האם יש כאן עילה לתביעה ?

האם יש כאן עילה לתביעה ?

הייתי בראיון עבודה ונתבקשתי לענות בטופס רשמי של המעסיק את הפרטים הבאים :
מהו דף הפייסבוק שלי ?
במה בת הזוג שלי עובדת והיכן ?

האם הדבר חוקי ? האם יש עילה לתבוע את המעסיק הזה ?
 

עוד עמית גורביץ

Active member
מנהל
דרישת מעסיק לקבלת כרטיס פייסבוק של מועמד לעבודה

אין פסיקה סדורה לעניין הזה ואולי כדאי הגיעה העת לקביעת תקדים.
מצד אחד, אסור על מעסיק לשאול שאלות מפלות או להפלות בפועל מחמת הורות, מין, נטיה מינית, מצב משפחתי וכו'. על כן, ככלל, אף השאלה "במה עובדת רעייתך" מרמזת על אפליה פסולה מכח חוק שוויון הזדמנויות בעבודה, ונטל ההוכחה עובר למעסיק להראות מדוע שאל את השאלה המפלה.
מאידך, בעצם הדרישה לקבלת פרטי הפייסבוק שלך אין לכשעצמו דבר מפלה מכח חוק שוויון הזדמנויות בעבודה זה, אם כי כאמור נטל ההוכחה עובר למעסיק.
על כן ניראה כי עילת התביעה האפשרית הינה גם מכח חוק הגנת הפרטיות, שכן ספק אם למעסיק זכות למידע זה (ועל אף שככלל, הינו גלוי).
לסיכום - ניראה שהתגבשה עילה בעניינך לכל הפחות בהעברת נטל ההוכחה למעסיק להראות מדוע שאל את השאלות בעלות הפוטנציאל המפלה (מכח חוק שוויון הזדמנויות בעבודה) והן באשר לתוכן המידע המבוקש (מכח חוק הגנת הפרטיות).
 

עוד עמית גורביץ

Active member
מנהל
שאלת מועמד לעבודה על מצבו המשפחתי

אמת, מעסיקים רבים "מצפצפים על חוקי העבודה", אולם שאלת מעסיק אודות מצב משפחתי מנוגדת להוראות "חוק שוויון הזדמנויות בעבודה" והיא מקימה חזקה כי המעסיק מבקש להפלות מטעם זה.
במילים אחרות - ככל שיש לך תיעוד של השיחה (הקלטה, רישום מדוייק), אזי נטל ההוכחה עובר למעסיק להראות מדוע שאל את השאלה המפלה. עדיין אין וודאות כי מדובר באפליה ו/או כי מדובר בשאלה שאינה רלוונטית לתפקיד/משרה ספציפית, אולם כאמור נטל ההוכחה עובר למעסיק להסביר בביה"ד מדוע שאל שאלה זו.
 

עוד עמית גורביץ

Active member
מנהל


 
למעלה