פיצויי פיטורין בעקבות מעבר למקום מרוחק

פיצויי פיטורין בעקבות מעבר למקום מרוחק

שלום לך עורך דין מבורך

אני מעוניינת לשאול שאלה הנוגעת להתפטרות עובדת שמוכרת כידועה בציבור.

העובדת ,שעובדת בשכר חודשי קבוע מעל 10 שנים,התגרשה בחודש 1/17,וחיה מאז עם הידוע בציבור שלה במשך כשנה בתל אביב.לאחר כשנה,החליטו בני הזוג הידועים בציבור לרכוש דירה המרוחקת כ 100 ק'מ ממקום עבודתה,ועברו לגור בה.
בני הזוג לא גרו מעולם במקום אליו הם עברו לגור לאחר גירושיה של האישה.

אני יודעת שעובדת אשר עורקת מרצונה למקום מרוחק יחד עם בן זוגה,לא מגיעים לה פיצויי פיטורין,אך מעוניינת לשאול האם בנסיבות הענין ובהתייחס לסעיף 8 לחוק פיצויי פיטורין,האם סעיף 8(2) מבטל את סעיף 8 (1) לחוק ? קרי,האם העובדה שבני הזוג עברו למקום המוגדר "עיירת פיתוח"- מבטל את סעיף 8(1) לחוק- ומזכה את האישה בפיצויי פיטורין ?

תודה רבה לך ויום נפלא
 
ברצוני להביא את המצב לקהל המועט של עוקבי עוזר מבורך :) ס' 8

התפטרות לרגל העתקת מגורים - ס' 8 לחוק פיצויי פיטורין

8. לענין חוק זה יראו כפיטורים התפטרות של עובד עקב העתקת מקום מגוריו –
(1) לרגל נישואיו – לישוב בישראל בו היה גר בן-זוגו, בתנאים שנקבעו בתקנות באישור ועדת העבודה של הכנסת;
(תיקון מס' 14) תשמ"ח-1988
(2) לישוב חקלאי – מישוב שאינו חקלאי, או לישוב באזור פיתוח מישוב שאינו באזור פיתוח, בתנאים שנקבעו בתקנות באישור ועדת העבודה של הכנסת; לענין פסקה זו "ישוב חקלאי" או "ישוב באזור פיתוח" – ישוב שנמנה עם סוגי ישובים שנקבעו בתקנות באישור ועדת העבודה של הכנסת כישובים חקלאיים או ישובים באזור פיתוח, הכל לפי הענין;
(3) מחמת סיבות אחרות שנקבעו בתקנות, באישור ועדת העבודה של הכנסת מסיבות המצדיקות את העתקת מקום מגוריו של העובד.

סעיף 8 (1) אינו נקרא ביחד עם סעיף 8 (2) . כך שאם את בוחרת לעבור למקום מגורים אחר מיוזמתך, כל עוד הוא מוכר בתקנות], הרי זכותך לעבור לשם ולקבל פיצויי פיטורין (כמובן כל עוד את משנה את מקום המגורים בתז ומתעתדת לגור שם מינימום חצי שנה).

לעניין זה להלן התקנות ...

(ב) רואים התפטרותו של עובד כפיטורים לפי פסקה (2) לסעיף 8 לחוק, אם העובד גר לפחות 6 חדשים בישוב חקלאי או בישוב באזור פיתוח שאליו העתיק את מגוריו.
בתקנת משנה זו –
"ישוב חקלאי" - קיבוץ, מושב, או ישוב שמרבית תושביו הם חקלאים;
תק' תשכ"ו-1965 תק' תשל"ו-1975 תק' תשל"ט-1979 תק' (מס' 2) תשמ"ב-1982 תק' תשמ"ד-1984 תק' תשמ"ה-1984 תק' תש"ן-1990 ת"ט תשע"ה-2015
"ישוב באזור פיתוח" - אחד הישובים: אופקים, אילת, בית-שאן, בית-שמש, דימונה, חצור, ירוחם, כרמיאל, מגדל-העמק, מדרשת שדה בוקר, מצפה-רמון, מעלות-תרשיחה, נתיבות, נצרת-עילית, ערד, צפת, קרית-גת, קרית-מלאכי, קרית-שמונה, שדרות, שלומי, יקנעם-עלית, עכו, טבריה, עפולה, גילון, עצמון, יודפת, יעד, קורנית, שכניה, מורשת, מנוף, מרכז ספיר, יבנאל, כפר-ורדים, הילה, מתת, אדר, עמקה, חרשים, כמון, מכמנים, ורד הגליל, ארשת, עדי, הררית, פרחי אביב, צורית, טל אל, כליל, קציר, מנחמיה, מטולה, מגדל, רמת ישי, ראש פינה, כנרת (המושבה), כפר תבור, יסוד המעלה, מסד, מצפה נטופה, חיספין, אשחר, הר חלוץ, יובלים, מעלה צביה, רקפת, חורפיש, מצפה הושעיה, גבעת אלה, גבעת אבני, אלון הגליל, אבטליון, שורשים.
תק' תשכ"ה-1965

ומזל טוב לגברת :)
 
תיקון טעות בנוגע לתקנות שצרפת,עורך דין מבורך

צהריים טובים עורך דין מבורך,

בבדיקה נוספת שערכתי בנוגע ללשון התקנות שצרפת למעלה-מצאתי טעות,שכנראה בנוסף אליה ייתכנו שינויים נוספים.

העיר עפולה למשל,כבר מזמן לא נחשבת עיירת פיתוח, לכן חשוב להבהיר ענין זה
כנראה שהאינטרנט לא מעודכן וצריך לשים לב ולבדוק האם ברשימה שצרפת יש עוד ערים שכבר אינם נחשבים עיירות פיתוח

תודה ושבוע טוב
 
למעלה