פסק דין השימוע

berta84

New member
פסק דין השימוע

שלום

לפני שלושה חודשים פוטרתי מחברת כלנית שהיא חברת קבלן שעובדת עבור הוט קיבלתי זימון לשימוע ב-11/9 בשעה 20 בערב השימוע נערך יום למחרת בשעה 12 לאחר שיחה עם נציגה של אירגון כוח לעובדים היא אומרת שזה לא חוקי כי צריכים להתריע שלושה ארבעה ימים מראש. כמו גם היא טוענת שעצם העובדה שדובר בשימוע על דברים שלא נכתבו בזימון אינה חוקית אני מעוניינת לתבוע מהחברה פיצוי כספי עקב כך. מה ההליך? האם אני חייבת לשכור עו"ד באופן עצמאי? מה ההערכה שלכם לגבי סיכויי לזכות?
 
שימוע תקין

לא ציינת כמה זמן עבדת בחברה.
אין כללים לשימוע עפ"י חוק אלא מדובר בהוראה יציר הפסיקה כך שגם אם לא עומדים בכללים הפורמליים באופן מדוייק אך זכות הטיעון ניתנה הרי שהפיטורים היו כדין.
על פניו לא הייתי ממליץ להגיש תביעה אך זכותך לבחון את הנושא לעומק.
 

berta84

New member
עבדתי מעל 3 שנים בחברה

העניין הוא שבשימוע מנהלת המוקד אמרה לי שהסיבה המרכזית לטענתה לפיטורים היא בגלל "אירועים" במוקד שקשורים אליי. מבלי לפרט תאריכים או להתייחס לצד שלי.

אני השתדלתי להיות מכילה כמה שיותר כלפי בכירים בחברה. היתה התנהלות מקצועית לא תקינה כלפיי לאורך זמן התקיים מצב בו בכירים אמרו לי לעשות דבר אחד ומנהלי צוותים לא הוציאו את זה לפועל בטענה שלא רלוונטי ככה שלקוחות נפגעו בדרך והבכירים המשיכו באותה התנהלות התלוננתי מספר פעמים אך ההתנהלות הזו חזרה על עצמה. מנהלת צוות בכירים התנכלה לי מקצועית לא פעם ולא פעמיים ,פעם כשמנעה ממני ייעוץ בשעות הערב כשזה בעצם היה תפקידה לייעץ לי, פעם קראה לי להתייעצות מקצועית, היא טענה משהו מסויים אמרתי לה שני מבינה את הטיעון שלה אך לא מסכימה ,היא התעקשה על כך שאסכים איתה. ביקשתי ממנה שלא תהיה אגרסיבית איתי כשהכוונה היתה ברמה המילולית ,בתגובה לזה היא התפרצה עליי ואמרה שאני מעלילה עלילות על אנשים. ונכון אני התלוננתי בעבר על התנהלות אלימה כלפיי וזה לגיטימי, אני לא שק חבטות.

אני מעלה את הדברים כי אני מרגישה חוסר הוגנות וחוסר צדק. עבדתי בחברה מיוני 2013 עם אותה המנהלת. באוגוסט האחרון המנהלת שלי עזבה ונכנס לתפקיד מנהל חדש וחסר ניסיון. מאותו רגע המנהלת של הבכירים שניהלה אותו לפני זה וכל צוות הבכירים התחילו להסית אותו כלפיי. אחת המנהלות במוקד אמרה לי שהם מרכלים עליי בקבוצת ווטסאפ שלהם ואחד הבכירים בא ביוזמתו והתנצל בפניי על מעורבותו לכאורה. קיבלתי מהמנהל שלי משובים שלא סיפקו אותי אמרתי לו שאני מרגישה תיסכול הוא הציע שאשבר עם מנהלת מוקד ואז היא הוציאה אותי לשימוע.

אני נחשבתי לאחת הנציגות המובילות במוקשד מבחינת מוסר עבודה ושירותיות. עבדתי מעל 250 שעות בחודש ולכן גם הרגישו את הנוכחות שלי יותר.

המצב הזה מתסכל אותי. אני מרגישה שנעשה חוסר צדק כלפיי. ביקשתי לדבר עם מנהלת מוקד שוב היא לא הסכימה. בפנייה לסמנכ"לית משאבי אנוש גם לא קיבלתי מענה.

מה היית ממליץ לי לעשות?
 
למעלה