הצלחת נשברה על ידכם/על ידיכם כי הצחקתי אתכם

הצלחת נשברה על ידכם/על ידיכם כי הצחקתי אתכם

על ידכם או על ידיכם- מהי הצורה הנכונה?
תודה למשיבים
 

trilliane

Well-known member
מנהל
תלוי אם היא נשברה בקרבתנו (על יד) או באמצעותנו (על ידי)

 

trilliane

Well-known member
מנהל
אני מניחה שהם התכוונו לאפשרות השנייה (על ידיכם) אבל

לפחות במקרה המסוים הזה גם המשמעות הראשונה אפשרית בהקשר (יש לי תחושה שהם לא חשבו על כך).
 
מכירים אולי ספר עם שאלות מאתגרות בלשון? או מקור שכזה

באינטרנט בעיקר בתחום זה וכן בתחום התחביר?
 

trilliane

Well-known member
מנהל
למה הכוונה ב"שאלות מאתגרות"? מה המטרה?

יש באינטרנט חומרי לימוד לתלמידים, תוכל לבדוק בקישורי הפורום (כפתור "כלים ומידע" >> קישורים >> לימוד לשון לבתי הספר ולבגרות). יש אתר חדש יחסית שפותח במט"ח בשם "לשון לתיכון" אבל הוא בתשלום.
 
לצורך תלמידים מחוננים. השאלות בפרקי "שם המספר", "מילות היחס"

"תחביר" ועוד- לא מאתגרות אותם.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אלה לא שאלות שאמורות לאתגר, זו יחידת חובה בסיסית לכולם

לא מדובר בהרחבה של 4 או 5 יחידות (למרבה הצער אין חיה כזאת בעברית).
&nbsp
שם המספר הוא חלק קטנטן בבגרות (כ-5 נקודות בסה"כ) וכולו תקינות לשונית, אין בו איזשהו אתגר מיוחד וגם לא יכול להיות... אתה יכול לתת להם לכתוב בעברית מספרים גדולים יותר (של 6 ספרות לפחות), לנסות קצת לבלבל אותם... אבל אין הרבה לאן להתקדם, זה תחום קטן וצר.
&nbsp
אם המטרה לתרגל איתם חומר ברמה גבוהה מהבגרות, אפשר פשוט להעלות את רמת המשפטים לניתוח בתחביר, למשל משפטים ארוכים יותר, מורכבים יותר (תרתי משמע), משפטים מעורבים (כלומר מחוברים ומורכבים יחד, זה חומר שיצא מתכנית הלימודים) וכו'. לא חייבים לחבר משפטים, אבל לקחת מטקסטים. אפשר לתת להם לשחבר ברמה גבוהה, זה תחום יצירתי יותר.
&nbsp
אם המטרה היא לעבוד עם תלמידים מחוננים מעבר לחומר בתכנית הלימודים, צריך לבנות להם תכנית מיוחדת, עם העשרה, עם נושאים בלשניים שהם מעבר למה שנלמד בביה"ס, אולי קצת עם מחקר אישי משלהם וכו'. נדמה לי שבמשרד החינוך יש תכנים ייעודיים לתכניות מחוננים, לא? אני לא מכירה אישית כי זה לא התחום שלי, אבל אני מניחה שמישהו כבר נתן את דעתו לסוגיה.
 
למעלה