם עוד נייטבלאדים, אז אולי התיאוריה שלך על אלי תתגשם
 
זה מתקשר למשהו שנאמר בפרק 6X01


כשהם נוחתים ורואים שאין קרינה על אלפא אז אמורי אומרת משהו על כך שאלג'יוס 3 לא היו חייבים לשלוח נייטבלוד. ובאמת לא הבנתי למה היא התכוונה.
עכשיו זה הגיוני שבגלל שבקה הייתה מעורבת בפרויקט של אליג'יוס אז היא ייצרה להם את התרופה שתהפוך אותם לעמידים לקרינה.
מה שמוזר קצת זה שאם כבר הייתה לה תרופה עובדת אז בעצם למה בקה לא נתנה את התרופה גם לכל האנשים על התיבה (כלומר על תחנות החלל שיצרו את התיבה) כדי שיוכלו גם הם לרדת לקרקע. זכור לי שהיה איזה עימות בין בקה ושאר תחנות החלל, אבל אני לא זוכר מה.
&nbsp
האם גם האנשים של אליג'יוס 4 הם נייטבלאד אם ככה?

 

LeAnnDylan

Well-known member
אני חושבת


שהייתה לה תרופה שהיא לא ניסתה עדין על אף אחד.
הרי היא פיתחה את אלי 2.0 כדי להציל את האנושות, וחלק מהפרויקט הזה היה מן הסתם גם האופציה לשרוד את הקרינה ולחזור לכדור הארץ (ע״ע נייטבלאד) אבל הבוס שלה (או מי שזה לא היה שהיא סיפרה לו שהצליחה לתכנת את אלי 2.0 בהצלחה) לא הסכים לה לעבוד על זה או לצאת עם החדשות האלה בפומבי ובעצם ניסה לעצור אותה/להרוג את התוכנית שלה, ואז היא בעצם ברחה מהארק לכדור הארץ. אז נראה לי הגיוני שהיא לא נתנה להם את התרופה. ז״א, לא נתנו לה את האופציה בכלל.
&nbsp
לגבי האנשים של אליג׳ס 4, הם לא נייטבלאד, ראינו אותם כבר מדממים והדם שלהם אדום.
 

LeAnnDylan

Well-known member
ועכשיו תגובה על ההודעה הזו


כמו שנאמר-
The time of the commander has ended
מקסימום אתה יכול להיות מלך אדום

&nbsp
וכן, לא חושבת שקלארק מאוהבת בניילה או להיפך, אבל אהבתי את הניצול ההדדי הזה לסקס. וקלארק ללא ספק צריכה קצת כדי להירגע.
&nbsp
לגבי הצוות של עונה 5, על הספינה שלהם היה רשום אליג׳ס 4, ואם אתה זוכר, בעונה 5 כשרייבן, בלאמי והיתר עוגנים על הספינה בחלל כדי לקחת משם דלק השביל לחזור לכדור הארץ, הם צופים בתיעוד האחרון של הקפטן של אליג׳ס 4 שהוא אומר שהאסירים השתלטו על הספינה (ואז רואים את גיוזה יורה בו). מה שאומר שאולי לקחו את האסירים בשביל הכרייה אבל שליתר אנשי הצוות אולי כן הייתה משימה של גילוי פלנטה אחרת. לא?
ומה זה אומר על יתר הספינות? האם גם להם היו אסירים מסוכנים?
אולי על כוכב אלפא גם יש אסירים כאלה? הרי בכל זאת בבית הזה שהם נכנסו וראו את הספר, היו את הקולרים האלה מחוברים בשרשראות
 
אם אני הבנתי נכון


*ובהחלט יכול להיות שלא הבנתי נכון...
אז אליג'יוס 4 הייתה רק משימת כרייה
בעוד אליג'יוס 3 (ואולי עוד ספינות) היו משימת התיישבות.
כלומר ההתיישבות לא כללה אסירים.
ואפילו אם היא כן הייתה כוללת - עברו 200 שנה (שוב, אם הבנתי נכון) מאז שהם התיישבו, אז אף אחד מהאסירים כבר לא בחיים. וזה לא שהצאצאים שלהם עדיין יהיו אסירים.
&nbsp
לגבי הקולרים יש לי תיאוריה אחרת.
 

LeAnnDylan

Well-known member
לפי מה שאני מצליחה להבין

מפרק 4 של עונה 5, כשרייבן נכנסת לקבצים של כל משימות האליג׳ס (או לפחות 1,2 ו-4) נראה ששלושתן היו משימות כרייה. ורק הקובץ של אליג׳ס 3 היה חסוי. אז אני הבנתי את זה כאילו הם היחידים שנשלחו למשימת התיישבות.
אבל אולי אני טועה.
ומענין אותי מה התיאוריה שלך, למרות שאם זו תיאוריה שמתבססת על הפרומו של העונה שראית, אז בלי ספוילרים בבקשה
 
ראיתי גם
המאה 601

אהבתי ממש.
אני חושבת שהסדרה הזו מצטיינת בלהמציא את עצמה מחדש (מרחבים חדשים) בזמן שהדיון תמיד נשאר אותו דיון - מהי אנושיות? מה עושים כדי לשרוד? והשאלה נבחנת כל פעם בעולם חדש (האדמה, הר וות'ר, פוליס..) והדמויות נעות על ציר - בין הקצוות המוסריות שלהן.
&nbsp
נכון לעכשיו, נראה לי שהדמויות מתחלקות ל3 קבוצות עיקריות מבחינה מוסרית.
1) דמויות כמו מרפי ואוקטביה ואקו שמאמינות שאין טוב אולטימטיבי אלא הכל יחסי והן מוכנות לעמוד מאחורי הפעולות שלהן לשם ההישרדות (שלהם, של "האנשים שלי", של האנשים שהם אוהבים..) - הן לא דמויות שמצטדקות ואלו סוג הדמויות שאני הכי אוהבת.
2) דמויות כמו קלארק וקיין ואבי שמאמינות שהן מחזיקות באמת האחת והיחידה של איך לעשות טוב, מוכנות להקריב אחרים (כמו הקבוצה הראשונה) אבל לא עומדות מאחורי הפעולות האלו ותמיד בגישה של "אוי, המסע הכבד על כתפיי כי אני כל כך טובבבבב ומוסרייייייי..." ואני לא אוהבת את זה כי יש משהו מאוד צבוע וצדקני בהתנהגות הזו.
3) דמויות כמו בלאמי וג'אהה ורייבן שמאמינות שיש טוב ורע ולא הכל יחסי, אבל גם כשהם בוחרים ב"רע" או בוגדים באחרים הם לא מתבכיינים על כמה שזה קשה להםםםם (ולא למי שאשכרה נפגע מהם) אלא עומדים מאחורי הפעולות שלהם. שזו גם גישה שאני אוהבת.
&nbsp
בגלל זה מאוד אהבתי את הויכוח בין קיין לאוקטביה ובאופן כללי איך כולם מעמידים את קלארק במקום - כי מעבר לזה שאני אוהבת שלוקחים את הצביעות של הדמויות של הקבוצה ה2 ("הקדושות המעונות") ודוחפים להם את האמת בפנים כדי שיפסיקו להתבכיין על כמה ש"קשה להם להיות טובים" - אני גם עברתי תהליך רציני מול הדמות של קלארק - ומלהיות הדמות האהובה עלי אשכרה אני בקושי סובלת אותה היום.
זה כן מפתיע בעיניי האומץ של הסדרה לנשל אותה מכל המעמד שהיה לה ולהוקיע אותה ככה ואני מעריכה את זה מאוד - ממש לא ברור מאליו שיוצר יהיה מוכן שדמויות משנה ידברו ככה אל הדמות הראשית שלו - לא מצליחה לחשוב על הרבה דוגמאות כאלה כי לרוב היוצרים שומרים על הכבוד העצמי של הדמות הראשית וגם אם היא עושה טעויות כמו קלארק - מאוד נדיר שדמויות משנה יעירו לה על זה ככה או שתהיינה השלכות אמיתיות למעשים. לרוב הסדרה תצייר את זה ככה "שלא הייתה לדמות ברירה" וגם אם היא בודדה, הקהל הולך אחריה כי הוא מבין את נקודת מבטה, אבל מה שהיוצר עשה פה בעונה 5 זה (לדעתי) נטש אותה כפרוטוגניסטית ועכשיו רואים את ההשלכות מבחינת מבנה ההיררכיה בין הדמויות. היא נחלשה מאוד בזמן מסך ובדבר הזה של "כבוד עצמי" ובהיבט הבסיסי הזה שכל העלילה כרוכה אחריה, הדמות שלה הפכה לחלק מאנסמבל.
&nbsp
הערות על הפרק:
1)וואו, השחקנית של אבי הזדקנה או שהמאפרת שלה שונאת אותה.
2) איך שיער של חלק מהבנות ארך כ"כ ולקלארק נשאר כזה קצר?
3) איזו התעללות ברייבן

4) העולם נראה הכי מעניין בעולם ועשוי כל כך יפה!!
5) אני אוהבת שמערכות היחסים נשארו מורכבות והכל כאילו עמד במקום והכל טרי במוח שלהם.
6) אהבתי את כל הרפארנס לעונה ה1 .
7) איזה כיף לנו! סדרה מושלמת!
 
לא לחלוטין מסכים עם החלוקה שלך


ראשית כי אני לא יכול פיזית לקבל את ג'אהא ורייבן באותה קטגוריה של שום דבר.
אבל יותר מזה פשוט אני לא חושב שמקומה של רייבן כאן כי מתי היא בכלל עשתה בחירה מוסרית "רעה"?
חוץ מזה אני לא מסכים שזה צבוע להתייסר על בחירות מוסריות שעשית כמו שקלארק וקיין עושים.
אבל מעבר לזה בעונה 5 קלארק, אבי וקיין עושים החלטות שהן בכלל לא מוסריות, אלא פועלים לפי אינטרסים עצמיים. זה באמת מאוד מעצבן כשקיין ואבי (לא קלארק) טוענים עדיין שהם פעלו בעד אינטרס רחב יותר.
 
המשפט הראשון הצחיק אותי


ואתה צודק לגבי רייבן.
&nbsp
ולגבי קלארק - החלוקה תופסת לגביה עד עונה 5 שאז כאילו השנים שהייתה לבד שינו אותה. אבל לדעתי זה חלק מזה שהיוצרים כבר פחות מחבבים את הדמות שלה אז הם פחות משקיעים בטיפוח קומפלקס הקדושה המעונה שלה (אני יודעת שאנחנו לא מסכימים על זה
)
&nbsp
בנוגע לצביעות - אני אנסה להסביר את עצמי יותר טוב כי אני מסכימה איתך שלהתחרט על משהו לא מוסרי שעשית זה לא צביעות.
כשאני אומרת צביעות של דמות בהקשר הזה אני מתכוונת לעובדה שבאופן סיסטמתי היא מתנהגת באופן לא מוסרי אבל טוענת שהיא עושה זאת מסיבות מוסריות. ולמרות שפעם אחרי פעם דמויות אחרות אומרות לה שהן לא מעוניינות בדרך שלה או שהיא פוגעת בהן או מוצאות דרכים אחרות (פחות אלימות או פחות נפגעים) להגיע לאותה תוצאה (לדאוג לאנשים שלהם) - הדמות עדיין הולכת עם האמת "המוסרית" שלה, פוגעת או מתעללת או מקריבה אחרים ואז לא מפסיקה לרחם על עצמה שהיא "נדרשת לשאת את המשא הכבד על כתפיה" - בעוד שאף אחד לא ביקש ממנה, הרבה לא רוצים את הדרך שלה או הולכים בדרכים אלטרנטיביות מול הפרצוף שלה - ועדיין היא יושבת ומרחמת על עצמה או מתנהגת באופן צדקני.
&nbsp
בלאמי התחרט כל עונה 4 על פעולות שעשה בעונה 3 כשהלך עם פייק וזה לא הפריע לי כי הוא לא המשיך לעשות את אותם מעשים שוב ושוב ושינה את דרכו. לחרטה שלו הייתה משמעות. עם קלארק אני מרגישה שהיא מתחרטת ואז עושה שוב את אותם דברים ואז מתחרטת ואז שוב - ולא אומרת (נגיד כמו הקטגוריה ה1 שציינתי) - זו מי שאני, אלא תמיד "זו לא מי שאני אבל הייתי חייבת..." - אבל אם מישהו מתנהג באופן מסוים 4 עונות ברצף אז זה פשוט מי שהוא...
&nbsp
ושוב - אני יודעת שאנחנו לא מסכימים עליה אבל מקווה שלפחות הצלחתי להסביר את עצמי יותר טוב בכוונה שלי לצביעות ולמה אני חושבת שקלארק כזו.
דרך אגב אני לא חושבת שזה מודע אצלה בכלל.
 
למעלה