לקראת ט"ו באב:

לקראת ט"ו באב:

מהו, לטעמכם, שיר האהבה היפה ביותר בכל הזמנים? (אני מזכירה לכם: אפשר לצטט חלקים מהשיר, אבל על מנת להביא את הטקסט המלא יש לצרף אליו התייחסות פרשנית).
 

עִידן

New member
באחת

הכיתות בשכבה שלי דנו בשאלה הזאת באיזה שיעור היסטוריה. או שהם דיברו על שורות יפות מתוך שירי אהבה. אני לא זוכרת על אילו שירים בדיוק דיברו (בכל זאת, לא הייתי שם), אבל אחד הבנים מיהר להצהיר, ברוח הדיון, שהוא, בשביל חברה שלו - ירצף את הים. (טוב, הפואנטה היא שאחת התלמידות ענתה לו: "אבל ליומולדת שלה לא יכולת להגיע...")
 

קא זו או

New member
ת'אמת , ת'אמת - שיר השירים

והנה הפגזת פסוקים, ללא פרשנות- למי יש זכויות יוצרים על התנ"ך? 1. ישקני מנשיקות פיהו, כי טובים דודיך מיין. [א'2] 2. הגידה לי שאהבה נפשי, איכה תרעה? איכה תרביץ בצהריים? שלמה אהיה כעוטיה על עדרי חבריך? [א'7] 3. הנך יפה רעיתי, הנך יפה, עינייך יונים. הנך יפה, דודי, אף נעים, אף ערשנו רעננה. [א'16] 4. אני ישנה ולבי ער. קול דודי דופק: פתחי לי אחותי, רעיתי יונתי תמתי, שראשי נמלא טל, קווצותיי רסיסי לילה" [ה'2] 5.שמאלו תחת ראשי וימינו תחבקני[ח'1] בשמחה הייתי מעתיק לכאן את כל שיה"ש.
 

hrsif

New member
../images/Emo45.gif מסכים עם כל מילה. ונראה לי

לק"י שזכויות היוצרים שמורות לקדוש בכבודו ובעצמו|
|
 

עִידן

New member
/אם אתה מאמין...

אבל אפשר פשוט להגיד - אם הוא לא קיים, מותר להפר אותן?
 
אם כבר הולכים על התנ"ך

אז לאחרונה נתקלתי בפסוק "ידעתיך בשם וגם מצאת חן בעיני". לא בדיוק שירה, אבל אצלי זה עורר תחושה של אינטימיות מן הסוג הראשוני ביותר. לא יודעת להסביר למה.
 

Liyah

New member
ביאליק - "אייך"

"לא ביקשה נפשי כי אם היגלותך רק אותך אותך אותך..."
 

anarchynow

New member
יש הרבה

שירי אהבה יפים.. "כמן בלדה" של נתן יונתן עולה לי עכשיו בראש.. ככתוב למעלה - "אם זר קוצים כואב, זה מה שאת אוהבת.." נורא יפה ופשוט.. אולי זה תלוי בהגדרה לאהבה, אבל למשל - "החול יזכור" הוא שיר אהבה יפה בעיני. גם "אסיף" זה שיר נורא יפה.
 

Liyah

New member
תודה יקירה

אבל השיר שוכן בחתימתי הרבה לפני כוכב נולד !
נתפסתי אליו קשות.
 
רק לאחר ששלחתי את ההודעה

הבנתי את שעלול להשתמע ממנה. לא התכוונתי לרמוז שהשיר הגיע לחתימתך בעקבות כוכב נולד, אלא רק לציין את האספקטים החיוביים של התוכנית, לאור ההתעסקות הרווחת בחסרונות הרבים שלה. ודרך אגב, לו הייתי משהו ששוה להוקיר, הייתי יקיר ולא יקירה
 

מארסו

New member
ביאליק - "העיניים הרעבות"

ובמקום השני - במקום פרידה ("אם תלך עכשיו") של נתן יונתן.
 

anarchynow

New member
אני לא מכיר את "עיניים רעבות"

האם תוכל להוסיף את מילות השיר בבקשה?
 

anarchynow

New member
דרך אגב

"החטא והשופטת" - גם "פגישה לאין קץ" הוא גם שיר אהבה יפה, אבל נורא נורא כואב.
 
אני מוכן לכאוב

בשביל לכתוב כמו שאלתרמן כותב
אני חושב שלשיר הזה מגיע פתיל משלו. אני יודע שהחטא בוודאי תשמח לשוחח עליו. מי מתנדב להתחיל? (קא, אני אשמח לשמוע מה דעתך על השיר.)
 

anarchynow

New member
לדעתי..

המפולפלת והפלצנית קמעה, יש שירים שלדבר עליהם, זה למעשה לדבר על בני אדם.. למשל, נתן יונתן התעסק הרבה בעניין אובדן הנעורים, מוות, חלומות העבר וכל מיני אחרים.
 

קא זו או

New member
וידוי קצרצר

כשחשבתי על שיר האהבה הטוב ביותר , היפה ביותר וכו' עמדו בפניי שלוש אפשרויות: 1. שיה"ש - אותו אני מכיר מגיל אפס כמעט, כי אמי אהבה מאוד את שיה"ש ואני זוכר ערבים שלמים שישבנו שנינו וקראנו מגילת אהבה זו [אח"כ היא העבירה אותי לספרים אחרים-כדי שאעשיר את לשוני], ובלימודי האקדמאיים פגשתי את שיה"ש ב"זוהר" ובהקשרים רבים אחרים. 2. אלתרמן = פגישה לאין-קץ, אבל גם כמה דיאלוגים מ"פונדק הרוחות" 3. אלכסנדר פן [לא זוכר שם השיר] - "מעילי הפשוט ופנס על הגשר"-נדמה לי ואז נתתי לעצמי מכה בראש ואמרתי: מר קא, אתה תקוע בשנות השלושים, והשירה העברית התקדמה מאז בצעדי ענק. לא יתכן שאינך מכיר שירי אהבה של משוררים צעירים יותר. אבל אז אמרתי לעצמי: אם בשליפה אלה השירים [יש עוד כמה של אלתרמן] שאתה זוכר, אז כנראה שגרסא דינקותא גרסא היא, ואם כבר אז לך באמת אל שורשיך, וכך בחרתי בשיה"ש. ======= אני מסכים שיש מקום להקדיש פתיל/שרשור נפרד ל"פגישה לאין קץ" בפרט, ולשירת אלתרמן בכלל. אפשר גם להחליט על "משוררת/משורר" השבוע. יש ברשת פרסומים של משוררים, אפשר להביא שירים וכו'.
 
למעלה