תחרות במעסיק הנוכחי

lenin84

New member
תחרות במעסיק הנוכחי

שלום רב. אני רופאה אסתטית בעלת עסק עצמאי, לפני שנתיים התחלתי מקביל לעסק שלי לעבוד עם קליניקה נוספת באותו מקום מגורים וחתמנו על חוזה ביני לבין המעסיק עם סעיף שמאפשר לי להמשיך ולעבוד בתור רופאה עצמאית וכמובן שחל עליי איסור על שימוש בקניין של הקליניקה, שה כמובן "הלקוחות" שהגיעו לקבל טיפול אצלהם. כמובן שבמשך שנתיים עבודתי לא קיבלתי אף לקוח, למרות שכאמור אני עובדת באותו האזור ויש לי משאבים מושקעים לפרסום וחשיפה ושמי הולך לפניי. כיום אני החלטתי לעזוב את הקליניקה ולהתמקד רק בעסק שלי. במידה ולקוח מתקשר אליי ומגיע לטיפול (יכול להיות שהיה לקוח של הקליניקה), האם אני חשופה לתביעה? כמובן שהלקוח מצא אותי בעצמו, מלבד שמי לא מסרתי שום מידע או טלפון בזמן עבודתי שם. אבל הוא בעצמו בחר והגיע אליי....אם אזכור אותו (כי עברו במשך שנתיים מאות לקוחות שונים). האם ישנה חשיפה לתביעה בעלת סיכון מצד הקליניקה השניה?
ברור לי שכדאי מאוד לקרוא את החוזה וכל סעיף בפני עצמו ותמיד יש סיכון לתביעה. אבל יותר מעניינים אותי הפרטים שמסרתי להגני: עסק שהיה קיים לפני חתימת החוזה, עסק שכל הזמן עבד בתקופה הזו, עבד והתפתח, השקעות בפרסום שנעשות כל הזמן, אותו אזור ופלח שוק. והכי חשוב עובדה שהלקוח מצא בכליו ובעצמו את הקשר לי. + לא בטוחה שאזכור אותו מטיפול שעשה לפני שנה וחצי
תודה!
 
לנין?? :). חוזה העסקה שלך קבע כי לא תוכלי לעבוד עם הלקוחות

של המעסיק הקודם במשך תקופה של ___ זמן.

הבעיה שלו היא לא אם מישהו יכנס הפעם אליך ויוריד שומה. הבעיה שלו היא אם יתחילו לנהור אליו אנשים מממנו אלייך.

אגב, במקרה שקיבלת בטעות אדם כזה, ואני בטוח שבהמשך תדעי מי כאשר תשאלי להסטוריה הרפואית שלו, את יכולה לדווח למנהל במקום אחר ולהעביר אליהם חלק מהתשלום.

במידה וזה יקרה יותר משלש פעמים הם יכולים להיות מוטרדים. אבל האמת שאין להם יותר מדי מה לעשות.

השאלה העיקרית שלי היא לאיזו תקופת זמן את מחוייבת לא לקבל את הלקוחות שלו. כי אמנם ניתן לומר כי 8-10-12 חודשים זה הגיוני, הרי שיותר מכך מדובר על חוזה דרקוני אשר עשוי לפגוע בהכנסתך והדבר פוגע בחופש העיסוק.

לפיכך את יכולה בלב שקט פשוט להיות אחראית ולבדוק את הראשוים יגיעו אלייך במשך תקופת הסודיות, אבל לאחר מכן את יכולה להיות רגועה.

תעשי לעצמך טובה ואל תתקשרי לרשימת הלקוחות שלו. .
 

lenin84

New member
לפי החוזה בינינו כתוב היה שאני מתחייבת שלא להתחרות בלקוחותיו

במשך 3!!!! שנים מסיום העסקה בינינו. כאמור העסק שלי עבד כל התקופה במקביל ומכוון שאני הרופאה היחידה שעבדה עד כה בעסק של המעסיק, לא מן הנמנע שלקוחות שרצו ואהבו להגיע אליי ימצאו אותי יחסית בקלות לפי השם בחיפוש פשוט בגוגל. כמובן יש פה את הנושא של חופש העיסוק שלי שעומד מנגד, וכמובן יש פה את הרצון של לקוח זה או אחר להגיע לטיפול רק אצל רופא מסוים! ולא רואה אפשרות שאני מסרבת לקבלו והלקוח מסרב להגיע לרופא אחר! כמובן וזה חד וחלק!!! אני לא יוזמת התקשרות עם אף לקוח ואין ברשותי שום מאגר לקוחות!!! יחד עם זה זאת מכוון שאנו פועלים באותו אזור גאוגרפי והפרסום הרחב שאני עושה יכול במישרין או בעקיפין להגיע גם ללקוח פוטנצילאי שהיה תחת טיפולי בקליניקה אצל המעסיק.
אני לא חוששת לגבי כמות הלקוחות שיכולים לבחור להגיע עליי ישירות ומאיבוד פרנסה של הקליניקה. תדירות טיפולים היא בין חצי שנה לשנה....כך שלקוחה שהייתה אצלי לפני שנה (וכאמור עברו מאות לקוחות בשנתיים) יכולה כיום לחפש ולמצוא אותי לבדה ברשת ולהגיע אליי מבלי שאני אזכור אותה.
האם הסיבות המוזכרות מעלה? מספיקות לי לארגמונטים להגנתי אם וכאשר העניין יגיע להכרעה משפטית?
 
התנאי בחוזה הוא תנאי מקפח. אינני מכיר את החוזה שלך כדי לקבוע

אבל , כפי שאמרתי, כאשר יגיע אחד שירצה, תפני אותו בחזרה לשם. אם יגיע שני, אז תגבי ממנו כסף ותעבירי את חלקו למעביד הקודם. תעשי לעצמך טובה ותעבירי מכתב רשום למעסיק הקודם שאומר כהי לישנא - הריני מעבירה אליך את סכום הכסף שהרווחתי בטעות מלקוח שעבר אצלי במרפאה. שים לב כי אני מתכוונת לעשות כך כל פעם שאטפל בטעות בלקוח קודם.
אבל, שים לב, אעשה זאת עד שנה מיום סיום העבודה במקום העבודה הקודם שלי אצלך.

מנסיוני האישי הדבר יכול להצליח.
 

lenin84

New member
קצת בעייתי ההצעה שלך לגבי העברת תשלום.

הרי לא יכול להיות שאני מעניקה טיפול, משתמשת בזמן, כישורים שלי וחומר (לא זול במיוחד) על מנת להעביר את התשלום או חלק ממנו למעסיק הקודם. בתור דמי תיווך או משהו. החלטה פה צריכה להיות טרם הטיפול, האם לקבל לקוח כזה או תא. הבעיה היא שהרבה פעמים לקוחות שנרשמים לטיפולים אצל המזכירה לא מציינים טרם הגעתם שלפני שנה הם היו אצלי בקליניקה אחרת והדבר יכול להתגלות רק במידה והלקוח יציין זאת לפני כן, או אם אזכור אותו משם.
 
למעלה