בקשת דפי נוכחות ותלושי שכר

iftah2001

New member
בקשת דפי נוכחות ותלושי שכר

שלום,
אני ביקשתי ממעסיקים קודמים שלי תלושי שכר ודפי נוכחות. האם לפי החוק הם מחוייבים למסור לי? השאלה מתייחסת יותר לדפי נוכחות כי היו מקומות שאמרו לי שבגלל שעברה כבר תקופה של זמן הם לא יכולים להוציא לי.
תודה רבה.
 

עוד עמית גורביץ

Active member
מנהל
חובת מעסיק בתיעוד שעות עבודה

מכח חוק הגנת השכר, מעסיק מחוייב בתיעוד שעות עבודה של עובדיו ובהוצאת תלושי שכר. על המעסיק החובה לשמור תיעוד זה 7 שנים. משנטל ההוכחה בעניינים אלו הינו לפיתחו של המעסיק - ככל שהוא לא עושה כן, הוא עלול להיות חשוף לתביעה כספית מקסימילית של שעות עבודה, תוך העברת נטל ההוכחה המשפטי אליו - למעסיק - להוכיח את היקף שעות עבודתך המדוייק.
 

iftah2001

New member
תודה. אך חשוב לי לדעת בעיקר לגבי הדפי נוכחות

יש מעסיקים שאמרו לי שכבר לא יכולים להוציא לי את הדפי נוכחות מאחר ועברו כבר כמה שנים (פחות מ7 שנים) משסיימתי לעבוד אצלם ואין להם את האפשרות להוציא לי. אני רוצה לבדוק בתלושים שאכן קיבלתי את מה שמגיע לי ולכן אני צריך גם את הדפי נוכחות בשביל בדיקה יסודית ונכונה. מה אני יכול לעשות? למשל לתבוע איתם בבית הדין לעבודה על כך שלא מוסרים לי? או פיתרון אחר?
תודה רבה.
 

עוד עמית גורביץ

Active member
מנהל
דרישה לקבלת תלושי שכר ויומן נוכחות - אפשרויות טקטיות

נראה שלפניך מספר אפשרויות חלופיות:
1. הגשת תביעה לביה"ד לעבודה למתן "צו עשה" לקבלת החומר האמור.
2. הגשת תביעה כספית לביה"ד לעבודה מכומתת באופן כללי ומקסימאלי לפי ההערכות שבידך לשעות העבודה ולעילות שלא קיבלת, תוך ציון העבודה בגוף התביעה כי תבקש בעתיד תיקונה לאחר כימותה המדוייק. במסגרת הליך זה, תוכל לבקש לקבל את המסמכים הנ"ל ולאחר מכן לתקן את התביעה.
3. לפני האמור, מומלץ לפנות למעסיק במכתב דרישה רשמי (מטעם עו"ד) לקבלת החומר.
כאמור, המעסיק מחוייב בשמירת מידע זה במשך 7 שנים.
 
למעלה