פתחתי, בעקבות הודעתך, את מילון אא"ש שאצלי (ישן), ואכן, להפתעתי, מצאתי שיש בלבול בעניין. אני מקווה שעובד האקדמיה יקרא וייכנס להכניס לנו סדר בעניין התמוה הזה. דור
בדקתי הן במאגר המונחים של האקדמיה הן במאגר המילון ההיסטורי, ובשניהם נקבעה הצורה התקנית בסמ"ך בשתי המשמעויות. הכתיב המקראי של השורש הוא בשי"ן שמאלית, ועל מקרים כגון אלה נכתב במבוא לכללי נטיית השם (העוסקים בניקוד ולא בכתיב): "במקרים שהוחלט לסטות מדרך המקרא, נזכרת הצורה המקראית בהערה, לומר לך: הרוצה לנהוג ביודעין על דרך המקרא, הרשות בידו וכמובן אינו משתבש". כן יש להזכיר כאן את מאמרו של אמנון שפירא, מעובדי האקדמיה, "ממדבר שי"ן - על הסמך הנכתבת בשי"ן", אקדם 26 (אייר תשס"ד, מאי 2004).