אובחנתי רשמית היום עם בעיה קוגנטיבית..חולק איתכם

ירון מקשקש

Well-known member
מנהל
אובחנתי רשמית היום עם בעיה קוגנטיבית..חולק איתכם

היי, כתבתי לא מכבר ולא היה איבחון...היום קיבלתי אבחון קוגנטיבי

בעיקרו יש הפרעה בינונית במבחן RMBT של זכרון תפקודי.

הפרעת קשב קלה , זיכרון מילולי מיידי ולאחר השהיה. בזיכרון של פרצופים ,זיכרון פרוצדוראלי/תהליכי ( זיכרון של רצף פעולות) קושי התמצאות בזמן, בנוסף להפרעות קשב. קושי בזכרון עבודה ותכנון אשר באים לידי ביטוי בעבת ביצוע משימות מורכבות או עם הוראות מרובות או מורכבות (עומס גירויים)..

ורשמו " יש ניתוקים!!!! " EEG לפני כשנה היה תקין..
הבנתי שזה מטריד אותם..למי שלא יודע מה זה ניתוק אתן דוגמא..

היייתי במקום מסוים ליד הבית...פתאום האב בית של קהילת נכים שאני חבר בה מדבר אליי..אני "מתעורר" מוצא את עצמי בסופר עם עגלה ביד..הוא שאל אותי יום חמישי קניות שבת?..מהבלבול אמרתי לא ידעתי שיום חמישי..הוא הבין את המצב ליווה אותי בקניות שילם כי ראה שאני נבוך וקניתי דברים בפיזור דעת וליווה אותי הביתה..

קיבלתי רשימה של אסטרטגיות פנימיות לשימור ושיפור זיכרון..אני לאט לאט עובר על זה..

מצב מפחיד שהתגלה במקרה בכלל...התלוננתי על כאבים בחזה ובלבול של כמה ימים...החזה יצא בסדר (בעיה ידועה ) ופתאם נוירולוג..וMRI עם ממצא חריג..משם הפנייה מהפסיכיאטרית שלי ..והאבחון ותוצאותיו.
הפחד הגדול כמובן מדמנציה או אלצהיימר..למרות שב MRI כרגע אין ממצאים למעט המוקד אור חריג הזה..שיש מחלוקת אם יש לו השפעה או לא..
יש לי גם ידע קצת מקריאה שאלצהיימר מאבחנים סופית בניתוח לאחר המוות..אז..מטריד.

מה שמסבך יותר..שיש לי גם הפרעה נפשית (אני מנהל פורום הפרעות אישיות גבוליות ) ופוסט טראומה..שטוענים שגם אלה עשויים לדרום דמנציה מדומה..כלומר סימפטומים של דמנציה בלי שתהיה מחלה אמיתית...זה רק נפשי. אציין שיש ספמטומים שהחלו לפני הטיפול הנפשי..

אני גם מקבל טיפול תרופתי..אם כי את זה שללו כמעט לגמרי..המינונים קטנים..ויש סמפטומים שהחלו לפני הטיפול..

קצת מבלבל ואני חושש שעלול לבלבל את הרופאים גם...מהניסיון שלי לפעמים שמים את הפרעת הנפש קודם והיא מסתירה מחלה אמיתית..למשל למרות ההמלצה של הפסיכיאטרית שלי לאיבחון רופאת המשפחה לא שלחה..חיכיתי חודשים לנוירולוג שזלזל ואמר אין כלום..וטעה.

והניתוקים האלה ..הבנתי שמעידים על בעיות פיזיולוגיות במח ..לא נפשי ולא תרופות.

סבל ומתח מיותרים לגמרי עברתי...ולא נעים שלא כך כך מאמינים לך כי אתה "קוקו"..
החלפתי נוירולוג...וכנראה רצוי גם שאשיג חוות דעת נוספת

יש גם בורות די גדולה בנושא..מסתבר לי..דמנציה זה לזקנים...למשל ...גם רופאים לא חושבים על זה..אין מודעות בציבור לנושא ..בטח לא אצל צעירים יחסית אני בן 48..

יש לי נכות 100% גם על עוד בעיות רפואיות והנפשי כמובן..שלא רואים אותן..עכשיו גם את המצב הקוגנטיבי לא רואים.
אלא רק את התוצאות..ולך תסביר ..

אני קצת חושש..קצת מרחם על עצמי קצת לא מעכל לגמרי..יש שיניי מחשבה שאני צריך לעשות ..מה שהיה פעם מובן מאליו מתבצע הוא כבר לא..לנעול דלת למשל שכחתי מספר פעמים..איבדתי מפתחות עלה לי בהחלפת צילינדר..איבדתי חפצים עלה במוניות לאתר אותם מהר..וזה הקל..הקשה יותר ששתיתי חומצה של מסיר אבנית ,פשוט שכחתי ששמתי בקומקום..הכנתי קפה למזלי לגימה קטנה וחשתי..
שכחתי כיריים דולקות..לקחתי מינון יתר של כדורים..ללב..היה לי מזל גדול ששמתי לב..כי לקחתי בבוקר ..זה הרגיל..בלילה טעיתי לקחתי במקום כדור שינה עבר לי לילה לא טוב..בבוקר הבנתי שמשהו לא תקין בכדורים..ולא לקחתי של הלב..בקופת חולים אמור מזל אחרת הייתי באישפוז..
יש לי גם בעיה של סחרחורת הריכוז שלי עובר להתייצב ושכחתי פעולה או מה אני צריך לעשות....פה אני לא ממש יודע מה לעשות עם זה..זה מפתיע ומחייב תשומת לב שלא ליפול..
אני ,רווק ,חי לבד , אין משפחה תומכת או חברים.. יש לי פעילות קהילה אבל לא ממש חברים ..חלק נרתעים מהנכויות חלק עברו עיר ..וחדשים קשה למצוא

אני לא יודע מה יביא העתיד..מה האופציה הכי טובה? דמנציה נפשית לא אמיתית? הטיפול מורכב ואני לא מסכים שיש לי את זה ממילא..והגיל לא משחק לטובתי..ומודעות למצב..

השפעות של הגידול? אם מסירים אותו בניתוח או יותר סביר הקרנות (הוא די עמוק במוח ) הנזק לא בר חלוף...וכנראה יהיה נזק נוסף מהטיפול..ומודעות למצב..

דמנציה או אלצהיימר עם סוף שכיום אין אחר...אלא רק לעכב אותו?..אבל בשלב מסויים ללא מודעות למצב..

איך מתחילים להתמודד עם המצב..? אני לא יודע...הייתי פעיל בעבר..צבא מכללה עבודה...עם הנכויות שגברו ..מצאתי את עצמי בלי עבודה , היכולת שלי לעשות אומנות שלמדתי ירדה מאוד..יש לי ספר כתוב אבל אין כסף לפרסם..מצב כלכלי של נכה ..לא קל..

עם יתר הרפואי מילא..עם הנפשי הסתדרתי ואני בטיפול ושיקום נפשי.. המצב השתפר יחסית ..מלבד הרפואי פיזי.

היו תקוות עדיין לאשה אולי ילד..לעשות יותר דברים , עכשיו אני לא יודע...זה אולי החלק הקשה ביותר מה אני עושה עם זה? מה מספר מה לא...ולי קשה לא להיות אמיתי..

כרגע מלבד לספר לחלוק..ולהתחיל לעכל את המצב שלאחר האבחון הרשמי...נגמרו לי המילים ..
תודה על ההקשבה :)
 
זה באמת לא כזה חשוב

מחלה נפשית היא מחלה אמיתית לכל דבר ועניין, כי היא מפריעה לחיים באופן שוטף בדיוק כמו מחלה פיזית. אין מחלות מדומות בכאילו, לא משנה מה המצב. אם הבסיס אורגני או אם הבסיס נפשי גם לא משנה ולא חשוב, כי הטיפול בשני המקרים דומה. אין טיפול ממש ואם יש תרופות שיכולות לעזור הן מאותה משפחה. אז מה זה משנה למה לוקחים אותן, התוצאה הסופית היא שלוקחים תרופות.
תנסה לראות אם אתה יכול להביא עובד זר שיעזור לך , יזכיר לך, יעשה סדר בתרופות וייתן לך בזמן, יעזור לך עם הקניות וכו'.
בוא נהיה אמיתיים, האבחון לא לוקח אותך אחורה מבחינת ההישגים שכן כבר השגת, הוא רק נותן שם לבעיה. האבחון לא משנה את החיים שאתה כבר חי עכשיו. עכשיו רק אתה יודע לתת שם לדברים שכבר הרגשת. האבחון לא משנה שום דבר מבחינת החיים השוטפים שאתה כבר חי. זה לא כזה חשוב מה יש לך ומה אין לך. אתה תמשיך לחיות כמו שאתה חיית והסתדרת עד עכשיו. ואם תצטרך עזרה תוכל גם להשיג אותה בגלל שיש אבחון.
 

ירון מקשקש

Well-known member
מנהל
אני חולק הטיפול שונה ..

&nbsp
תודה על התגובה :)
&nbsp
קראתי וקראתי היטב, יש הבדל בין טיפול לדמנציה נפשית , לבין אורגנית ..טיפול לא נכון יגרום יותר נזק!
הגישה הטיפולית שונה...כי הגורם שונה..
&nbsp
טיפול בפסאודו דמנציה
&nbsp
הטיפול חופף לטיפול בדיכאון, והתסמינים משתפרים עם תכנית טיפול מקיפה, ובמקרים רבים, התפקוד הקוגניטיבי עשוי לשוב. טיפול בפסאודו דמנציה עשוי לכלול טיפול פסיכולוגי, טיפול תרופתי עם תרופות נוגדות דיכאון, או שילוב של השניים.
&nbsp
טיפול קוגניטיבי התנהגותי ((CBT) וטיפול אישי הם שני טיפולים פרטניים שמצאו כיעילים לטיפול בדיכאון, ומועילים אף לטיפול בפסאודו דמנציה. גישת טיפול זו כרוכה בחקירת ושינוי דפוסי חשיבה והתנהגות לשיפור מצב הרוח.
&nbsp
טיפול בינאישי מתמקד במסגרת היחסים של המטופל, זיהוי הגורמים לתחושות הדיכאון והתמקדות בהם עד לשיפור התסמינים.
&nbsp
ובעצם אני מתחיל טיפול בדמנציה והפניה חזרה לנוירולוג. עכשיו שאני רגוע יותר התמונה והכיוון בהירים יותר. יש גם גורמים מוחיים אצלי..ותסמינים שבעצם החלו לפני הטיפול הנפשי תרופתי..
&nbsp
פה תבדוק אותי כי אתה עלול להטעות אחרים...אני מדגיש טיפול בדמנציה על רקע אורגני ..שונה מפסאודו דמנציה (מצב המחקה דמנציה ) על רקע נפשי.
&nbsp
באשר לסיוע של עוזרת , הלוואי. המצב הכלכלי שלי רעוע..אני בתהליך פשיטת רגל. זה בעיקר בגלל שלקח שנים ארוכות מידי לביטוח לאומי לתת לי נכות ..נתנו רטרואקיבי על שנתיים...שלמעשה הנכות שלי לכל הדעות מעל 20 שנה..ויכול היה להיות שיקום והמנעות מצרות רבות...
בעיניין זה אני מקווה שזה יעזור בקיצור תהליך של בית הדין שם ממש התקשיתי עם הדו"חות שצריך קבלות לשמור וכו'...עכשיו יש ראיה סוף סוף.
&nbsp
מאחר וכך, אני תלוי שוב בביטוח לאומי..בהחמרת מצב ובתקווה שיעלו אחוזים ואחוזים לשר"מ ואז עם הנכות שכבר יש לי אקבל סיוע..גם שם לקוות שאקבל מספיק - יש דרגות סיוע.
&nbsp
גם באורח החיים אתה לא צודק...כבר קבלתי רשימה של שינויים לעשות למזלי את חלקם עשיתי ..מעצמי מקומות קבועים לדברים...יש לי משנים. רישום מטלות..חלוקת מטלות למשימות..תזכורות במחשב בטלפון..ויש לי שינויים שצריך עוד לעשות.
&nbsp
נכון עכשיו זה רשמי ויש לי אבחון , עדיין לא קביעה סופית של רופא ..אבל סיכום וטיפול יש..
זה התקוה..כי לחיות כמו שחייתי נגמר..עכשיו אני חייב ללמוד את החוקים החדשים. אני צריך לקוות שהמשקמים שלי בתחום הנפשי יבינו שהשתנה המצב ויש ראיות אצלם טענות לא עוזר..
בית חולים למשל יש הבדל בגישה שיש לך דמנציה או אין לך..צריך להתארגן כך שיש לי תיעוד רפואי מסודר בתיק..קבוע עם תאריכי בדיקות וממצאים חשובים. כאמור יש לי בעיות רפואיות אחרות גם ..כמו לב גידול במוח..
&nbsp
אי אפשר לאמר שהחיים לא השתנו..אי אפשר לאמר שזה אותו טיפול ממש לא!
&nbsp
מה שכן מהרוח של הדברים שלך אני לוקח בסופו של דבר אני אתמודד אין לי ברירה אחרת :)
&nbsp
יום טוב :)
&nbsp
 
דמנציה והפרעות זכרון

כאשר הגורם הרפואי חושד שמדובר בדמנציה עורכים מבחן מיני מנטל MMSE.
המבחן שאתה עברת הוא אבחון זכרון RMBT.
לכן נראה לי שהרופא ששלח אותך למבחן RMBT אינו מזהה דמנציה אלא הפרעות זכרון. אני מניח שיש לרופא סיבות טובות להאמין שאין לך דמנציה - וזאת בשורה טובה.
חלק מהארועים שעוברים עליך מאד דומים לאלו שחווים חולי דמנציה אבל למיטב הבנתי הבלתי מקצועית, ההבדל בין דמנציה להפרעות זכרון הן בכך שכל דמנציה מלווה בהפרעות זכרון, אבל לא כל הפרעות הזכרון הן תוצאה של דמנציה.

מכלול המצב שלך כפי שאתה מתאר אותו הוא באמת עגום. אבל אינך צריך להרים ידיים. אתה חייב למצוא עו"ס שיעזור לך גם בהתמודדות הנפשית וגם הפיננסית. עו"ס מנוסה מכיר את גורמי הרווחה המתאימים וכן עמותות התנדבותיות. תבדוק גם בקופ"ח וגם בעיריה/מועצה של מקום מגוריך שמעסיקים עובדים סוציאלים.

מלבד הזדהות עם מצבך אינני רואה שפורום אלצהיימר יכול לסייע לך.
הייה חזק!
 

ירון מקשקש

Well-known member
מנהל
מי אתה שתקבע ? חוצפן ותוקפן !

&nbsp
אם אתה רוצה לדעת
&nbsp
עברתי קודם MOCA עם ציון נמוך
&nbsp
RMBT לא תקין גם משמעותית
&nbsp
REY גם לא תקין
&nbsp
יש לי גם מערך שיקום אם לא קראת ! כתבתי ויש לי פסיכיאטרית ועו"ס ומי שהפנה אותי זה הפסיכיאטרית בשיתוף פעולה עם נוירולוג...והתוצאה הסופית היא שלו!
וכתבתי על ההתמודדות שלי ואני מתמודד אתה פשוט לא ייאמן..אני לא מבין למה אתה מגיב בכלל
&nbsp
&nbsp
מעבר לזה מה זה באמת משנה? אני בתהליך אבחון בלחץ בא משתף..ואם זורק בעיית זיכרון אז מה? החיים שלי קלים יותר ? אתה מצמצם ככה את הפורום ומבריח אנשים לא פלא שלא כותבים פה..מצוקה שבתהליך אבחון היא מצוקה כך או אחרת..
&nbsp
אתה לא רופא ולא קובע ולא מנהל הפורום גם..ואתה לא יכול להניח כלום אתה סתם איש מרגיז. שלדעתי רבת הניסיון עם מתמודדי נפש זקוק לעזרה יותר ממני. אל תגיב לי מעתה והלאה במידה וכן יש לאן להתלונן...בעיקר בגלל הגישה התוקפנית שלך מי אתה שתקבע אם אהיה פה או לא? יש לך בעיה לך להנהלה.
&nbsp
 


רונרונרון
 

ירון מקשקש

Well-known member
מנהל
וואו?

תסביר לי למה יש סיבה שהפורום אל יכול לעזור לי? אין קביעה שיש לי בעיית זיכרון בלבד מסיבה זו או אחרת..או דמנציה או אלצהיימר..אני בטח לא יודע..משיחות עם נכים אחרים כאמור אני בקבוצה שעשיתי...האפשרות פתוחה..ולפי המבחנים והתוצאה יש פגיעה קוגנטיבית שיכולה להתקדם לאלצהיימר...ואלה אנשים שמכירים את התסמינים בדיקות תוצאות וכו' מקרוב..כולל העו"ס של הקבוצה שמנוסה בבעיות האלה כחלק מעבודתה רבת השנים..
מעבר לכך באתי אמרתי אני משתף...בעיקר חוויות לא ציפיתי לאיבחון..כן לזה שהנטל יתחלק קצת עם אחרים..

הפרשנות שלו למצב מילא..בסדר הכל פתוח..למדתי משהו. בררתי והאופציה פתוחה אם כי רק נוירולוג יקבע ככה קבעו בדו"ח ללכת לנוירולוג. ואמרו לי בעל פה כמובן...שאגב הוא לא בכיס שלי לקבוע יאללה קיבלתי דו"ח אחרי שעה הנוירולוג מתייחס...מסביר לי...למאבחנים פשוט אסור..מה לעשות? בנתיים אני תקוע בין לבין..לא מצב נעים נכון? לכמה אנשים באבחון של אלצהיימר היה את המצב? לא מעט אני מניח קצת סימפטיה ממישהו היתה מזיקה לי?
גם לא העליתי את כל הדוח מצולם...כמה חלקים מהסיכום..לא את כל התוצאות כולן..
האמירה הזו שהפורום לא יכול לעזור לי...? זה הרתיח אותי ..יום אחרי האבחון..מצב לא סגור וברור..ואף אחד לא אני לא אתה לא החברים שלי ולא העו"ס והמשקמים שלי רופאים נוירולוגים לקבוע..ובטח לקבוע מה יכול מהמצב שלי להגיע לדמנציה או אלצהיימר..

לבא לאמר לי ביום כזה או לכל אדם שאי אפשר לעזור לך ? זה אנושי בכלל? הרי חלק מאלצייהמר הוא בעיות זיכרון...אבל מעבר יש התמודדות נפשית חברתית עם ההיכרויות בכלל עם המצב עם האיך לעכל..איך לספר לאחרים..שאני חושבת שמשותפת לי ולכולם..

בנתון שיש לי פגיעה נפשית ופוסט טראומה אינה קשורה...זה לא משנה את העובדה לי ולכל מי שבחוויה של בעיות זיכרון קוגניציה יש...
ואין קשר לעו"ס או לא..
שפכתי קצת את הלב בפורום שנראה הכי קשור למצב שלי...אז יאללה לך מפה? וגם ששלח אותי לחפש עו"ס שכתבתי שיש לי שיקום..תבין לבד שיש בשיקום כל מה שצריך.

בקיצור המידע שלו היה מועיל האמירה לא יכולים לעזור לך פוגעת מעליבה ולא ראויה בעיני לחלוטין. לא רק לי אלא בכלל למערכת תמיכה מעבר למידע קיטלוג ויאללה מי שלא נראה לי בול לך חפש...מקום אחר..ולא לתפוז עצמו...אגב.

זה עשה לך וואו? בסדר ברגע של כעס קצת יריתי עדיין אני מאמין שהצדק עימדי .
 
למעלה