פרשנות לשיר "מקיץ אל חלום" של ברוך פרידלנד

WELCOME10

New member
פרשנות לשיר "מקיץ אל חלום" של ברוך פרידלנד

אני מחפשת בדחיפות את הפירוש למילות השיר "מקיץ אל חלום" של ברוך פרידלנד... אני מחפשת זה מספר ימים ולא מוצאת שום אתר שיעזור לי אם מישהו מאתר תפוז אנשים יודע איך אפשר להשיג את הפרשנות או שיודע את פרשנות השיר אשמח מאדדדדד שיענה לי. תודה רבה.
 
קצת עזרה

בד"כ מקצים מחלום, וכאן משתמשים בצורה אחרת של המשפט - מקיצים לתוך חלום (מקיץ אל חלום). מצב לא אפשרי לכאורה שמבטא בצורה סמלית רעיון שכותב מנסה להגיד.
 

WELCOME10

New member
לאורי גינה לי...

המון המון תודה על הכוונה לעזור לי בפירוש השיר... אך אני צריכה את פירוש כל מילות השיר וכוונת הכותב, אני צריכה לכתוב הספד ואני זקוקה לפירוש השיר בדחיפות. אם אפשר בבקשה להסביר לי את השיר כולו כי האמת ניסיתי והלכתי לאיבוד חחחחחחחחח אני זקוקה לזה בדחיפות מירבית... תודה רבה מראש... לאורי גינה לי אך אם יש מישהו אחר שיכול לעזור אשמח לקבל עזרה נוספת.
 

niRa1975

New member
ניתוח לשיר

לדעתי מדובר בשיר שבן/בת שרים לאב שאיבדו, אני חושבת שמדובר בבן סורר שמביע חרטה על זלא הלך בדרך אביו בחייו וזה בא לו בחלומות , הוא ניסה לתקן משהו בחלום ולא הצליח הוא ניסה להעביר מסר או לבדוק מסר והחלום ברח לו. שוב, כמו מקיץ אל חלום מתחמק מן האור מגשש בין כתליו החזון ערפילי כשוב, כמו מקיץ אל חלום מתחמק מן האור מגשש בין כתליו החזון ערפילי כחלב כשל חולם מאוכזב המכווץ אישוניו בית א- "שוב מקיץ אל החלום מתחמק מן האור" - המשורר מתעקש להמשיך לחלום הוא מסרב להתעורר הוא מנסה לשוב את החלון. "ערפילי כשוב" - מחזיר אותי חזרה . מגשש בין כתליי החזון" – החלום לא ברור למשורר והוא מנסה לברר על מה חלם ומנסה לחזור לחלום ולא להתעורר. "ערפילי כחלב,,,,,,מהכווץ אישוניו" - המשורר מדמה לנו כאילו החלום פג מעיניו והותיר לו מסך לבן בעיניים (האור שהעיר אותו כנראה) והוא כמו חולם מאוכזב שלא זכה לגלות בחלומו או להבינו. אל תבכה, אני בוכה בשבילך אל תפנה, אני אצעד בשבילך עד כלות, רגלי בחולי עד אפול וגופי שבור למרגלות הנהר העכור המשורר מנסה לנחם ולהרגיע את מי שכנראה איבד ועליו חלם (ניתן לגלות זאת בבית האחרון) , הוא מבטיח את חייו עבור המבכה ,הוא מוכן לתת את חייו עבור האובדן, מדובר באדם יקר ביותר. אלתפנה אני אצעד בשבילך – אני אלך בדרכך בדרך שהלכת אני אשלים את מה שהתחלת ולא סיימת. שוב בהמייה רחוקה כמו עוד מוות בזוי הנסתר בסמטה שממול מנותק ואסור כטאבו על כתפי אם אותי תבקש לדעתי – המשורר חולם על מישהו שמת, בעיניו המוות היה בזוי ומיותר "כטאבו על כפתיי" הוא מרגיש אשם וזה גורם לו לחלום על המוות שמחכה לו כנראה בפינה חשוכה. "בסמטה שממול" – הוא מתאר צרות כסמטה, העולם שלו שממולו צר מאד עקב האובדן. "טאבו על כתפיי" – האשמה רובצת עליו. אל תבכה, אני בוכה בשבילך... אל הרוח, אל המים, אל האש – לא משנה אם חם לו קר לו או רטוב , המשורר מוכן למות בכל דרך. כמו תפוח שרחק מן העץ – הוא מבכה את אחד מהוריו ( אליך" – לשון זכר כנראה לאביו) התפוח לא נופל רחוק מהעץ זה ביטוי לקשר דם הורי, והמשורר השתמש בו כדי להמחיש לנו שמדובר באביו שרחוק ממנו, ואין למשורר עוד מה לרשת מהאב כי הוא התפוח נפל רחוק מהעץ. יכול להיות רמז לבן שסרר והתחרט לאחר מות אביו שלא הלך בדרכו. אל הדרך, עד אליך - גם אם הדרך תהייה ארוכה אני אגיע אליך (יכול להיות שמדובר בחיקוי דרך האב או ברצון למות והלפגש עם אביו המנוח) עד לאופק, כבת דמותך שהאיצה בי כדופק – עד לאופק- לעולם הוא לא יגיע לאביו המנוח, כמו שלעולם לא מגיעים אל האופק. אל תפנה, אל תבכה, אל תכבה
 

tamirlavi1

New member
בשבילי... זה אמא ששרה לילד שאיבדה

אני מבין שאת מחפשת פרשנות אמיתית, אבל אין לי בשבילך אחת כזו... הכאב שזועק מהשיר תמיד היה הצטייר אצלי כאם שזועקת את כאב האבדן של הבן. האם שתמיד מוכנה לעשות הכל בשביל בנה (אל האש), לא מוכנה להאמין באבדן (מקווה שהיא ממשיכה לחלום). זהו, אפשר דרך הזווית הזו לקרוא את הפרשנות של nira - ולראות בזה משהו דומה. אולי זה התפרש אצלי ככה בגלל אבדן של חבר קרוב בגיל 21 והכאב שזועק מהעיניים של האם התחבר לי עם המילים. זה היופי בשירים... כל אחד מוצא בהם מה שהוא מאמין בו. בכל אופן שיר יפה. אהבתי את הביצוע של נינט בכוכב נולד. אפשר למצוא את הביצוע ואת האקורדים של השיר בקישורים הבאים שצירפתי:
 

קסנדרה20

New member
יופי של פרשנות, אבל...

מה המשמעות של "מקיץ אל חלום"? ואיך השיר מיישב את הפרדוקס הזה?
 

tamirlavi1

New member
אולי זה יענה על השאלה

אני לא יודע, אני יכול רק לנחש: כשאדם נמצא במצב של צער גדול הוא רוצה להאמין שהוא נמצא בחלום. כלומר שהמצב הקיים יעבור כלא היה. ובכל פעם שבו המציאות טופחת על פניו - הוא מנסה שום לחזור לחלום ולא להתמודד עם המציאות המאוד עצובה. המילה "מקיץ" - משמעותה אותה הבנה שהמצב הקיים הוא לא חלום. אבל הצער הוא כל כך גדול שהאדם רוצה להאמין שהוא עדיין חולם, וכך הוא "מקיץ אל חלום". "מתעלם מהאור" - שוב, אותה אמירה של אי קבלת המציאות. זה ענה לשאלה? אם לא - אז אולי מישהו אחר יצליח.... אחרי הכל ספרות לא היה מעולם הצד החזק שלי... :)
 
למעלה