שאלה לגבי התנהלות מעסיק בחזרה לעבודה אחרי לידה

שאלה לגבי התנהלות מעסיק בחזרה לעבודה אחרי לידה

הי,

רציתי לשאול מה אומר החוק וכיצד ניתן להתמודד עם ההתנהגות הבאה. כחודשיים וחצי לפני חזרתי לעבודה מחופשת לידה בת חצי שנה (שלושה חודשים ביטוח לאומי ועוד שלושה חודשים חל"ת), הוצע לי תפקיד אחר, בכיר יותר, בחברה. כשהושגה גם משכורת גבוהה יותר נעניתי להצעה לעבור לתפקיד החדש. בתפקידי הישן נמצא כרגע מי שהחליף אותי בחופשת הלידה.
כשהתחלתי בתפקיד התברר שהוא לא בדיוק מוגדר, למרות ההגדרה שנתנו לי בשיחות לפני חזרתי. מתברר שהרבה מהתחומים בתפקיד מבוצעים על ידי אנשים אחרים בחברה. התפקיד החדש היה אמור ליצור לי עיסוק רב יותר מהתפקיד הקודם, אבל יוצא בפועל שכל דבר שאני עושה מבקשים ממני לא לעשות כי מישהו אחר מטפל בו, ומבקשים שכל דבר שאני עושה לתאם, ולמרות התיאומים תמיד אומרים שמישהו אחר מטפל ולהעביר לאותו בן אדם את הטיפול. בחודש וחצי מאז שחזרתי לעבודה רמת הפעילות שלי בחברה ירדה משמעותית עד כדי ימים של אפס מעשה. בנוסף, גם לא מפעילים אותי ולא נותנים לי משימות, בעוד שבעבר היו מפעילים אותי רבות. ניסיתי לדבר עם הממומנים עליי לגבי המציאות שנוצרה, שבה בתפקיד החדש פתאום ידיי כבולות ולא נותנים לי לתפקד. אמרו שינסו לתאם בין המחלקות ואכן היו שיחות אבל המצב נמשך ואף החריף ולמעשה כל הזמן מורידים אותי ממשימות. כשאני יוזמת משימות בעצמי הן מועברות לאנשים אחרים. לכן אף פעם אין קרדיט על משימות שיזמתי. כך נוצר מצב שבו אומרים לי גם שאני לא יוזמת משימות. יש לי עוד שבועיים לסיום תקופת ה-60 יום שבהם אסור לפטר בחזרה מחופשת לידה ועוד לא נערכה לי שיחת אזהרה או משהו כזה, אבל אני מעריכה שהעבירו אותי לתפקיד חדש, לכאורה אטרקטיבי יותר, באופן של הצגה, מראית עין, למשך חודשיים, בכוונה לפטר אותי לאחר מכן, באמצעות זה שאת התפקיד החדש לא ביצעתי טוב. אני חושדת בכך גם משום שמדובר בחברה שלא מעלה שכר וזה היה נראה חשוד. עכשיו נראה שהם הסכימו להעלות שכר כי מראש זה רק לחודשיים (החודשיים בהם אסור לפטר). אני מרגישה שלא ניתנת לי הזדמנות אמיתית לבצע את התפקיד החדש ולהוכיח את עצמי בו.
מה אפשר לעשות במצב כזה? שיחות עם הממומנים עליי לא מועילות.
האם זה חוקי? כי פיתו אותי לתפקיד חדש כביכול טוב יותר והסכמתי (אמנם לא בכתב, אבל חתמתי על חוזה חדש לשכר החדש), אבל איך יכולתי לדעת שהכוונות שלהם היו לשים אותי בתפקיד שלא אוכל לתפקד בו כלל? האם זו התנהלות של מעסיק שמתכנן פיטורים והוא יוצר את העילה לכך? יש לי מה לעשות במקרה כזה?

תודה
 
אפשר ליזום שיחה ולקבל הגדרה של התפקיד

אין סיבה סיפורו אותך לאחר ששילמו לך יוצר. אם היו רוצים אז היו מחזירים אותך לתפקיד. ומפטקים אותך מתי שיהיה להם הזדמנות לכך
 
למעלה