תשלום פנסיה,פיצויים והבראה לועד הבית

DannyE1

New member
תשלום פנסיה,פיצויים והבראה לועד הבית

ישנו דייר בבניין שלנו,פנסיונר, שמשנת 2011 משמש כועד הבית ועושה בעצמו את נקיון המדרגות והגינון. כעת הוא רוצה לפרוש ומבקש לקבל דמי הבראה,פיצויי פיטורים והפרשה לפנסיה. מעולם לא נחתם חוזה העסקה ביננו, ומעולם לא קיבלנו דוח הוצאות שמפרט לאן הלכו דמי הועד.
האם דרישתו לגיטימית? האם הוא נחשב מועסק שלנו? אם אכן מגיעים לו כספים, האם הוא לא היה אמור להפריש מדמי הועד למטרה זו כל אותם שנים? האם מגיעים פיצויים לעובד שמבקש מיוזמתו לפרוש?האם הסכום שהוא מבקש צריך להיות מחולק בין כל הדיירים (כולל אותו) או רק משאר הדיירים?
 
יש לו לא מעט בעיות בדרישה שלו לקבל פיצויי פיטורין ופנסיה.

קודם כל, בהנחה שנכנס לעבוד בהיותו פנסיונר , ובעיקר במידה והוא מקבל איזושהי קרן שהיא לא קצבת זקנה, הרי שהוא לא יכול להפריש לעצמו פנסיה. אם הפריש, יש כאן טעם לפגם.
שנית, האם יש החלטה של הועד להעסיק אותו. ורצוי לדעת באיזה מחיר. נראה לי שהוא קבע לעצמו את השכר, את ההפרשות, את פיצויי הפיטורין ועוד.

שלב ראשון, תכנסו ישיבה שלא מן המניין. שנית תפטרו אותו מהוועד לאור התנהגות לא אתית, ושלישית תבדקו את הפנסיה, פיצויי פיטורין ועוד עם עו"ד .

ושימו לב, הוא יכול לאשר לעצמו את התשלום. זה הזוי.
 

DannyE1

New member
בהמשך לתגובתך

קיבלנו את ההודעה לדרישת הכספים מעמותת קו לעובד ואני מצטט:

העובד הועסק בתחזוקת הבית על ידי ועד הבית (שזה הוא בעצמו) מיונואר 2011 עד לצאתו לגמלאות בדצמבר 2012 ולפיכך ל שכר הוא זכאי לפיצויי פיטורים לפי סעיף 11 ה לחוק פיצויי פיטורים.
לכל אורך תקופת ההעסקה העובד קיבל שכר חודשי של 600 ש"ח עד שנת 2014,ו700 ש"ח מאז והלאה, אך לא קיבל מעולם דמי הבראה ולא הופרשו לו כספים לפנסיה כחוק.
לפיכך העובד זכאי עם סיום העסקתו:

45 ימים * 8% משרה * 378 (ערך יום)= 1280 ש"ח
פיצויי פיטורים : 700 ש"ח * 7 = 4900 ש"ח

פנסיה: כל עובד שהועסק מעל 6 חודשים זכאי לקופת פנסיה בגובה של לפחות הכספים שהיה אמור להפריש לקרן כחלק המעסיק בתגמולים.
לא אלאה בחישובים, אך הסכום הסופי הוא : 3488 ש"ח.

סוף ציטוט.
 
הסכום שאתה מציג נמוך מדי :) הוא מבקש 4,900 או 3,288?

אתם יכולים להגיש כתב הגנה בעניין העובדה כי הוא מצד אחד היה ראש ועד הבית, ומצד שני הוא היה המנקה. יש בזה טעם לפגם רציני בכך שהוא מאשר לעצמו לקבל כספים . הפרישה שלו היתה על דעת עצמו, הוא לא העביר לוועד הודעות לעניין התפטרות או פיטורין. הוא לא העביר לוועד הודעות בדבר ימי חופשה. ועוד.

אני יכול להציע לך דרך פעולה מסוימת שאני לא כל כך בטוח שתרצה לנקוט בה. ניתן להגיש תלונה נגד האיש הזה למשרד הכלכלה שלא שילם את הסכומים שהוא דורש כעת מהוועד. זה איום רציני שיש בו חשש שאתם תנזקו בהמשך. צריך לחשוב על כך.
 

DannyE1

New member
המשך

הסכום שהוא דורש הוא חיבור של שלושת הסעיפים:סה"כ 9668 ש"ח.
אני לא מנסה לעורר מלחמות מיותרות, פשוט ניסיתי להבין האם הדרישה היא לגיטימית או לא.
שכחתי לציין משהו, שאני בטוח שהוא שייך, רק שאיני מבין מדוע נעשה. בחצי שנה האחרונה, נעשתה השקעה יתר על המידה בגינת הבית: נשתלו עצים ועציצי נוי, הותקנה מצלמת אבטחה, מערכת השקייה אוטומטית. כל ההוצאות הללו נעשו על דעת עצמו ללא אישור הדיירים (אך לא נגבה מאיתנו כסף בנוסף עבור זה). לכתב הדרישה לתשלום צורפו תמונות "פועלו" של האיש בחודשים האחרונים.
 
למעלה