עריכה לשונית - מוסדות לימוד

RonenYi

New member
עריכה לשונית - מוסדות לימוד

בימים אלה אני מחפש מוסד לימוד שמריץ קורסים בעריכה לשונית. פניתי ל"בית-ברל", יש אצלם קורס ב"עריכת טקסט". לדעתכם, זה היינו-הך לעריכה לשונית? אני די מבולבל. על פניו, נדמה שזהו קורס רציני בהיקפו ובתחומיו, למרות שהוא מתנהל יום אחד בשבוע בלבד, ואין תנאי קבלה מיוחדים, מלבד בחינה מקדימה הבודקת את מידת הבנתי את השפה. אשמח אם תפנו אותי למוסדות נוספים, נחשבים בתחום זה, שמעבירים קורס בעריכה לשונית. אשמח לקרוא על המלצות שלכם על כל אחד מהם. אני צריך מוסד שיסכים לקבל אותי לקורס כזה ללא התנאי של לימודים אקדמאיים. עורכת לשון ששוחחתי עמה אמרה לי שבארץ רצים קורסים מהירים כאלה של שלושה חודשים בלבד, אך אני אעדיף להתקבל לקורס מקיף יותר בתחום. בכל מקרה, אשמח לשמוע על כל מה שאתם יודעים, כל סוג של קורס בתחום העריכה הלשונית. תודה רבה. - רונן י.
 

גנגי

New member
נשמע רע.

קורס מזורז לעריכת לשון ללא לימודים אקדמיים - נשמע רע, ומסביר את הזוועות הכתובות שאנחנו רואים בכל מקום. אם אתה רוצה לעשות עבודה טובה באמת, למד קודם כל לשון עברית באוניברסיטה, לפחות לתואר ראשון.
 

RonenYi

New member
רשמתי לפניי

ולא צריך להיות בעל תואר כדי לזהות את אותן זוועות ולהימנע מהן. אני אזכור את המלצתך. את תזכרי את זה. תודה, גנגי
 

dorgad

New member
עריכת טקסט אינה חופפת עריכת לשון

עריכת טקסט יכולה לכלול עריכת שון, אך לא להסתפק בכך. עריכת טקסט כוללת מבנה הטקסט, רצף והיגיון בהתפתחות הטקסט, הקפדה על קריאותו של הטקס (כלומר - מותאם לקורא שהוא קהל-היעד של הטקס) ועוד. מצטרפת להמלצתה של גנגי ללמוד קודם לימודי תואר ראשון, אם כי אני מסכימה גם איתך, ואין הכרח שזה יהיה תואר ראשון בלשון. באוניברסיטת בר-אילן יש תוכנית לימודי תעודה בעריכת לשון לבעלי תואר ראשון. בהצלחה!
 

uriozmor

New member
גם באוניברסיטת תל-אביב

פרטים אפשר לקבל כאן: 03-6409787.
 
למעלה