דיוני סדרות לתחילת שבוע

Don Nirtin

New member
דיוני סדרות לתחילת שבוע


קיבלתי מסר חמור בפרטי מקישוא. אומר שגם אותו אייל שני הטריד. מסכן.

לונה, הגבתי על ריטה 1X06. אני עכשיו בריטה 1X07. נראה אם אספיק להדביק גם את האחרון לעונה לפני העבודה.
 

Don Nirtin

New member
לא כרגע


העונה השנייה משודרת בימים אלו ב
. אז אני מניח שעוד חצי שנה - שנה כשייגמרו הזכויות היא תעלה לנטפליקס.
 
פרק הבכורה בעונה החדשה של מראה שחורה

הפרק מבוסס, בין היתר, על סצינה מדו"ח מיוחד, אבל הוא גם ממחזר באופן חלקי פרק ישן יותר בסדרה ("הבית החכם"). יש בפרק כמה חורי עלילה בולטים שקצת מעיבים לטעמי על סצינות הסיום.

בנוסף, הפרק נוגע ברוע, והטיפול בנושא מאוד שטחי ולא משכנע (לפחות לא אותי), לא כפי שהייתי מצפה ממראה שחורה.
 
מאוד אהבתי, למרות שאני מסכים חלקית
מראה שחורה 4X01

חלק בו הוא בערך מיחזור (מפרק הכריסמס ששודר אחרי עונה 2). אבל זה לא כל כך מפריע לי. במדע בידיוני הרבה פעמים ממחזרים רעיונות מסוימים. אם היו עושים סיפור מסע בזמן רק פעם אחת היינו מפסידים המון פפרשנויות שונות של זה.
יש גם בהחלט חורי עלילה (למשל איך מהDNA הוא יוצר בן אדם עם הזכרונות שלו, למה שהוא יעשה שהקונסולים של הצוות יתקשרו בכלל עם משהו חיצוני אמיתי?)
אבל גם זה לא ממש מפריע לי.
&nbsp
הפרק יכל באמת לעסוק בנושא הפילוסופי של הרוע הרבה יותר. אני למשל מניח שדיילי לא חשב על המעשים שלו כ"רעים" כי הוא לא עשה שום דבר לבני אדם אמיתיים, אלא רק לבני אדם וירטואליים.
זה מעלה עוד סוגיה שיכולה להיות מאוד מעניינת - האם הם ישויות חיות אמיתיות שכללי מוסר תקפים לגביהם בדיוק כמו בני אדם?
אני חושבב שעצם זה שעושה רושם שאין להם שום רצון לחיות, אלא רק למות יכול להיות טיעון נגד זה שהם באמת חיים.
&nbsp
עכשיו שאני חושב על זה, זה נראה לי הפרק הראשון של מראה שחורה שנראה לי שיכול להיות ממש מעניין אם יעשו לו פרק המשך. מה החיים שלהאנשים הוירטואליים האלו לאחר הסיום? כמה זמן הם יהיו מסופקים לחיות בעולם וירטואלי כזה? האם בעצם זה שהם חיים שם לנצח זה סוג של אחרית הימים כמו בפרק San Junipero הידוע מעונה 3.
&nbsp
&nbsp
בהחלט יכלו להרחיב יותר על כל מיני דברים שלא הרחיבו בהם. אבל מה שהיה, היה לדעתי ממש טוב.
&nbsp
&nbsp
*אגב, עברו שנים רבות מאוד מאז שראיתי דו"ח מיוחד - לאיזו סצנה הפרק קשור?
 
כדי לטהר את שמו, הגיבור חוטף את הנביאה הנקבה

במטרה לשחזר מהמוח שלה את ה-Minority report, ולשם כך הוא צריך את הציוד המתאים שנמצא אצל בעל עסק לחדרי הולוגרמות בידוריים, ובאחד מהחדרים האלה רואים שמישהו יצר לעצמו הולוגרמה בה עומדים סביבו אנשים שמתחנפים ומחמיאים לו.

מצד אחד, נראה שדיילי אינו סדיסט והוא בפירוש לא מתאכזר לעבדים שלו סתם כך, אלא רק במידה מינימלית הנדרשת לצורך הבטחת שיתוף הפעולה שלהם עם המשחק המשעמם שלו, למעט מקרה אחד שבו הוא כועס על השותף שלו מהחיים האמיתיים ופורק עליו את הכעס שלו. מצד שני, הוא גם לא עושה שום מאמץ מינימלי כדי להקל עליהם את החיים. אבל צריך לזכור שדווקא בסוף, בתרגיל עם האגם, קול מצליחה לגרום לו ליהנות מבילוי משותף איתה במים, מה שלכאורה היה יכול לפתוח פתח למערכת יחסים יותר מעניינת ואנושית איתה ובהמשך עם שאר הצוות.

כמובן שבהקשר הזה צריך לזכור את מגבלות ההפקה, עצם הרכישה של הסדרה ע"י Netflix כנראה מקשה עליה עוד יותר לפרוץ גבולות.
 

Lhuna1

New member
אכן יש כמה חורים בהיגיון שאי אפשר להתעלם מהם


ואני גם מסכימה שהטיפול שטחי, וגם לא נראה שמתיימר להרבה.
אבל בכל זאת פרק מגניב בעיני.
&nbsp
גם אהבתי מאוד את הדמות הראשית ואיך שהיא מוצגת לנו, במיוחד כשהוא מגיע למשרד וכולם מתייחסים אליו כמו העובד הכי זוטר ולא יוצלח שמלגלגים עליו, ואז אנו מגלים שהוא הבוס.
&nbsp
אני מסכימה עם ניק שאין בעיה עם מחזור רעיונות, אם עושים איתן דברים מקוריים.
&nbsp
אגב לגבי חורי העלילה, גם מה שניק כתב כמובן לגבי ה-DNA זה לא הגיוני, ובנוסף אם נניח שזה הגיוני - לא הגיוני שהם חושבים שאם הם יגנבו ממנו את דגימות ה-DNA אז הם יהיו בטוחים, כי מה הבעיה שלו ללכת אח"כ ולהשיג עוד דגימת DNA מהילד נגיד... זה הדבר הכי קל בעולם. הם לא ידעו איך זה יגמר מבחינתו.
&nbsp
 

noamlah

New member


אתם מדברים על חורים בעלילה ולא מדברים על החור בעלילה הכי גדול שרגע אחד אומרים שהשכפולים אינם מיניים בעולם הזה, חסרי גוף
ורגע אחריי זה אנחנו רואים את כריסטין מילואטי מתפשטת והיא בהחלט מינית, גם מהבחינה שהיא מצליחה לפטות את הגיבור הראשי (ויכול להיות שתגידו שזה לא מיני אלא סתם לייצר סיטואציה שבה הוא גיבור אבל אם כך למה היא צריכה להתפשט בשביל זה)
וגם מבחינה פיזית, גוף עם קימורים והכל, חזה, ישבן
גם כשיוצאת מהים ורואים אותה פול פרונטל הגוף שלה בהחלט נראה גוף אנושי ולא של בובת אקשן פיגורז, אפילו יש תבור
יכול להיות שבניגוד לאחרים לה הוא נתן הגדרות של גוף אנושי כדיי שיוכל להפוך אותה לסוג של שפחת מין שלו בתוך המשחק, נראה שזה היה הצורך שלו מכיוון שהיא היחידה שלא היה איזהשהוא טריגר של נקם שגרם לו להכניס אותה
אבל בכל מקרה אני חושב שזה היה צריך להיות מוסבר

לגבי הDNA לא חשבתי על כך בזמן צפייה בפרק אבל עכשיו כשאתם אומרים זאת זה באמת מוזר
יכול להיות שכמו בפרק הראשון של העונה השנייה עם אש ומרת'ה הזכרונות של השכפולים מגיעות מכל המידע שהם איי פעם חשפו על גבי הרשת
בניגוד לאש הכפילים האלו נראים הרבה יותר בטוחים בזכרונות שלהם וגם מוסיפים אלמנט רגשי אבל יכול להיות שעבר זמן מהתקופה של אש ומרת'ה והטכנולוגיה הזאת השתכללה או שהשילוב של הDNA יחד עם הטכנולוגיה הזאת משכלל אותה
 
חור גדול נוסף לגבי ה-DNA


זה שהדגימה כמובן מומרת למידע דיגיטלי, ומידע דיגטלי ניתן בקלות לגיבוי. לכן גם אין שום צורך לשמור במקרר את הדגימות, אבל אז לא הייתה סיבה טובה לסצינת הפריצה לבית. איך היה אפשר לעשות את זה יותר טוב ומשכנע? למשל להגיד לנו שיש לו גיבוי דיגיטלי אבל הוא לא בוטח בענן ולכן הגיבוי שלו שמור על זכרונות ניידים שמוחבאים בשני מקומות בבית ובעבודה.
 
Wayward Sisters (על טבעי פרק 13X10) יהפוך לסדרת בת חדשה

זה עוד ממש לא רשמי (יכול להיות שזה לא יהיה רשמי עד מאי), אבל זה די ברור לכל האינטרנט שפרק הbackdoor pilot לסדרת הבת של Supernatural הצליח לעשות את העבודה.
אפילו המאמר השלילי היחיד שמצאתי לגבי הפרק, מסכם עם זה שאין כמעט ספק שהסדרה על קבוצת נשים ציידות תהפוך להיות סדרה בסתיו הקרוב.

אז... מי ראה?
 
Supernatural
פרק 13X10(עליו דיברתי מעל)

פרק פיילוט פנימי (זה איך שאני אקרא לbackdoor pilot) ממש טוב.
במיוחד אם משווים לניסיון שהיה לפני כמה שנים לפרק פיילוט פנימי כזה - כשאז העלילה הייתה משפחות שדים יריבות בשיקאגו. הפיילוט אז הרגיש תלוש לחלוטין, לא היה קשור כמעט בכלל לעולם של על טבעי או לדמויות וגם היה פשוט משעמם.
&nbsp
פרק הפיילוט הזה לסדרה על קבוצת נשים ציידות נבנה מתחילת השנה בכוונה. שלא לדבר על כך שמבחינות רבות הוא נבנה כבר שנים: קלייר נובאק (הבת של ג'ימי, האדם שנתן את גופו לקאסטיאל) נראתה לראשונה למעשה בעונה 4 וחזרה בעונה 10. אלכס הופיעה לראשונה בעונה 9. גם שריף דונה הופיעה לראשונה בעונה 9. פיישנס הופיעה בתחילת העונה הנוכחית (והיא נכדה של מישהי שהופיעה בעונה הראשונה של הסדרה). קאיה הופיעה לראשונה בפרק הקודם. וכמובן שריף ג'ודי מילס מופיעה בסדרה מידי פעם מאז העונה החמישית.
&nbsp
חוץ מזה הסיפור השתלב באופן מעולה בעלילה העונתית של סופרנטורל, תוך שהוא תורם לעלילה הפרק (בו קבוצת הנשים צריכה להציל את סאם ודין {שלא יודעים למצוא קו זוהר ביער}) וגם אולי תורם לעלילה הרחבה יותר שתהיה לסדרה.
&nbsp
הייתה בפרק הרבה עלילה ודינמיקת דמויות שהמשיכה מפרקים קודמים של סופרנטורל - בעיקר לגבי הדמויות המורכבות של ג'ודי וקלייר ומערכת היחסים בינהן.
דונה הייתה מעולה בפרק, אם כי לא נעשה דבר להרחיב את דמותה (אבל אין מקום להכל בפרק פיילוט כזה). אלכס הייתה בתפקיד יחסית שולי, אבל נאמן למה שראינו ממנה בעבר ובהחלט אפשר לראות כיצד יהיה לה תפקיד חשוב בסדרה אפילו אם היא לא תמיד לוחמת). ההופעה של פיישנס בפרק הזה (ובפרק האחד קודם לו) הייתה קצת מאכזבת לדעתי. בפרק הראשון שהיא הופיעה בו היא הייתה מלאה ביטחון עצמי וגם בחורה ספורטיבית, חזקה שנראה שמתאימה באופן מושלם להילחם במפלצות. הגיוני שעימות עם זה שמפלצות אמיתיות יגרום לה להתחרפן, אבל זה היה כאילו משכו את הדמות אחורה ממישהי שהיא באדאס כבר, למישהי שמפחדת מכל עימות, אפילו עם קלייר. אני מקווה שבסדרה היא תחזור להיות יותר מגניבה כמו שהייתה בפרק הראשון.
וזה משאיר את קאיה שלמדנו עליה הרבה, היא לא רק דמות חדשה ומגניבה אלא עם עבר מצולק ואתניות נחוצה, והכי חשוב - היא dreamwalker שזה משהו חדש שלמדנו עליו רק בפרק הקודם של סופרנטורל ויהיה מאוד מעניין לגלות מה זה אומר.
אז האכזבה כשהיא מתה הייתה נוראית.
אבל רק לרגע, כי כמעט מיד היה לי ברור שאין סיכוי שהציגו את הדמות כאן רק בשביל שתהיה סיבה לקלייר להיות עצובה.
ואז קיבלנו את הדמות עם הברדס השחור מהעולם האחר מגיעה - וזאת קאיה. או בטח דופלגאנגר שלה מהעולם האחר. ואולי קאיה תחת שליטה של משהו. או שקאיה נשארה בחיים איכשהו...
כך או כך זה אומר שהשחקנית ממשיכה בסדרה. ובסדרה על טבעית יש הרבה אופציות.
&nbsp
&nbsp
אבל דבר נוסף שהסיום של הפרק הבהיר זה שסדרת הבת הזאת לא תעסוק בנסיעות בכל רחבי ארה"ב כמו סדרת האם, אלא תהיה ממוקדת באזור שבו הבנות חיות. האזור שבו בית החולים שבו אלכס עובדת. האזור שבו התיכון שבו פיישנס אולי תתחיל ללכת לתיכון. האזור שבו ג'ודי עובדת כשריף*. האזור שבו השתחררו כמות של מפלצות מעולם מקביל מפחיד. והאזור שאליו יצאה הדמות של דארת'-קאיה דרך פורטל חדש. והאם זה אומר שעכשיו בכל האזור הזה יכולים להיווצר עוד פורטלים? האם זה בגלל שג'ק וקאיה פתחו בכוח פורטל? האם זה אומר שיהיו גם פורטלים לעולמות אחרים?
&nbsp
זאת שיטה ותיקה כדרך לעשות ספין אוף - שאם סדרת האם היא כזאת שבה נעים ממקום למקום, אז סדרת הבת ממוקדת במקום אחד. זה מה שהיה כשיצרו את חללק עמוק 9 כספין אוף למסע בין כוכבים הדור הבא. וזה גם מה שעשו כשיצרו את טורצ'ווד כספין אוף לדוקטור הו.
מה שממש מדהים זה ששתי סדרות הספין האלו (חלל עמוק 9 וטורצ'ווד) גם היו ממוקדות סביב פורטל כלשהו.
&nbsp
&nbsp
(*מה זה אומר לגבי הקיום של דונה בסדרה).
&nbsp
&nbsp
בתור
 

1Shir

New member
אוז עונה 4 פרק 12


האמת שבכלל אין בי רצון לכתוב על הפרקים האחרונים ויש בי רצון לכתוב (טוב, לחפור) עוד קצת על הקטע שמטריד אותי בפרק הראשון של עונה 4 (למרות שאני יודעת שלא מסכימים איתי ומצדי אל תתייחסו אבל אני חייבת להתבטא עוד על זה).

אבל בכל זאת על הסוף:
ביצ'ר לא יכול היה לבקש שירצחו את האנק ככה שלא יהיה ניתן לזהות את הגופה שלו?! זיהו אותו בזכות השיניים, אבל אפשר לסדר את זה, לא?
קלר מחליט לקחת את האשמה על עצמו ושילינגר שכנראה התרכך מאוד לעת זקנה מחליט לקבל את זה.
מודה שהעיניים שלי נרטבו כשסיסטר פיט אמרה לכריס שאלוהים סוף סוף בחר בו.
וגם במשפט האחרון שכריס אמר - שהם יהיו ביחד בגן עדן וביחד אף אחד לא יסרב להם...
ככה בעצם הוא הרגיש מהרגע הראשון של עונה 3. שעם ביצ'ר הוא יכול לעשות הכל. והוא באמת הוכיח את זה.

יש לי עוד שני דברים לכתוב עליהם. המונולוג הסופי של אוגוסטוס בפרק הזה ומה שכתבתי בהתחלה. יש לי המשך יום עמוס אז דוחה את זה קצת.
 

didalf

Well-known member
תגובות


גם להודעות בשרשור הקודם כי הוא כבר מתפוצץ ולא קופץ.
&nbsp
אוקי להודעה הזאת::
אולי אני טועה אבל נדמה לי שפנקאמו הבטיח לו שלא ימצאו את הגופה לעולם. בכל מקרה ביצר יכל לבקש מה שהוא רוצה בסופו של דבר אין לו שליטה על מה שהשליח של פנקאמו עושה ואם הוא לא מקצועי מספיק אז טובי נדפק.
אני גם אהבתי את הסצנה שסיסטר פיט אמרה לכריס לו שאלוהים סופסוף בחר בו. וכמובן את הפרידה שלו מטובי והקטע הזה שאת יודעת שאנחנו אוהבות כי ממנו התחלת לראות

&nbsp
בקשר לתגובה הזאת על הסוהרים::
http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/109/182876944/בידור/טלוויזיה
יש משהו בה שאת אומרת. זה די נכון. אבל זה גם לא לגמרי סותר את מה שאני אמרתי. רוב הסוהרים פה הם לא כאלה צדיקים ומקצועיים והם מעלימים עין מדברים הרבה יותר חמורים כשזה נוח להם. וגם עושים בעצמם דברים גרועים יותר. וחוצמזה שמכפת לי נהלים אני רוצה נשיקה

&nbsp
לגבי זה על רוני:
http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/109/182877100/בידור/טלוויזיה
אני די בטוחה ששמעתי רודני אבל אני אאמין לך, איכות השמע לא הייתה משהו. לא הכרתי את השחקן (אני חייבת לציין שהוא מאד יפה).
לגבי הומופוביה, זה נכון שיש הרבה הומופובים שפשוט מאד מפחדים ממה שהם מרגישים ומוציאים את זה החוצה בדרכים מגעילות. אבל מצד שני יש להט"בים שהם מאד פתוחים וליברלים והכל בסדר כלפי חוץ, אבל עמוק בפנים עדיין קשה להם לקבל את עצמם. וקלר הוא דוגמא טובה לזה, בדיוק כמו שאת תיארת. "הוא לא יגיד שהוא אוהב גברים, הוא יגיד שהוא אוהב סקס, כי הוא לא מסוגל לתייג את עצמו בתור מישהו שאוהב גברים, אז הוא הופך את זה לקטע של סקס, או כוחניות, או התעללות, או משחק, או כל התשובות נכונות. ואז הגיע ביצ'ר". מאד אהבתי המשפט הזה שלך.
&nbsp
לגבי האוול:
http://www.tapuz.co.il/forums/viewmsg/109/182877410/בידור/טלוויזיה
היא נבלה
זה מה שיש לי להגיד. "אני רוצה לדבר על זה עם מקמנוס" -

&nbsp
וחוצמזה ג'סיקה ג'ונס זאת סדרה מעולה ובינתיים יש לה רק עונה אחת של 13 פרקים (השניה תעלה במרץ הקרוב).
&nbsp
 

1Shir

New member
ליתר ביטחון בדקתי ב-IMDB זה רוני


הכי אהבתי שבחדר האוכל קלר ניגש לביצ'ר עצבני בגלל שביצ'ר התעסק עם רוני וביצ'ר אומר לו אז מה עכשיו תהרוג גם את החבר שלך רוני והוא אומר רוני במבטא שלו (מחקה אותו)

לזכותי ייאמר שידעתי שביצ'ר מצחיק גם לפני שהוא נהיה מצחיק

פשוט מרגישים את זה בצורת הטיימינג של הדיבור שלו, גם כשהוא בקטעים הכי לא מצחיקים.

לגבי הסוהרים, זה נכון, הם מפעילים שיקול דעת / אינטרסים, ובאמת לפעמים שם הם פחות מעירים על מגע בין אסירים, יש קטעים שיותר וקטעים שפחות. אבל זה שזה עקרונית אסור זה ברור בעיניי.

אגב משהו מסתורי אמר לי להיכנס לכרטיס של שון מרפי ב-IMDB ו... אנחנו חולקים יום הולדת
(השחקן שאין לי מושג מה שמו, אני תמיד מסתכלת רק על תאריך הלידה
)
 
The Leftovers- מחפש תשובה של היהודים (ספוילר כללי לכל הסדרה)

זה בעצם די ברור, כל השיר הוא על חיפוש תשובה מכוח עליון והעצב על כך שהיא לא נמצאת.
&nbsp
אשרי האיש שיש בו אלוהים
כי את שלי אני מזמן כבר לא מוצא
&nbsp
האיש שיש בו אלוהים הוא כמובן מאט.

 

panda0zombie

New member
אני צריכה לראות את הסדרה הזאת.. נשמעת כמו סדרה שאוהב

אני אוהבת את כל ההתעסקות באלוהים וכוח עליון אחד הנושאים שהכי מעניינים אותי
 
למעלה