על ההבדל שבין חמות לחותנת; האטימולוגיה של המילה חמות
קראתי לפני זמן מה שההבדל בין חמות לחותנת הוא שחמות היא אם הכלה, וחותנת היא אם החתן (כביכול זה קשור למילה חתן; חותנת כי היא אמו של החתן). קודם כל אשמח לוודא אם האבחנה הזאת אכן מקובלת.
במאמר מוסגר, ראוי לומר שהאבחנה הזאת אין מקורה בתנ"ך, כי בתנ"ך אנחנו מוצאים את המילה חותן בלבד, ולפי זכרוני המילה חמות מאוחרת יותר ללשון חז"ל.
שנית, מאוד מסקרן אותי לדעת מהי האטימולוגיה של המילה חמות (או ברבים, חמיות) היא נראית קצת מוזרה או הייתי אומר שונה במבנה שלה כלפי ש"ע, נקבה, יחיד. כשלעצמה היא נראית צורת רבים... וזה מה שעושה אותה שונה בנוף המילים העבריות השגרתיות.
קראתי לפני זמן מה שההבדל בין חמות לחותנת הוא שחמות היא אם הכלה, וחותנת היא אם החתן (כביכול זה קשור למילה חתן; חותנת כי היא אמו של החתן). קודם כל אשמח לוודא אם האבחנה הזאת אכן מקובלת.
במאמר מוסגר, ראוי לומר שהאבחנה הזאת אין מקורה בתנ"ך, כי בתנ"ך אנחנו מוצאים את המילה חותן בלבד, ולפי זכרוני המילה חמות מאוחרת יותר ללשון חז"ל.
שנית, מאוד מסקרן אותי לדעת מהי האטימולוגיה של המילה חמות (או ברבים, חמיות) היא נראית קצת מוזרה או הייתי אומר שונה במבנה שלה כלפי ש"ע, נקבה, יחיד. כשלעצמה היא נראית צורת רבים... וזה מה שעושה אותה שונה בנוף המילים העבריות השגרתיות.