דיוני סדרות לסוף השבוע

SIX.S02E03


ממש קשה לי משחק הזמנים...
&nbsp
הייתי בטוחה שהם יהרגו את הילד בבוסניה..
&nbsp
ג'ינה לדעת מתחילה להבין שג'ון הוא לא "הנסיך" אלא כנראה חייל שלו...
&nbsp
אוף שג'ו ולינה יחזרו כבר...מה אלכס מנסה לשכנע לצאת עם אחרות
הקטע עם הבחורה היה מצחיק!!
ידעתי שהוא לא יזרום איתה..
&nbsp
אלכס ממשיך עם הסמים/אלכוהול ובחורות :(
&nbsp
אני מבינה את הבקשה של ג'יקי לאקדח. אני גם מבינה את בודהה שמתנגד...
היא פנתה לאלכס שכמובן נתן לה..
&nbsp
מאריסה ממש פסיכופטית..היא ממשיכה לנסות ליצור קשר עם מייקל שלא ממש זמין חחח
&nbsp
החבורה יוצאת למשימת נקמה על מותו של ריפ בבוסניה..אלכס נפגע וחוזר הביתה.
ג'ינה מבינה שמייקל רימא ושלח אותה למקום הלא נכון...ולצערו, "הנסיך" (ולאד??) מבין שהוא חי ושהוא בגד בהם והלשין לג'ינה עליהם..
 

kordilia snake

New member
סיפורה של שפחה 2X08

אין כמו אימא(ביולוגית).
&nbsp
קו העלילה המרכזי של הפרק היה המחלה של התינוקת של ג'נין, ג'ון מצליחה לשכנע את סרינה, שבתורה שמצליחה לשכנע את ההורים של התינוקת לתת לג'נין לראות אותה. ואחרי שאין הסבר למחלה של הילדה והזוג וג'נין נקראים להיפרד ממנה אחרי לילה בזרועות של ג'נין התינוקת מחלימה באופן מדהים. לא כזה מפתיע שהילדה חולה, זה תמיד נראה כאילו האימא ה"מאמצת" לא ממש אוהבת את הילדה ותמיד מצאה על מה להתלונן.
&nbsp
בקטע המפתיע(והדיי הגיוני) מסתבר שלא כול הנשים המשכילות נהרגו בתחילת המהפכה או נשלחו לקולניות(שזה דיי אותו דבר בשורה התחתונה) ורופאת התינוקות הכי טובה משרתת בתור מרתה. סרינה מזייפת הוראה מפרד להעביר את המרתה ליום אחד אחרי שהזבל/חלאה/בן *ונה לא מסכים לעשות את זה. כי ככה אלוהים אמר (או משהו בסגנון).
&nbsp
כשפרד הזבל מגלה מה סרינה עשתה, הוא כועס עליה נורא, כי זה בסדר שתינוקת תמות בגלל החוקים המטומטמים של גלעד. והכי הכי חשוב לציית לבעל שלך. זו הפעם הראשונה מאז תחילת הסדרה שממש הרגשתי חמלה כלפי סרינה, ההשפלה שלה ועוד מול ג'ון הייתה נוראית. הקטע שהראו את הפנים של ג'ון בזמן שפרד הכה את סרינה, בפעם הראשונה והשנייה זה עבד, בפעמים הבאות זה התחיל להרגיש כמו סוג של פורנו בדס"מ.
&nbsp
ג'נין מספרת לכולן כמה נחמד המפקד שלה אליה ואמילי הורסת לה את זה ומזכירה לה שעדיין מדובר באונס...ומסתבר שלג'נין אין יותר מידי כעס על דודה לידיה.
&nbsp
עדן מגלה על המכתבים של השפחות(ועוד אחרי שהוא הסכים שהיא תצבע את הבית בצהוב
)
&nbsp
הייתה סימבוליקה יפה של דלתות בפרק הזה.

&nbsp
סה"כ פרק טוב, שוב מעט פילרי שלא ממש קידם את העלילה לשום מקום (למעט אולי זה שבסוף זה יוביל את סרינה למרוד עוד יותר בפרד).
 

limors2

Active member
זה היה


פרק מעולה, ממש. אני די בטוחה שראינו את הקש/חגורה ששברו את הגב (התחתון) של סרינה, ושהיא הולכת להתחיל להיות קצת יותר אנושית מעכשיו. לא רק בגלל המכות, גם בגלל שהיא נזכרה בעבר שלה בתור אישה משכילה עם קול שמנסה להפוך את העולם למקום טוב יותר. מזל טוב!
 

kordilia snake

New member

אני גם חושבת שנחצה איזה שהוא קו בין פרד לסרינה.וזו אולי הפעם הראשונה שסרינה באמת הרגישה מה זה באמת אומר להיות אישה בגלעד, עד עכשיו היא חיה בנוחות ויחסית ואומנם היא תמיד על סף מוות משעמום (והקטע הזה של להיות שם שבעלה אונס אישה אחרת) אבל זו פעם ראשונה שאנחנו רואים אותה נפגעת פיזית ונענשת על כך שהיא עשתה את המעשה הנכון לכול הדעות(אלא אם אתה פרד הזבל). וראו עליה שכשג'ון שאלה אותה אם היא לא מתגעגעת לעבודה שהיא לא באמת מאמינה במה שהיא אומרת.
 
פרק מעולה


אני מת על ג'נין.
הקטע הזה שג'ון אומרת לה Blessed be the fruit
וג'נין עונה לה May the force be with you...

ואחר כך גם מדברת על הסרט הנוסע השמיני.
&nbsp
וכמובן הסוף שהתינוקת שלה חזרה לבריאות בידיה.
&nbsp
אם כי עם כל הכבוד לכך שברור שהתינוקת צריכה להיות של ג'נין, נראה לי הזוי שכולם שם נרדמו ונתנו לג'נין להשאר בעצם לבד עם התינוקת, לאור זה שבעבר היא כמעט התאבדה איתה. כלומר באופן כללי ג'נין היא לא במצב נפשי שהייתי נותן לה להשאר לבד עם תינוק.* אבל כנראה היו כל כך משוכנעים שהיא תמות שזה לא היה משנה.
&nbsp
* אישה רגילה שהייתה עוברת משהו כזה הייתה בטוח עוברת טיפול לפחות לפני שהייתה חוזרת להיות לבד עם התינוק שלה.
&nbsp
&nbsp
גם אני לא יכלתי שלא להרגיש רע בשביל סרינה. אם כי גם היה לי קשה כן להרגיש רע עבורה. היא בעצמה הכתה את ג'ון על כלום בעבר. והיא בעצמה הייתה חלק מיצירת המשטר הזה שתחתיו המון נשים סובלות (שלא לדבר גם על כל האנשים האחרים שהם לא רצויים על ידי המשטר).
גם זה שהיא הושפלה מול ג'ון זה כלום לעומת זה שג'ון נאנסה באופן קבוע מול סרינה.
אז לא ממש מרחם על סרינה.
אבל זה כמובן לא אומר שאני לא חושב שפרד הוא חתיכת חרא גועלי. אבל זה גם לא ממש שלא ידענו את זה. פשוט נוסף לכך נדבך.
&nbsp
&nbsp
לגבי זה שעדן מצאה את המכתבים. היא נראית לי כזאת צייתנית שאני באמת מאמין שהיא לא קראה אפילו מילה מהם. היאלא נראתה כאילו היא משקרת בעניין.
אבל עכשיו שניק עשה מזה כזה עניין ענק נראה לי שהיא תחשוד שהוא מסתיר משהו אסור בהם והיא עשויה לספר למישהו שהוא מחביא מכתבים.
 

kordilia snake

New member

גם לי זה נראה הזוי שכולם הלכו לישון והשאירו אותה עם התינוקת אחרי שהם התנגדו שהיא תהיה שם בגלל שהיא ניסתה לפגוע בה בעבר. וגם בחברות נורמליות אחרי דבר כזה הם לא היו נותנים לה להתקרב לתינוקת ללא פיקוח של עו"ס וטיפול פסיכולוגי.
&nbsp
הרגשתי כלפי סרינה חמלה באותו רגע, היא עדיין כלבה ממורמרת שאני בספק אם יש לה לב. והיא ביצעה פשעים נוראיים הרבה יותר, ואני לא חושבת שמשהו מזה משתווה לעובדה שהיא הייתה שותפה לאונס של שתי נשים(שעם זה היא כנראה בסדר לגמרי, כי רק ככה היא יכולה לקבל תינוק...). אבל ספציפית ברגע ההוא, זה היה לא נעים לראות את זה, במיוחד לאור זה שסרינה נענשת בגלל הפעם היחידה שבה היא עשתה משהו שאין ספק שהוא מעשה טוב.
 
בהחלט


לא משנה מה סרינה עשתה זה היה נוראי לראות את הסצנה הזאת.
&nbsp
וזה באמת אירוני שזה קורה בגלל אחד הדברים הטובים היחידים שהיא עשתה בסדרה.
באופן כללי בפרק הזה היא הייתה יותר אנושית מאשר באף פרק אחר. גם זה שהיא תמכה בזה שג'נין תראה את התינוקת למשל.
&nbsp
&nbsp
בנושא אחר, היה את הקטע בסוף שג'ון הולכת לחדר של הקומנדר ומתנצלת בפניו. לא ברור לי למה היא עשתה את זה. האם היא מנסה להכנס לצד החיובי איתו כדי לנצל את זה מאוחר יותר? האם היא עושה את זה כדי לנסות לרכך את הזעם שלו על סרינה כדי לעזור לה?
 

kordilia snake

New member

חשבתי שג'ון ניגשה בסוף אל פרד כדי להתחנף אליו או משהו כזה. למרות שלא היה לה ממש על מה כי היא לא עשתה שום דבר רע, היא רק הייתה שם עבור ג'נין.

בסיכומים על הפרק מישהו העלה נקודה מעניינת שהסדרה בעצם עוסקת בפועל בעיקר בגברים ששונאים נשים ושפרד(בהיותו אפס קטן וזבל אנושי) בעצם העניש את סרינה באופן כ"כ משפיל מול ג'ון במין קטע כזה של הפרד ומשול אחרי שהוא שם לב שנוצר בין שתיהן איזה משהו.
והמשפט הזה שג'ון אומרת "גברים מפחדים שנשים יצחקו עליהם, נשים מפחדות שגברים ירצחו אותן" הוא משפט של מרגרט אטווד שכתבה את הספר. ולדעתי הוא מסכם יפה את החלק האחרון של הפרק ומתקשר לזה שאולי באמת מדובר בסדרה על מיזוגניה...
 
אני לא חושב שפרד כל כך מתוחכם


באופן כללי, נראה שפרד הוא לא אדם חכם כל כך וכנראה שהוא לא היה מגיע לאן שהגיע ללא סרינה. פה אמנם לכאורה סרינה אשמה כי היא הגבירה שמורה לשפחה מה לעשות, אבל גם צריך לקחת בחשבון שכאישה בהיריון קשה מאוד להעניש את שלפרד מבלי לפגוע בתינוק. לדעתי אח"כ שלפרד פשוט ממשיכה לנסות לשמר את מערכת היחסים הנפרדת איתו, זו שבמסגרתה היא הייתה מבקרת אצלו במשרד בלילות (וגם הוא ביקר אצלה בחדר בלילה).
 
זה היה הפרק עם המסר השמרני ביותר עד היום בסדרה


בעד הורות ביולוגית, נגד פונדקאות ואימוץ. המציאו לנו איזשהו מחלה מסתורית שקורית לתינוק שמורחק מאמו הביולוגית ונעלמת ברגע שהוא מוחזר אליה. האמת היא שבמהלך הפרק אני הרחתי שזה הכיוון, אבל חשבתי שיתגלה שיש לתינוקת איזו מחלה שניתן לטפל בה רק באמצעות תרומת דם/מח עצם/איבר מהאימא הביולוגית, מה שיחבר אותה מחדש לג'נין. כמובן שאירוע כזה היה לוקח יותר זמן מסך, וכדי לחסוך בזמן הכי קל להמציא את המחלה המסתורית הזאת שנעלמת פתאום, וזה גם מייצר את הדרמה של "נס רפואי" בקרב גוססת. כל זה על חשבון ריאליזם, כמובן.
&nbsp
ביחס לפרד וסרינה, נדמה לי שזה היה הפרק הראשון שבו הובהר בצורה חדה שהם לא בראש אחד מבחינה אידאולוגית. עד היום זה רק נרמז בצורה מאוד עדינה כשפרד דחה כל פעם את הניסיונות של סרינה להתעניין בפוליטיקה ובעבודה המנהיגותית, וגם אז זה לא היה ברור אם הוא עושה זאת מסיבות אידאולוגיות או מסיבות פרגמטיות (החשש להיתפס).
&nbsp
כמובן שכל זה מחזק את התיאוריה שלי שפרד לא באמת ניסה אך נכשל לשכנע בזמנו את חברי המועצה המהפכנית לתת לסרינה לדבר בפניהם, כפי שהוא אמר לה. אני לא אופתע אם יתברר שהוא כלל לא ניסה, או שהוא אפילו דווקא שכנע אותם לא לתת לה לדבר. ואם סרינה תגלה את זה, אולי זה ישנה אצלה משהו עמוק.
 

kordilia snake

New member

הקטע עם הסדרה, גם שמדובר בפרק חלש יחסית הוא עדיין מעולה אם משווים אותו לסדרות אחרות...
&nbsp
אני גם חושבת שהם העדיפו ללכת על הקטע הניסי במקום על ההיגיון. והם משדרים איזה משהו בעייתי, כאילו אין בעולם הזה מיליוני אנשים מאומצים שיצאו בסדר גמור ואנשים שהיה עדיף להם אם הם לא היו גדלים עם ההורים הביולוגים שלהם. (ובואו לא נשכח שג'נין ניסתה להתאבד עם הילדה ושגם לפני כן היא לא הייתה ממש בסדר בראש שלה...).
&nbsp
אני חושבת שזה היה ברור מההתחלה שפרד מאמין אמיתי והוא עושה הכול מאידאולוגיה. מי בדיוק היה מלשין עליו אם הוא היה מדבר על פוליטיקה עם סרינה? ריטה? והרי הוא אמר לסרינה בפלאשבקים שהוא לא היה צריך להרשות לה לנאום וגם בעונה הקודמת היה קטע דומה לזה. אני ממש לא הופתע אם מה שאתה אומר באמת קרה.
 
אני חושב שחלק לא מבוטל מהעונה הראשונה ניסה לרמוז לנו


שיש אפשרות שבמסגרת היחסים המיוחדים בין שלפרד לפרד יתגלה שהוא לא מאמין אמיתי או שהוא מוכן לכופף את הכללים במידה ניכרת. בואי לא נשכח גם את סוף העונה הקודמת עם בית הזונות, שכמובן כל קיומו בלתי חוקי בגלעד. כך שפרד הוא לא איזה "צדיק תמים" ברוח גלעד.
&nbsp
פרד נמצא כעת בעמדת כח, כנראה בשיא כוחו, לא ברור לגמרי מהם יחסי הכוחות בין המפקדים אבל יכול להיות שכרגע הוא בעצם המפקד הבכיר ביותר. כך שדי טבעי שאדם בעמדת כוח לא רוצה לוותר עליה ויפעל נגד מי שיחתור תחתיו, גם בלי קשר לאידאולוגיה. וכנ"ל בנוגע לעמדת הכוח שלו בתוך הבית.
&nbsp
כך שאולי המניע שלו לא אידאולוגי, או לא רק אידאולוגי, אלא גם שכרון כוח.
&nbsp
אגב, עוד בעיה עם הפרק היא שבכלל לא ברור למה דווקא סרינה הייתה צריכה לקדם את הבאת הרופאה, במקום לתת לוורן לעשות זאת.
 

Chandler Rulz

New member
לגבי המשפט האחרון


אני חושב שפשוט פרד בכיר יותר. או אולי וורן איבד את מעמדו אחרי שגילו שהוא ניצל את ג'נין למעשים מעבר ל"טקס"
 
אולי המשפט השני


כי הרושם הראשוני שלי היה שוורן הוא בכיר יותר פשוט כי יש לו בית גדול יותר.
 

kordilia snake

New member

הקיום של הבית זונות לא חוקי רק בתיאוריה, בפועל יש שם דודות והנשים שעובדות שם מסופקות ע"י הממשל ומי שמגיע לשם אלו גברים שיכולים להרשות לעצמם לעשות את זה.
&nbsp
ופרד כ"כ שטחי שאני באמת לא יודעת עד כמה אפשר באמת לרדת ולהבין מה מניע אותו...מהפרקים האחרונים אפשר להבין שהוא מיזוגן(או סתם שוביניסט במקרה הרע פחות), ושהוא מעדיף את האידאולוגיה הגלעדית על פני להציל חיים של תינוקת. אולי הוא באמת שיכור מהכוח, אני לא יודעת עליו מספיק בשביל להעריך דבר כזה.
&nbsp
הבעיה היא שמראש אנחנו לא באמת יודעים איך הממשל בגלעד עובד, או בכלל על מה המפקדים מפקדים ואיך ההיררכיה בין הגברים עובדת...
 
אני ממש לא רואה קשר


בין פונדקאות ואימוץ והתהליך הזה שרואים בסדרה הזאת.
בין האונס שהאישה עוברת וזה שהתינוק שלה נלקח ממנה נגד רצונה.
&nbsp
כן זה קצת ניסי מידי כל הקטע שהתינוקת חזרה לבריאות אחרי שג'נין החזיקה אותה.
אבל אם לוקחים את זה כמסר, אז זה על כך שכל התהליך שם הוא מרושע וצריך להיות מנוגד לחוק של כל חברה שפויה.
לאור זה שאלו אנשים שבעצם מאמינים אז אני יכול רק לקוות שהם יקחו את החזרה של התינוקת לבריאות כסימן לכך שזה שהם מראש גנבו מג'נין את הבת שלה היה דבר פסול.
לא שאני באמת חושב שזה יגרום לאיזה שינוי עמוק בגישה של מישהו.
 
"קנגרו" (עור בעור) זה טיפול מאוד מקובלך בפגים ובילודים

יש המון תופעות לא מוסברות בתינוקות, בעיקר פגים וילודים, אבל גם בתינוקות יותר גדולים, שהרפואה לא יודעת להסביר אותם, ושעוברים כאשר עושים טיפול של עור בעור - מניחים את התינוק ערום על החזה / בטן של ההורה. בפגיות בארץ מכנים את זה "קנגרו" ועושים את זה עם האמא והאבא .
בתאומים לפעמים ממליצים להשכיב את שניהם באותה עריסה כדי לתת את המגע של העור בעור.

זה אולי נשמע בדיוני - אבל זה עובד ומחזק את התינוקות מאוד.
ככה שאני פחות סקפטית מה"ריפוי" המסתורי. פשוט כל האחרים היו מאוד קליניים, ונעזרו במכשירים רפואיים ומגע באמצעות כפפות, לעומת ג'אנין שבהיותה פשוטה מאוד - פשוט חיבקה את התינוקת.
ראו את זה כשהיא הרימה את התינוקת לנשק אותה - היא הסירה את המסיכה, ופשוט נשקה לה, והתינוקת הגיבה
 

limors2

Active member
היה את זה גם באנטומיה

גם אני לא חשבתי על זה בתור משהו מיסטי ומופלא במיוחד, אבל יכול להיות שכל האחרים יקחו את זה ככה וזה יעשה אצלם איזה שינוי קטנטן בהתנהגות. נראה מה יהיה.
 
למעלה