מהו תפקידה של היועצת בבי"ס?

א רויטל

New member
מהו תפקידה של היועצת בבי"ס?

האם יש הגדרת תפקיד? והיכן? האם יועצת צריכה עפ"י הגדרת התפקיד לבנות קב' סיוע לתלמידים המתקשים במיומנויות חברתיות או שזה רק תלוי במוטיבציה והרצון של כל יועצת?
 

זהבה נ

New member
א רויטל שלום לך ובקשר לתפקיד היועצת

לא מכירה או מיודעת על הגדרה ספציפית לתפקידה בבית הספר, היות ואני לא איש משרד החינוך. על פי מיטב ידיעתי היעוץ בכל הנוגע לתלמיד הוא מתפקידה של היועצת ולכן בדרך כלל היא ברקע כשיש או מתעוררים קשיים כל שהם עם במסגרת בית הספר. בנושא פעילויות חברתיות אני לא חושבת שזה מחויב בהגדרת התפקיד שלה, כי מעולם לא שמעתי על קיום פעילויות כאלו אבל לדעתי ההמלצה הכי טובה היא שאולי תנסי בפורומים של משרד החינוך שם יענו לך אנשי המקצוע של משרד החינוך הקרובים יותר לתחום ולאחריות המשרה ומהות תפקיד היועצת. צר לי אבל מהניסיון שלי אני לא יודעת ספציפית מה הגדרת התפקיד של היועצת כי הוא מעולם לא היה כל כך דומיננטי אצל הבנים שלי במסגרות בית הספר ותאמיני לי שיש להם לא מעט קשיים... בהצלחה ושובי לעדכן אותנו כאן במידה ויש לך חידושים.
 

Diana M

New member
מיכל, מפני שאין הגדרה כזו.

לצערי הרב. יועצות בונות את פרופיל התפקיד שלהן על פי תפיסן , על פי צרכי השטח ודרישות המנהל והמפקח על היועצים. בהחלט יש מקום לפרופיל מקצועי ברור יותר, בעיקר כאשר מדובר בבתי ספר יסודיים שם הנושא לא מוגדר לחלוטין. דיאנה
 
למעלה