מניעת מעובדת לצאת להפסקה עם כולם

piti06

New member
מניעת מעובדת לצאת להפסקה עם כולם

היי,

אשתי חוזרת עוד חודש לעבודה לאחר חופשת לידה. היא לא חוזרת לתפקיד הקודם אלא היא תהיה עובדת של אותה חברה גדולה אך תשב אצל אחד הלקוחות הגדולים של החברה (On site).
היא תמשיך להיות עובדת החברה אך בנוגע להפסקות אמרו לה שהיא לא תוכל לצאת עם כולם לאכול בחוץ כי "כולם יוצאים לשעה וחצי כל יום וזה גודל המון זמן" ואולי יוכלו לאפשר לה לצאת פעם בשבוע עם כולם.
חשוב לציין שהמשרה תהיה לפחות 6 שעות כך שמגיעה לה הפסקה על פי חוק.
האם ניתן למנוע יציאה ממקום העבודה לאכול עם כולם? לא רק שהיא תהיה עובדת חדשה אלא גם ממדרים אותה מכולם.

תודה
 
אישתך תוכל לפנות למנכ"ל או מישהו מטעמו ולהתלונן כי מצבה הורע

במסגרת ההשוואה בין עבודתה הקודמת לעומת עבודתה דהיום.
לא מספיק שהיא מועברת למקום עבודה אחר, וזה בניגוד לסעיף בחוק, אלא כעת היא גם מובדלת מהאוכלוסיה הכללית של העובדים בכך שהיא לא תוכל לצאת עם העובדים להפסקה אלא להשאר במשרד, וזאת למרות שאין לכך כל הצדקה רציונלית (ושים לב, כאשר מדובר על יציאה בת שעה וחצי לעבודים מסויימים, הרי שלא ברור מדוע אסור לה לצאת לחצי שעה עם העובדים או אולי יותר לאור המצב הכולל). אגב, יתכן להכניס את שעת הנקה למסגרת הזו ולדרוש אותה בשעות הצהרים. ואז , כשיש לה שעה וחצי ניתן לעשות בZה שימוש מושכל :) (גם אם דבר זה ניתן ל4 חודשים בלבד) .(שים לב לדרישות סעיף 7 (ג) (3) ו סעיף 7 ב' לחוק עבודת נשים.
 

piti06

New member
אחוזי משרה

היי,

ראשית תודה על התגובה המהירה.
בנוגע להעברת מקום עבודה, חשוב לציין כי עבודה זו הוצעה לה על מנת להתאים לה תפקיד בעל אופי שיתאים לשעות עבודה מצומצמות יותר. התפקיד לפני הלידה היה מלווה בעבודה המצריכה זמינות 24 שעות ביממה במשך 7 ימים בשבוע (עבודה עם לקוחות מחו"ל ודרישה למתן מענה מיידי בחלק מהמקרים).
באשר למתן אישור לעובדים מסוימים לצאת לשעה וחצי ולה לא, ייתכן ומדובר בעובדים שעובדים 9 שעות מלאות או בתפקידים אחרים אשר להם מתאפשר לצאת ללא הגבלה.
אם הבנתי נכון, שעת הנקה ניתנת על פי הסעיפים שציינת רק לאם שעובדת במשרה מלאה ופה מדובר על 6 שעות ביום.
תודה
 
יש בזה מן הניצול כאשר את עובדת רק 120 שעות בחודש

ואז יש לך תחושת ניתוק מהעובדים ומהעבודה.

אני חושב שיש צורך לפנות למעסיק ולהסביר לו את העובדות בצורה כזו שאולי עברת ממקום עבודה אחד אשר לא היה מוגבל בזמן ולאחר מכן עברת למקום עבודה אחר, אבל לא ניתן לעשות זאת על ידי ניתוקך מהעובדים האחרים.

יתכן שיש מקום להוסיף לך עוד חצי שעה ביום על מנת שתוכלי לצאת לשעה.
אולי :)
 
למעלה