שכחתי מה פירוש הביטוי "נשא אותו על כפיים" תודה מראש

trilliane

Well-known member
מנהל
לשם כך קיימים מילונים...
בבקשה, הערך במילון ספיר:

http://www.milononline.net/value.php?vldid=1046521
&nbsp
טיפ: אפשר לחפש במילון צירופי מילים על פי אחת המילים בצירוף (לרוב המילה הראשונה או ה"ראשית"). רק לזכור שבמילון ספיר הערכים על פי שיטת ההווה (כלומר יש לחפש את הפועל "נושא" ולא "נשא").
 
במקרה הזה דווקא מעניין לגשת למקור

המקור בתהלים צא והבאתי בכוונה את הפסוקים המקדימים להבנת ההקשר:
כִּי-אַתָּה יְהוָה מַחְסִי; עֶלְיוֹן, שַׂמְתָּ מְעוֹנֶךָ. לֹא-תְאֻנֶּה אֵלֶיךָ רָעָה; וְנֶגַע, לֹא-יִקְרַב בְּאָהֳלֶךָ.
כִּי מַלְאָכָיו, יְצַוֶּה-לָּךְ; לִשְׁמָרְךָ, בְּכָל-דְּרָכֶיךָ. עַל-כַּפַּיִם יִשָּׂאוּנְךָ: פֶּן-תִּגֹּף בָּאֶבֶן רַגְלֶךָ.
הפירוש: ה' שומר על המאמין ושולח לו מלאכים שישאו אותו על כפיים כדי שרגליו לא ייפגעו מאבנים!
 

כנרת לי

New member
הו איזה סיפור יפה ;)

כִּי-אַתָּה יְהוָה מַחְסִי; עֶלְיוֹן, שַׂמְתָּ מְעוֹנֶךָ. לֹא-תְאֻנֶּה אֵלֶיךָ רָעָה; וְנֶגַע, לֹא-יִקְרַב בְּאָהֳלֶךָ. - מי אומר אתזה? אלהים או הבנאדם?
(נשמע שהאדם פותח שאלהים הוא המחסה שלו, אבל מוזר שהוא אומר לא תאונה אליך רעה, כי זה כאילו נסוב על אלהים ..)
זה יפה , כאשר ישא האומן את היונק. היום אלהים צריך להתאמץ יותר
ולהציל גם מסכינים לא רק מאבנים . . .

ולמה אמרת "ה' שומר על המאמין.."?
 
די ברור

הפרק נפתח במילים "אומר לה': מחסי ומצודתי אלוהי אבטח בו" כך שברור שהדובר פונה לאל. הפרק בנוי משני חלקים שכל אחד מהם נפתח בפנייה לאל (ב, ט) של המשורר, שעובר בהמשך לגוף שני כפנייה לעצמו ולשאר המאזינים, שכולם בוטחים באל. "המאמין" - הבוטח בה'.
 

כנרת לי

New member
לא כזה ברור (למי שלא בקיא :)

וגם לא הבאת את תחילת הפרק (נכון.. גם לא טרחתי לחפש בעצמי..נו נו לי:)
תודה להבהרה, זה נשמע כאילו הוא אומר לאלהים 'נגע לא יקרב באהלך', אז זה החלק שמדבר למאזינים כדבריך,
בתשובה הקודמת שלך הסברת ש"ה' שומר על המאמין ושולח לו מלאכים .."
ומה עם אלו שלא מאמינים?? זה פרוש שלך אני מניחה, שהוא שומר על המאמין, או שזה מופיע איפשהו? (כי הפעם לשם שינוי, כן קראתי שוב ושוב את הפסוקים שהבאת , ולא הצלחתי להבין שהכוונה רק ל'מאמין באלהים')
אולי היה יותר נכון לומר שאלהים שומר על בני האדם וכו'?
 
למעלה