בחירת עובד זר

Lux Sit

New member
בחירת עובד זר

שלום רב,

תחילה רציתי להודות למשתתפים בפורום (אתם יודעים מי אתם...
) שעוזרים לפונים. כשיש בן משפחה חולה דמנציה זה לא קל ומבלבל, ולקרוא מה שכותבים בעלי ניסיון מסייע מאוד. עברתי על הודעות ישנות וחלק מהארכיון ואני מעריכה מאוד את כל מי שהשקיע במענה לשאלות השונות וחלק מהידע שלו. תבורכו!

לעצם העניין, אנו אמורים להיפגש לראיון עם עובד זר שהמעסיק שלו נפטר (דרך עובד אחר שאנו מכירים וממליץ עליו) ונשמח לקבל את התייחסותכם מה כדאי לשאול אותו, מה חשוב, וכו' (מעבר לקבלת המלצות מהמשפחה הקודמת אצלה היה).

בנוסף, אשמח לשמוע את דעתכם בשאלת מטפל או מטפלת לגבר. מצד אחד אני ואמא שלי (בנות) היינו מרגישות בנוח עם אישה, אולם מהיכרותנו עם אבא אנו חושבות שהוא יירתע ויתבייש שאישה תהיה איתו במקלחת/שירותים וכו' ולכן על מנת שהמהלך של הבאת מטפל יהיה כמה שפחות קשה חשבנו שעדיף גבר. האם לדעתכם אנו צודקות בשיקול שלנו?

כיצד הסברתם לבן המשפחה את הבאת העובד? תוכלו לספר כיצד הוא קיבל את הדבר?
 
מה מצבו של אבא?

אם אבא זקוק לעזרה מלאה בכל פעולות החיים: אכילה, רחצה, הלבשה, צרכים, התניידות?
אם התשובה חיובית, במיוחד בכל מה שקשור לניידות והעברות - אז עדיף גבר כי יש לו יותר כוח פיזי לפני הכל וקודם לכל. ודבר שני, המשפחה מכירה את האדם הכי טוב. אם את חושבת שזה יפריע לו להיות עם אישה מטפלת- אז תיקחו גבר.
 

Lux Sit

New member
תשובה ושאלה נוספת

כרגע אינו זקוק לעזרה מלאה אך זה הכיוון, ונראה לי פחות נכון להתחיל עם מישהי שיתכן שנצטרך להחליף.

- הייתי תחת הרושם שהמשכורת של עובדים זרים זהה (מינימום + כל התוספות ע"פ חוק ולפי כמה שעובדים), האם זו טעות? האם ביכולתם לדרוש כל סכום שירצו?
 
אני חושבת שאת צודקת

וכדאי להתחיל עם מישהו שגם פוטנציאלית ימשיך להיות עם אבא גם כשמצבו ישתנה. מצד שני, עובדים זרים לפעמים בורחים כשהמצב של האדם נעשה יותר קשה. או כשהוא נכנס לאישפוז ממושך בבית חולים, כלומר עצם זה שאת מתחילה עם עובד זר מסוים לא אומר בהכרח שהוא גם יישאר בהמשך.
בגלל שעובד זר יכול גם לסרב לטפל במישהו, לסרב לקחת את העבודה אם זה נראה לו קשה- אז גם יש לו יכולת מיקוח על השכר, מפני שאם הוא יסרב אז גם אחרים אולי יסרבו אז הוא יכול לסחוט יותר כסף.
אני ממליצה לא "לשחד" אף אחד לעבודה, כי יכול להיות שזה ייגמר בפשרה על איכות הטיפול או בזה שהעובד יברח בסוף. העובדים הזרים חושבים שכסף הוא פיצוי מתאים על העבודה הקשה, אבל בסוף לרוב מסתבר שהם לא באמת מרגישים מפוצים והטיפול נפגע.
 
למעלה