הרעשים הסביבתיים הקשו על המשך הדיאלוג...

לשונאי10

New member
זה בדיוק מה שקורה עם הקל

יש לומר: להקל את משהו על מישהו ולא להפך, ואנו מוצאים שיבושים דוגמת הקל על הלשון. אנשים צריכים לחשוב שנייה לפני שמדברים או כותבים, ואז יראו שאין זה הגיוני לכתוב "הקשו על המשך הדיאלוג", שהרי מקשים את ההמשך על האנשים. אכן שיבוש מעצבן, אחד מני רבים. שבוע טוב!
 

sailor

New member
אז מה? אתה מעוצבן כל הזמן

בגלל השמושים המעצבנים האלה? מסתבר שההגיון שלך שונה מזה של חלק גדול מדוברי העברית, אז אולי אתה הוא זה שצריך לחשוב על האפשרות להסתגל לדינמיקה של השפה ולהגיון של דובריה?
 

לשונאי10

New member
מלח

מתברר שאתה אוהב להתנצח בפורום על כל דבר, לצערך. ההיגיון שלי הוא ההיגיון של העברית ורוחהּ, מושג שאינך מכיר בו, לצערך. שבוע טוב!
 

sailor

New member
לצערי? אולי לצערך, אל ודאי לא לצערי

ההגיון של הדוברים משתנה כל הזמן וההגיון של חזלינו לדוגמא שונה שוני רב מההגיון בשפת התורה וגם משפת חכמי ספרד, שפת ההשכלה ושפתנו. אני יודע שאתה כיאקים רוצה לשמור מוסכמות מאובנות, אל אפך ועל חמתך חלק גדול מספיק מהדוברים חושבים אחרת והמוסכמות משתנות בהתאם. רוח לא כתובה בספר או בקבצי מחשב אלא חיה, נושבת ומשתנה ע"י אנשים.
 

לשונאי10

New member
נראה שההיגיון שלך משתנה

אבל ההיגיון הפנימי של רוח העברית נשאר כשהיה. ומה הקשר לספר או לקובצי מחשב רק אתה יודע.
 

sailor

New member
ספר/ים וקבצי מחשב

הם כללי ה"ברזל" שכתבו מתקני לשון למיניהם, כולל האקדמיה ירום הודה, שאתה שבוי בהם. ודוקא את מלחמת השחרור העברית מנאמנות עורת לתמונת עבר מזויפת שסוף סוף אחרי יותר מ-200 שנות נסויים וגשושים הצליחה לשחרר מרגשות אשם דור שלישי, רביעי ומעלה של דוברים ילידיים, שמרשים לעצמם לעצב אותה כדמותם וכדמות החברה הישראלית, רואים אתם, המתקנים והמתקננים כאסון.
 

לשונאי10

New member
תתפלא, אבל הם לא כללי ה"ברזל", כלשונך,

לפחות לא אצלי. העברית פועלת לפי חוקים וכללים הגיוניים, פנימיים ואחרים, שאינם קשורים לאותם קובצי מחשב וספרים שהזכרת.יש כאלה המנסים לאנגלז את העברית ולהכניס בהּ רוח זרה שאינה מתאימה לה. אבל גם עליהם העברית תגבר בסופו של דבר. בוקר טוב!
 

sailor

New member
מענין איך השפעות הארמית, היונית

ושפות ארופה השונות במשך הדורות לגיטימיות בעיניך גם כשהן השפיעו על התחביר העברי ואילו השפעות עכשויות של אנגלית ורוסית (מעין חזרה לשפת העליה הראשונה והשניה) אינן לגיטימיות. כן, העברית, תגבר על כל מתקניה בשם עצמם ותשרת ככלי תקשורת המתאים ביותר לזמנו. האשליה שלך שיש לעברית חיים מעל לדובריה משעשעת.
 

GnomeBubble

New member
תיזהר

מי שלא מאמין בעברית גומר בגיהנום, ושם הוא צריך לכתוב אינסוף פעמים על הלוח (עד סוף חייו), "לא אומרים שׁדרות רוטשילד" אלא "שׂדרות רוטשילד", כשהאמת היא שהיום ראוי לומר "שדרות לו הייתי רוטשילד" (אפילו יאקים מסכים לזה נראה, לי אם הוא היה באמא של כל האפגנות שעוד שבוע תהיה כבר במזל-טוב סבתא).
 

Geek God

New member
רעה אנגלית. רעה ../images/Emo88.gif

איך בא לי לשבת על ספסל בשדרה, תחת פנס ולהקל את קדירת האטריות...
 

הרהוט

New member
האם כל הזמן יש שימושים מעצבנים?

לא. אם כן, למה שיהיה מעוצבן כל הזמן?
 

יאקים

New member
לאחר קיום חובתי האזרחית לדמוקרטיה

הישראלית בהשתתפותי ב"אם כל ההפגנות" אני כאן שוב בפורום, ואני מוצא בו אותך, לשונאי, מגונן על עמדתי. הייתי כל הזמן במאבק איתנים כנגד המלח וטריליאן, וכעת לא אהיה לבדי במערכה. ואגב, ידעתי שחסרה לי הדוגמה של הקל את על, ואיך היא זרחה מפירחרוני עד שהגעת...מה שהזמן עושה לגוף ולנפש! אכן, ניתן לראות הקבלה טובה בפועל הקל להמחשת העניין הנדון, שהרי שני אלה הפכים המה.
 

לשונאי10

New member
אני אתך במערכה

אינך לבד.
 
למעלה