שאלה

שאלה

אני עובד חב' כ"א הנותנת שירות לסל שיקום - משרד הבריאות העבודה היא מול זכאים של סל שיקום לפי שעות מוגדרות, ניתן לעבוד עם כמה זכאים במקביל.
עבדתי עם 3 ולאט לאט נשארתי עם אחד, לאחר כ 50 חודשים ביקשתי לסיים עם הזכאי הודעתי למנהלת על כך והיא הודיעה לי כי סיום עבודה עם הזכאי הינו סיום עבודה עם החברה, הודעתי שאני מעוניין להמשיך לעבוד עם זכאי אחר בשביל ההתרעננות והחדשנות.
קרוב למועד בו סיכמנו כי אעזוב את הזכאי הודיעה המנהלת שאין מישהו אחר במקומו וכי אכתוב מכתב פיטורים. לא כתבתי. אני מוכן להמתין כל זמן שיידרש עד שיימצא זכאי אחר איתו לעבוד.
מהנהלת החברה אמרו לי שלא ניתן להעסיק עובד שאינו עובד בפועל. ולכן אני מסיים את עבודתי - גם הוציאו לי מסמך על תקופת עבודה בחברה..... וביקשו שאעביר את דו"ח השעות ע"מ לבצע גמ"ח.
ברגע האחרון העברתי מייל שאני מתחרט על סיום עבודה עם הזכאי ונענתי בשלילה........
האם מהלך כזה הינו תקין? ומהי המשמעות וההבדל בין אם אני מוציא מכתב פיטורין ובין החברה על אף שמוסכם (בכתב) שאקבל את הפיצויים והכל ? - משמעויות עתידיות מול ב"ל או מס"ה?
אם יש מקום לתביעה בגין סיום העבודה בסגנון כזה?
 

עוד עמית גורביץ

Active member
מנהל
אבחנה בין פיטורים לבין התפטרות

שאלתך אינה ברורה דיה וכוללת מספר עניינים.
1. ראשית, ככל שעבדת מעל 9 חודשים והינך עובד של חברת כח אדם - ממילא לאחר 9 חודשים על המעסיק בפועל לקלוט אותך כעובדו הישיר, זאת מכח סעיף 12א' לחוק העסקת עובדים ע"י קבלני כ"א. על כן כל עניין הניוד שהוצע לך אינו ברור דיו, לרבות לא חובתך או אי חובתך להעתר לבקשתם.
2. האבחנה בין "פיטורים" לבין "התפטרות" הינה בעיקר לעניין פיצויי פיטורים ודמי אבטלה - ככל שמדובר ב"פיטורים" תהיה זכאי לפיצויי פיטורים מלאים ולזכות לחתום דמי אבטלה (אם אתה עובד ביתר תנאי הזכאות); ככל שמדובר ב"התפטרות" - אינך זכאי לפיצויי פיטורים (אלא אם לרשותך הסדר מכח סעיף 14 לחוק ו/או סוכם איתך מפורשות אחרת) ואף לא לדמי אבטלה (אלא לאחר 3 חודשי אבטלה בפועל).
 
תודה ו.....

1. משרד הבריאות מעסיק רק דרך חברות כ"א במכרז שהוא מוציא ואין העסקה ישירה.
2. התפטרתי לאחר שסוכם מראש שאקבל את כל התנאים לפיצויים. וב"ה יש לי עבודה אחרת מעל הראש שכן אין צורך כרגע בעניני דמי אבטלה וכד'.

השאלה העיקרית היא האם עובד שאינו עובד בפועל (זמן המתנה לשיבוץ אחר...) אי אפשר להחזיק אותו?
 
למעלה