מימד נוסף לכל התוכניות שאנחנו אוהבים

מימד נוסף לכל התוכניות שאנחנו אוהבים

בשנים האחרונות יש יותר ויותר תחכום בעלילה ובבימוי של סדרות. לפחות בחלק מהסדרות. לפעמים אני, כצופה, מבין שאני לא מבין מה הולך, ולפעמים אני לא שם לב שאני מפספס רמזים ועלילות מישנה.
אני רואה את זה במשחקי הכס, אלים אמריקאים, סמוך על סול וביתר שאת - בווסטוורלד - שם אין סיכוי להבין את מה שבאמת הולך בלי מחקר.

אז זהו - יש מי שעושה את זה בשבילנו. גיליתי את עולם הפודקאסטים שמלוים סדרות. ממליץ בחום!!!
כמובן שיש טובים יותר ופחות, אבל כל אלה שניסיתי פתחו את עיני לרבדים שכלל לא הייתי מודע אליהם - משמעות ציטוטים שנאמרים. כותרת עיתון שרואים לשניה, מוזיקת רקע, צבע עניבות ועוד ועוד.

ובלי שום קשר - ראיתי עכשיו דיון מלפני כמה ימים על הסיום של "עמוק באדמה". חייב לספר שראיתי הסידרה רק בגלל ששמעתי שפרק הסיום מדהים. סיבה שעד היום אני חושב שהיא מטופשת, ואני לא מבין מה עבר עלי. אבל בסופו של דבר אחת הסדרות הטובות, ובסיום בכיתי כמו ילדה קטנה.
 
בעבר הייתי רואה הרבה תוכניות יו-טיוב שעושות את זה

מספקות מידע נוסף, מנסות להבין מה בדיוק הייתה הכוונה בכל תמונה על המסך וכל זה.
עם הזמן נמאס לי מרובם. עדיין לפעמים עשיתי את זה לאחרונה עם Legion שהיא לחלוטין קשה להבנה.
עוד דרך לקלוט עוד מידע נוסף היא לקרוא את הכתבות שנכנסות לעומקו של כל פרק. אבל שוב, גם זה רק עם יש לי כוח אני עושה ויותר ויותר אין לי כוח לעשות את זה עם הרבה סדרות.
עם ווסטוורלד למשל שלחלוטין דורשת הסברים נוספים פשוט אין לי כוח להתעמק עד כדי כך. לפחות לא העונה הזאת.
&nbsp
יש גם סכנה מסוימת בקריאה/הקשבה של ערך נוסף כזה של סדרות - זה שהם מפתחים תיאוריות רבות לגבי מה בעצם מתרחש, ובכך בעצם מספליירות הפתעות שמתגלות בהמשך.
זה מה שהיה לי בעונה הראשונה של ווסטוורלד - שטוויסט גדול שהתגלה לקראת סוף העונה, אני ידעי עוד הרבה זמן לפני כי זה משהו שניחשו במקומות שונים. אולי הייתי עולה על זה אפילו בעצמי, אבל רק בשלב מאוחר יותר.
 


מאוד מסכימה איתך...
קרה לי בזמנו כשצפיתי באבודים (בפעם השלישית בערך אז זה לא ממש הפריע לי חח) ובהנותרים..

משהו מעניין שגיליתי בזמן שציפיתי באותה סדרה מליון פעם (אבודים, שובר שורות, אוז, הסופרנוס וכו..) הוא שכל פעם שצפיתי, שמתי לב לפרטים חדשים שלא שמתי לב אליהם בפעם הקודמת..
 
לכן צריך שיקול דעת

קודם כל, יש מגוון מקורות, וצריך לבחור את הטובים יותר, שאינם חופרים יתר על המידה, ואינם חוטאים בספויילרים. בהחלט יש כאלה. למשל הפודקאסט Decoding Westworld נמנע אידאולוגית ממידע חיצוני על הסידרה, ומהשערות עתידיות. ואישית אני חושב שהוא מעמיק במידה הנכונה.
&nbsp
יתרון נוסף שיש לפודקאסטים הוא שבניגוד ליוטיוב ופורומים, ניתן להאזין להם בזמנים מתים - נסיעות, המתנות בתורים וכד'. כך שגם אין את ה-"בעיה" של הצורך בהשקעת זמן.
&nbsp
לפחות אני גיליתי רבדים חדשים בתוכניות שגם ככה נהנתי מהן, וההנאה גברה. כמובן שבתוכניות המאתגרות יותר, הסיוע הזה כמעט הכרחי.
 

kordilia snake

New member
אני עושה את זה בעיקר עם הסדרות של נטפליקס

ומארוול, כדי לוודא שאני לא מפספסת כלום...אבל בד"כ אני לא מתלהבת מכול הדיבורים האלו, והיום כול דביל עם מיקרופון ומצלמה יכול לעשות פודקאסט אז אני משתדלת לקחת חלק מדברים בעירבון מוגבל.
 

twisted nerve1

New member
אשמח להמלצות לפודקאסטים

גם אני לפעמים מרגישה שאני צריכה לעשות "עבודת דוקטורט" בשביל להבין סדרה

שתי דוגמאות מאוד ברורות היו לי עם הסמויה- שפעם ראשונה ראיתי את כל העונה הראשונה בלי לקרוא כלום בין לפרק לפרק ובסוף העונה עדיין לא הצלחתי להבין מה לעזאזל קרה ומי הם כל הדמויות האלה. בפעם השניה שראיתי קראתי אחרי כל פרק את הביקורת והדיון בבלוג קפה + טלוויזיה שכתבו שם על כל פרק והצלחתי להבין הרבה יותר טוב ולהינות.
זה קרה לי גם במשחקי הכס, במיוחד בעונות הראשונות, הייתי חייבת למצוא דיונים אחרי הפרקים הראשונים רק כדי שאני אבין מי נגד מי, היו כ"כ הרבה דמויות וכ"כ התבלבלתי בינהם. עכשיו כבר קיצצו את מרבית הדמויות במשחקי הכס ואין לי בעיה לעקוב אחרי העלילה, אבל אני סתם אוהבת לקרוא סיכומים ולפעמים לראות כל מיני איסטר אגס שפיספספתי (זה אני גם עושה לפעמים עם סדרות רגילות, אבל אני מחכה עד לסוף העונה במיוחד אם זאת סדרה של נטפליקס כי מי יודע עדאיפה הכתבה תדבר).
בווסטוורלד בעונה הראשונה גם קיבלתי את התחושה שאני לא מבינה לגמרי מה קורה בכל פרק מבחינה שאני לא מבינה אם אנחנו נמצאים בעבר, או בעתיד, ולפעמים צצו דמויות שהייתי אמורה להכיר אבל שכחתי מהם. לכן גם בעונה הראשונה הייתי קוראת קצת סיכומים לפעמים אחרי פרקים רק כדי להבין מה בכלל ראיתי (למשל היה איזה פרק שכולו התרחש בעבר ואני אפילו לא קלטתי). אבל האמת שבווסטוורד זה כבר הרגיש לי מעיק. אולי זו הסיבה שאני לא מצליחה להביא את עצמי לראות את העונה החדשה (ראיתי רק פרק אחד).
אני חושבת שכל הרעיון של הפארק הזה והאנדרואידים זה מספיק מעניין בפני עצמו וממש לא היו צריכים להוסיף לזה כל מיני חידות ופלאשבקים וטוויסטים, זה סתם בלבל אותי. כשאני אראה את העונה השניה אני בהחלט אקרא אחרי כל פרק. מה גם שמבאס אותי שאני לא זוכרת הרבה דברים מהעונה הראשונה, אבל ממש אין לי כוח לראות אותה שוב.
שמחה שאהבת עמוק באדמה, ושמחה לשמוע שאתה אנושי ובכית בסוף
 
למעלה