למישהו בא להחיות את האקדמיה החלופית ללשון העברית?

תמלילן

New member
למישהו בא להחיות את האקדמיה החלופית ללשון העברית?

באקדמיה הרגילה ממש פישלו עם כמה מילים לאחרונה. חבל שהפורום ההוא לא פעיל. בסוף עוד יסגרו אותו.
 
לא יאומן מה שהם עשו לאינטרנט. חבורת אפסים.

מרשתת??? זה נשמע כמו מכשיר עינוי של האינקוויזיציה. אח תאום של המרטטת שאיתו מורטים שערות (במילון זה מחלה). אולי זה מכשיר להפשטת העור של האסירים בימי הביניים.
 

תמלילן

New member
לי יש רגשות מעורבים לגבי המילה הזאת

מצד אחד, זה נשמע כמו משהו שמרשתים איתו, כמו שמרצפת זה משהו שמרצפים איתו. מצד שני, היא פשוט לא נוחה להגייה. אפילו "משרשת" (על אותו משקל ומלשון שורש, כמטאפורה על משהו שמחבר בין כל הרשתות) נשמעת יותר טוב.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אין בה שום קושי מיוחד להגייה, זה בעיקר עניין של הרגל

קשה לומר ש"אינטרנט" קלה במיוחד להגייה, היא פשוט שגורה מאוד (מאוד).
&nbsp
מבחינה פונטית, "מרשתת" מתחילה בשני עיצורים שוטפים (מ"ם ורי"ש) ואחריהם עיצור חוכך (שי"ן) כלומר רצף של עיצורים שזורמים בקלות. היא "נתקעת" רק ב"תת" בסוף (עיצורים סותמים), אבל זה קורה בשלל מילים אחרות בעברית (נתת, בטטה, בועטת, שובתת...) ודוברי העברית לא מתלוננים על הגייתן.
&nbsp
הסיבה ש"מרשתת" עדיין נשמעת מוזר היא שהיא לא הצליחה להיות שגורה דיה, וודאי אינה יכולת להתחרות בפופולריות של "אינטרנט". לו היית גדל מילדות לתוך עברית שבה משתמשים ב"מרשתת" היא לא הייתה לך מוזרה או לא נוחה להגייה אלא פשוט עוד מילה בשפה.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
ואי ואי מה עשו לו!


לא אתווכח עם האסוציאציות הפרטיות שלך, רק אציין שמעולם לא שמעתי כאלה מאנשים אחרים. "מרשתת" לא נשמע כמו מכשיר עינויים אלא משהו שקשור לרשת. השורש הוא ר-ש-ת והמשקל הוא מקטלת, משקל של כלים, מכשירים, אמצעים וכו' – מקלדת, מקטרת, מזחלת, מַלקטת (פינצטה) מחברת. גם 'מרשתת' היא כלי, אמצעי שמאפשר לנו לנהל את הדיון הזה...

&nbsp
כמובן, במשקל מרטטת (כמו ברבים אחרים) יש מילים במשמעויות אחרות – מסגרת, מצנפת, מפלצת, מכפלת, מפרצת, מספרת, מערכת...
&nbsp
לעומת זאת "מִרטטת" איני מכירה וגם המילון לא. יש מַרטטה (משקל כלים אחר, כמו מצלמה, מגרפה או מברגה) שהיא כלי הנדסי להרטטת בטון.
 

אבו זקן

New member
בריונות במרשתת

חבורת אפסים? אנשים שכל אחד מהם שם שלושים כמוך (וארבעים כמוני) בכיס הקטן החליטו משהו שלא מוצא חן בעיניך, וזהו, הלך עליהם.
 
למעלה