האם מדובר פה בהלנת שכר ואיך מחשבים/מתנהלים מפה?

shagy2dup

New member
האם מדובר פה בהלנת שכר ואיך מחשבים/מתנהלים מפה?

מצטער על האורך מראש..

סיימתי לעבוד אצל המעסיק הקודם שלי לפני שנה, כאשר בסיום המעסיק עשה לי גמר חשבון ושילם לי את מה שמגיע לי (פידיון חופשה, ימי הבראה, פיצויים).
עליי לציין שבעקבות שינוי בחוזה המשכורת שלי ירדה ולכן היו לי 2 תקופות של משכורות שונות לצורך חישוב פיצויים, אולם הוסכם שפידיון ימי החופשה יהיה לפי המשכורת הגבוהה מבין השניים.

לפני כ 4 חודשים עלה לי חשד שבוצעה טעות בחישוב גמר חשבון וכל התחלתי לבדוק את הסכומים שקבלתי, שבעקבותיו גיליתי חוסר תאימות:
* הפיצויים לא שולמו במלואם (היה חסר סכום מינורי)
* ימי החופש לא שולמו במלואם (המעסיק עיגל כלפי מטה חלקי יום חופש שהוא לא שילם עליו).
* פידיון ימי החופש בוצע לפי חלוקה ל 2 תקופות משכורת ולא כפי שהוסכם (לפי המשכורת הגבוהה יותר)
* ימי ההבראה לא שולמו במלואם (החישוב היחסי של ימי ההבראה היה שגוי).

כשפניתי למעסיק הטענה שלהם הייתה שהם לא רואים טעות בחישוב וביקשו את החישובים השונים שעשיתי, כמו כן הטענה הייתה שלא היה הסכם בינינו לגבי פידיון ימי החופש.

שלחתי למעסיק את החישובים שעשיתי עם התכתבויות שהיו לי לגבי פידיון ימי החופש.
ואחרי שהם קיבלו את הנ"ל נוצר דום שתיקה למשך כחודש וחצי, לא עונים למיילים ומסננים אותי בטלפון.
אחרי חודש וחצי קבלתי תשובה שהם ישלמו לי את כל הסכומים הנ"ל אבל ...אני מחוייב לחתום על מסמך שאין לי דרישות מעבר למעסיק ולחברות הבנות שלו.
הסכמתי , נשלח לי מסמך במייל שחתמתי וסרקתי אותו.

בעקבןת החתימה שלי נאמר לי שאני אקבל את הכספים כחלק ממשכורת חודש ינואר 2018, ןבעקבות זאת העסק הוציא לי תלוש משכורת בינואר 2018 על הסכום הנ"ל (במדוייק בלי הצמדה או חישובי הלנה) כאשר יש הפרשות של ביטוח לאומי ובריאות.
עובר זמן ואני רואה שהכסף לא מגיע, שולח מיילם למעסיק ומצלצל אליו - אין כל ואין מענה, פשוט מתעלמים ממני.
אחרי כ 3 שבועות אני פתאום מקבל מהם מייל שנעשתה טעות בטופס שחתמתי עליו ואני נדרש להגיע פיזית למשרדי החברה על מנת לחתום עליו אישית וכן כדי לקבל את הציק שלי.
ציינתי בפניהם שמקום עבודתי (החדש) לא נמצא באיזור בכלל והגעה לשם מצריכה ממני הפסד חצי יום עבודה, נסיעות וחנייה במקום שהם לא מוכנים לשלם והגעה פיזית בעייתית , מאז אותו הרגע שוב פעם הם נעלמו....לא עונים למיילים ומסננים בטלפונים.

מספר שאלות:
1. האם מדובר בהלנת שכר? במידה וכן ממתי היא מחושבת (מרגע סיום ההעסקה בפועל? מהרגע שאני גיליתי ופניתי אליהם? או מהרגע שהם היו מוכנים לשלם ונעלמו?) ,
2. האם חישוב ההלנה הוא על כל המרכיבים או רק על אחד מהם (פיצויים, פידיון חופשה, הבראה?) ואם כן איך היא אמורה להיות מחושבת עבור הרכיבים הרלוונטים לגביה?
3. האם הסכום הנ"ל היה אמור לגלם בתוכו הצמדה וריבית מסויימת ? ואם כן איך זה מחושב?
4. האם באמת עלי להגיע פיזית למשרדי החברה על מנת לבצע את התהליך הנ"ל ? אי אפשר לבצע את החתימה בפקס / מייל ולשלוח את הצ'ק בדואר רשום או להפקיד בחשבון הבנק שלי?
הגעה למשרדים מחייבת אותי להפסיד חצי יום עבודה, נסיעות וחניה באיזור שמעסיקי הקודם לא ישלם לי.
5. במידה וזה יצטרך להגיע להליך משפטי, האם עלי להגיש את התביעה שלי לבית משפט לדיני עבודה ? או שאני יכול להגיש אותו נגדם בבית משפט לתביעות קטנות?

אשמח לתשובות ועזרה בנושא.
תודה והמשך יום טוב
 
הרבה מדי כתוב על מעט מדי כסף :). וכעת ברצינות..

אתה לא חייב להגיע לשם. אתה כותב מצויין ותכתוב כתב תביעה. (תמצא זאת ברשת). אם הם מוציאים לך תלוש שכר ואתה לא קיבלת את הכסף זה בעייתי מבחינתם. אתה צריך להגיש את הבקשה בית הדין לדיני עבודה ולא בתביעות קטנות.
לא מדובר בהלנת שכר. אבל מדובר על אינספור בעיות קטנות אשר יכולות לעשות בעיות גדולות לחברה בע"מ.
לא ניתן לתבוע פיצויי הלנה - לא בחופשה לא בהבראה. ניתן לבקש ריבית עליהם מיום הרצוי לתשלום ועד היום. שים לב שהם יכולים לקצץ מתשלום ימי חופש את השבר .

שלח את הכתב תביעה אליהם עם שורה נוספת - התביעה תוגש תוך שבועיים ימים במידה ולא ישולם .

מקווה שעניתי על הכל.

עזר
 

shagy2dup

New member
תודה על התשובה, אבקש הבהרה לגבי משהו שכתבת...

במעט כסף הכוונה שלא מדובר בסכום אסטרונומי ...(משהו באיזור ה 1500-2000 שקל)

ועכשיו להבהרות :)
1. בהגשת התביעה לבית דין לדיני עבודה, האם עלי להצטייד בעו"ד למרות ששלחתי את המכתב לא דרך עו"ד? איך מבוצע החישוב/היוון הסכום, האם יש מחשבון שמחשב את זה (עו"ד במקרה ועלי לקחת, ריבית, הצמדה, טירחה, עוגמת נפש, הפסד ימי עבודה, וכו...) או כאשר מגיעים לבית משפט אז כבר לוקחים עו"ד ?

כמו כן , במיקרה שכל זה מגיע למשפט, האם יש לי אפשרות לבקש שיהיה חיסיון על הפרטים המזהים שלי (דהיינו שלא יופיעו בחיפוש באינטרנט וכיוצא בזה) ?

2. רשמת שאני לא חייב להגיע לשם, אם הם מתעקשים ולא מוותרים , אשמח לדעת מה אני יכול לטעון מולם כדי לגרום להם להבין שהם צריכים לסגור את הנושא בלי לטרטר אותי עד אליהם?

3. רשמת שלא ניתן לתבוע הלנת שכר בחופשה ובהבראה. מה לגבי הפרשי הפיצויים ? הרי גם שם היו חסרים כספים.

4. יתן לבקש ריבית עליהם מיום הרצוי לתשלום, הכוונה פה מהיום שאני ראיתי שיש מחסור או מיום סיום העבודה שהם טעו ושילמו לא נכון? (קרי 4 חודשים אחורה או כמעט שנה אחורה)

5. למה החברה יכולה לקצץ את השבר מימי החופש (רשמת - "שים לב שהם יכולים לקצץ מתשלום ימי חופש את השבר . ") ?
אם זה עוזר היו לי מעל 15 ימי חופש במצטבר שם שקבלתי עליהם את הפידיון וקיבלתי חלקי ימים, פשוט לא את כל החלק היחסי (נניח קיבלתי חישוב לפי 16.22 בו בזמן שהיו לי 16.3 ימי חופש).


תודה על עזרתך !!!
 
ושוב... קודם היו 4 שאלות. כעת כבר חמש :) . יאללה לתשובות..

1. לא. אתה לא חייב עו"ד בתביעה כזו. יש מחשבונים לחישוב הריבית.
2. אין אפשרות. אתה יכול להגיע אליהם אבל תכתוב להם במפורש שאתה הולך לדרוש מהם גם חצי יום עבודה. האמת? לא תקבל. האמת? גם לא בבית הדין. :)
3. בפרשי פיצויים לא מזכים בהלנת שכר. בינינו, גם אם תתבע בהלנת שכר משכורת שלא קיבלת - לא תקבל זאת מבית המשפט. אולי חלק.
4. הריבית מיום התשלום. לא מיום גילוי החוסר.
5. אם אתה יודע אז למה אתה שואל.? אני אומר לך כי מותר להם לעשות כך. גם על פי חוק וגם על פי נוהג.

בתקווה לעוד שאלות :)
 
למעלה