מתן תרופות לחולה דימנציה

YossiSiv

New member
מתן תרופות לחולה דימנציה

שלום, שמי יוסי.
לפני מספר חודשים סבתי, רחל, הלכה לעולמה. את שנותיה האחרונות אפפה מחלת האלצהיימר.
לצערי ולשמחתי, משפחתי הגרעינית גרה הרחק וענף אחר במשפחתי הגר בסמוך אליה, סעד אותה יחד עם מטפלת.
במפגשים המעטים שהיו לנו לאחר שהדימנציה כבר הייתה קשה וכלתה כל חלקה טובה, שמתי לב בעיקר לסזיפיות שבסיעוד אדם במצבה, בעיקר כש"לא הכל הולך כרגיל". למשל - טקס מתן תרופות, כאשר סבתי סירבה ממושכות בדממה לפצוא פה כדי לאפשר את בליעת כדורי התרופות שלה.
חויות אלו נתנו בי את הרצון לחקור את הנושא ולמצוא שיטה שתעזור הן למטופל שככל הנראה אינו מודע למצבו והן למטפל הסועד. גילוי נאות - אני מהנדס מכונות וסטודנט לתואר שני בטכניון, עוסק בפיתוח מכשור רפואי.
אשמח להפגש עם בעלי ניסיון בנושא לראיון קצר עם כוס קפה, וללמוד מניסיונכם.
תודה מקרב לב.
 
יש בפה

בשני הצדדים כמה שרירים מאד חזקים שמחוברים בעצבים קרניאליים (שיוצאים מהגולגולת) ויושבים על מפרק. כל ניסיון לפתוח מכאנית את הפה בחוזקה, יגרום יותר נזק מתועלת. אז אם חשבת על משהו בכיוון הזה- לא נראה לי רעיון טוב.
 

YossiSiv

New member
לא ייעשה שימוש בכוח...

תודה על התגובה!
כחלק מהמחקר אני מבצע בדיקה של היבטים באתיקה רפואית. המטרה שלי היא למצוא שיטה יעילה למתן תרופות שלא תפגע בזכויותיו של המטופל ובכבודו... קיימת בעיה במתן התרופות בשגרה לאדם שאינו מודע לטיפול וזה דורש יצירתיות רבה וסבלנות מהמטפל... בניגוד לדרכים שבאישפוז.
 

xfwind

New member
האם החולה אוכל?

אם כן אפשר לשלב את התרופות באוכל.
ואם לא אוכל - אז אינו חפץ בחייו וצריך להניח לו.
 

YossiSiv

New member
פגישה

תודה לכל המגיבים! לפי התגובות בפורום נראה שאתם מהמובילים והפעילים ביותר, אשמח להפגש לשיחה חברותית ולשמוע מנסיונכם. אנא רשמו תגובה מי שמעוניין ואני אפנה אליו באופן פרטי.
 
אנחנו שלושה שלא מכירים אחד את השני

כך שהראיון של פגישה יכול להיות מעניין אם שלושתנו יחד אתך היינו נפגשים, אבל אני פיזית לא יכול.
אם שמת לב, אין לפורום מנהל. אתה יכול להציע את המועמדות שלך ולגרום לפורום להיות יותר אקטיבי, עם יותר משתתפים קבועים. פרטים בצד שמאל של הדף "מנהל/ת הפורום"
בהצלחה!
 

xfwind

New member
כתוב לי בפרטי אם תרצה. אין בעיה להפגש בחיפה לשיחה קצרה

ובכל מקרה תריץ חיפוש להודעה ישנה כאן בפורום או בפורום סיעודי לגבי רפלקס הבליעה וסוגי המזון אצל חלק מהזקנים/דמנטים. אני מאמין שזה גם נוגע לעניין.
 

YossiSiv

New member
מצויין!

אשמח להפגש.
אסיים להכין ראשי פרקים ואצור איתך קשר.
תודה
 
למעלה