אוכל בעבודה

frankthe

New member
אוכל בעבודה

שלום!
התחלתי מקום עבודה חדש, האנשים נחמדים ונפלאים, העבודה מתאימה לי בול אבל אליה וקוץ בה. במסגרת העבודה אנו נדרשים לצאת ל"טיולים" ברחבי המדינה - הדרכת לקוחות, הצגת מצגות וכו'. במפעל עצמו יש חדר אוכל אבל את האוכל העובדים נדרשים להביא מהבית. אז כל עוד עבדתי במפעל ויכולתי להביא אוכל מהבית - אז איך שהוא עוד הסתדרתי - הכנתי לבד, קיבלתי מאמא, קיבלתי ממקום עבודה אחר את מה שנשאר להם. עכשיו מתחילים לצאת להדרכות ומצגות ואין את התנאים של חדר האוכל - אין אפשרות לחמם את האוכל שאני אמור להביא, אין אפשרות לשמור אותו במקרר. היום יצאתי להדרכות בירושלים בשעה 7 מהבית שבחיפה, חזרתי אחרי 7 בערב. בדרך שילמתי 50 ש"ח על ארוחה עיסקית שתשביע אותי. אני לא יודע מאיזו קופה המדריכים משלמים את האוכל והאם מקבלים החזרים אבל המשכורת שלהם היא פי 3 ממני ואפילו יותר. אני מקבל בינתיים שכר מינימום שמחושב לפי שעה. השאלות שלי הן:
איך מחושב השכר שלי היום? מרגע שיצאתי מהבית? מהרגע שהיגעתי לירושלים?עד שחזרתי הביתה? או עד שחזרתי למפעל (צריך להביא ציוד נוסף להדרכות מהמפעל) לפני שחזרתי הביתה?
לא הייתי בבית למעלה מ 12 שעות ונאלצתי לקנות אוכל מכספי, מי משלם על האוכל וכמה? אני מהכיס הפרטי שלי? המפעל אמור לשלם? איך לעזאזל אני אמור לשלם חודש שלם כמעט כל יום 40-60 ש"ח ארוחות? המשכורת שלי לא מכסה את זה.
 
תשלום בגין ארוחות

אין חובה בחוק לשלם על ארוחות, אלא אם קיים הסכם אישי, קיבוצי או נוהג לשלם עבור ארוחות.
התשלום מתבצע עבור זמן העבודה בפועל מרגע ההגעה למקום העבודה הרגיל. על עבודה בירושלים יש לפצות בגין זמן ההגעה כזמן עבודה.
 
למעלה