סליחות

לילי879

New member
סליחות

וואו איזה פורום מקסים.. השיר סליחות של לאה גולדברג האם ניתן להבין פשוטו כמשמעו שהכותבת מדברת על מישהו שקיימה איתו יחסים גופניים או שזאת מטאפורה, שיר לא ממש מובן... באת אלי את עיניי לפקוח וגופך מבט וחלון וראי באת כלילה הבא אל האוח להראות לו בחושך את כל הדברים. ולמדתי שם לכל ריס וציפורן ולכל שערה בבשר החשוף וריח ילדות ריח דבק ואורן וניחוח לילו של הגוף. אם היו עינויים הם הפליגו אלייך מפרשי הלבן אל האופל שלך תנני לי ללכת הו תנני ללכת לכרוע על חוף הסליחה. ולמדתי שם לכל ריס וציפורן ולכל שערה בבשר החשוף וריח ילדות ריח דבק ואורן וניחוח לילו של הגוף.
 

קסנדרה20

New member
לדעתי כן

לדעתי הדוברת בשיר מדברת על מישהו שקיימה איתו יחסים גופניים "גופך לי מבט וחלון וראי" אמנם היא מדברת על גילויים עצומים שעזר לה לראות, אבל גופו הוא שהראה לה את הדברים "ולמדתי שם לכל ריס וציפורן, ולכל שערה בבשר החשוף" מתאר כמה היא למדה על עצמה, אפילו על החלקים הקטנים והשוליים שלא התייחסה אליהם קודם, פה אולי זה לא כל כך מוחלט שהכוונה לאהבה גופנית, אבל כשהיא מספרת שהיא למדה ש "ריח ילדות ריח דבק ואורן הוא ניחוח לילו של הגוף" היא למדה ממנו איזה ריח יש לגוף בלילה. כלומר הדבר שכלפיו הוא פקח לה את העיניים לגבי עצמה לגבי העולם הוא המשמעות והחשיבות של התשוקה, גם עבורה.
 

לילי879

New member
כן אבל מה שמביא אותי לחשוב שלא מדובר

באמת ביחסים גופניים, סקס ותשוקה זה בעיקר הבית השני, אם היו עינויים - הם הפליגו אליך מפרשי הלבן אל האופל שלך תנני ללכת תנני ללכת לכרוע על חוף הסליחה וגם שם השיר "סליחות" הדבר האחרון שמתקשר אסוציאטיבית עם תאוות בשרים, תשוקה וכדומה. אגב אני גם מפרשת את "ריח ילדות ריח דבק ואורן הוא ניחוח לילו של הגוף"- ניחוח הלילה של הגוף מזכיר לה את ריח הדבק והאורן של ילדותה, יכול להיות שריח דבק ואורן של ילדות זה אולי דימוי לתמימות, חוסר דאגות, חופש, בהתמסרותה אליו בלילה ניחוח הגוף מזכיר את תחושת החופש חסרת הדאגות, התמסרות מוחלטת, הוא אכן גילה עולם חדש, פקח את עיניה ולקח ממנה את העינויים שלה, הכאבים שלה, אבל מאיפה נובע הרצון שלה ללכת ולכרוע על חוף הסליחה?
 

קסנדרה20

New member
את זה לא בטוחה שהבנתי

יכול להיות שבבית האחרון היא רוצה לכרוע על חוף הסליחה החיבור העמוק שהיא חוותה למיניות נחשב (ותארי לעצמך כמה הוא נחשב אז) לדבר אסור, שהופך את האישה לאישה שלא מתאימה לזוגיות ונישואין. יכול להיות שהיא רצתה ללכת כדי לנסות לשכוח את מה שלמדה על תשוקה, ולחזור להאבק להיות האישה התמימה ו"הטהורה" שאיתה גברים רוצים להתחתן. בכל אופן, אני לא בטוחה, הייתי רוצה לשמוע מכם. יש מישהו שחושב אחרת? יש מישהו שמסכים איתי? (יש פה בכלל עוד מישהו בפורום? )
 

לילי879

New member
נשמע מעניין

כן גם אני אשמח לשמוע עוד דעות ממי שמכיר את השיר הזה.
 
למעלה