פעלים המשמשים והמון פעולות:

sailor

New member
ככל הידוע לי אילו השמצות

שנבעו הן מהיותו קומוניסט ובשל כך "מוקצה" והן מהיותו אב שלא גידל את בתו והסתובב בבתי המרזח (אז עוד לא קראו להם בארים) של ת"א כשעל זרועותיו תלויות צעירות יפות. זה בהחלט לא עושה אותו דמות מופת אבל ההשמצות נגדו היו מעשה יום ביומו, כנראה כיד דמיונו של רס"ן שמועתי.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
ככל הידוע לי דווקא לא, אבל לא נתווכח על כך.

 

יאקים

New member
איזה שרשור ספרותי-רכילותי מקסים בשולי

סוגיה לשונית פשוטה. אכן, פורום שראוי להתכבד בו, מה עוד שהשרשור הזה נמשך בשעות הקטנות של הלילה.
 

יאקים

New member
איני רוצה להיכנס לוויכוח אֶתי אתך,

אך מדובר בגבר שמוכן לתת את עיניו השתיים למענה ולעשות הכול בעצם למענה, אמנם זו אהבה ללא גבולות, שיש הרואים בה אובססיבית, ועם זאת הוא לא יסבול שכאשר הוא סובל ייסורי אהבה היא תבלה במסיבות עם מאהביה... אבל נניח לזה, כי אין זה רלוונטי לענייננו לא האהבה האובססיבית ולא הפירומניה. ואשר ל"יער הנורווגי" המתנגן וגם ליצירתו של מורקאמי, תודה על האזכור לשתי היצירות המקסימות.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
הבנתי את הצד של הגבר, זה לא אומר דבר על האישה

האובססיה שלו כלפיה היא נושא השיר, אבל עם כל הכבוד, זה שגבר אובססיבי וקנאי לאישה לא אומרת שהיא מזלזלת או בוגדת בו. להפך, אני דווקא אבין אישה כזאת שלא תענה לחיזוריו כי היא לא רוצה להיות עם גבר אובססיבי וקנאי!
 

מוגג

New member
את עונה על שאלה בשאלה?

ציטוט: " השיר מתחיל כאהבה מסורה באופן מטריד ומתגלה בסופו כקנאה חולנית של גבר לאהובתו. אם היא רק תעז לבלות במסיבה בלעדיו הוא ישרוף אותה בביתה..."
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אתה משרשר שאלות להודעה לא רלוונטית? ../images/Emo13.gif

כי את הציטוט הזה כתבתי בהודעה אחרת, אז לא הבנתי שאתה מתייחס אליה כשאתה מגיב להודעה אחרת שלי שבכלל לא התייחסה לנקודה. אותך לא צריך ללמד את אמנות השרשור... לגבי הציטוט, הוא מתייחס לשורה האחרונה בשיר "תעבור קנאתי שותקת ותשרוף את ביתך עלייך".
 

מוגג

New member
נכון.

האם אין הבדל לדעתך בין "אשרוף את ביתך" לבין "קנאתי תשרוף"?
 

trilliane

Well-known member
מנהל
מה ההבדל? הקנאה שלו היא ישות עצמאית נפרדת

שלא קשורה אליו בכלל?
 

sailor

New member
אשרוף את ביתך עליך

משמעו אשרוף את ביתך כשאת בתוכו, לא אשרוף אותך בביתך (והבית אולי ישרוד בלי להשרף).
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אבל ההבדלים די זניחים בעיניי.

כלומר, מבחינתי האיום של גבר לשרוף את הבית כשהאישה בתוכו או לשרוף אותה כשהיא בביתה זה די היינו הך...
 

sailor

New member
אופס

לא הוא ישרןף, קנאתו תשרןף. לא רק שהוא מתכון לשרוף אותה בדרך אכזרית, הוא גם מתנער מראש מאחריות.
 

יאקים

New member
איני מאצ'ו ואיני חושב שנשים

חייבות להיות טרף לגברים, הרי זהו פייר פליי: היא משחקת כדי למשוך את תשומת לבו, והוא מנסה לכבוש אותה, כשיש הסכמה מלאה בינינו שחייב להיות איזון ושוויון בין המינים. אבל נוכל להניח לשירו של אלתרמן ולפירומן. ואגב, לא חסרות נשים קנאיות, ששלחו רוצחים שכירים לפגוע במאהבת של הבעל ובו עצמו.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
היא משחקת? מנין אה מסיק זאת?

אין שום רמז בשיר לכך שהיא מנסה למשוך את תשומת לבו. שוב, אתה קורא בשיר דברים שלא כתובים בו, גם לא בין השורות. צר לי. לא חסרים חלאות בלי הפרדת דת, גזע ומין, אבל כאן דובר בשיר מסוים, ומכיוון שאתה מפרש אותו בפרשנות שעושה לו עוול ומקוממת אותי, הגבתי. אין לי שום בעיה להניח לו, זה לא פורום נופ"ש.
 

יאקים

New member
א. לא עשיתי כל עוול לשיר המופלא של אלתרמן ואף

לא ללשונו המתנגנת בניחוחות שממש כיף להתענג עליהם. ב. אכן, טוב נעשה אם נניח לדיון המיותר הזה שחרג מתחומיו המקוריים.
 
למעלה