פעלים המשמשים והמון פעולות:

יאקים

New member
לצערי, השרת מודיע לי שאי-אפשר לפתוח את הקישור

ששלחת. איאלץ להסתדר בלעדיו. האם החמצתי משהו שאסור היה עליי להחמיץ? ואם זה לפני שנתיים, אתה מזכיר לי שכבר שנתיים אני משתתף בפורום.
 

יאקים

New member
לחיצה על הקישור שמסרת לי העלתה את

הפרופיל שלך ואת כנסותיך השונות לפרום במהלך השנים האחרונות. מילא, אולי על רגל אחת תוכל לשתפני במה מדובר?
 

sailor

New member
הקשור הוא לחפוש שבתמונה המצורפת

אצלי הוא נפתח כדף תוצאות החפוש. אם אצלך זה אחרת, זה כנראה עוד באג של התפוז. אם ברצונך את יכולה לשחזר את החפוש.
 

יאקים

New member
כאמור, עדיף שתכתוב לי בקצרה

במה עוסק אותו קטע שרצית לשגר אליי. ואם זו מטלה כבדה, אשתדל להסתדר בלעדיה. ומכל מקום, תודה לך.
 

sailor

New member
הדף מראה שכתבתי לא מעט פעמים

בשנים האחרונות ששפה תיקנית נועדה לתיקנים, בנוסח כזה או אחר, ותמהתי מה קרה שהתעוררת דוקא היום.
 

יאקים

New member
כעת אני מבין על מה תמהת.

איני יודע מדוע התעוררתי רק הפעם. לא מן הנמנע שבאמת כבר גדשת את הסאה. אבל למרות זאת אשתדל לשמור על קור-רוח ולא להיגרר לעימותים מיותרים עמך.
 

shee

New member
למה לא התאכזבתי?

מה עדיף בעיניךL התאכזב, ניצח, הפסיד, נכשל או: נחל אכזבה, נחל ניצחון, נחל מפלה, נחל כישלון ? לדעתי זה לא עניין של דלות מול עושר, ולא בהכרח מה שמצומצם יותר הוא עני ומה שרחב הוא עשיר. לפעמים דווקא הצירופים של פועל כללי + שם עצם ספציפי הם שיוצרים תחושה של עושר וגיוון.
 

sailor

New member
נראה לי שאת מאוכזבת

מהסגנון של יאקים. נכון, גם לי הוא נראה לפעמים קצת מיושן, אבל זה אחד הדברים שהופכים את הדיונים כאן למענינים.
 

יאקים

New member
שי (אני מעריך שאת אישה, נכון?), צהריים טובים

יש טעם בדברייך, ללא ספק. ואכן, זהו בהחלט עניין של העדפה סגנונית. עמדו לפניי ברגע מסוים מבחר פעלים, כפי שציינת: התאכזבתי, נעצבתי, נכשלתי ועוד ועוד, ובהבזק של רגע העדפתי את "לנחול אכזבה", שבוודאי ארוך כפליים מ"התאכזבתי", אך נשמע לי בדיעבדית מתאים יותר, עשיר יותר גבוה (כן, איני בוש בכך (והנה גם כאן יכולתי לבחור או לבכר את "מתבייש", ובכ"ז לא עשיתי כך). אלו החלטת ספונטניות, ובדרך כלל הן מותאמות לסיטואציה שבה אני מצוי. ובשולי הוויכוח שנטש בפורום בעניין הסוגיה שהעליתי ("עשה כלים", עשה שיעורים ועוד), אני יכול להוסיף שהשימוש במרשתת בידי צעירים בעיקר, אך לא רק, מוביל את המשתמשים בה לצמצום אוצר המילים, לדלות לשונית, לקטיעת הברות ומה לא...הנה אגלה לך שצעירה במשפחתי - כולה בכיתה ט בתיכון יוקרתי - שאלה אותי אם אני יודע מה זה כֶּה, וכמובן לא ידעתי. וכששמעתי שזהו הקיצור הטרנדי בקרב בני הנוער ל"כן". נו, מה אוסיף ומה אלהג.....? וסליחה על שהארכתי יתר על המידה. יום טוב לך.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
בשנות השישים יצאו נגד השיר She Loves You

כי הביטלס שרים בו Yeah yeah yeah ולא Yes yes yes שומו שמים. אבל מסתבר שחרף צקצוקי הלשון של טהרנים (דוברי אנגלית) המילה yes לא נעלמה מהשפה האנגלית ואפילו הביטלס עצמם שילבו אותה לא מעט בשיריהם. אם תשאל אותי מה דעתי על "כה" במקום "כן", אני חושבת שזו אופנה מכוערת מאוד. אבל אני חושבת שגם פירסינג בגבה, בלשון או בסנטר זה כיעור אמיתי, אז מה? זה עדיין לא מונע את הלגיטימציה של אחרים לעשות זאת בלי להתחשב בדעותיי הפרטיות בנוגע לאסתטיקה, בין אם מדובר בשפה או בכל דבר אחר. זו בדיוק הנקודה: אני עושה הפרדה בין העדפותיי האישיות ובין הלגיטימציה של אחרים להעדיף אחרת ולא חושבת שדעתי הפרטית = "מה שראוי". בניגוד אליך, אני פשוט מסרבת להזדעזע מכל צורה שלא יפה בעיניי. אתה טועה לחשוב שאם אני מנתחת צורה או מבינה את הצורך של הדוברים בה אני "מכשירה" אותה, אבל כפי שהסברתי לך פעמים רבות מספור, אני לא עוסקת במתן הכשרים משום סוג. אולי יום אחד תפסיק לראות את העולם בשחור ולבן ותבין שאין סתירה בין השניים ושיש הרבה גווני ביניים. שגם אם צעירים מסוימים מדברים באופן שלא נחמד לך לאוזן זה לא אומר שזה הופך להיות כל השפה העברית והשפה מידרדרת ואוי אוי אוי; שמותר לברך על פועלה של האקדמיה ועדיין לא להסכים עם כל פרסומיה או לא לאמץ אותם באופן אישי; שהעובדה שאנשים בוחרים ב"לעשות כביסה" לא אומרת שהם לא מכירים את "לכבס" או שהוא נעלם מהשפה; שבסופו של דבר כל אחד יכול לדבר ולכתוב כפי שהוא מוצא לנכון בלי לתת לי או לכל אדם אחר דין וחשבון.
 

יאקים

New member
כבר ויתרתי לך על ההתייחסות לדבריי,

אך נראה שקשה לך כל כך עם החירות הזאת שהצעתי לך, שגם כאשר אני פונה אל SHE, את חשה בצורך להגיב, ואין לי התנגדות לכך, חלילה, אלא שאז מתחיל להשתרשר לו ויכוח חדש-ישן בינינו על כוחות האור (את וחברייך המתירנים, הליברלים) לבין כוחות החושך (אני ואחרים שמעת לעת תומכים בדעות שאני מציג). ולגופה של הערתך, אכן, ה"כה" וה"יה" הם עדות לכך שיש כאלה שאין להם ערך למילה ועושים בה ככל שלבם חפץ, ואז העדר של האופנות והטרנדים מחרה-מחזיק-נגרר, ואז קול המון כקול שדי. אכן, אני מודה, איני רואה בכך יוזמה כל כך ברוכה, ואני מצר עליה, נעבעך. אבל אין זאת אומרת שאני פוסע ברחובות תל-אביב קודר, זעף-פנים ורואה שחורות. ואם כבר ציינת את "לעשות כביסה", שאת בכל זאת מוצאת בו משהו שיש בו חן מסוים, אני שואל: אם אדם יודע ש"לכבס" = "לעשות כביסה" מה הטעם להעדיף את הביטוי הקלוקל והמיותר הזה? אבל אני משוכנע שאקבל תלי-תלים של ביקורת ממך וגם מעמיתים אחרים כמוך. אז בגאולת ציון ננוחם ונסתפק, לפי שעה, בכך.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
צר לי, ויתור זה אינו בידיך.

אתה יכול לוותר על התייחסות שלך, לא על התייחסויותיו של האחר. בפורום ציבורי כל אחד רשאי להתייחס לכל תגובה. אם אינך מעוניין להתייחס אל תתייחס, זה עניין שלך; אבל חדל מלבקש מאחרים לא להגיב, או "לפטור" אותם מתגובה, או "לוותר" להם, או לנתח את הצרכים שלהם. די. הסברתי לך שוב ושוב שזה לא לעניין, לא ברור לי מדוע אתה מתעקש לעשות זאת שוב ושוב. לא טענתי שאני מוצאת חן מסוים ב"לעשות כביסה", טענתי שאיני מוצאת בכך פסול; בכל מקרה, גם לו הייתי מוצאת בו פסול, זה עדיין היה טעמי האישי ותו לא. בדיוק כפי שאיני מקוננת על כך שאנשים לא מתלבשים לפי הטעם שלי, לא מעצבים את שערם באופן שלדעתי מחמיא להם ולא מאזינים למוזיקה האהובה עליי, זכותם לדבר לפי טעמם ולא לפי טעמי. בעיניך "לעשות כביסה" הוא ביטוי קלוקל ומיותר, בעיני אחרים לא. מה טעם? שלאנשים אחרים יש טעם שונה משלך, יאקים! זו בדיוק הנקודה. אז אתה תבחר להשתמש בדרכי ביטוי שמתאימות לך, אחרים יבחרו דרכי ביטוי שמתאימות להם, ושלום על ישראל.
 

sailor

New member
הבעיה הבסיסית היא

שאתה רואה בזה מלחמת בני אור בבני חושך.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אם המטאפורה שלך היא מלחמה, זה אומר משהו

על האופן שבו אתה רואה את הדברים, וזה בדיוק מה שהמבין הבין.
 
למעלה