קבלת פיצויים בעת התפטרות

maordany

New member
קבלת פיצויים בעת התפטרות

אני מנסה להבין ולקרוא בנושא ולא הצלחתי להבין האם אני יכול או צריך לקבל פיצויים בעת התפטרות.
אני עובד קרוב ל-15 שנה בעבודה ובשנים האחרונות יש עומס מטורף ואני פשוט לא יכול להמשיך. התקשרתי לחברה שמנהלת לי את קרן הפנסיה וההשתלמות והבנתי מהם שלא בטוח שאני יכול לקבל את הכסף שנצבר לי בקרן הפיצויים. אני אוכל לקבל את הכספים רק אם המעסיק יאשר את זה.
האם זה נכון? למה אני צריך אישור לקבל כספים שרשומים על שמי? האם המעסיק יכול למשוך את הכספים בחזרה לעסק או אם המעסיק לא נותן לי אישור אז אני לא יכול למשוך את הכסף אבל בכל זאת הוא נשמר על שמי לפנסיה? אני מוערך ואהוב מאוד בעבודה כך שאני חושב שלא תהייה לי בעיה אבל אחרי 15 שנה של עבודה אני לא יכול לשחק עם זה. אשמח לכמה שיותר מידע.
 

maordany

New member
לפי מה שאני קורא (בקישור המצורף) המעסיק לא יכול לקחת את הכספ

לפי מה שאני קורא (בקישור המצורף) המעסיק לא יכול לקחת את הכספים בחזרה "מלבד במקרים חריגים, שבהם בית הדין לעבודה קבע כי הפיטורים נעשו בנסיבות שמצדיקות שלילת פיצויי הפיטורים או במקרה אחר שבו שבית משפט שלל את הזכאות לכספים שהצטברו ברכיב הפיצויים בביטוח הפנסיוני" וכתוב גם "כספי הפיצויים אינם ניתנים להחזרה למעסיק גם במקרה של התפטרות העובד, והם יישארו בחיסכון הפנסיוני של העובד ויגדילו את קצבת הפנסיה החודשית שלו" האם זה נכון?
[URL]https://www.kolzchut.org.il/he/%D7%A8%D7%9B%D7%99%D7%91_%D7%A4%D7%99%D7%A6%D7%95%D7%99%D7%99%D7%9D_%D7%91%D7%91%D7%99%D7%98%D7%95%D7%97_%D7%A4%D7%A0%D7%A1%D7%99%D7%95%D7%A0%D7%99[/URL]
 

k-don

Well-known member
זה נכון. הכספים הם שלך (אך לא יעשו לך השלמת פיצויים).

ושים לב להערה הבאה:

לאחר סיום העסקתו יוכל העובד למשוך את הכספים מהחיסכון הפנסיוני שהופקדו כרכיב פיצויים, גם אם טרם הגיע לגיל פרישה וגם אם לא נגרם ארוע ביטוחי (כמו מוות או נכות) וזאת רק אם המעסיק נתן הסכמתו לכך
 
היי מאור. ברצוני לפרט לך את הזכויות שלך בקרן פנסיה ופיצויים.

ראשית, ובהנחה שאתה מתפטר, אתה זכאי לקבל טופס 161 (שזה אישור לקבל את הכסף מהקופת ביטוח), ושם אתה צריך לקבל את כל הפנסיה שהופקשה לך מאז 2008.
בנוסף אתה צריך לקבל השלמה של הסכום שהופקד לך על פי 8.33% . כלומר אתה צריך לקבל עוד כספים על פי ממוצע 12 החודשים האחרונים לעבודתך.

שנית, כשאתה מתפטר אתה צריך לקבל את הפיצויי פיטורין שלך שהופקדו בקופה. אתה לא תקבל את התוספת לסכום אלא אם ירצה המעסיק שלך לשלם .

שלישית. כאשר אתה מפוטר אתה צריך לקבל בפיצויי פיטורין תוספת של 8.33% פחות הסכום שהופקד על פי הממוצע של 12 החודשים האחרונים.

רביעית. אם אתה לא מתפטר ולא מפוטר אסור לך ואסור למעסיק שלך לתת לך את הסכום.

חמישית, וזו עצה שלא קשורה לבקשה שלך. תבדוק באיזה קרן אתה ותבדוק את דמי הניהול שלך. אם אתה אתה רוצה אתה יכול להעביר את הקופה למקום אחר שם תשלם רק 1.5-2% דמי ניהול והקרן יכולה להביא לך יותר ריבית. בדוק זאת עם יועץ פנסיוני.
 
למעלה