דיוני סדרות לתחילת שבוע

Don Nirtin

New member
דיוני סדרות לתחילת שבוע


יש לי הרבה מה לעשות השבוע.

- לסיים עבודה שלישית ואחרונה
- לערוך עבודה שנייה ולקצר אותה
- בדיקת עיניים היום (נקווה שלא נגיע למיון כמו בשתי הפעמים האחרונות)
- יום עיון של ספרנות ביד ושם (אני מקווה שיש לזה קשר כלשהו) ביום חמישי. אי לכך איעדר כל יום חמישי באופן חד פעמי.
- לבדוק איזו סדרות חדשות עולות השבוע ולהקליט אותן.

זהו בעיקרון.

אה וסיימנו עונה של כפולה. נגמר בצורה הכי לא מותחת אבל שיהיה.
 
אוז עונה 4- פרק 3


מעתיק לפה כי טכנית זה כבר היה יום ראשון

היה פרק מאוד מעניין, אז נתחיל מיד בסיכום
- מסתבר שגם מיגל ברח עם החפרפרת, אבל בסוף מצליחים לתפוס את החפרפרת ולהחזירו לכלא.
- מתפתח סוג של משחק כוחות בין אדביסי להרננדז, והרננדז משתנקר על אדביסי והוא מושלך לבור. אלא שמסתבר שעוד אנשים מעוניינים לחסל את הרננדז, ובסוף בוב ריבדו הוא זה ש"זוכה" בכבוד, וביי ביי הרננדז
- ליאו מגלה שקלייטון היה זה שסיפק לאדביסי את האקדח, והוא מחליט לחשוב על דרך לעזור לו.
- אדביסי משתחרר מהבור וממשיך בתוכניתו לגרום לבחור שחור לתפוס את מקומו של מקמנוס.
- מובה (השוטר הסמוי) מנסה לתפוס את האסירים שסוחרים בסמים אבל הם מעמידים אותו במבחן קשה, והוא נאלץ לצרוך סמים בעצמו ונזרק לבור.
- סעיד, ביצ'ר וכל החבר'ה שהגישו את התביעה נגד המדינה זוכים בתביעה!! בנוסף, סעיד מייצג את ג'ייסון ומצליח להשיג לו משפט חוזר!
- משחק הכוחות בין ריאן לניקולאי מעלה הילוך, וכל אחד מנסה להפיל את השני קודם. בנוסף, ריאן וסיריל נפגשים עם גלוריה והוריו של פרסטון בהידברות עם סיסטר מארי,
וריאן חושף את הרומן של גלורים ומקמנוס ומתוודה שוב על אהבתו אולם היא ממשיכה לדחות אותו. לאחר מכן מתברר שריאן דאג שיאנסו את ד"ר ניית'ן (למה ריאן למה?!)
מה שכן גלוריה כנראה היחידה בינתיים שהבינה ואמרה לו- "תמיד יש לך איזושהי תוכנית ריאן".
- קלר חוזר לביה"ח של הכלא יאייי!!!
הוא נפגש עם האב ריי ואומר לו שהקימו אותו לתחייה פעמיים (!!!) ושהוא רוצה להשתנות
ומבקש ממנו להיפגש עם סיסטר מארי. היא מסרבת אבל מסכימה בסוף שביצ'ר ילך לפגוש אותו.
ביצ'ר אכן הולך אבל מספיק לראותו בדיוק לכמה שניות בגלל קלייר ה-T$#^%#@^&$%
(לרגע פחדתי שהיא תספיק לעצור אותו עוד לפני שהם ייפגשו- יש לה מזל!!!),
אבל לפחות הם מחייכים אחד לשני, וקלר אומר לו- סי יו לייטר
- שילינגר מגלה שביצ'ר הוא זה שדאג למפגש בינו לבין האנק בנו, וידעתי שהוא יחשוב שביצ'ר בעצם מנסה לפגוע בו (כמו עם אנדרו) דרך הבן שלו,
ולכן הוא מחליט להכות ראשון ואומר להאנק לחטוף את הילדים של ביצ'ר
(בהתחלה חשבתי שהוא יהרוג אותם, אז אולי לא הכול עוד אבוד, למרות שבטח ביצ'ר לא יסלח על זה...)
 
אוז עונה 4- פרק 4
שיר אני בחצי של הסדרה


שוב היה פרק די מעניין, שישר מתחיל עם ביצ'ר שמאבד את העשתונות בעקבות חטיפת הילדים שלו,
אבל הוא מתעשת די מהר.
אגב, אני לא בטוח שהבנתי את הראש של שילינגר- הרי זה שהוא "תקף" ראשון, לא אומר שביצ'ר לא ירצה לנקום, אז מה בעצם הוא מרוויח בזה?
בכל אופן, קלר משתחרר מבית החולים והוא מתאחד עם ביצ'ר

עולים חשדות שאולי קלר הוא זה שחטף את ילדיו של ביצ'ר, אבל ביצ'ר מסרב להאמין בכך
ומתוודה בפני הוריו שקלר הוא המאהב שלו

(הכי פחדתי ששילינגר יפליל את קלר בחטיפה
ובעיקר שביצ'ר יאמין לכך...)
שילינגר דואג שביצ'ר יקבל חבילה שמכילה כף יד של ילד/ה...
-מובה חוזר מהבור, ונאלץ לעבור מבחן נוסף- להפוך לשק חבטות, ואמנם הוא עומד בכך
אך הוא משתמש שוב בסמים. לאחר שנערכת הצבעה לגביו ולא מתקבלת הכרעה מוטל עליו המבחן האחרון-
ניחשתם נכון- להרוג מישהו (חשבתי שהוא ירצח מישהו כבר בפרק הזה, אבל בינתיים זה עוד לא קרה...).
- סעיד מבשר לשאר האסירים שהוחלט לזכות אותם ב-45 מיליון דולר, אלא שהמדינה החליטה לערער ולכן זה עלול לקחת עוד זמן רב. בנוסף, לאחר שנמצאים ראיות חדשות שקשורות למשפט של ג'ייסון ונראה שהוא עומד להשתחרר,
סעיד מחליט לפרוש מהתיק, וג'ייסון אכן בסוף משתחרר מהכלא (חשבתי שמישהו יהרוג אותו לפני השחרור
)
- מגיע מחליף למקמנוס בשם- מרטין קוורנז, שממהר לדבר עם אדביסי ואומר לו שאין לו בעיה שימשיכו לסחור בסמים כל עוד לא תהיה אלימות. כמו כן, מקמנוס חוזר לאוז ומבקש לקבל את עבודתו בחזרה, אבל ליאו אומר לו שהוא כבר העסיק מישהו אחר במקומו,
אבל מציע לו לנהל את יחידה B, ומקמנוס מסכים.
- ד"ר ניית'ן רוצה לחזור לעבודתה, ובנוסף מבקשת להתעמת עם ריאן, שמתוודה בפניה שהוא היה האחראי לאונס שלה, ולאחר שהוא מתגרה בה היא מתנפלת עליו.
סיסטר מארי מבשרת לריאן שגלוריה החליטה להגיש נגדו תלונה, אלא שהיא עצמה חושבת שהוא לא אחראי לאונס,
ולפי המשך הפרק נראה שאכן לא ריאן היה האחראי- שוקינג!

ריאן גם לוקח אחריות מול סיריל...
- חפרפרת חוזר לעיר הברקת, ובוב כועס עליו (חמודים כאלה, כמו זוג נשוי
).
- הפרק מסתיים עם הוצאתה להורג של שירלי (ברוך שפטרנו), שמספיקה להלשין על הסוהר לופרסטי ואף להתחרט בשניות האחרונות על כך שבחרה להיתלות- אבל טו ליטל טו לייט בשבילה...
&nbsp
והפינה האהובה חוזרת עם מיטב הציטוטים המצחיקים מבית היוצר של ריאן-
# בשיחה בין ריאן לבין ניקולאי, ניקולאי שואל- אתה יודע מה הופך מדינה לטובה?
וריאן עונה לו- וודקה?

ואז כשניקולאי עונה לו - RUTHLESS, סיריל שואל מי זה RUTH ואומר שהוא לא מכיר אף אחד בשם הזה
הוא כזה חמודי...
# אחרי שריאן שולח את סיריל לחפש את הפלאפון של ניקולאי הם משוחחים בתא שלהם,
וניקולאי בדיוק עובר אז ריאן מחייך אליו ואומר- היי מה שלומך ואז גם מסנן אני אהרוג את המזדיין הזה
 

twisted nerve1

New member
עד עונה 4 פרק


כל ההודעות שלך גרמו לי לרצות לראות פרקים מלאים מהסדרה, אז ראיתי בסו"פש את פרקים 1-4 של עונה 4 (בדקתי עכשיו שעצרתי ב-4 כדי להיות בטוחה שאני יכולה להגיב בלי לספלייר).
ראשית, אני חושבת שפרק 1 בעונה 4 הוא אחד הפרקים המשובחים בסדרה, ובכלל בטלוויזיה בכללי. אני זוכרת שנשארתי אחרי הפרק עם פה פעור כמו שסדרות בודדות מצליחות לגרום לי להיות. ווהעובדה היא שזכרתי את העלילה של הפרק הזה (כלומר את מה שלא קשור לביצ'ר וקלר) רק אומרת כמה היא הייתה חזקה כי את הסדרה המלאה ראיתי מזמן.
טוב. אני אפתח עוד מעט עוד הודעה על פרק 1 בעונה 4. אבל בנתיים אני אגיב על כמה דברים.
בעיקר ריאן. גם אני בצפייה ראשונה חשבתי שהוא הזמין את האונס על גלוריה. הרי רואים אותו בפרק הקודם מתקשר למישהו ואומר "תעשה את זה" וסצנה אחר כך אנחנו רואים שגלוריה נאנסת וכשמספרים לו את זה הוא לא נראה מזועזע מדי.
מצד שני- כל ההתנהגות שלו בפרק 4 מראה שהוא באמת לא אחראי. העובדה שהוא התוודה בפני גלוריה, ואחר כך מספר לכומר שהוא שיקר לה כי זה מה שהיא הייתה צריכה. אין לו שום אינטרנס לעשות את זה אם הוא באמת עשה את זה. וגם העובדה שסיסטר פיט לא חושבת שהזה הוא (והיא בד"כ צודקת. טוב, היא הצליחה ללכת שולל קצת אחרי קלר, אבל גם עליו התאפסה מהר. היא לא פריירית).
מצד שני- לא מסבירים את שיחת הטלפון שריאן עשה, ולמה הוא הגיב כ"כ באדישות ששמע שגלוריה נאנסה?
אופציה אחת היא שהכותבים בכוונה ניסו להטעות אותנו- לגרום לנו לחשוב בפרק 3 שהוא כן אחראי כדי שנגלה שבפרק 4 הוא לא (הוא יכל להשתמש בטלפון לעשות כל מיני סידורים, הרי לא שמענו אותו אומר למישהו לאנוס משהו או משהו קרוב). וההסבר לזה שהוא שומע על האונס שלה ומגיב יחסית באדישות- זה אפשר להגיד שזה סוג של חור שהיוצרים רצו להתל בנו, אבל אין לזה באמת הסבר.
האם הוא היה קשור לאונס שלה? זה פשוט קשה לדעת מדי משני הפרקים האלה. אני מאוד מאוד מקווה שלא כי אני לא רוצה לחשוב שריאן מסוגל לזה וכי אני רוצה להאמין שהוא באמת אוהב את גלוריה ולא היה מארגן דבר כזה למי שהוא אוהב.
אני גם אהבתי בפרק שהוא אומר לסיריל שהוא לא אשם במוות של בעלה של גלוריה וחמיד קאן. ושההורים של בעלה של גלוריה שונאים אותו ולא את סיריל. (כאילו היה נחמד אם ריאן לא היה כזה חרא שגרם לאח שלו עם הפיגור לרצוח בן אדם ולהתחרות באיגרוף בצורה שגרמה למוות של בן אדם אחר. אבל בסדר. אוף. למה אתה כזה חתיך ועושה דברים כ"כ נוראיים? אני רוצה לאהוב אותך ריאן!!
)
מאחר וראיתי את הפרקים- אוי כמה זמן עד שביצ'ר רואה את קלר אוווףף... (גם אני התעצבנתי על האול שהעיפה אותו. למה דיי.. עד שהוא מצליח לראות אותו
)
זה כ"כ עצוב הקטע שהילדים של ביצ'ר נחטפים בעיקר בגלל שאנחנו באמת יודעים שהוא התכוון לעשות לשילינג'ר טוב ולא רע. זה כ"כ כאב לי ברמות שממש היו קשות לי גם בצפיה הראשונה. למעשה, אני בספק אם אני אמשיך לראות כי זה פשוט כ"כ נורא העלילה שהילדים של ביצ'ר נחטפים (גם אם הם לא ימותו. פשוט לחשוב על שני הבלונדינים החמודים האלה נמצאים בפחד, בשבי
ושטובי יודע שזה איכשהו בגללו בגלל שיליג'ר השטן הזה
). אני באמת חושבת שאני לא יכולה לחשוב על עלילה באיזה סדרה שכאבה לי כמו החלק הזה. בגלל זה עד היום לא נמצאה בעיני מחליפה לאוז ברמת הסדיסטיות של מי שמוכן לראות את זה.

אני דווקא אהבתי את שירלי. כלומר, לא ממש זכרתי ממנה הרבה, אבל בפרקים עכשיו לא יודעת. הייתה לי אמפטיה אליה. היא נראית לי ממש בעייתית בראש, ברמה שהיא צריכה תרופות פסיכיאטריות, אבל זה היה קצת עצוב שהיא אמרה שלאף אחד לא היה אכפת ממנה כשבעלה התעלל בה, וכשאבא של בעלה אנס אותה. רק כשהיא הרגה את הילד היה אכפת להם. אבל אם מישהו היה עוזר לה קודם יכול להיות שלא היה קורה מה שקרה.
ודווקא ממש הייתי עצובה כשברגע האחרון היא מנסה לברוח וקושרים אותה וכל זה. בכלל כל הרעיון של הוצאה להורג פשוט מחריד בעיני. כאילו זה דיון מוסרי האם צריך להרשות אונס מוות או לא, אבל מה שהורג אותי זה איך שבאמריקה הם עושים את הקטע הזה שקהל יבוא לראות. זה פשוט חולני. אם הם רוצים להרוג מישהו שיהרגו, אבל כל הקטע של להזמין קהל לצפות מרגיש לי נקמני וזהו. אין פה שום דבר טוב שצומח מזה (ובמיוחד בארה"ב, שהרוב נוצריים וכל הקטע של נצרות זה מחילה ולא נקמה, או לפחות כך זה אמור להיות).
על פרק 401 אולי אני אכתוב יותר מאוחר. אני תוהה אולי לראות איתך מעכשיו את הפרקים כי אני אוהבת את הדיונים ואם אני אראה איתך אני אוכל להגיב בלי לספלייר. באיזה קצב אתה רואה את הסדרה?

תוספת בעריכה- רציתי לציין את זה אבל שכחתי עד שסיימתי לכתוב. השחקן שלקחו לשמור על עיר הברקת עכשיו במקום מקמנוס הוא השחקן רג'ינלד א. קאטי שממש לפני כמה ימים נפטר. השחקן הזה שיחק גם בסדרות הסמויה ובית הקלפים (עליה הוא זכה באמי). דייוויד סיימון ועוד כל מיני שהכירו אותו כתבו הספדים ממש עצובים בטוויטר. וכולם אמרו כמה שהוא בן אדם טוב (וזה נחמד לשמוע בתקופה הזאת שאנחנו מגלים רק חולירות)

 

1Shir

New member
נכון

זה באמת פרק חזק
לא סתם אני לא יכולה להפסיק לכתוב עליו


לדעתי בנקודה הזאת זה ברור שריאן לא קשור לאונס. רק בהתחלה ניסו לגרום לנו לחשוב שכן.

גם לי מבחינה מוסרית קשה עם הוצאה להורג. זה נראה לי אבסורד שכדי להעניש על לקיחת חיים - לוקחים חיים... באיזשהו מקום אין בכלל הבדל - זה רע וזה רע
 

twisted nerve1

New member


אני מסכימה איתך לגבי ריאן- אבל רציתי שיסבירו את השיחה הזאת כדי להיות בטוחה. זה דברים קטנים כאלה שהורגים אותי שלא בטוח ב-100% (כמו עם זה שביצ'ר דקר את קלר).
בזמן שראיתי את הסדרה פעם ראשונה אז דיברתי עליה עם ידיד שלי שהוא ראה אותה מזמן. (מזמן לתקופה שבה אני ראיתי את זה) אז הוא המשיך להתעקש איתי שריאן כן הזמין את האונס של גלוריה, למרות שאמרתי לו את כל הדברים האלה, אבל הוא אמר שהוא זכר שהוא כן עשה את זה. מצד שני, הוא גם איחד שתי דמויות. הוא חשב שהקניבל מעונה 1 הוא סירל אח של ריאן (כשדיברתי איתו על הקניבל הוא אמר: אה. אח של ריאן. ולא הבנתי מה הוא רוצה כי בעונה ההוא בכלל לא דיברו על סיריל), אז כנראה אי אפשר לסמוך על הזכרון שלו יותר מדי :)
 

didalf

Well-known member
חחחחחח אני זוכרת שאמרת את זה פעם


על הידיד שלך שערבב בין סיריל לקניבל, וזה הצחיק אותי
באמת לשניהם יש שיער בלונדיני ארוך.
וגם לימד אותנו לא לסמוך עליו
 

didalf

Well-known member
מסכימה כמעט עם הכל


לגבי ריאן -
!!! חוצמזה שכמו שיר אין לי ממש התלבטות, נראה לי די הבהירו שזה לא ריאן והשיחת טלפון ההיא הייתה לשם הטעיה בלבד.
&nbsp
טוב ולגבי טובי -

&nbsp
לגבי שירלי חלקית, כי רוב הזמן מצאתי אותה פשוט מתישה ומשעממת. אבל אני מסכימה לגבי מה שכתבת על הוצאות להורג. במיוחד החלק הפסיכי הזה שפאקינג יש קהל.
&nbsp
וכן אני גם רציתי לציין שהשחקן הזה בדיוק נפטר.
 
אשמח אם תעלי תגובה יותר מפורטת על פרק 1


מסכים עם מה שכתבת על ריאן- "אוף. למה אתה כזה חתיך ועושה דברים כ"כ נוראיים? אני רוצה לאהוב אותך ריאן!!".
לגבי שירלי- כמו שכתבתי בעבר היא דמות מעולה ומלאת פוטנציאל שלדעתי פשוט לא מומשה כמו שצריך בסדרה וחבל! וגם לי בפרק הזה הייתה אמפטיה אליה...
אני רואה בממוצע פרק ליום (יש ימים שלא יוצא לי לראות ויש ימים שאני רואה שני פרקים),
ויהיה ממש כיף אם גם תראי איתי ביחד

שמעתי על המוות של השחקן וקראתי שהוא שיחק באוז אבל משום מה חשבתי שהוא שיחק בפרקים שעדיין לא הגעתי אליהם, אז תודה שהסברת לי את מי הוא שיחק...
 

twisted nerve1

New member
אוקי אז
לפרק 401

בעקרון הפרק הזה הוא דוגמא מושלמת לעובדה שהכלא כמערכת לא מסוגל לתפקד כדי לעזור לאסירים שלו. בסדרות כמו הסמויה וגם בעוד פעמים באוז מדגישים את זה, אבל הפעם זה חזק מתמיד. הנער הצרפתי הביישן הזה שכל הפשע שלו הוא שהוא שבר איזה פסל נכנס למקום הזה עם כל הרוצחים והפושעים ואין לו סיכוי.
וכמו בסמויה- פה ממש רואים איך הוא מנסה "לשחק לפי הכללים". אלוהים הוא כזה תמים שהוא הלך להלשין למקמנוס שקני לקח לו את נעליים. הוא אפילו לא יודע שאסור להלשין. מה חשבו ששמו אותו שם? אין כלא לעבירות יותר קלות? כאילו הוא צריך להיות עם רוצחים?
ואז אחרי שאנחנו כל הפרק רואים איך ממשיכים להתעלל בו ואיך הוא לא יכול לעמוד בזה ברגע שיש לו את האקדח אני ישר מבינה למה הוא יורה - כי איזה ברירה כבר הייתה לא? ואני מבינה למה הוא התאבד מיד אחר כך, כי איזה חיים יהיו לו אחר כך.
&nbsp
אני חושבת שהסדרה הזאת יחד עם עוד כמה מנסה "לשבור לנו את החוקים"- אם תמיד מלמדים אותנו שאם נתנהג כמו שצריך האנשים הטובים (במקרה הזה הסוהרים, המערכת) יעזרו לנו- זה עוד דוגמא לזה שללכת לפי החוקים לא עוזר לך בשיט.
למעשה הסיפור של הילד הצרפתי הזה הוא גירסה קטנה של הסיפור של ביצ'ר- אדם דיי נורמטיבי ומוסרי שעשה טעות והגיעה לסביבה שבה הוא לא יכול לשרוד אם הוא לא הופך לפעמים לפלצת.
&nbsp
 
לגמרי!!!

אני חושב באמת שלא ציינתי את זה מספיק,
אבל היו כמה מקרים של אנשים שנכנסו לאוז ושהם לא עשו עבירה כזאת חמורה
(בטח לא כמו לרצוח מישהו),
וממש לא הבנתי למה הכניסו אותם למקום כזה
 

1Shir

New member
בהודעה הראשונה שלי כאן על אוז כתבתי שאני לא מבינה

איך ביצ'ר בתור עו"ד מקושר וכפי שכתבתם אדם שנחשב יחסית נרמטיבי מוצא את עצמו באגף עם חיות כמו שילינגר ואדביסי והרננדז ולדעתי זה לא ממש משקף את המציאות
 

didalf

Well-known member
אני גם לא מבינה את זה


משומה יש לי בראש שהוא נפל על שופט שהחליט להשתמש בו בתור מקרה לדוגמה ולהחמיר איתו יותר בכוונה, אבל אני לא יודעת אם זה נכון או שסתם החלטתי את זה.
 

twisted nerve1

New member
נדמה לי

באמת שאמרו את זה בסדרה. אם אני לא טועה גם היה איזה תת עלילה שהתעסקו עם השופטת שנתנה לו את הגזר דין הזה. אבל אני לא זוכרת ממש טוב
 

didalf

Well-known member
ממש אהבתי מה שכתבת


אני רק זכרתי שיש איזה צרפתי שיורה בקני, אבל לא זכרתי מה גרם לו לעשות את זה.
וגם אני לא בטוחה אם זה ספוילר להמשך או לא אז אני אכתוב את זה בנפרד.
 

didalf

Well-known member
משהו לגבי זה שאני לא יודעת אם קרה עד 404


אז תגידי לבלונדי אם הוא יכול לקרוא או לא.
&nbsp
קיצר רציתי להגיד שאני זוכרת שהצרפתי ירה בקני, ושאדביסי הוא זה שהביא לו את האקדח או השאיר לו בתא, שזה האקדח של קלייטון השאיר לו, ושהכל תוכנית של אדביסי ליצור מלחמה בין השחורים ללבנים ולצורך זה הוא מצא איזה קורבן לבן שירה במישהו שחור ויפרצו מהומות.
אבל אני לא בטוחה אם זה שזה תוכנית של אדביסי ברור מהתחלה או שזה נחשב ספוילר.
 
זה די מובן מההתחלה - קראתי לא התאפקתי


וגם כתבתי על זה לא מעט בסיכומים שלי חחח
 

twisted nerve1

New member
בלונדי אתה יכול לקרוא את ההודעה של עדי


כן. כל התוכנית של אדביסי הוסברה במופרט ומאיפה הוא השיג את האקדח ולמה הוא שתל אותו אצל הילד הצרפתי הזה
 
למעלה